What a... Surprise! (Peony

Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 14.12.2015 22:56
Bumi var faktisk ret stolt af sig selv den seneste tid. Ud over at han følte sig ret godt tilpas på Glorias gård, så havde han også dannet sig et fortrinligt venskab med den kære fru kok som hjerteligt, men strengt, dansede rundt i køkkenet. Hun havde lidt udset Bumi som sin nye yngling, eftersom han rent faktisk kunne lave mad i langt større dur end hvad de få kokkepiger kunne, og han havde en stærkere interesse. Hun havde også frivilligt betalt hans hjælp med opskrifter, tips og gode råd. Alt hvad Bumi kunne ønske sig.

Og nu var han endda ude på egen hånd uden at være ved at gå til at paranoia. Faktisk havde han det godt, og måtte nok også havde en vis trykhedsfølelse af at vide, at han var i Medanien. Blot et stenkast fra bækkebroen og hans kære hjem. Ikke at han tænkte på at vende hjem, men han var tryg ved tanken om hvor tæt det var på. Lige nu var han imidlertid gået afsted for at se området an hvad frugttræer angik. Selvom det var vintertid, kunne han stadig genkende de prægtige høje og bredde træer af alverdens afskygninger. Der var æbler og pærer. Oh var det et mirabelle træ han skimtede! Med en god solid frakke, sine vante bukser og et meget farverigt vamset tørklæde var han begivet afsted ned blandt træerne. Oh det skulle blive godt til efteråret! Bumi skrev sig i hvert fald bag øret at dette var stedet han skulle vende tilbage til og måske endda de stedkendte havde nogle gode opskrifter på marmelader!
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 14.12.2015 23:10
Der var ikke mange frugter tilbage på træerne, men klimaet var stadig varmt nok til at bladene sad godt på træerne, og siden Peony havde kunne skimte en frugt i en af træerne, og hun var sulten, jamen, så kunne hun da godt lige klatre op efter det. Det kunne godt være hun var lille, men hun kunne stadig godt klatre, især når hun alligevel ikke kunne nå frugten på nogen anden måde. Hun havde lige været hjemme, men havde allerede spist de forsyninger hun havde fået med sig. Hobbitterne blev da også bare mere og mere nærrige, og det var da bestemt ikke fordi at Peony havde fået en større appetit af at hele tiden være på farten. Det ville hun i hvert fald ikke indrømme.

Hun havde fået kravlet op i træet og var egentlig rimelig godt skjult af bladene og grenene og havde da også fået taget sin frugt og spist den, og alting gik da også helt fint, lige indtil hun skulle ned fra træet. En ting var at komme op, men Peony havde aldrig været særlig god til at kravle ned, og hun kom dårlig nogen steder, før hun faldt ud af træet og ned på jorden, lige foran Bumi, som hun ikke opdagede med det samme, som hun sad og ømmede sig. Det var alligevel et stykke at falde ned, især for en lille hobbit.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 17.12.2015 14:54
Bumi havde været opmærksom på at der kom små lyde fra træerne, men bestemt sig for at berolige sig selv med den meget nærtliggende tanke. Det var jo blot små dyr som strejede om efter de sidste frugter i træerne krone. Intet at være bange for. Faktisk smilede han glad over det lette dyreliv som befandt sig her i Medanien. Nok var der også større dyr, men lige nu virkede alt som små søde, plyssede og frem for alt, planteædende dyr som kravlede hen over naturen i deres vante gang.

Al fred og fordragelighed blev imidlertid forstyrret noget så voldsomt som knagen, bladeraslen og ikke mindst en person faldte ned foran ham. Forskrækket og en anelse panikken skreg han og slublede over sine egne ben som han desperat bakkede. Det resultede i at han væltede ned på røven med et skræmt udtryk mens han i et kort øjeblik forsøgte at skubbe sig baglæns. Lige indtil han fik et bedre syn på skikkelsen foran sig. Han var stadig skræmt fra vid og sans af forskrækkelsen, og hans hjerte pumpede afsted som konsekvens deraf. En smule skælvende fik han sig rejst op ved hjælp af en æbletræs stamme og tog sig forpustet til brystet. "Det. Må. du. ALDRIG. gøre. igen.." kom der med en småskælvende forpustet stemme.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 21.12.2015 13:54
Peony fik et kæmpe chok da hun hørte nogen skrige på meget nært hold, og selvom hun ømmede sig over at det gjorde ondt, kiggede hun næsten forfærdet op på en skikkelse der tårnede over hende, ikke fordi at den anden person var så meget højere end hende, især ikke i forhold til menneske størrelser, som hun efterhånden var vant til. Hendes chok og forfærdelse over at der var nogen der skreg, forsvandt dog, da hun opdagede hvem det var der var foran hende. En hobbit og ikke bare en hvilken som helst hobbit.

