Sommeren bringer... (Kench)

Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 19:22
Sommeren var ved at komme frem og med sommeren kom åbenbart en ny forbandelse der raserede landet. Og denne her var næsten værre end den sidste. De havde i det mindste en kur mod den sidste, men denne her gang, var der nogle problemer med nogle magiske evner.
De første par tilfælde virkede tilfældige men det var nu klart at der var noget mystisk over dette, og det havde da også gjort at Caelon nu undgik at se folk i øjnene i tilfælde af at det skete for ham selv. Han var også stoppet med at teleportere, for der var sket et par uheldige ting, og det var kun en af de første dage.
For en gangs skyld havde han ikke tændt op under gryderne, men sad og læste i en bog. Det gjorde ham allerede træt bare ved tanken om at de ikke kunne kontrollere deres evner.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 19:35
Der var muligvis sol fra en skyfri himmel og fuglene sang i trætoppene men det forhindrede ikke en skyggeligndende tåg i at følge Kench's fødder. Små rødder voksede op og forsvandt omkring hendes fodspor og skikkelser af alle slags klikkede rundt omkring hende. Hende selv havde sit sædvanlige dovne monotone ansigts udtryk og da hun nærmede sig vagterne ved indgangen til Elverly blev hun med det samme stoppet.
Det tog hende alt for lang tid, efter hende egen mening, at forklare hvor hun skulle hen og at det var rene illusioner og intet skadeligt til de to vagter som var meget opsatte på at hun ikke skulle komme ind. Da hun fik ro på og det eneste der var tilbage var den ulme mørke silhuet tilbage trådte de til side. "lad det gå hurtigt" råbte den ene efter hende hvor hun bare svarede med et meget diskret nik.
Eftersom hun efterhånden var vant til veje til Caelons hytte varede det ikke længe før hun stod på dørtrinnet og hamrede imod træet for at blive lukket ind.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 19:42
Caelon kiggede straks op da han hørte banken på døren, og han gik hen for at åbne den. At Kench stod udenfor burde virkelig ikke komme som et chok for ham, men hvad end hun havde bragt med sig, gjorde det at alting så langt mere faretruende ud. "Hvad er det du har på slæb? Hvorfor er du her?" spurgte han, og undgik meget voldsomt at se hende ind i øjnene, hvilket gjorde at han bare rettede sit syn på illusionerne omkring Kench. Det her var jo komplet latterligt.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 19:48
Hendes ansigt gik fra tågeligt ligeglad til små irriteret, hvilket efterhånden var et standart udtryk i Caelons nærvær. "Jeg er da også glad for at se dig" mumlede hun imens illusionerne hoppede og sprudlede lidt omkring hende, gennemsigtige men stadig synlige. Hun tog sig rygsæk af og satte sig i hug over den hvor hun trak en pose op, to glasflasker, nogle flere små poser der var bundet sammen og så videre, indtil hun holdt i favnen denne måneds forsyning af det hun skyldte ham fra hans liste. "Det har været til besværligt at anskaffe for tiden, folk er paranoide" fortalte hun og lænede sig lidt forover som at række tingene ud til ham.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 19:53
Caelon tog et lettet suk, da han hørte hvorfor hun var her. "Ja, tiderne er ikke så gode for tiden, men måske det ville hjælpe hvis du ikke du havde det der på slæb.... Er det... illusioner?" spurgte han så, da det gik op for ham, at det ikke var noget fast. Formåede hun virkelig at have illusioner kørerende på sig hele tiden. Var det her forbundet med nogle af de andre magiske problemer de havde. Folk havde virkelig haft problemer med deres magi på det sidste. Stadig holdt han dog sit syn på illusioner fremfor Kench.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 19:58
Kench kikkede bag sig hvor en gennemsigtig tankplante groede op igennem vejen hvor hun skubbede lidt til den og den lod sig flytte bagud imod hendes hånd og bølgede som om den var under vandet. "Du taler som om jeg kan kontrollere det, men ja det er det. Jeg har set det hos flere at de ikke kan håndtere den mest simple magi" sagde hun imens hun undrede sig over at hendes hånd ikke var gået direkte igennem planten som nu visnede og forsvandt ud i den tynde luft. "Hvad med dig? " spurgte hun med et hævet øjenbryn da hun egentlig ikke viste synderligt meget om han kunne yde magi i det hele taget.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 20:06
