Poison and Wine (Beon)

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 24.01.2016 21:48
Kirith var knap kommet tilbage til Hovedstaden fra sin sidste opgave, da hun blev sendt ud igen. Hun var blevet ansat som skjald for en vicomte, der var herre over et lille område af Medanien, mens den rigtige greve, legede krig mod Mørket, fra sin højt rangerede plads i Lysets hær. Det var snart 3 år siden at greven havde forladt sit slot, og siden da havde et metaforisk mørke lagt sig over byen. Der gik rygter om at Vicomten var alt fra en sympatisør af mørket, til en dæmon der var blevet sendt af Kile for at samle sjæle til underverdenen.
Det havde været nemt nok at infiltrere hoffet. Kirith var vokset op blandt adelige, og havde ikke svært ved at lade som om hun var en af dem. Det var faktisk det eneste hun ikke løj om. Hun havde selvfølgelig ikke givet sit rigtige navn, men gik under Lady Geneva.

Vicomten ville fejre ... et eller andet. Kirith var ikke sikker på hvad, ikke fordi hun ikke hørte efter, men fordi at hun mistænkte vicomten for ikke selv at vide hvad han ville fejre. Men fejret blev der, og Kirith var blevet udstationeret i den nydelige havde, bag slottet der husede vicomten, og nu også Kirith. Hun havde sin lute mellem sine hænder, og de slanke fingre der plukkede på trådene, formåede at trylle en nydelig melodi frem.
Det var ikke en officiel fest, og da området ikke var dækket af adelige, var der også højtstående, men stadig borgerlige personer til stede. De gik alle i deres egne små grupper, og drak det dyre vin som vicomten havde tryllet frem til lejligheden. Der var ikke rigtig nogen der lagde mærke til Kirith, og det gav hende mulighed for at prøve at smuglytte ved den nærmeste samtale.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 28.01.2016 16:33
Egentlig burde Beon holde sig fra at strejfe nogen steder. Han havde gjort sig upopulær nok den sidste tid til at han var heldig med ikke at sidde i en rødden fangekælder på vand og tørt brød. Alt i alt havde alt været ganske roligt og gavmildt taget i betragtning af nyheden overbragt. Gloria havde efter nyheden været alt andet end glad, hvilket man da helt klart ikke kunne bebrejde hende i! Beon var efterhånden nået frem til konklusionen at Nej, hun kom så absolut ikke til at stole på ham forløbigt, men han var efterhånden nået igennem samtlige bøger i huset og for restløs til at blive hjemme.

Han var derfor taget afsted, egentlig ikke særlig skjult, da listen omkring ville gøre mistroen stærkere. Faktisk var han taget afsted med familien, for ikke at vække opsigt iblandt Medaniens indbyggere. Rygtet skulle bare lige slippe ud med at han mere eller mindre sad indespærret på godset og snakken ville løbe.
Beon var fint klædt, men ikke så fint at han tiltrak sig opmærksomhed. Mest af alt vandrede han lidt hvileløst rundt og gav sig til ganske vant at lytte til samtaler hist og her i haven. Det var ikke megen af vigtighed. Stigning i afdrag fra bønderne ved en korrups sheriffes hånd, noteret. Vinens smag af bløde druer, uinteressant. Beon om tættere og tættere lyden af musik der til sidst også indfangede hans øre mere end den de summende samtaler omkring ham.
Det resulterede i at den rolige og afdæmpede mand lod sit blik vandre til kvinden der spillede og lod det blive der.

I'm no man of honor, my guilt runs dark and deep
My Oaths betray each other 'till there's nothing let to keep