Synet af Bumi, fik den rødhårede hobbit på benene i en fart og hun børstede da også noget skidt af sine bukser. "Nu har jeg da aldrig. Hvad laver du herude Bumi?" spurgte Peony med et stort bredt smil, fuldstændig ligeglad med at Bumi stadig så ud som om at han var skræmt fra vid og sans. Hun begyndte også at pille nogle grene og blade, der havde sat sig i sit hår efter hendes stunt med træet, ud af sit hår. "Jeg havde godt hørt at du havde forladt byen, men jeg havde ikke forventet at se dig her!"
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 05.01.2016 15:50
Selvom det ikke havde taget lang tid for Bumi at genkende den anden Hobbit for hans fødder, nu et godt stykke fra hans fødder, sad hjertet stadig oppe i halsen af ham og adrenalien skulle lige ligge sig. Der skulle ikke meget til at skræmme han fra vid og sans, og det var ikke blevet mindre med årerne. "Får et hjertestop, tror jeg" svarede han en smule forpustet, som han havde taget sig til brystet. "Ellers blot en lille vandretur efter lidt spiseligt - man ved jo aldrig" Han havde efterhånden lært at mad kunne vise sig hvorend det skulle være i krystallandet! Dertil var Medanien ikke ligefrem ukendt område.

"njo.. Jeg har mødt nogle rare mennesker, hvoraf kokkekonen er ved at lærer mig et par fif og tricks til en perfekt stuvning" blandt andet! Bumi smilede bredt til Peony foran sig, da det langsomt gik op for ham at hun da også var langt væk hjemmefra. "Vent, har du også forladt byen?" Det var ikke så normalt at Hobbitter forlod hjemmet, det var der man hørte til! Bumi havde været igennem noget af en skrækindslagende samtale med sin mor før han selv var taget afsted. Selvom han så undrende ud, faldte hans holdning mere til ro, som var forskrækkelsen ved at aftage styk for styk, til han var afslappet igen.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 05.01.2016 16:24
Peony kunne ikke lade vær med at grine af sin ven, for ærligtalt så overdrev han alt for ofte og nogen gange var det måske lidt sjovt at drille den meget skræmte hobbit. Selvfølgelig aldrig ondt, når Peony drillede så var det ment kærligt og hun overdrev aldrig, men nogen gange var hans reaktion bare for sjov til at lade vær med at gøre det. Hun holdt dog stadig af Bumi. Da han kommenterede på mad generelt, kunne hun ikke lade vær med at slikke sig om munden, for som hobbit var hendes appetit noget stor, og ærligtalt var hjemmelavet mad det bedste og kroernes mad var ikke altid det var bedste, plus at hun ikke selv var den bedste kok.

"Det lyder lækkert," kunne ikke lade vær med at kommenterer, og kørte sine hænder gennem sit hår for at være sikker på at alle grenene var ude af det meget rodede hår. Hun havde overhoved ikke skænket det en tanke at Bumi måske ikke vidste at hun selv var taget hjememfra. "Ja, gjorde jeg for.... der må være gået et par år efterhånden," indrømmede hun med et kæmpe smil. "Faktisk var det ikke forfærdelig lang tid efter du tog afsted vidst. De skulle have set hvordan de så ud da jeg også announcerede at jeg ville ud og rejse, men de havde nok set det komme med hvordan jeg snakkede om bedstes eventyr."
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 07.01.2016 21:14
Overdrev! Nej nu! Bumi kunne sagtens acceptere at folk grinede af hans skræmte natur, selvom han sjældent fandt det sjove i det selv. Han var efterhånden godt og grundigt vant til det. heldigvis var i dag en af de dage hvor han godt kunne se at han havde reageret lige voldsomt nok på forskrækkelsen, selvom det var af ren refleks. Han smilede en smule forlegent og mærkede hvordan ørerne begyndte at blive knaldrøde og sprede sig til at give kinderne en ganske let farve også. altså..

