Åben

Krostuen på Svinet: Denne tråd er altid åben.

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 15.08.2016 00:38
Regnede silede ned fra en mørk himmel og Lily var faktisk lidt i vildrede, for det var ikke længe hun havde boet her i byen og der var stadigvæk steder som hun endnu ikke havde været og set, og faktisk helst gerne ville se når solen stod højest på himmelen, så følte ville hun føle sig meget mere tryk end hun gjorde nu. Hun havde brugt dagen på at spadsere rundt og sundere byen, og inden hun havde set sig om var det aften og solen havde byttet plads med månen som lige akkurat havde vist sit ansigt, sammen med den hæslige regn.
Nu stod hun så foran Det Halve Svin, en beværtning af en art, hun havde hørt en smule om stedet, men ikke det helt vilde, så det var ikke dårlige rygter som gjorde, at hun helst ville blive ude i regnen og se om hun kunne finde hjem på egen hånd, men det var mere hendes egen idé om hvilke typer af mennesker som ville være sådan et sted, for det kunne sagtens strække sig fra de værste til de bedste, og så følte hun inderst inde at hun ikke ville passe ind sådan et sted, især ikke med det tøj hun havde taget på i dag. Hun havde i morges valgt at tage en små fin kjole på, en kjole som viste hendes skuldre og var uden stropper og så sad den ikke alt for tæt på hendes tynde krop. Hun føltes sig lidt for ung og fin i det tøj til at være sådan et sted, ikke fordi at hun følte sig som et bedre mennesker, men hun var mere bange for de kommentarer, som en pige som hende ville få af fulde mennesker.
Men ind skulle hun, regnen havde taget til og det så ikke ud til at stoppe forløbelig.

Med en tøven tog hun et skridt indenfor og kom ind i et meget stort åbent rum, som var fyldt til renden af mennesker, fulde mennesker, som snakkede højlydt, sang og drak i store strømme. Hun lukkede døren bag sig og følte et par øjne på sig, men det havde ikke været så slemt som hun havde regnet med. Hun gik roligt hen til bartenderen og satte sig på en af barstolene og rettede blikket hen ind mod baren, for ikke at skabe alt for meget opmærksomhed på sig selv. "Ville det være i orden, hvis jeg søgte ly for regnen herinde?" spurgte hun spørgende den hårdt arbejdende kromutter som fes rundt, men Lily nåede lige at få fat i hende da hun kom forbi hende. Der blev nikket kort fra kro mutterens ansigt. Lily var faktisk ikke sikker på om hun måtte købe noget på byens beværtninger på grund af hendes alder, hun kom jo ikke sådanne stedet ofte og derfor kendte hun ikke rigtigt til reglerne. Hun var ikke sikker på om hun overhovedet måtte være her, og især ikke for hendes far.
Kromutteren kom endnu en gang forbi Lily, og der var hun hurtigt til lige at preje hende ind til siden; "Har du måske noget let at drikke? Ikke noget alt for stærkt" kom det roligt, men med en lille nervøsitet i hendes stemme. Endnu et nik blev sendt i Liy's retning og kort efter blev et lille krus sat foran Lily. Hun studerede kruset og snuste til det, Øl, tænkte hun og sippede kort til det. Hun kunne på ingen måder sige om det var en let eller stærk øl hun havde fået serveret, for det var første gang hun drak alkohol.
Efter et par sip, følte hun sig mere tilpas med stedet, hun havde endnu ingen dumme kommentarer fået og følte sig ikke overbegloet som hun egentligt havde regnet med. Hun drejede en halv omgang på stolen, så hun lige kunne kigge ud i rummet.

(Denne tråd er altid åben, det vil sige at i stedet for at åbne en masse nye åbne tråde, som måske bare går hen og fylder plads, så brug denne. Hvis der er gået flere dage inden sidste besked, så spring over og start forfra :))
Saga Aylmerdottir