"Lad os bare sige at jeg ikke tager nogen chancer overhoved. Jeg har ikke lyst til at ende i Sølvfloden igen," indrømmede Caelon og trådte til side, så hun kunne komme ind, for nu var det begyndt at blive lidt køligt for ham, og det var bedre hvis hun bare kom ind i varmen, selvom det så bare var længere tid at hun ikke kunne kigge nogen i øjnene, hvilket gik meget mod hans normale manerer, hvor han altid holdt øjenkontakt med folk, hvis de stod overfor hinanden. Forbandede evner. Han havde ikke lyst til at slette folks erindringer om den sidste halve time, hver gang han snakkede med dem.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 20:41
Med et lille spark fik Kench rygsækken inden for døren hvorefter hun selv gled forbi Caelon og ind i hytten der var noget af en sauna som altid. Hun satte tingene nænsomt på det nærmeste bord og begyndte at tælle op om hun havde det hele med. små spirre begyndte at bane sig vej ud fra hende hår imens tågen forsvandt fra det ene øjeblik til det andet. "Hvad kan du så risikere?" spurgte hun imens hun tjekkede tingene af på hendes liste.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 20:47
"Mit helbred," fnøs han og gik hen og holdt øje med de ting hun talte op. Det var godt at få nogle flere ingredienser, og det var da en god ting der var kommet ud af deres lille bekendskab og Kench der var blevet helbredt. "Men i det mindste kan jeg undgå at mine evner går af for det meste, i modsætning til det," sagde han og kiggede kort op for at opdage blomsterne i hendes hår. I det mindste var hendes øjne ikke rettet mod ham. "Men det vil nok være en dårlig ide, hvis du prøver at kigge mig i øjnene."
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 21:03
Hendes nysgerrighed gippede lidt i hende da hun stregede den sidste ting af på listen. Øjenkontakt? Hun vendte en anelse rundt, men stoppede lidt sig selv da der nok lå et eller andet i hans advarsel. Hun lagde dog mærke til planterne fra hende hoved da en af dem snirklede sig ned foran hendes ansigt og hun tuslede sig i håret til de forsvandt i en form for damp. "Har du travlt?" spurgte Kench så idet hun egentlig gerne ville høre mere om hvad han havde oplevet omkring magikaosset.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 21:12
"Ikke betydeligt, jeg har ikke mængden af ingredienser som jeg ville ønske. Man skulle tro at nu når den værste pest er ovre, at det så ville gøre det lidt nemmere at få fat i tingene," indrømmede han og begyndte at tage tingene, så han kunne stille dem på plads. Nu havde han i det mindste lidt flere ingredienser, men stadig ikke nok. "Hvorfor spørger du?" spurgte han så, fordi man vidste nu aldrig med Kench. Nogen gange blev hun længere end hun virkelig behøvede.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 21:16
Kench trak en stol ud fra bordet og satte sig omvendt på den med et ben på hver siden og armene liggende over ryglænet. "Fordi det er noget af en tur tilbage til skoven og mine fødder er trætte" sagde hun og lænede hovedet ned på sine arme. Hun viste udemærket hvordan han ville reagere på at hun ville blive længere end nødvendigt, men det var på en måde også derfor hun fandt det sjovere at blive hængende. Hendes illusioner havde også dæmpet sig til at være ikke eksisterende så hun sad bare på stolen og så nu ganske normal ud med sit fuglerede hår og dovne smil som var plantet i hendes ansigt.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 21:23
Et dybt suk kom fra Caelon, men han sagde ikke noget til det. Han havde for længst givet op på hende. I stedet forsatte han med at sætte tingene på hylderne. "Har du set andre der har haft problemer med at styre deres magi? Min viden om hvor omfattende det er, er meget..... lille," indrømmede han. Det var ulempen ved at han forholdt sig indedøre det meste af tiden og ikke rigtig søgte ud. Hvad han vidste om h vad der foregik udenfor skoven, fik han kun af vide at andre elvere der bevægede sig ud.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 21:35
Kench rystede lidt på hovedet "mh mh, kun ganske få har kommet til mig i håb om at jeg kunne gøre noget. jeg har dog hørt om et slemt tilfælde inde i hovedstaden. Brændte bygninger og telepatiske kræfter der går beserk" sagde hun lidt lettet over at det for nu kun var hendes illusionsmagi der var mest påvirket. Det værste hun havde oplevet var at hun havde stjålet andre tanker, men ingen ting der kunne være i overkanten.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 21:42
Caelon blev færdig med at sætte tingene på plads, og satte sig ned i sin lænestol. "Så må jeg gå ud fra at det ikke kun er folk med elverblod i sig," indrømmede han, for indtil videre havde han kun set elvere det var sket for, og for Kench, halv elver.
