Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 27.08.2016 19:58
det var ved at blive aften og Tasja var på vej mod porten. hun kom til muren og lagde en hånd op af den. hun begyndte stille at gå med muren ned mod porten. hun havde sin kappe og hætte over hovedet for at ingen skulle se hun var halvdyr. hun hørte nogle børn ude på gaden og lege ikke langt fra Tasja. hun fulgte væggen ned til et lille fattigt hus hvor to menneske børn legede fange leg. Tasja gik videre og et af børnene løb lige ind i hende da han ikke så sig for. han trådte lidt tilbage og bukkede undskyldene. og begyndte at lege videre da pigen kom over og fangede ham.
Tasja smilte for sig selv men rystede det af og gik videre. børn var så uskyldige og kære på deres egen måde. hun ville dog ikke selv ha børn lige forløbig hun havde nok at gøre med at tage sig af sin syge far. hun havde ikke råd til en helbreder og derfor ikke få ham rask så hun tjenste bare nok på sit solgte kød til at hun kunne prøve forskelligt medicin.
Paka Kvikklo

Paka Kvikklo

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Efterlyst af Byvagten

Sunny 27.08.2016 20:27
Det havde været et par roligere dage. Efter sit sidste rov, som virkelig havde givet pote, havde han faktisk haft mulighed for at blive mæt de sidste par aftener i træk. Han kunne mærke hvordan det hjalp på humøret. Det var sjældent at han virkelig var ved så godt mod som han var denne dag. Al den kaos der herskede i landet virkede som en fjern realitet for ham. Han havde sågar haft råd til at få kød en af gangene. Så lang tid siden han havde fået det. Han vidste dog at han ikke ville kunne leve så godt meget længere. Snart ville han skulle ud og stjæle en ny pung eller dirket en lås op. Lige nu ville han dog gerne bare nyde at han faktisk havde haft held med sig. 

Det var ikke tit han tog her ned, med mindre det var for at finde et sted at sove. Her var intet at stjæle, og tage penge fra dem der havde lige så meget brug for det som han selv havde - det havde han ikke samvittighed til. Nu havde han dog en anden 'mission' - hvis man kunne kalde det for en mission. Med sin trofaste kappe trukket dybt ned i panden gik han ned langs gaderne. De fleste ignorerede ham. Sådan var det her. Man passede sig selv. Nogle gader nede stoppede han på et gadehjørne og kiggede på to legende børn. Hvis man kunne se hvad der skete under kappens skygge, ville man kunne se et skævt smil.

Han stod blot og betragtede børnene lege. Det kunne godt være at han ikke havde tiltro til særlig mange væsner, men deres yngel var endnu uskyldige og blåøjede. På et tidspunkt fik et af børnene øje på ham, som han lænede sig mod gadehjørnet og lyste op i et stort smil. "Kat!", sagde hun højt og broderen vendte også opmærksomheden mod den kappeklædte. De for begge hen mod ham, som han satte sig på hug. "Hvor har du været, Kat?", spurgte de ham. Han havde ikke set børnene i lang tid. "På eventyr. Jeg fandt en dragehule," svarede han og børnene så på ham med store øjne. "Og jeg har taget noget med til jer fra dragens hule," sagde han og trak to stykker kandis frem som han gav til børnene, som straks proppede dem i munden. Paka vidste at de havde mindst lige så sød en tand som han selv havde, og han kunne godt unde dem lidt kandis. "Tak, Kat!", sagde de inden de lagde deres arme om halsen på ham. De kom til at trække hætten ned af hans hoved og de spidse katteøre stak lige op i luften. De slap ham og fortsatte deres leg hvor de var kommet fra, men i stedet for at det var almindelig fangeleg, så var det Kat efter dragen, og selvfølgelig var Kat den der skulle fange dragen. Paka trak hastigt hætten over hovedet igen, og håbede ingen havde set hans ansigt.

Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 27.08.2016 21:13
kat? blev den fremmede kaldt for kat. Tasja trak sig ind i skyggerne og da han talte med børnene og gav dem slik smilte Tasja for sig selv. børnene krammede ham og hans identitet blev afsløret. hun fik store øjne. han var også halvdyr. hun  holdte sig i skyggen til børnene var væk. hun gik frem og så på manden. "spændene øre De har" sagde Tasja da de var alene. Tasja så rundt efter nogle andre og da der ingen var så hun på manden og hendes øjne så på fyren med en vidst vildskab.
hun ville helst ikke smide hætten lige nu. ikke før hun var helt sikker på inden kiggede i skyggerne. hendes tøj var flænset og tegn på at hun ikke var rig.  det ene ærme manglede men det kunne ikke ses lige nu. hendes tørklæde var flænset flere steder. og det samme med den tshirt hun havde på. det var tydeligt hun vaar jager for hun gik ikke i kjole. og kjole vidste for det meste man havde penge og var fornem. hun var mere vild og fattig.
Paka Kvikklo

Paka Kvikklo

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Efterlyst af Byvagten

Sunny 27.08.2016 21:27
Han havde rejst sig og han fortsatte med at observere børnene et stykke tid endnu. Han lagde mærke til at en anden kappeklædt skikkelse gik i hans retning. Han trak diskret kappen tættere om sig, og regnede med at personen blot ville passere ham, som de fleste gjorde i slummen. At kvinden - hvilket han regnede ud på hendes stemme - så valgte at tale til ham, huede ham aldeles ikke. Især ikke at hun omtalte hans ører. Han vejrede i luften og konkluderede at dette var nok et af de mere heldige omstændigheder at blive afsløret i, fordi kvinden foran ham lugtede af kat. "Og du lugter af mos, skovbo," sagde han med en ret brysk tone. Skovbo var hans ord for halvdyr der boede uden for byens mure. Han havde ikke så meget respekt for sine frænder i skoven. De virkede altid så blanke når deres poter rørte brostenene for første gang. Som om civilisationen ikke havde rørt hans slags i det sidste århundrede. Mange af dem havde så vitterligt heller ikke set noget der bliver kaldt for den civiliserede verden i deres levetid. Gad vide om de overhovedet havde et sprog?

Han var selv ikke klædt i rige klæder, men rigere end man ville regne med at en tyv kunne eje. Men andre folks ulykke den sidste tid havde virkelig hjulpet ham godt på vej med nogle solide klæder, så han var klar til at tage en vinters kulde, uden at skulle fryse alt for meget. "Hvad laver en skovbo som dig i byen?", spurgte han med et fnys. Han undrede sig altid hvorfor de overhovedet gad bevæge sig et sted hvor de hurtigt blev rendt over ende, fordi de ikke var hurtige nok i opfattelsen.

Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 27.08.2016 21:53
skovbo. det var da et underligt udtryk. hun lagde armende over kors. ja hun kom fra skoven men det gjorde hende ikke mindre civiliseret. hun havde valgt at holde sig for sig selv. men hun vidste hvordan man var i byen. "ja jeg er en skovbo og hvad så, det er der mange andre der er." sagde hun lettere snerrende. Tasja var nok skovbo og lugtede af skov men det betød ikke hun var dum. hun havde virkelig lyst til at snerre mere men lod vær for at vise hun kunne holde sig i skindet. 
da han spurgte hvad hun lavede rullede hun med øjnene. hvad ravede det endelig ham. men vis han gerne ville vide det fik han det da at vide fordi hun gerne ville virke venlig og ikke fjendlig. "jeg er her for at sælge mit kød og købe medicin med mig hjem." hun ville helst ikke blive uvenner med sin ejen slags. hun så om bag sig og så på børnene og da de var langt væk. "men hvorfor så fjendlig jeg har jo ikke gjort dig noget" spurgte hun stille og roligt da hun jo faktisk ikke havde gjort ham noget. hendes øjne så på ham og hun havde lyst til at rive hætten af og sige de var samme slags så de burde arbejde sammen.
Paka Kvikklo

Paka Kvikklo

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Efterlyst af Byvagten

Sunny 28.08.2016 00:30
Han lagde armene over kors. Hun imponerede ham ikke ligefrem. Hun var klart en skovbo. Som så mange andre skovboer virkede hun til at være alt for blåøjet til at kunne klare byen. Byen ville æde hende med hud og hår om ikke alt for lang tid. Det ville bare være et spørgsmål om tid før byvagten ville antaste hende og finde på en undskyldning for at smide hende i arresten. Han veg ikke da hun snerrede af ham. Han havde ikke regnet med andet end at hun ville prøve at forsvare sin identitet som skovbo. Han var mere overrasket over at hun stoppede med at snerre af ham. Så hun prøvede at være mere civiliseret. Fint nok. Ikke noget der ville hjælpe hende, med mindre man fandt et yderst sjældent eksemplar hos de andre væsner, som ikke havde noget imod at tale med et halvdyr som en ligemand. 