Saga Aylmerdottir

Ikke rigtig noget, drikker mere end man burde

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Zera 16.08.2016 10:06
Det var meget muligt at regnen silede ned udenfor, men på Det Halve Svin var der lunt og rart. At påstå at der også var tørt ville være en overdrivelse, for her flød mjøden fra fortravlede haner og slukkede de tørstige ganer, der hele tiden krævede mere. En af disse tørstige kunder var Saga, der sad ved et bord over i hjørnet. Overfor hende sad en stor mand og mellem dem stod et raflebæger. "Effen eller ueffen?" Spurgte hun, og sendte manden et hemmelighedsfuldt smil. Omkring dem stod en stor flok mennesker og fulgte med i spillet.
Hun var fuld og i godt humør, og om et lille øjeblik ville hun have vundet fem guldmønter fra manden, der ikke før havde spillet 'Effen eller ueffen' og allerede havde tabt en del. "Ueffen." Han vidste han havde tabt på det smil der bredte sig om Sagas læber.
"Effen!" Svarede hun og løftede raflebægeret. Der lød et brøl fra de forsamlede mennesker da terningen ganske rigtigt vidste en fire. Manden havde tabt, og de fem guldstykker var gået til Saga. "DET NÆSTE GLAS MJØD ER PÅ MIG!" Råbte Saga til de omkringstående, der brølede igen - denne gang af begejstring over udsigten til gratis mjød, og nærmest bar hende op til baren, hvor hun hurtigt bestilte en omgang til alle omkring bordet. For god ordens skyld bestilte hun også til dem der sad i baren, for de skulle ikke snydes for et krus godt mjød.

Synet af krofatter, der kom gående balancerende med en bakke fyldt med øl, fik samtlige mennesker omkring terningebordet til at huje og klappe. "Mjød, mjød, mjød!" Blev der råbt mens glassene gik rundt. Ingen nåede dog at tage en tår af øllen inden Saga hævede en hånd.
Hun havde måske kun boet i Hovedstaden i kort tid, men var allerede blevet fast stamgæst på Det Halve Svin. Med sin viden fra sin opvækst brugte krofatter hende sommetider som ekstra hjælp når kroen var ekstra travl, og at hun derudover kendte samtlige drukviser og kunne spille terning, havde gjort hende ganske populær blandt de andre gæster.
En status der vidste sig da hun begyndte at nynne en kendt drukvise og folkene omkring hende straks sluttede sig til, og snart efter skrålede et utal af stemmer en gammel vise: "Vort mest ærefulde glas.
Og hertil det mest elskede.
O glas!
Lad os hæve det!
Gør det, gør det, drik alt udenfor
for at intet bliver indenfor.
Gør det, drik alt udenfor,
Lad os drikke det hele og lidt ekstra
således at intet er tilbage er i glasset.
Lad os sænke det
Dette findes i mit hjerte"
Saga sluttede sig glædeligt med på drukvisen og skålede med de andre, hvorpå hun udbrød: "Pas på dernede, der kommer en skylle."Øjeblikket efter satte hun kruset til munden og tømte det på en gang.
Det betød nu at hendes krus var tomt, og at hun måtte hende mere, så mens gruppen omkring bordet fortsatte deres lystige viser gik hun op mod baren igen. Okay gik og gik var måske så meget sagt, faktisk vaklede hun mere, men det lykkedes hende da at komme op til baren, hvor hun stillede sig ved siden af en pige i en kjole og hamrede kruset ned i bardisken. "En til!" Bad hun begejstret til den fortravlede kromutter, der bad hende vente et øjeblik. Saga benyttede ventetiden til at studere pigen ved siden af hende. Modsat hende selv, som var iklædt mørke lærredsbukser og en mørkerød kjortel, med hår hun havde glemt at redde i en uge og hvor fletningen efterhånden var mere sjusk end noget andet, var pigen iført en flot kjole i noget fint stof. "Flot kjole," komplimenterede hun, og tog imod det krus mjød kromutter havde givet hende. Kjolen var øjeblikkeligt glemt ved synet af det skummende bryg.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 16.08.2016 21:42
Lily var begyndt at finde sig til rette på kroen, selvom det ikke helt var det rigtige sted for hende og hun nok ikke ville komme her ofte og så var der det med mjød'en. Det smagte fint, men hun vidste også hvilken effekt det havde på folk, bare ikke hende selv, for dette var første gang hun drak det og derfor var dette ene glas nok for nu.
Lily drejede omkring på barstolen, så hun kunne få de fulde blik ud over kroen. Der skete så meget herinde, nogen sad og hang over deres krus, andre dansede, sang eller spillede terninger og så var der ham i hjørnet som havde drukket så meget at han nærmest lå langs på bordet, det var lidt morsomt for Lily, for hun kunne ikke rigtig forstå ideen om at drikke så meget at man glemmer tid og sted, men sådan var vi alle så forskellige.

