Cera havde glædet sig til at starte på Tywing skolen, men hun endte dog med at stivne da hun, for uger siden, første gang trådte ind på sit værelse og så sin værelseskammerat. Cera havde flere forskellige ting som hun ikke var så glad for, to af disse ting var insekter og så frøer, men det var lige det hendes værelseskammerat var; Kvakket, som hun hed, var en halv frø og det havde lige fået Cera til at stoppe op og trække vejret dybt inden hun fik taget sig sammen til at gå ind og hilse på. I ugerne efter gik det stille og roligt bedre og bedre, de havde jo begge været nød til at tage sig sammen og få det bedste ud af hinanden, og de var da også kommet godt ud af det efter første håndsindtrykket. Samtidig fandt hun ud af at deres personligheder ikke altid helt gik efter de samme måde at håndtere situationer og ikke mindst regler på. Kvakket var en pige som ikke var så bolig som Cera var og så var hun en pige med gang i og gerne vil have en masse at opleve og derfor skete det også at hun af og til sneg sig ud og det endte typisk med en uges eftersidning og sådan en situation var hun endnu en gang løbet ind i.
Cera sad på hendes seng, lænende op ad muren og begravet i en bog, som hun plejer, da Kvakket kom brokkende ind på værelset. Cera kiggede op fra bogen og kiggede undrende på hendes nye veninde og lyttede til hendes brok, det gjorde veninder og så ville hun selvfølgelig gerne være der for Kvakket, i denne, efter hende selv, hårde tid.
”Du gør det jo heller ikke nemt for dig selv, Kvakket” sagde hun og holdt en pause inden hun forsatte,
”Jeg forstår godt din tvivl i reglerne, men de vil jo give dig en straf for hver gang du bryder reglerne og sniger dig ud af skolen. Og desuden tror jeg ikke der er nogen som egentligt har lyst til at få en eftersidning, ikke en mig” Hun små lo af Kvakket, ikke for at grine af hende, mere med hende selvom hun ikke selv lo, det var bare situationen som var lidt sjov.
”Men nu får du da tid til at indhente dine lektier” sagde hun og kiggede på hende med et stort smil og prøvede at holde endnu et grin inde, for hun var godt klar over at Kvakket bestemt ikke havde den store interesse i bøger og hendes lektier.