Ud over at Henriette blev båret ud af Krystalpaladset i det en af Lysets Krigere væbnere fangede hende på gangende hvor hun ledte i alle rum efter en af Lysets Krigere. "Sæt mig ned! Jeg har vil altså ind og finde en af-" råbte hun som hun i distancen så en kvinde i Lysets Krigeres uniformen. Et klart tegn for Henriette at hun måtte være en af dem hun skulle lede efter, men så måtte hun først komme fri.
Så hun bed hårdt og hurtigt ned i fyrens arm som han tabte hende, men hun rejste sig hurtigt mens hun kunne høre ham bande og svovle af hende. Der var langt til krigeren så Henriette satte i løb for at prøve på ikke at blive fanget. Men hun så sig kun tilbage som hans hånd igen var på hendes skulder. Et djævelsk lille smil sneg sig dog over hendes læber som hendes barrierer opstod foran hans fjæs og han hamrede hovedet lige mod det. Det brød og gik i stykker, men han faldt og han ville nok ikke komme op lige med det samme som alt hans egen vægt lige havde slået ham ud.
Henriette var stadig i spurt og som hun flere hundred meter efter endelig var hos krigeren opdagde hun at det var en kvinde og hun bramsede så hårdt op foran hende som gulvet lod hende glide det sidste. "Frøken Kriger!" udbrød hun som hun stod foran hende forpustet. "Frøken Kriger!? Jeg har brug for hjælp!" Henriette kastede en bebrejdende pegefinger til hjørnet hun var løbet om for at komme væk fra manden der tidligere havde prøvet at få hende ud af paladset. "Der er en mand deromme, han prøver at stoppe mig fra at opnå hele mit mål med at komme herind." uddybede den lille rødhåret pige forpustet til damen hun endnu ikke havde talt det mindste med i dialog, men blot i hendes egen lille monolog.
Hun vidste ikke om kvinden overhovedet gad at tale med en splejs som hende eller om hun overhovedet lyttede til hendes lille stemme. Men hun håbede.