Det der dog trak det meste at hendes opmærksomhed, var en lille forsamling af mænd som stod presset rundt om et bord. Hvad der skete ved bordet kunne hun ikke se på grund af forsamlingen, men der gik ikke længe inden det hele gik op i en højere enhed, da en pige, lidt ældre end Lily selv, rejste sig og råbte at den næste omgang var på hende, så mon ikke hun havde vundet et spil af en eller anden art. Det var endnu en ting som Lily ikke vidste så meget om, de forskellige druk spil, hun vidste dog de fandtes, og at der var mange, men det var igen en af de ting som ikke sagde hende så meget. Da bartenderen havde været nede med et stort fad med mjød, som meget hurtigt var blevet tømt af de mange folk omkring bordet, brød det hele ud i en munter druk vise, det var faktisk meget sjovt at se den side af byens liv. 
Hun fulgte den unge piges valsen op imod baren, i øjeblikket før havde hun hurtigt tømt sit krus og mon ikke hun var på vej op efter endnu et krus fuldt af den søde drik. Det lykkedes dog for hende at nå op til baren, hvor der hurtigt blev bedt om endnu et krus.
De to var noget anderledes i forhold til hinanden, hun var i ført lærreds bukser og en kjortel, hvor Lily selv var iført en af hendes flotte kjoler. Lily fandt et smil frem da hun kommenterede hendes kjole, Det var da pænt af hende, "Tak, for det" sagde hun i en rolig stemme, "Og i lige måde, jeg kan godt lide din kjortel" Lily fulgte den fremmedes træk og tog en slurk af hendes eget glas. 
Ichareia

Ichareia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Medanien

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Zhas 16.08.2016 23:38
Himmel og jord er nærmest gået i et sådan som regnen står ned fra himlen mens Icha nærmer sig den kro, som hun et par minutter tidligere havde fået udpeget af en kvinde med en lettere overbærende mine. Hun har svært ved at bedømme kroen ude fra, da man knap nok kan se sin egen hånd, hvis man strækker den ud i regnen.
Icha trækker sin grå-grønne og fuldstændigt gennemblødte kappe tættere om skuldrene og prøver at gemme ansigtet blot en smule fra regnen, mens hun med korte, men hastige skridt nærmer sig kroens dør.  
Det er ikke længe siden hun ankom til byen fra Sydlandevejen. Hun har ikke engang selv helt styr på, hvor længe hendes vandring fra Tywing-skolen har taget, men hun er lettet over endelig af være nået frem til byen. Regnen kom fuldstændig uventet, som lyn fra en klar himmel, Icha blev fanget ude i den netop som hun ankom til byen og har siden søgt med lys og lygte efter et sted at slå sig ned for natten. At befinde sig alene på gaderne i en fremmed by står ikke øverst på hendes ønskeliste. 

Hun skubber forsigtigt døren op, usikker på, hvad hun skal forvente at se på den anden side. Da hun åbner døren slår varmen og larmen imod hende, hun misser let med øjnene, både pga. det pludselige lys, men pga. vandet der stadig hænger fast i hendes lange mørke øjenvipper. Hun slår hætten på kappen ned og tørrer med ærmet det værste vand af ansigtet, ser sig endnu engang rundt og prøver at opfatte alle indtrykkende. Mænd råber på mjød, folk hænger over deres borde fuldstændig hengivet til alkoholens rus og flere mennesker sidder i grupper og foretager sig, hvad end en flok halvfulde mænd så end foretager sig på en kro. Icha vil ikke engang gætte på deres foretagener, men vender blot blikket mod baren. 
Hendes ellers gyldenblonde hår hænger gråt, fladt og drivvådt, på trods af hætten, ned over hendes skuldre og ryg og når næsten ned til hendes hofter når det er vådt. Hendes grønne tætsiddende bukser og grønne tunika er også våde og klæber sig til hendes tynde krop. Hun trækker lidt ubehageligt til mode den våde kappe tættere omkring sig og går op mod baren. Hun fanger krofatters opmærksomhed med en beslutsom bevægelse "Ja" spørger han en anelse kort for hovedet. "Er det muligt at få kost og logi mod arbejde?" spørger hun og prøver at lyde selvsikker. Hendes blik strejfer hurtigt hen over de to piger der sidder nær ved hende. De virker umiddelbart til at være på hendes egen alder. Hun roder fraværende i håret og dækker med lidt hår den lille spids hun har på ørene, det eneste virkelig håndgribelige tegn på, at hun ikke er 100% menneske. 