Hobbitten lyste op til en helt ny eventyrlysten og nysgerrig fyr hver gang mad kom på tale. "Du skulle prøve at smage den! Dertil har jeg fundet en perfekt måde at mørstege en kylling med havens urter. Den er himmelsk" mad var hans passion, og der var ingen tvivl. Alle hobbitter ejede glæden for mad, men for Bumi var det den største præstige at kunne lave mad, eksotisk og hjemmevant, og blive ved med at udforske verdens muligheder i krydderier smagsoplevelser og metoder.
Bumi var overrasket over at høre hun var rejst afsted - som en start. Som han tænkte tilbage kunne han dog ikke lade hver med at smile og nikke. "Ja, det har altid lagt dig nært." tanken meldte sig hurtigt, og farvede de røde øre på en ny. Tanken om at havde han ventet blot lidt tid, kunne de havde rejst sammen.
"Hvad tænker jeg på! - Kom her!" Bumi var ikke den fysiske type, men de havde været venner, nærmest vokset op sammen. Selvfølgelig fortjente hun en anden velkomsthilsen end et forskrækket lidt tøset skrig i forskrækkelse og tilbageholden natur. Bumi var ikke langsom til at omfavne hende kort og mærke hvor glad han var for at kunne kramme en hobbit igen - specielt nu det var Peony.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 07.01.2016 21:57
Peony øjne lyste op da han talte om det mad han havde lært at lave. Det lød helt fantastisk og Bumi havde nu altid været kendt som en der lavede helt igennem fantastisk mad og ærligtalt havde det været en stor skam at hun havde haft mulighed for at smage på det de sidste par år, men sådan var det når han bare så pludseligt var taget afsted og Peony måtte bare se sin ven tage afsted, mens hun selv var der hjemme, og endnu ikke helt klar på at tage afsted endnu, fordi hun ikke havde en stor nok opsparing og pakket, men det var jo hvad der kunne ske, når man ikke holdt kommunikationslinjen åben, men det var jo deres fejl. "Du bliver nødt til at lave det til mig på et tidspunkt," sagde hun begejstret. Hun var også så vant til at han rødmede over ingenting, at hun sjældent lagde mærke til det mere.

Hun grinede stort da Bumi omfavnede hende og var da hurtig til at kramme ham tilbage. Det var nu bedre at kramme en hobbit, størrelsen passede og så var Bumi og så dejlig at kramme, hvilket fik hendes kender til at blive lidt røde ved tanken, men grundet hendes lidt mørkere hud var det ikke nær så tydeligt som på Bumi. "Jeg er glad for at jeg stødte på dig her," sagde hun og efter et langt kram, gav hun endelig slip på den anden hobbit.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 07.01.2016 23:59
Bumi smilede glad "Selvfølgelig!" han ville hjertens gerne lave mad til andre! Og endda en som delte den samme entusiasme overfor madens vidunderlige verden. Desuden kunne han godt bruge at øve sig på alle de nye ting han havde lært.

Hobbitter var i perfekt krammestørrelse, og når man havde savnet en anden person blev krammet det endnu bedre. Han glædede sig til at snakke, få detaljer og vide at verden måske slet ikke var så stor og farlig aligevel. Nok havde han rejst i en del år, men det betød ikke at han var færdig med at føle at verden var stor og skræmmende! langt fra. "Det er jeg også - Kom fortæl mig alt om hvad du har oplevet!" der måtte jo være sket en del hvis hun var taget afsted ikke synderlig lang tid efter ham selv.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 08.01.2016 00:20
Peony kunne slet ikke få smilet væk fra sine læber væk igen, det var så rart at se en af sine bedste venner igen, han havde nu altid været lidt speciel, men det havde hun også, så det gjorde ikke noget, om ikke andet komplimenterede de jo hinanden rimelig godt. Han kunne lave mad, det kunne hun ikke, han blev let skræmt, det gjorde hun ikke. Det var jo næsten perfekt!

"Hvad jeg har oplevet? Der er jo ingen grænser," sagde hun med et kæmpe smil, eventyr var jo noget hun fandt helt igennem fantastisk. "Jeg har set en drage," kom det så begejstret, for hun var ikke helt klar over hvor hun skulle starte. "Det er længere tilbage end da sneen var begyndt at smelte oppe i skovene, jeg kom gående, fordi jeg tænkte at det med at krydse en skov ville være en god ide, da PLUDSELIG var der en drage der lå og sov. Det var helt fantastisk at se et så stort et dyr!"
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 08.01.2016 11:36
Faktisk var Bumi begyndt at overveje bare at vende hjem igen.. at være konstant bange for at blive spist, overfaldet eller slået ihjel tog hårdt på en! Han vidste godt at han var nem at skræmme, han vidste også godt at meget af det bare var pjat, men han havde aldrig fri. Selv i natten var han 'velsignet' med et perfekt syn. Nogen ville se det som en fordel, til at kunne slippe væk, Bumi havde set tilstrækkelig med små dyrs glimtende gule øjne i natten til at konstatere, at det var bare ikke rart! Ræve var for eksempel ikke på jagt efter hobbitter, men det gjorde dem ikke mere søde at kigge på i nattens mulmer mørke..