Han himlede med øjnene da hun fortalte hvad hun foretog sig. Som han tænkte. Blåøjet og naiv som skovboer nu en gang var. "Og du sælger sikkert dit kød til en femtedel af prisen, og den medicin du køber koster fem gange så meget og højst sandsynlig virker det ikke. Du vil komme længere med medicin du selv laver, skovbo," sagde han med et fnys. Den naivitet. Han sukkede tungt. Hun havde sikkert ikke en gang lagt mærke til det. "Jeg er ikke fjendtlig, bare ærlig. Byen kommer til at æde dig inden længe. Du kommer ikke til at kunne holde særlig mange dage."

Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 28.08.2016 13:04
Tasja vidste ikke hvad han talte om med at hun fik en femtedel for kødet. for hun havde handlet med  den samme slagter i mange år og hun fik en god pris fra ham.  og hun havde haft set hvor meget han gav andre og hun vidste at hendes kød var bedre end de andre jægers kød da de havde mærker i skindet som de sikkert beholdte. hvor imod at Tasja gav slagteren skindet med i købet. hun lagde armende over kors da han sagde hun fik medicin der ikke virkede. det virkede sikkert men ikke til den person hun gav det til da hun ikke vidste hvad han fejlede. hun trak vejret dybt og lagde hovedet lidt på skrå da han sagde han bare var ærlig. 

"jeg for det til fuld pris for mit kød, medicinen betaler jeg ikke meget mere for end andre da jeg har lyttet efter hvad de andre fik for det. og hvordan vil du ha jeg skal lave medicin når jeg ikke er det mindste sikker på hvordan man laver medicin." hun var jæger ikke medicin mand. så at lave det ville være livsfarligt for hendes far vis hun prøvede at give ham noget hun selv lavede. "og nok mener du at du er ærlig men jeg ser mere fjendligt i dig ind du aner. armende over kors. indelukket, dit fnyseri, fjendligt. og jeg har andet i byen i mange år. den æder mig ikke for jeg kender til byen selv om jeg lever i naturen" sagde hun og lagde armende ned langs siden og ventede nu bare på hans modsvar. han skulle ikke tro at hun var en eller anden hulemand som man kunne løbe om hjørner med, for sådan kunne byboer også være. lige til at løbe om hjørner med.
Paka Kvikklo

Paka Kvikklo

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Efterlyst af Byvagten

Sunny 11.09.2016 19:45
Han rystede på hovedet. Han kunne lige så godt give op. Hun ville ikke komme til at lytte til ham på nogen måde. Derfor magtede han ikke skovboerne. De burde bare holde sig til deres træer. Det kunne i det mindste forstå. De duede ikke til byens barske realiteter. Sådan havde det altid været, og sådan ville det vare i lang tid. "For en der har været i byen så mange gange så er du... bare glem det. Du er ligesom alle andre. Håbløs at give råd til." Han sukkede og kløede sig i nakken. I det mindste havde han prøvet at give nogen råd, men de faldt bare altid på døve øre. Ikke en gang sin egen slags kunne man regne med. Sådan var det nok at være gadekat fra da man var killing. 

Han fnøs kort, men det lød mere muntert end før. "Hvis du kendte byen så ville du aldrig være havnet i den her bydel og truffet mig," sagde han med en let latter i stemmen. Han vidste ikke hvorfor det pludselig morede ham at hun havde tilnærmet sig ham. Det virkede så usandsynligt. Det var måske det han syntes var så morsomt? Måske var det bare den håbløshed over at have ramt en mur med hende, som med så mange andre, som fik ham til at le. "Her hersker de desperate. Pas på din pung hvis du vil have noget af din fortjeneste tilbage inden du tager hjem," sagde han med et skævt smil. 

Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 30.09.2016 21:11
Tasja så måske ud som om hun var naiv og dum men hun havde gået den vej med vilje. hun ville gerne se byens små gader. og måske mente han hun var håbløs men hun så bare sig selv som stædig og selvstændig. Tasja så på ham da han sagde hun ikke ville ha mødt ham vis hun kendte byen. men hun var jo ikke dum. bare en jager.
hun gik over mod ham  og trak sin hætte ned og så på ham med sine los øjne. "og hvorfor ville jeg så ikke ha truffet dig. fordi du tror du er usynlig?" spurgte hun stille og roligt imens hun vidste at ingen ville kunne stjæle fra hende. hendes magi sørgerede for at hun kunne mærke folk om sig.
Tasja

Tasja

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Alder / 24 år

Højde / 145 cm

Mong 17.07.2017 20:43
//out gammel tråd.
0 0 0

Chatboks