Ichareia - Healer

Saga Aylmerdottir

Saga Aylmerdottir

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Zera 18.08.2016 22:22
Saga burde sikkert ikke være gået op efter endnu et krus mjød. Faktisk burde hun nok være taget hjem til det værelse hun lejede på gården inden byens porte var blevet lukket. Men det var hun altså ikke, og nu var det ligesom lidt for sent, og når nu hun ikke kunne komme hjem, kunne hun jo ligeså godt drikke mjød til solen gik op. Eller i hvert fald indtil hun faldt i søvn over et bord og krofatter bar hende op på det værelse, hun som oftest lånte når hun arbejdede længe på kroen - eller drak som hun havde gjort nu. Et sted i baren var der nogen der fandt en lut og en fløjte frem, og øjeblikket efter fik den drukvise der havde bredt sig i baren selskab af musik. Noget der kun syntes at højne stemningen i kroen, og en forhøjet stemning betød mere mjød, hvilket var godt for krofatters indtægt.
Et kort sekund havde Saga helt glemt, at hun rent faktisk havde komplimenteret pigen i baren, men da denne returnerede hendes kompliment med et nyt mærkede Saga, hvordan et smil hurtigt bredte sig på hendes læber. "Tak tak!" Hun vidste godt hendes kjortel ikke var noget værd. Den var gammel, et enkelt sted var der et hul, og om lidt ville hun sikkert spilde mjød ud over den. Men pigen i baren havde alligevel komplimenteret den, hvilket sagde mere om hende end Sagas kjortel. "Lad mig gætte: du har forvildet dig ned i den forkerte ende af byen?" Spurgte hun, for pigen lignede mere end af de der fine damer end en smeds datter. Kjolen passede i hvert fald ikke ind et sted som her, men det kunne selvfølgelig også være hun bare var heldig og havde fået den af anden veje.

Mens de talte gik døren til krostuen atter op. Ikke at folk tog notits af det, og det var da heller ikke før endnu en pige sluttede sig til selskabet ved baren, at Saga kastede et blik på hende. Og endnu mere som hun spurgte krofatter om arbejde. "Måske," svarede han, og så fra pigen til Saga. "Vi har fået ekstra travlt i aften på grund af uvejret, og min nuværende "hjælp" er vidst for fuld til at gå.
Hans ord fik Saga til at fnyse og gøre et kast med hånden i en affejende bevægelse, der affødte en del af mjøden skvulpede op på hendes kjortel. "Jeg er slet ikke så fuld!" Udbrød hun snøvlende. "Men jeg skal heller ikke arbejde i aften."
"Det ved jeg," svarede krofatter, "men vi har kun et værelse tilbage, så det må I piger dele." Saga så på den nyankommende pige, og trak på skuldrene. "Så længe du ikke har lus," sagde hun så. "Jeg er endelig sluppet af med mine, og jeg gider ikke have dem igen. Ellers må du få tæppet og sove på gulvet."
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 21.08.2016 21:44
Lily kiggede smilende op på den små fulde pige som nu stod og var godt i gang med at tømme endnu et krus mjød, "Hvordan kunne du dog gætte det?" sagde hun spøgeende, og med det samme smil siddende på læberne, bare så hun var sikker på at pigen ikke ville tro at hun var højrøvet, men at Lily bare jokede, selvom det ikke altid var noget hun var så god til, for hun var virkelig en af de mere seriøse piger som ikke brugte så meget tid på pjant og fjas. Selvom hun ind i mellem burde unde sig selv det. Men det kunne jo være at det var mjøden som spillede hende et puds, altså det vidste hun jo faktisk ikke, for det var første gang hun drak og da hun slog et blik ned i kruset, opdagede hun at det var tomt, så godt smagte det.

