Det var svært at give ham tid, svært at forstå at han ikke genkendte hende med det samme, men Miranda var blevet mere tålmodig og afbalanceret siden barnsben. Eller nej, hun var blevet det igen langt tid efter at havde levet med et helvede som udstrødt og med en forbandelse hængene over hovedet.
Miranda nikkede så roligt hun kunne, og forsøgte at holde et roligt ansigt, men hun afslørede sig selv igennem både ansigt, kropsholdning og de meget påvirkede øjne. Kunne det være rigtigt?
Hun nåede ikke at tage en dyb indånding og lade ham tage et øjeblik, før at det øjeblik rent faktisk var gået og han holdte fast i hende. Overrasket var en ganske naturlig reaktion, men den varede ikke længe før hun knugede sig fast til ham, som hun aldrig havde gjort det før. Miranda var ikke en person som foretrak fysisk kontakt, men det her var anderledes. Hun troede at han var forsvundet for altid, og det havde været noget af en omvending, rent følelsesmæssigt at finde ud af at der altid havde været en chance for at finde ham igen. Og nu havde hun endelig gjort det. "
Jeg har også savnet dig" svarede hun tilbage mumlende ind i hans skylder. Man kunne høre hvordan hendes stemme svagt knækkede over, og hun forsøgte at holde tårerne tilbage.
Selvfølgelig skulle hun trække sig fra krammet før eller siden, men det var stadig ikke helt nemt at skulle løsne grebet. Hun snøftede kort og tørrede hurtigt sin hånd over ansigtet. Selv i sådan en situation var det svært at vise hvordan hun havde det. Hun følte sig stadig svag når hun græd, hvor forkert det end var.
Et svagt fnys af ironi forlod hende træt, som hun bed sig i læben. "
Well.. du havde nok heller ikke fundet mig hjemme.. Varulvene var åbenbart ikke færdige med vores familie.. Jeg blev bidt som 15 årig, og sendt ud af klanen, for ikke at være til fare for de andre." det havde været et voldsomt valg som lederne havde lavet, som de åbenbart fandt nødvendig. Deres mor havde været knust. Hun havde allerede mistet et barn, og nu et mere. Miranda kom trods alt stadig på besøg. "
Tror du.. nej, det er nok usandsynligt" nej selvfølgelig var det ikke sådan. Det var en omvandrende varulv der havde været alene, den havde nok intet med den flok at gøre som havde taget Cato dengang.

Kvart bjergelver
Mor til Luna, født 18.05.2017