Det betød dog bare at han nok ikke kunne finde på en løsning. Det eneste man kunne gøre, var nok bare at neutralisere magien, hvilket jo ikke var praktisk i længden.... med mindre de ønskede et magiløst land. Det var ikke noget Caelon ønskede, han elskede sin magi.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 21:48
"Jeg gætter på du holder dig tavs som altid og ikke vil fortælle mig hvad du så kan udrette ved øjenkontakt" sagde hun lettere skuffet. Hun viste godt hendes overtalelses evner ikke var synderligt gode med Caelon så hun kunne lige så godt få det på det rene om hun 'måtte' spørge ind til det eller ej. Nu hvor hendes egen magi var så godt som ude af posen ville hun dog gerne vide hvad hendes selvskab havde.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 21:53
Caelon overvejede det kort, og konkluderede så at det ikke kunne skade at hun vidste det. "Jeg kan slette hvad der er sket den sidste halve time ved øjenkontakt. Så de ikke husker det," indrømmede han. Det var bare ikke praktisk når man snakkede med folk, og at han nu ikke kunne kontrollere hvornår det ville ske. Han hadede det. Det fik ham til at føle sig så magtesløs, mere end normalt. Og havde han følt sig en del magtesløs gennem årerne.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 21:58
Kench løftede hovedet med et lidt overrasket udtryk. Han fortalte hende faktisk noget. Kench måtte indrømem at hendes illusions marerit var indtil videre tåleligt men hun havde efterhånden regnet Cealon nok ud til at vide at det der plagede ham virkelig. Hendes hoved blev lagt ned på hendes arme igen i tavshed. "Lyder som noget der kunne gå hen og blive lettere provokerende" var det eneste hun kunne komme på. Alt det der med at skulle have medfølelse og trøste folk havde nok aldrig været hendes stærke side.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 22:04
"Det er ikke særlig sjovt at have en samtale og de så spørger hvordan de er havnet der," sagde han irriteret. Han tog fat i sin bog igen og slog op i den. Han havde allerede læst den, så der var ikke meget nytte i den. "Og jeg har ikke særlig meget lyst til at prøve med noget der neutralisere ens magi. Det er bare en ubehagelig følelse i hele gruppen." Han sukkede dybt. Han havde allerede snakket mere idag end han plejede, men det var okay. Kench var alligevel ikke her fra byen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 31.05.2016 22:10
Kench nikkede en anelse, hun havde selv problemer med at tjene penge til hverdag nu hvor hendes magi var ude af stand til at blive brugt. Hendes viden om eliksirer og andet i den dur var på ingen måde nok til at hun kunne leve på det alene. Så at neutralisere sig selv virkede bare dumt. På den anden side lå hendes hus derhjemme i laser, hvordan det gik for sig viste hun ikke da det hele skete når hun sov om natten. "Jeg ville gerne kunne hjælpe men det ser ud til at det er pest forfra igen mumlede hun med blikket fokuserende på nogle små skygger der hoppede rundt omkring hende igen.
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Okay, jeg er en sucker for Kench og Caelon sammen. Denne her sker rundt regnet et halvt år efter de har lært hinanden at kende, da den finder sted under kaosplagen. Kench's illusioner gør livet lidt surt for dem, og Caelon lader nogle sandheder slippe. Det er generelt en tråd der blev meget mere følelsesladet end jeg havde forventet, og den hev lidt i mit hjerte, da de endelig havde en hjerte til hjerte samtale.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1