Hun nåede lige at bestille og modtage et nyt krus, inden endnu en ung dame kom ind i den godt fyldte kro, og kom hurtigt op til baren og spurgte efter husly. Lily slog et roligt blik over på den nye, endnu én som hun ikke kendte, men igen var det en pige som var omtrent på hendes alder, ville hun da skyde på.
Okay, så pigen arbejde her, tænkte Lily roligt til sig selv, og var enig i bartenderen ord omkring at hun ikke var til megen hjælp, selvom det var tydeligt at hun ikke var helt enig i ham, med at hun var så fuld.
"Siger du at du slet ikke er så fuld?" hun fnyste og drak endnu en tår af hendes nye glas, "Det er hvert fald det jeg ville kalde en underdrivelse" endnu et fnys forlod hendes læber og hun slog blikket over på den nye igen, "Det ender med at du på et tidspunkt må smide hende i seng, og så kan du bare smide hende på gulvet med et tæppe" Hun tog igen et blik ned i kruset og tog en god slurk. Ad, lus tanken var skræmmende.
Ichareia

Ichareia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Medanien

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Zhas 23.08.2016 22:11
Ichareia lyste næsten op da krofatteren nævnte, at havde brug for hjælp denne aften. "Jeg har ikke megen erfaring", sagde hun og trak let på skuldrende, "men jeg lærer hurtigt og jeg er flittig". Hun sendte ham et strålende smil og flyttede en lok vådt hår væk fra ansigtet. 
Hendes blik gled hen over kroen og stoppede derefter ved den tydeligvis fulde pige der stod ved siden af hende. Hun vidste ikke rigtig, hvad hun skulle sige til pigens fremtoning. Fuld var hun åbenlyst, men det var ikke hendes job at blande sig i det. "Lus har jeg i hvert fald ikke" sagde hun bestemt, men med et blidt smil. "Så hvis du har fået nogle imorgen, så tror jeg du har været i andet selskab". 
At dele værelse generede hende absolut ikke, det var noget hun var vant til fra skolen. Om noget, var det faktisk en ting hun havde savnet. At sove sammen med andre omkring hendes alder. 
Det var først, da den tredje pige sagde noget, Icha blev opmærksom på hendes tilstedeværelse. "Jeg tror ikke jeg kan løfte hende, hvis hun er fuld", hviskede hun tilbage til pige, med et bredt smil. Det første indtryg af pigerne var behageligt. De var hverken aggressive eller for ophøjede til at tage sig af en fremmed. 

Icha tog kappen af og slængte den over en stol. "Jamen, så må jeg hellere gå igang med at gøre mig nyttig". Hun fik to store krus mjød udleveret af krofatter som pegede hende over imod et bord, hvor der sad to mænd og snakkede tæt sammen. Hun tog godt fat i krusene og begyndte at gå over mod bordet. Hendes bevægelser var elegante, men hendes blik var stadig fast fokuseret på de to krus. Hun skulle ikke nyde noget af, at spilde mjød i hele lokalet i de første par sekunder hun arbejdede, på trods af, at hun mistænkte rummet for at have nydt sin del af spildt mjød og andet, gennem tiden.
Hun placerede de to krus hos mændende, som gloede på hende uden at gøre forsøg på at skjule deres nysgerrighed. Hun var fremmed. Det fremmede var altid spændende. Hun sendte dem et bredt smil, tog deres brugte krus og gik tilbage til disken, hvor hun stilte dem. 
"Mit navn er forresten Ichareia", sagde hun med et smil til de to piger. "Men de fleste kalder mig Icha." Hun havde aldrig følt behov for at dele sit efternavn, mest fordi det alligevel ikke betød særlig meget. Det var ikke et familienavn, det var blot så hun skilte sig ud, i det særlige tilfælde, at hun stødte på en anden af samme navn.  