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 25.03.2016 19:53
Efter hun havde spillet den sidste tone, lod hun en anden skjald overtage både hendes plads og lyren. Hendes job bestod ikke i kun at underholde ved at spille, men også ved at tale med gæsterne. Hun havde hurtigt charmeret sig ind på vicomten, og han havde beordret hende til at sørge for, at alle gæsterne havde en god aften.
Kirith vævede sig gennem menneskerne med et behageligt smil på læberne, som om hun var vokset op til at være der. Det var hun sådan set også, og ligeledes var Lady Geneva. Vicomten havde foræret hende en kjole i anledningen af festen. Den var finere end den egentlig burde være, det røde silke var uden tvivl meget kostbart. Det havde fået alarmklokker til at ringe i hendes hoved, mere end de normalt gjorde når hun talte med vicomten, som var langt fra en behagelig mand, men hun takkede ham og noterede det, som hun gjorde med alt anden information, i sit baghoved.
Hun stoppede og talte med to kvinder. Den ene var en del af hoffet, men den anden viste sig at være en leverandør af ukendte varer. Denne information gemte Kirith, mens hun lyttede til de to kvinder tale om banaliteter der egentligt ikke var vigtigt for Kiriths opgave. Da de begge måtte gå, blev Kirith inviteret til et soiré hos den ene kvinde, hvilket Kirith selvfølgelig takkede ja til.
Haven var blevet pyntet smukt op, med små lys der dækkede hver et træ og busk. De flakkede ikke, og udsendte et klart hvidt lys så det var blevet lavet med magi. Kirith var utrolig god til sit arbejde, og hun fortsatte rundt i haven, uden at stoppe, men hun fik det også til at se ud som om hun hele tiden talte med nogen.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 29.03.2016 21:53
Der var noget ved hende som fangede hans opmærksomhed fuldstændig. Diskret holdte han altid et øje i hendes retning, efter hun havde overladt sin spilleplads til en ny, som fyldte rummet med musik igen. Beon var ikke helt sikker på hvorfor hun var så langt mere interessant end de andre, han kunne samle oplysninger mere eller mindre alle vejne, men det måtte være en sjette sans som tog over efterhånden.

Diskret holdte han sig i en venskabelig, og dog lidt afkortet samtale med en tilfældig som havde hilst på Starkley familien og dermed også fandt sig frem til ham. Det var mest af alt gode folk der kontaktede Glorias familie, hvilket man i det normale sind kun kunne se som et plus. Desværre, var det langt mere kedeligt for Beon der ikke endnu helt havde tilvendet sig til at han burde give sig til at leve et lovlydigt og mere almindeligt liv. Kvinden flyttede sig.
Beons øjne fjernede sig fra den lavere og lidt mere buttet mand som havde været godt i gang med at fortælle om sine sidste handleture ud af medanien, til enhver der gad at lytte til ham. Hun faldte i et med sine omgivelser så nemt, og alligevel gled hun frem og tilbage mellem folk, ikke optaget for længe af gangen af den samme person.
Beon gik diskret målrettet mod haven, og lod ikke ørerne få fri på vejen. Brudstykker af forskellige samtaler hægtede sig fast og gav ham ideer om hvad der foregik, inden han ramte det udendørs og et kort øjeblik bare stod og kiggede ud over det smukke som altid ramte ham når han kom til en have. Ventede med at orientere sig med hvor folk var, og hvem der var derude.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 04.04.2016 18:17
Kirith kunne mærke at hun blev iagttaget. Det var som en sjette sans, der fik det til at krible ned langs ryggen på hende. Hun begyndte at bevæge sig anderledes, selvom det ikke var noget man ville lægge mærke til, hvis man altså ikke var trænet som spion.
Hun talte stadig nonchalant med gæsterne, men drejede sig mere frem og tilbage, så hun kunne spejde efter hvem der spionerede på spionen. Hendes grå øjne fejede over gæsterne, men der var ingen der rigtig stod ud. Hun noterede sig alle der havde fronten mod hende, og hvem der muligvis kunne vide hvem hun virkelig var. Hvis hendes dække var brudt, så var det yderst vigtigt at hun kom væk med livet i behold.
Alt dette gjorde hun, mens hun lyttede med halvt ører til manden foran hende. Han var var klædt i kostbare klæder fra Rubinien, og det viste sig at han var en repræsentant for en yderst succesfuld handelsmand. Kirith havde valgt at placere sig hvor hun havde mest udsyn, og hvor hun også stod med ryggen mod en tæt busk, så intet kunne snige sig op bag hende, og det viste sig at være ved siden af den kedeligste mand i hele Krystallandet.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 13.04.2016 12:21
Kvinden var tydeligevis ikke som alle de andre her på stedet. Eller tydeligvis var vist så meget sagt. Beon kunne ane det, ved enkelte trækninger og bevægelser, men ikke mere end det. Kvinden vækkede ikke opsigt, hun vandrede ganske roligt rundt mellem gæsterne. Beon havde dog en fornemmelse af at hun ikke var intetanende omkring noget så på hende. Ikke han kunne være sikker, men han valgte at tro hun var god nok til at vide der var et eller andet. Noget anderledes som havde lidt for meget opmærksomhed på hende end hvad var meningen.