Oh ingen grænser, det var hvad verden var! Kun fantasien stoppede! Meget eventyrligt tænkt af hobbitter, hvis forfædre holdte fast på at verden kun strak sig til slutningen af deres egen baghave. Et overrasket, og anelse frygtsommeligt udtryk bredte sig over hans ansigt. "E-en drage?" kom der en smule skælvende fra ham. Ja, han kendte godt til drager, og sørgede for at holde en forsvarlig afstand. At være i hovedstaden da dragerne fløj omkring og terroriserede med resten af mørkets hær, var han ikke ligefrem en glad hobbit. "Ja.. jo, det er store, fantastiske, møgfarlige dyr" kom der stadig en smule skræmt fra ham, selvom han da godt kunne se det spændende ved det.. Han selv var nok bare blevet så forskrækket at han havde skreget, og så havde der været grilstegt Hobbit til frokost.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 20.01.2016 00:19
Peony kunne godt se at Bumi ikke var helt ligeså begejstret for dragen som hun selv var. Hun havde været så imponeret, men havde ikke bestemt sig for at blive der til dragen vågnede, for selvom hun ikke let blev bange, så var hun ikke dumdristig nok til at blive for at blive til grillet hobbit. Bumi ville nok kunne få en hobbit til at smage bedre end en drage ville kunne gøre. "Jeg tror dens øje var på størrelse med mit hoved, men jeg blev nu ikke for at tjekke det ud, og den sov, så så ikke dens øjne åbne," indrømmede hun overfor den anden hobbit, men hendes smil aftog sig ikke.

"Men jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte, Bumi, jeg har oplevet så meget over det hele. Åh, templerne i Hovedstaden var så flotte," sagde hun, hun ville jo fortælle ham om det hele, men hun kunne jo ikke bare sidde og snakke hans ører af om hele hendes tur. "Hvad med dig, hvad har du oplevet?" spurgte hun så. Han måtte da også have oplevet noget.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 29.01.2016 21:44
Det gav et koldt gys ned af ryggen bare ved tanken! Han måtte misunde hende modighed en anelse. Han selv ville være løbet bort i skræk med halen mellem benene, skulle han nogensinde løbe ind i en drage! Med det sagt, havde han oplevet rigeligt synes han nok.
Da hovedstaden var blevet angrebet, var ulvene blevet sendt ind. ULVE! Der var han selvfølgelig også en kylling, så ingen grund til at pragle af den historie. "Godt valg!" medgav hende en anelse lettet og fik mønstret at finde mere beroligede smil frem.

"Oh templerne! Der nåede jeg ikke hen" Igen der var en ret stor trang til hurtigt at flygte, for ikke at ende som flået, hakket og måske endda stuvet hobbit! Peony måtte hjertens gerne snakke hans øre fulde af hendes oplevelser, det var jo spændende, også en smule nervepirrerne, taget i betragtning at deres syn på farer ikke altid var helt den samme!
"Oh lidt her og der, mest af alt var jeg fascineret af hvor mange krydderier de benytter i Rubinien! Skarpt efterfulgt af hvor forsigtig man skal være blandt disse mørkklødede højt aggressive mennesker" Alt havde selvfølgelig sat i præg, men stærke krydderier i den version havde han sent ventet. Det havde også bragt en del overraskelse ved første bid, måtte han helt ærlig indrømme!
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 05.02.2016 18:18
Peony kunne ikke lade vær med at grine. Bumi var lidt af en kylling, men det var okay. Han var hyggelig at være sammen med og havde intet imod at få historierne. Men det ville måske ikke fungerer hvis de skulle på eventyr før. Han ville jo løbe væk, inden de fik kigget på alle de interessante ting. Måske kunne det dog være at han ville blive mindre bange af det? Hvem ved, for lige nu var de jo ikke på eventyr med hinanden.

