Et chok gik igennem Anastasia så snart nogen i mørket talte til hende. Hun vendte sig mod lyden i sin siddende tilstand, og begyndte per automatik at skubbe sig selv lidt væk fra det ukendte. Hun havde helt ærligt regnet med at hun var alene. Det lammede utryk blev dog hurtigt erstattet af et irriteret udtryk. "
Jeg lånte aldeles ikke nogen penge! Jeg havde brug for et lift.. så jeg pantsatte måske mig selv lidt, med udtalelsen om at min far ville betale for at få mig fri igen......" Planen havde været nogenlunde gennemtænkt, hun kunne jo bare stikke af fra skibet så snart de nåede havn! Det havde hun gjort før. Men de begyndte at stille spørgsmål til højre og venstre, og løgnen var til sidst blevet strukket så langt ud at de ikke troede på hende mere.
Anastasia var stadig utryk ved at hun ikke helt kunne se hvem hun havde med at gøre. hendes øjne havde ikke vendet sig til mørket, og de sparsomme lysstreger der kom ind var ikke nok. Men ved ordene at nogen stod og pissede ned fik hende til at gribe hånden indstinktivt og trække sig op og stå, mens hun børstede kjolen fribrilsk. "
Ew ew ew!" Bare tanken om at havde siddet i en andens afføring. AD!
Ikke at stedet lugtede særlig godt i forvejen, men sådan var det generelt med skibe. Anastasia var hurtig til at vende sig til sådan nogle ting, selovm amoniaklugte altid var skide ubehagelige. "
Hvad laver du egentlig hernede?" Forsøgte hun efter noget stilhed hvor hun havde forsøgte at finde ud af hvem det var, ved at stirre lidt.. Det hjalp ikke en bjælde i denne belysning og hun måtte vente til at hendes syn blev mere adopteret til mørket.