Ichareia - Healer

Saga Aylmerdottir

Saga Aylmerdottir

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Zera 24.08.2016 11:38
Pigen i den fornemme kjole havde måske ment hendes svar som en spøg, men Saga - fuld som hun var - tog hendes spørgsmål fuldstændig seriøst. "Kjolen." Svarede hun, og kneb øjnene let sammen i et forsøg på at fokusere bedre. "Det stof koster mere end de fleste laver på et halvt år." Hun overvejede at advare pigen om, at der muligvis var nogen der ville forsøge at få fat i kjolen for at sælge stoffet videre, men droppede det. Det var pigen nok allerede opmærksom på, og desuden ville det sikkert bare få Saga til at lyde som om hun havde planer om at stjæle kjolen, hvilket hun ikke havde. Kjoler var så upraktiske når man var i skoven for at jage.

At Saga var den eneste, der ikke mente hun var så fuld blev tydeligt i det blik de to piger sendte hende. "Jeg sagde ikke, jeg var ædru," påpegede hun overfor pigen i kjolen, "bare at jeg ikke var fuld." Hun vendte opmærksomheden mod den nyankommende, der lige havde fået sig et job for i aften, og kneb endnu engang øjnene let sammen. "Hvis jeg har lus i morgen kæmmer du mig," svarede hun, som var det den mest naturlige ting i verden. Hvilket det også ville være, for hvis Saga havde lus i morgen, ville det være pigen der havde smittet hende. Ligegyldigt hvad hun så selv sagde, Saga ville i hvert fald ikke kunne få det andre steder fra. "Hallo, "hun" står lige her." Påpegede Saga forurettet, da de to piger begyndte at tale om hende, som var hun for fuld til at forstå hvad der foregik. Hvilket ikke var helt sandt, ikke endnu i hvert fald.
Hun så ikke efter pigen da denne gik ned med to krus mjød, men fik i stedet travlt med at tømme sit eget. Det var først da pigen kom tilbage, at hun atter fik Sagas opmærksomhed. "Mit navn er Saga, men folk kalder mig aldrig andet end Saga," svarede hun med et fnis og blinkede drillende til Ichareia, hvis navn var ligeså fornemt som den anden piges kjole.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 31.08.2016 08:11
Det var lidt sjovt, at hendes spøg blev taget seriøs, så et lille fnys slap ud mellem hendes læber. "Så slemt er det faktisk ikke, men selv følgelig koster den da lidt" Sagde hun roligt til hende. Hvis der var noget som Lily var glad for, så var det snakken om tøj, fordi at hun var så glad for kjoler og det hele generelt, men det var nok ikke det som hendes nye bekendskab gik så meget op i, hvilket også var fair nok.

"Underdriver du ikke lidt?" Sagde hun med et blink i øjet og et smil på læberne, "Altså, godt nok har jeg ikke megen forstand på mjød og dets påvirkning, men du ligner en som godt kunne være ret fuld. Men det skal jo også til en gang i mellem,"
Lily var nu glad for at være endt inde på kroen, for godt selskab, hygger man sig altid og det virkede til at hun ville få en sjov aften, i med Saga og Icha. "Jeg håber da bestemt ikke at nogen af jeg får lus, men jeg tror heller ikke de skulle komme fra Icha af" sagde hun med en små latter.
Lily tømte endnu en gang sit eget krus og kunne mærke en lille påvirken af den søde mjød, "Nu hvor i begge har præsenteret jeg, så må jeg nok også hellere. Mit navn er Lily, og det er også bare det jeg bliver kaldt" Lily bestilte endnu et krus og smilede til pigerne. Hun havde aldrig regnet med at hun skulle sidde sådan et sted og drikke på den måde, som hun gjorde. Det havde aldrig lagt til hende.

Udenfor stormede regnen og blæsten stadigvæk og det var ikke noget som hun var særligt glad for, ikke fordi hun nu skulle skynde sig hjem, for hun havde det rigtig godt, men på et tidspunkt skulle hun jo. "Hvis det vejr bliver sådan ved, så er det ligefør at jeg skal ligge mig i midten, mellem jer to" sagde hun med endnu en latter. Det virkede til at alkohollen gav fandt den dårlige humor frem i hende.
Ichareia

Ichareia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Medanien

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Zhas 03.09.2016 00:26
Icha sendte Saga et påtaget fornærmet blik. "Du stoler da heller ikke på nogle", hendes ansigtsudtryk var mut et øjeblik inden det flækkede i et bredt smil. "Du kan være ganske sikker på, at lus ikke overlever længe i mit hår" sagde hun med et kryptisk smil, inden hun blinkede til begge pigerne, inden hun tog et par glas mjød mere, som krofatter havde anvist ved et af bordene længst væk fra baren. 