"Rubinien.... jeg har ikke taget derned endnu. Jeg har hørt vandringen til Balzera er gennem en lang ørken, så det er nok ikke så smart at gøre alene," indrømmede hun, men åh, det ville da være fantastisk at tage derned. Forhåbentlig ville selv ørkenen være smuk og ellers var der jo for enden en by. En pragtfuld by havde hun hørt. "Hey, du kender allerede vejen, måske vi kunne tage derned sammen?" spurgte hun med øjne der nærmest strålede bare ved tanken om ideen.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 05.02.2016 21:32
Nok var Bumi en kylling. Bange for det ukendte, men han var også stædig. For stædig til at løbe hjem, selvom han havde haft lyst utallige gange. Tage halen mellem benene og opgive drømmen. Det kunne han bare ikke.. det ville være forkert, også selvom han var bange. Nogle gange oplevede han naturligvis ikke alt det han kunne havde godt af, på grund af den meget bange natur, men forhåbentlig var det blot et spørgsmål og træning.

Bumi rystede bekræftende på hovedet. "Jeg rejste med nogle handlende.. Er du klar over hvor højt oppe man sidder på en kamel?!" der var lidt mere spænding end frygt i hans stemme over den erindring. Han foretrak at have fødderne plantet på jorden, men man skulle jo heller ikke være alt for stor en kylling! hele tiden.
Øjnene der mødte ham med nattens stjernehimmels glimtren, gjorde ham med det samme blød i knæene og fik ham til at smile skævt, let fjolet, selvom han forsøgte at skjule det! "Ja, jo, selvfølgelig!" svarede han omgående tilbage. Det ville være en fantastisk tur! "Orkenen mister også en stor del af varmen på denne årstid" og gjorde det hele lidt mere udholdende!
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 05.02.2016 21:56
Der kom en perlende latter fra Peony, da han sagde det med kamelerne. Hun kunne forstille sig det. Lille Bumi på sådan en høj kamel. Man måtte jo kunne se verdenen derfra. Men ærligtalt skulle hobbitter ikke særlig højt op, før det føltes som om at de kunne se alt. De var for vant til deres noget begrænset udsyn fra jorden af. Men en kamel. Peony ville gerne prøve at komme op og sidde på en, og især når Bumi viste mere spænding fremfor frygt omkring det. Det måtte være en fantastisk oplevelse.

"Vil du virkelig?" sagde hun og hendes øjne strålede næsten bare mere, som hun greb hans hænder i bare begrejstring. "Det ville jo være det perfekte tidspunkt at tage afsted. Det er alligevel koldt over det hele, men ikke Rubinien. Rubinien er jo næsten altid varm. Jeg vil så gerne se alting dernede. Alle bedstes historier om Balzera! Der skulle være så smukt!" Det kunne godt være at man normalt sagde at man vandt en hobbits hjerte gennem deres mave, men i Peony's tilfælde var det nok tættere på at man vandt hendes hjerte gennem eventyr.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 06.02.2016 09:55
Rødmen begyndte at kravle hen over hans ansigt mens han fortsat smilede. Det var ikke noget under at se Bumi rødme, og han var som altid fuldstændig klar over at det skete. Varmen var aldrig til at tage fejl af!
Bumi havde troet det umuligt at hendes øjne kunne stråle endnu mere, men der tog han fejl og hans knæ blev ikke mindre usikre af det. Tværtimod.

Bumi nikkede, en smule for påvirket af den generte følelse til rigtig at kunne svare med ord. Selvfølgelig ville han tage med hende!
"Så er vi også fri for at blive begravet i sne her" grinede han da han fik stemmen til at lystre igen. Bumi mærkede en spændende ny følelse i maven, samtidigmed med genkendelse af Bedstes mange historier om Balzera. Det var selvfølgelig Peonys Bedste, men det betød ikke at hun ikke fortalte hele børneskaren historier! Hun var meget velset og elsket af børn, selvom mange desværre voksede fra deres barnlige og eventyrlige side. Mest det sidste.
Bumi havde lyst til at sige noget mere. Sige at han var glad for at se hende igen, sige at han var glad for at hun var kommet afsted på sine eventyr. Abnormt glad for at hun ville rejse sammen med ham hen til Rubinien. Mest af alt at hun rent faktisk ville være sammen med ham og ikke bare anså ham som værende en pivskid der aldrig burde være taget afsted i første omgang. Bumi vidste godt han var bange, måske endda kujonagtig. Han valgte dog at se på det som at havde en manglende egenskab til at være dumdristig. Han kunne være modig, når det virkelig var forventet af ham - hvilket det sjældent var.
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 06.02.2016 10:05
Peony lagde dårligt mærke til hvor meget Bumi rødmede mere. Det var bare en del af ham, så hun gav det ikke meget tanke når det skete. Men lige nu kørte hende hjerne også på højtryk med at tænke på den lange tur ned til Rubinien, men i det mindste havde hun Bumi, og selvom han var lidt af en kujon, så var det jo også fantastisk han var taget afsted. Desuden ville han da i hvert fald ikke blive modigere af at blive i deres fredelige lille landsby. Nej, for at vokse som person måtte man ud og se ting.

