På eventyr væk fra skolen (åben)

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 18:57
Kvakket havde endnu engang fået sneget sig ud fra Tywing skolen, fordi der var alligevel ikke noget sjovt at lave på skolen. Der var kun undervisning og sure professorer, der åbenbart ikke kunne lide deres fornavne. Det var ikke fordi hun hadede skolen, hun holdt faktisk ret meget af den, men nogen gange havde hun bare brug for at komme udenfor og opleve ting, og det var sådan hun var endt her ved vandfaldet.

Det havde været et stykke tid siden at hun havde været i nærheden af vand i denne her art, og huns kulle virkelig stoppe sig selv fra ikke bare at hoppe i vandet, siden det så så indbydende ud, men her var jo lidt koldt, og hun ville garanteret blive skældt ekstra meget ud, hvis hun kom tilbage til skolen og var drivende våd. Så i stedet for at hoppe i vandet, hoppede hun tæt hen på vandet og lænede sig ned for at se om hun kunne se bunden og om der var noget interessant der.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 16.11.2015 19:57
Hauru kom roligt luntende, med hænderne begravet i sine bukselommer og blikket vendt stift mod jorden. Siden det altid var Hauru der var problemet over for andre folk, tænkte han ikke over at se op for at se hvor han gik, og om han gik ind i nogen. Hvis han gik ind i noget derimod, ville det kun blive pinligt for ham selv hvis nogen så det. På den anden side kunne man vel altid få folk til at tie stille, hvis de så noget, og så ville Hauru være i stand til at opretholde sit ry.

Hauru stoppede op, da han så noget ud af øjenkrogen - Kvakket. Han vendte blikket mod hende og betragtede hende lidt, før han gik hen ved siden af hende og stilte sig. Så kiggede han ned i vandet.
"Du ligner en der gerne vil i. Så hop dog," kommenterede han koldt og så på hende igen med et afventende blik.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 20:07
Kvakket havde ikke hørt noget, da hun lidt var i sin egen verden, hvor hendes øjne fulgte en fisk der var på vej til at svømme væk fra det brusende vandfald. Så da der pludselig kom en mandestemme fra næsten lige ved siden af, mestede hun fodfæstet, eller det var nok ikke fødderne men hele hendes krop, da halvdelen af hendes krop allerede var ud over vandet, og hun faldt i med et stort plask. Et par sekunder senere, dukkede hun op til overfladen igen, de fleste ville nok have forventet at hun ville komme op og være sur over at der var nogen der forskrækkede hende så meget hun faldt i vandet, men ikke Kvakket.

Kvakket kiggede på manden foran hende og begyndte så at grine. Det kunne godt være at vandet var koldt, men Kvakket havde nu oplevet koldere ting i sit liv. "Det var godt nok forfriskende," sagde hun grinende og kiggede nu afventende op på manden. "Skal du ikke også i?"
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 16.11.2015 20:19
Hauru fulgte pigen med blikket, og et lille, nærmest tilfredsstillende smil, kom frem på hans læber da hun faldt i. Han havde jo egentlig tænkt sig selv at skubbe pigen i vandet, men nu da hun havde klaret det så fint selv, så behøvede han jo ikke engang at rører på sig. Det var jo ikke en dårlig ting i hans øjne.

Da pigen begyndte at grine forsvandt smilet lidt igen. Nu da hun ikke havde reageret som Hauru havde forventet, så var det ikke lige så sjovt. Et lettere overraskende udtryk fik han i ansigtet, da hun spørger om han skulle i.
"Min plan var at få dig i, ikke mig," svarede han kort. Selvom Hauru hverken kunne føle varme eller kulde, så var vand ikke lige hans stil.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 20:28
Kvakket's smil faldt lidt, da manden sagde at han ikke ville komme i, for det var nu hyggeligere at svømme med nogle andre, men der var ikke super mange der havde lyst til at gøre det på denne her tid af året, eller generelt, fordi de fleste fra skolen gad jo ikke engang gå på eventyr med hende, så de kom sjældent til søer eller ligende for de kunne svømme.