På vejen tilbage til baren tog hun fat i sit lange våde hår og begyndte at flette det i en lang tyk fletning. Det begyndte at irritere hende, at det hang slaskende ned langs ryggen. Da hun var færdig med at flette hev hun lidt i håret ved ørene for at løsne fletningen der, og dermed dække hendes ørespidser. Nogle ting var bare nemmere ikke at forklare. 

"Saga og Lily" Sagde hun da hun vendte tilbage til baren. "Pæne navne" hun smilte oprigtigt og valgte opmuntret at kroen stemning, at bestille et krus mjød til hende selv, selvom det ikke var en drik hun havde fået lov at indtage særligt ofte på skolen. "For en hyggelig aften", sagde hun og løftede sit krus mod de to piger, mens hun inderligt håbede, at det faktisk ville blive en hyggelig aften. Ind til videre tegnede det godt. Hun havde fundet et sted at sove, det eneste det krævede af hende, var, at hun gjorde sig behjælpelig på kroen.. hvor galt kunne det gå?
Hun nippede let til mjøden og på trods af, at det ikke var første gang hun havde smagt det blev hun overrasket over dens stærke smag og hun var lige ved at hoste det hele ud på gulvet igen. Gispende satte hun kruset på baren og lagde hænderne op foran munden. 

Ichareia - Healer

Saga Aylmerdottir

Saga Aylmerdottir

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Zera 19.09.2016 12:45
"Jeg tror ikke helt du er klar over, hvor lidt nogle folk har." Påpegede Saga. Det var ikke fordi hun skulle forestille sig at være nogen prædikant, når det kom til de fattige. De fleste af dem drak alligevel pengene op (det havde de i hvert fald gjort derhjemme), men alligevel - eller måske derfor - var pigens kjole sikkert en del værd visse steder i Hovedstaden.
Men nu virkede det selvfølgelig heller ikke om om den anden tøs havde tænkt sig at vandre nogle steder lige med det samme, og så længe hun var på krostuen var hun selvfølgelig i sikkerhed.

"Jeg er vokset op på en kro, der skal en del til at gøre mig rigtig fuld!" Påstod hun, og slog ud med armen i en "pft" bevægelse inden hun kastede et blik på Icha. "Næh, hvorfor skulle jeg gøre det?" Det var ganske rigtigt meget få mennesker Saga stolede på. Hun var ikke sådan kynisk, blot realistisk når hun påstod, at det var farligt at stole på andre. For måske var de fleste venlige, men Saga vidste at venlighed havde en grænse. Hun så godt efter Icha, men vendte så opmærksomheden mod den anden pige, som hun sendte et drillende smil. "Så de kommer fra dig?" Spurgte hun uskyldigt og lo inden hun tog imod et nyt krus mjød, som krofatter rakte hende. "Lily og Icha," hun smagte på navnene. Hendes hukommelse havde altid været god - selv når hun drak - og da hun aldrig før havde mødt nogle med de navne, ville hun højst sandsynligt kunne huske dem næste dag. "Jeg sparker i søvne." Informerede hun Lily om, da denne drillende sagde at hun måske ville blive nødt til at sove mellem dem. "Men kun, når jeg sover tre i en seng." Tilføjede hun, og blinkede muntert til pigerne. "For en hyggelig aften -" gentog hun, og tilføjede: "fyld med mjød. Må krusene aldrig blive tomme!" Hun lo lidt af Ichas reaktion på den stærke drink, og tog en velvoksen tår af sin egen mjød inden hun satte kruset fra sig.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 19.10.2016 08:53
Lily følte at hun var kommet i et rigtig god selskab, Icha og Saga virkede som nogle søder piger som hun helt sikker ville få en rigtig god aften med. "Du er simpelthen vokset op på en kro?" Lily små lo og kiggede på Saga, Var hun nu også det? Lily tog endnu en tår af sit stadig halvfyldt krus, hun skulle lige bruge lidt tilvænning til denne drik. Hun havde det virkelig på samme måde som Icha havde, men altså hvis man fulgte Saga så skulle det sikkert bare ned og vi skulle være fulde. Hun var dog ikke helt sikker på at det var sådan hun ville gribe det hele an, men nu hvor det var første gang så ville der sikkert ikke gå længe før at hun ville kunne begynde at mærke noget.
Hun kiggede grinende på Saga, okay måske var påvirkningen allerede begyndt. "Hvis du sparker, så sparker jeg igen. Og hvis jeg ligger mellem jer, er der større chance for at det er dig som ligger på gulvet" Hun sendte et drillende blik til pigerne og tog endnu en gang sit krus op og endnu en slurk gled ned i gennem munden på hende. Lily slog sit glas imod de andres i skålen og smilede til dem, "Lad det blive en hyggelig aften og lad os drikke det vi kan og hjælpe Saga i seng når hun vimser rundt på gulvet i fuldskab" Endnu en latter blev udbrudt fra hende. Det ville sikkert være hende selv som vimsede rundt på gulvet når hun havde fået lidt mere at drikke.
Ichareia