"Ja. Sneen bliver ufattelig høj, især længere nord på. Sidste vinter var jeg i Tusmørkedalen, og jeg var helt sikker på at jeg ville blive begravet levende i en bunke sne," sagde hun grinende og det var måske at overdrive, men sådan føltes det i hvert fald for en lille person, når der stod en meter sne. Godt hun havde haft arbejde den vinter, så hun ikke havde behøver at gå meget ud, selvom hun gerne ville. Men nogen tog det ikke altid så pænt at blive serveret af en person på højde med et barn. I det mindste havde hun da formerne på at bekræfte at hun ikke var et barn, selvom hun havde et barnligt lys strålende fra sig.
Bumi

Bumi

Omrejsende Kok

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 37 år

Højde / 123 cm

Hobbit 07.02.2016 12:10
Bumi og rødmen gik mere eller mindre hånd i hånd. Han gjorde det alt for tit, hvilket da også have sine fordele såfremt man allerede kendte ham. Hans øre var efterhånden en mørkerød farve permanent når han var nogle steder!
Bumi grinede og kunne faktisk nemt forestille sig det! Han havde intet imod sne, tvært imod fandt han det meget hyggeligt. Selvfølgelig havde han ikke tænkt tanken om hvordan det ville føles at være i så store snedriver at man mere eller mindre blev begravet i sne! "Sne er mest hyggeligt når man ikke forsvinder ned i en snedrive!" bekendtgjorde han morerne. Der skulle heller ikke høje driver til, før at man som hobbit var godt tildækket.

"Hvor har du dine ting henne?" det kunne mest af alt blot være fordi at Bumi ganske simpelt ikke havde opdaget dem. Han havde haft en del andre ting at sætte sin fokus på efter det korte hjertestop ved at hun faldte ned foran ham. Hun kunne nemt bo på en kro i byen, eller have en lejr stående tæt herved. Bumi måtte nok erkende at hun i hvert fald ikke var taget afsted uden så meget som en taske med enkelte ting! Hun havde altid været mere tænkende end ham, og han ville havde taget en taske med!
Peony

Peony

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 115 cm

Helli 07.02.2016 18:08
Peony nikkede bekræftende. Sne var hyggeligt, især når man sad indenfor, med noget varmt at drikke og spiste noget kage. Mmmmh... det var virkelig bare det bedste ved vinteren. Især fordi at Bedste altid fortalte gode historier for at underholde den rødhårede hobbit. Bedste var virkelig en af Peony's favorit personer på jorden. Hun forstod hendes tørst for eventyr, selvom de havde lidt forskellige syn på hvornår man skulle stoppe med de eventyr. Peony var overbevist om at det var noget hun ville gøre for evigt, mens Bedste mente at man kunne gøre det nogen år, men når man fik børn, så skulle man også begynde at slå sig ned.

"Jeg har ikke så meget med," indrømmede hun og gik over til træet hun var faldet ned af og på den anden side af træet var der en taske. Der var ærligtalt kun nok plads til noget ekstra tøj, penge til at købe mad med, og mad og andre små nips ting. "Men nok plads i den til sådan en lille en som mig. Så hvornår tager vi afsted?" Hun ville gerne afsted lige med det samme hvis hun skulle bestemme, men de skulle jo afsted sammen, så hvis han ikke var klar endnu, så måtte de vente.
0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: Hobbit
Nomineringsårsag:
“Bumi er per defination karakteren jeg altid smiler over at spille, grundet han er verdens største tøsedreng - men hvad denne tråd giver mig ekstra, er hvad sker der med bangebuksen når han har en som han gerne vil beskytte? Peony er det perfekte modstykke til Bumi - Hobbitter for the win! ”

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Hobbitter på farten! Hvem elsker ikke hobbitter? Og vi formåede at forene de to eneste hobbitter på KL! Samspillet er sjovt, og Peony skal da nok også hive Bumi med ud på eventyr alt hvad hun kan. Og nok også beskytte ham i sidste ende”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti
Lige nu: 2 | I dag: 8