Hun sikrede sig sin sikkerhed vd at stille sig med ryggen mod en busk, der gjorde hende langt mindre sårbar. Klogt valg. Manden der fulgte med dette valg, var dog knap så interessant eller værdsat. En detalje der fik Beon til at smile lidt bredere, som han stilte sig op af topppen af stengelænderet og lagde ikke skjul på at han kiggede direkte på kvinden. Ikke indtrængende, ikke hemlighedsfuld. Faktisk betragtede han hende bare, og hvis hun var dygtig nok, ville hun også kunne regne ud at det havde været hans snigen der havde vækket alarmklokker, med mindre han selvfølgelig fremstod alt for tydelig for hende nu.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 14.04.2016 18:35
'Der var engang en mand, ja jeg kalder ham mand i overført betydning, haha, han var faktisk en dæmon siger jeg dig! Dem er der mange af i Rubinien haha, og de laver alle sammen sådan en ballade, jeg forstår det simpelthen ikke. Hvis de nu holdte op med at gøre alle slags kriminelle ting, så ville de sagtens kunne leve i fred. Hvis de holdte op med det, så ville jeg sagtens arbejde med en haha! Altså jeg elsker dæmoner og de elsker mig, virkelig! Men altså, det går ikke når de sådan går rundt og ... laver sygdomme. Den skal jeg ikke have noget af nej tak haha. Og de bliver altid så sur når man ikke kan sige deres lange navne, men selvfølgelig har jeg ikke tid til det, altså hvem har det? De burde bare være glade for at vi normale mennesker overhovedet prøver. De skal være taknemmelige for at vi overhovedet lader dem blive i vores land! Vi burde bare sende dem tilbage til deres land, hvad hedder det, Kasar Mora eller hvad jeg ved ikke haha.' Den kedeligste mand i hele Krystallandet havde nærmet sig titlen som Den værste mand i hele Krystallandet.
Kiriths ansigt var neutralt, selvom hendes tanker var noget andet. Hun havde lyst til at smide sin drink i hovedet på ham, og så sætte ild til ham.
Mens Den Kedeligste Mand i Krystallandet ævlede løs, fik så Kirith endeligt hvem der havde givet hende sådan en jaget følelse. Over gæsternes hoveder fik hun øjenkontakt med en mand, der tydeligvis ikke havde noget imod at se direkte på hende. Det gav hende en lille følelse af lettelse, for det betød nok ikke at hun var blevet opdaget. Var hun det, var det nok ikke en ganske almindelig mand, men en vagt der var efter hende.
Kirith nikkede kort til manden, for at sige at hun havde set ham. Den Kedeligste Mand i Krystallandet tog dette som om hun var enig i hans triade, og fortsatte endnu mere entusiastisk.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 16.04.2016 12:07
Beon stod et anstændigt stykke væk fra kvinden, og manden hvis mund tydeligvis ikke stod stille på noget givet tidspunkt. På trods af længden til de to fremmede, hørte han mere eller mindre alt hvad manden ævlede om. De blå øjne vurderede ham diskret som han løftede et øjenbryn med en del blandede følelser. Jo, han morede sig over mandens ignorance, men det gjorde også en smule ondt at vide at nogen tænkte på den måde. Dæmoner var ikke noget Beon selv havde haft heldige møder med, men i hvert fald en af dem var ikke lige så slemt som resten. Måske skulle man lade hver med at sætte dem i bås.