Ichareia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Medanien

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Zhas 01.11.2016 23:34
Ichareia gentog Sagas ord "For en hyggelig aften" og lod efterfølgende blikket glide rundt i lokalet et øjeblik. Det virkede til, at hun godt lige kunne snige sig til at sidde 2 min, der var ikke umiddelbart nogle der råbte lige nu. 
"Vokset op på en kro...", hendes stemme var lettere tøvende. "Ejede dine forældre en kro?" Ichareia tvivlede lidt på dette, hvis Sagas forældre havde ejet en kro ville hun vel befinde sig der. Men hvorfor var hun ikke vokset op sammen med sine forældre så? Og hvis hun ikke var sammen med sine forældre, hvorfor var hun så ikke på skolen. Icha rystede let på hovedet for at stoppe sine løbske tanker inden hun fik sagt mere. Hun havde fået en dårlig vane med at sige det hun tænkte højt på det sidste, så det var bedre at stoppe tankerne inden hun uforvarende fornærmede en af hendes nye 'veninder'. 
"Hvis i skal sparke og skubbe folk ud af sengen tror jeg bare, at jeg starter med et ligge på gulvet" Ichareia smilte skælmsk til de to piger og nippede igen til øllen. Denne gang uden alt for mange grimasser og host. 

Hendes blik fangede en bevægelse ud af øjenkrogen. "Oops, pligten kalder" sagde hun og fejede to krus mjød op fra disken og 'vimsede' over mod et bord der havde bestilt, med et bredt smil på læberne. Det var længe siden hun havde været i så godt humør, men det var trods alt også ved at være et stykke tid siden hun havde snakket med nogle i andet end korte vejvisninger. 

Ichareia - Healer

Saga Aylmerdottir

Saga Aylmerdottir

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Zera 03.11.2016 14:05
"Jep," svarede Saga med et grin i Lilys retning. "Mine forældre ejede kroen i Tusmørkedalen, så jeg er bogstavelig talt vokset op på en kro." Saga havde da gået i skole, men det havde kun været indtil hun lige akkurat havde lært at stave og regne, hvorefter hun havde arbejdet på kroen med sine forældre, der var gået langt mere op i hårdt arbejde end boglig lære. Hvilket havde passet Saga fint, for hun var alt, alt for utålmodig til det der med at sætte sig ned og læse i kedelige, støvede bøger. Så hellere spille terninger med en fuld dværg.
"Pft," Saga slog ud i luften i en affejende bevægelse, da Lily påstod, at det var hende der ville ende på gulvet. "Jeg er ret så stærk i benene, så du kommer bare. Jeg er sikker på, at jeg ende med at sparke dig ned, hvis det er sådan det skal være. Hen over Icha og alt muligt." Hun blinkede drillende til Icha, for lige at vise at hun ikke mente det, inden hun slog hånden ud mod pigen. "Se Icha ved, hvordan man skal være storsindet og give sig. Hun har lige tilbudt, at I begge ligger på gulvet og jeg i sengen!" Hun vinkede til Icha da denne rejste sig for at bringe noget mere mjød til de tørstige gæster, hvorefter hun vendte opmærksomheden tilbage til Lily. "Jeg vimser altså ikke. Fine damer vimser, og jeg er ikke en fin dame." Påstod hun, og tog en tår af mjøden - spildte noget ned over sin treøje og fejede det fraværende væk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 8