Beons blå øjne vandrede ret hurtigt tilbage til kvinden som nikkede til ham, noget han gengælte med et hurtigt et af sine egne. I det mindste havde han på et eller andet plan skabt kontakt til hvad han anså som den mest spændende til stede. Hvis man kunne kalde øjenkontakt og et svagt nik for kontakt.
Som manden meget entusiastisk fortsatte med en højere stemme, smilede Beon og så ned i jorden mens han gjorde alt for ikke at begynde at grine let. Havde han virkelig fået skræmt hende hen til ham? det måtte han gøre op for på et tidspunkt.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 04.08.2016 17:48
Kirith kunne snart ikke klare det mere. Det var ikke så meget det han sage, som var forfærdeligt, men ikke noget hun aldrig have hørt før, fra tilhængere af mørket eller sågar bare røvhuller. Men den måde han sagde det på, den komplet tonedøvhed i hvad han sagde, som om han ikke engang selv hørte hvad der kom ud af hans mund.
Det tog meget at holde på sit noget stramme smil, mens hun desperat ledte efter en måde at hvorpå at hun kunne undslippe resten af samtalen, der ikke så ud til at have en ende lige foreløbig.
'Hr. Mourot, jeg er frygtelig ked af at afbryde Dem, men jeg må desværre vende tilbage til min plads. Jeg regner med at se Dem til sommer soiréen i næste uge? Der kan De fortælle mig mere om dette, det lyder som om De har styr på hvad der sker i Krystallandet,' Kirith gjorde hendes stemme så blød og overtalende som muligt. Hvis man ikke vidste bedre, og det gjorde Hr. Mourot i hvert fald ikke, så skulle man tro at Kiriths største ønske var at høre hans meninger om dæmoner, og mere præcist, hvordan de ødelagde Krystallandet.

Da Kirith endelig fik sig vristet fri af Hr. Mourot, bevægede hun sig tilbage mod hvor hendes afløser spillede musik. Da hun vidste at manden ikke kunne se hende længere, drejede hun ind mellem to buske, til en meget rolig og stille del af haven. Der var kun få gæster, og en tjener der bar rundt på en bakke dækket af glas.
Her ventede hun på manden der havde fået øje på hende. Eller ... det var der mange der havde. Men der var noget over ham, der gjorde hende meget nysgerrig.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 10.08.2016 23:43
Denne mand måtte være en direkte prøvelse at udstrå, men kvinden klarede det godt. faktisk så hun ud som om at hun fulgte med i hans meget ensidige samtale med stor glæde. Men at hun afskediget sig selv for faktisk at forsvinde i en helt anden retning, bekrævede Beons mistanke om at samtalen nok ikke just havde været hendes kop the.

Beon begyndte at bevæge sig væk fra sin ståplads, ganske neutralt og uden at vække opsigt. Alt sammen for at nå hen til de to buske som kvinden for få øjeblikke siden var forsvundet igennem.
Haven der gemte sig bag ved var smuk, men langt mere rolig og neutral end hvad forsiden vidste. Den forside hvor alle andre stod og larmede med velbehag. Her var der mere ro og aflukket. "Jeg beklager at have sendt Dem i armene på den noget udtryksfulde herre." det var ikke en positvit stemning der var lagt i ordet udtryksfuld. Faktisk havde manden været direkte dum at høre på og Beon var oprigtig ked af at hun skulle tilbringe tid med ham. "Beklager min listen omkring, men De har vagt min interesse"

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 01.10.2016 20:41
Kirith tillod sig at rynke på næsen over den helt igennem ubehagelige mand, før hendes ansigt igen var en maske af høflighed. Hun stod helt stille, med hænderne flettet foran sig. Hun ville ikke engang lade som om hun ikke ventede på manden fordi hun var træt af at lege katten efter musen, hvilket dette var begyndt at føles som om.

Da manden dukkede frem mellem buskene, sendte Kirith ham er kort, høfligt men ikke venligt smil. Det blev lidt mere ægte da han omtalte Mr. Mouret, aka. Den Værste Mand i Hele Krystallandet, som en udtryksfuld herre. Kirith ville selv havde sagt noget meget værre.

Deres interesse? Jeg kan ikke se hvad der skulle være så interessant ved mig.’ I hendes hoved løb hun gennem en liste af ting hun kunne havde gjort galt. En spion skulle ikke vække nogens interesse.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 05.10.2016 12:28

Beon kiggede roligt på hende med et svagt løftet øjenbryn. "Ikke?" svarede han først - ganske roligt og lod den hænge i luften lidt tid. Der var mange punkter hvorpå hun var interessant. "De har ellers en fantastisk egenskab til at bevæge Dem udset rundt i mængden - næsten da."

Beon havde ikke i sinde at afsløre hende, ej heller helt afsløre hvad han troede hun var. Det kunne nemt være fordi hun blot var opmærksom af natur. En ting der dog ikke talte til hendes skjulte spil, var at hun havde bemærket Beon hurtigt - hvor Beon naturligvis også måtte havde afsløret sig selv - enten som spion eller som en ekstrem lummer stalker. Begge dele kunne vel i sig selv være ganske rigtig.

"Dog tror jeg ikke, at De vækkede interesse ved mange andre end mig - på nær når De sang"

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 10.10.2016 16:10
'En skjald skal kunne bevæge sig uset når situationen kræver det. Hvorfor mon De var den eneste der lagde mærke til mig?' Kirith så ham direkte ind i øjnene, ikke fjendtligt, men det var hendes måde at vise at hun havde kontrol over situationen. De var næsten lige høje, hvilket betød at det ikke var lige så nemt at stirre hende ned.

'Jeg er Geneva.' Hun nejede mens hun stadig holdte øjenkontakten. 'Hvad bringer Dem til fest i aften? Havde jeg mødt Dem før er jeg sikker på at jeg ville have husket Dem.' Kirith tillod et kort, charmerende smil før det igen forsvandt bag masken af høflig opmærksomhed.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 19.10.2016 15:41
Beon smilede skævt til hende - charmerende på sin egen måde. Ja, det var jo afslørende at han havde set hende, når andre lod hende glide forbi. "Jeg er en nysgerrig sjæl, frøken. Dertil, finder jeg Dem meget tiltalende" der var naturligvis charme i stemmen, men den var ikke smurt tykt på så den gav en kvalmende effekt. Ja, han fandt hende tiltalende - men hun behøvede jo ikke at vide at hvad der havde tiltalt ham mest, var hendes evne til at liste rundt. Kunne sandheden undgåes, gjordes det.

Beon bukkede let som svar og holdte ligeledes øjenkontrakten. Det var svært at lade vær'. "Bane - jeg følges med familien Stukley" ikka alt i den sætning var korrekt. Heldigvis var Gloria ikke med denne dag, for det kunne havde gjort hans pludselige navneskift til et problem. At afsløre sit eget navn var ikke normalt for ham, så at stikke et dæknavn var en direkte vane.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 25.10.2016 18:31
'Ah, familien Stukley. Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af af møde dem.' Hun kastede et blik rundt omkring dem, som om hun forventede at finde Raymond Stukley bag en busk. Det var heldigvis sandt at hun aldrig havde mødt dem, ellers måtte hun hurtigst muligt komme væk fra festen - og muligvis området - så hun kunne undgå at blive afsløret. Men nej, hun havde ikke mødt dem, men havde hørt om dem og deres børn.

Hun mødte igen hans blik. Hans øjne var virkelig blå, i forhold til Kiriths grå. 'Hvilken relation har de til Stukleyerne? Er De ansat på godset?.' I et split sekund kikkede hun ham op og ned, før hun igen holdte øjenkontakt med ham. Han lignede ikke en typisk manuel arbejder, hvilket jo gav mening. Hun havde aldrig hørt noget dårligt om Stukleyerne, men det ville være besynderligt hvis de inviterede bønder med til fest. Det var nok mere sandsynligt at han arbejdede med bøgerne eller noget lignende. Hans tale og manerer tydede på en der var belæst. Hun sendte ham endnu et lille, charmerende smil, for måske at blødgøre ham lidt.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 27.10.2016 08:37
Beon fulgte hendes blik omkring dem, håbende på nøjagtig det samme. At starkleys overhovedet ikke pludselig stod og holdte øje med dem. Han var stadig under overvågning og selvfølgelig stolte de ikke længere på ham. Gloria mindst selvom hun var svær at sætte ord på. Han havde ventet en noget mere brutal tilgang end modtaget fra den lyshårede kriger. Beon valgte at undgå at fokusere for meget på hvad der var gjort og fokuserede på nuet. Kvinden som stod foran ham og hvad det indebar. Han kunne ikke undgå at være nysgerrig.

"Jeg er ven af George og Gloria" det var ikke helt løgn.. han holdte af dem, selvom det gjorde stort set alting en del mere besværligt! Beon smilede let og lod et suk forlade ham afslørende at tingene ikke var så nemt lige nu. At holde alle formerne hele tiden blev trættende og for ensformige samtaler. Dertil kunne dette ikke føre til en større afsløring med han evne til at lyve sig fra alt. "Jeg bor hos dem i øjeblikket, hvor jeg har fået lov at læse deres samling af bøger og ruller.. selvom krigen ændrede meget for husholdningen

Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 02.05.2017 11:44
/afsluttet/Inaktiv