"Men vandet er skønt," sagde hun og kiggede en smule utilfreds op på ham, før et drillende smil overtog hendes læber og med en hurtig bevægelse sprøjtede hun vand op på ham med hendes hænder. Han kunne sikkert godt tåle en smule vand, for hvem kunne ikke det, og Kvakket var i vandet og hun overlevede da med lethed.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 16.11.2015 20:48
Hauru satte sig ned på hug lige inden vandet ramte hans overkrop og ansigt. Han så lettere misfornøjet på Kvakket.
"Vandet er vådt," kommenterede han med en irriteret tone. Han lagde hovedet en anelse på skrå mens han tænkte over situationen. Måske havde Kvakket ret. Han havde selvfølgelig været i vandet før, og nu hvor han tænkte over det, så var et bad måske ikke en dårlig idé. Kort tid efter valgte han at springe på hovedet i vandet lige ved siden af Kvakket. Da han nåede overfladen igen, et stykke længere henne, kørte han en hånd gennem det halvlange hår for at få det væk fra ansigtet.
"Nu er jeg i. Er du glad nu?" Spurgte han, som om Kvakket havde brugt de sidste mange timer på at tvinge ham i. For der var jo intet der var Hauru's skyld. Sådan skulle det i hvert fald ikke se ud.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 20:56
Kvakket brugte sine arme til at skygge for hendes øjne, så hun ikke fik vand i dem, selvom det nu ikke havde gjort så meget hvis det var sket, da hendes øjne var vant til vand og det ikke generede hende specielt meget. Hun grinte lidt da hun så Hauru komme til overfladen igen. "Du ligner en våd hund," sagde hun grinende, før hun lagde sig om på ryggen og begyndte at flyde i vandet, det var nu en dejlig dag at tage en dukkert og så havde hun endda fået en ny ven samtidig, siden der ikke skulle særlig meget til før at hun bestemte sig for at nogen var hendes ven.

"Du har aldrig fortalt hvad du hedder," udbrød Kvakket pludseligt og stoppede med sit flyderi ved at stå op og kigge anklagende på Hauru, som om at hun selv havde præsenteret sig selv, for det var en lille detalje hun ikke havde fortalt ham. De havde jo haft for travlt med vandet.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 16.11.2015 21:04
Hauru så endnu engang misfornøjet på Kvakket. Han var lige hoppet i vandet, egentlig for at blive ren, men også for at gøre Kvakket lidt glad, siden hun så gerne ville have ham med, og så fornærmer hun ham! Det var ikke det han havde forventet. Han bevægede sig rolig hen mod kanten af søen og placerede sine arme på kanten for at hvile sin hage på sin arm. Han skævede mod Kvakket.
"Du har aldrig spurgt," svarede han kort. Igen, det var da ikke hans skyld. Og hvis hun ville vide det, så måtte hun spørge. Så måtte vi jo se om Hauru valgte at svarer derefter.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 22:50
Kvakket tænkte sig om, og nu hvor han pointerede det, så havde han egentlig ret i at de ikke havde udvekslet navne, men det kunne hurtig laves om på. "Mit navn er Kvakket, hvad er dit?" spurgte hun med et stort smil og kiggede forventningsfuldt på Hauru. Der gik ikke lang tid før Kvakket svømmede over til manden og kiggede meget intenst på ham. "Du virker ikke så glad, hvorfor det? Er der sket slemme ting for dig, eller har du spist en citron... eller måske er du bare altid sur? Strømmede det ud af Kvakket. Hun foretrak glade mennesker, men ham her var nu sjov nok alligevel, han var i vandet med hende i det mindste.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 17:27
Hauru skævede mod Kvakket og smilte skævt.
"Hauru," svarede han kort. Ja, nu når han var hoppet i vandet for at gøre en enkelt god gerning i dag, så hvorfor ikke fortsætte og være en anelse venlig og faktisk svarer når pigen spørger. Han havde vel sine gode dage. Det skæve smil forsvandt lidt igen efter Kvakkets kommentar.
"Jeg er ikke altid sur. Kun når folk tvinger mig til at hoppe i vand," sagde han, igen som Kvakket ikke havde lavet andet hele dagen, end at prøve at få ham i vandet.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 17:35
"Men vandet er dejligt, så det burde jo ikke være en grund til at være sur!" udbrød Kvakket, for hun kunne ikke forstå at der var nogen der ikke ville kunne lide vandet. Det var jo bare dumt. At svømme og være i vandet var jo fuldstændig fantastisk og alle burde elske det, også Hauru, selvom han ikke lød glad for det. Hun kiggede lidt på ham og brugte så sin ene finger, på at løfte mundvigen op på ham, så det lignede han så glad ud, bortset fra at det var ret tydeligt at hun ligesom tvang hans mund til at ligne et smil. "Det klæder dig meget bedre at smile," sagde hun smilende, for det syntes hun egentlig klædte alle meget bedre.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 17:52
Hauru forsøgte at se muggen ud, men det gik ikke så godt og man kunne tydeligt se det, for Kvakket havde jo egentlig ret. Vandet var dejligt, men Hauru havde bare altid været vant til at blive hadet af alle, så det var måske derfor han satte en meget kedelig og sur facade op. Han valgte ikke at svarer, for når han var nødt til at indrømme at en anden end ham havde ret, så blev det kun i hans hoved.

Et ret overrasket udtryk kom frem i hans øjne, da Kvakket tvang et smil frem på ham. Han var aldeles ikke vant til at folk bare rørte ved ham, og han anede ikke hvordan han skulle reagere. Uden han lagde mærke til det, begyndte han faktisk at smile lidt.
".. Tak," sagde han kort og så forsvandt smilet igen.
"Du virker tilgengæld meget glad. Hvorfor er du så glad hele tiden?" Spurgte han som om han aldrig havde set en være glad før. Det havde han selvfølgelig, han var det bare sjældent selv, så måske kunne Kvakket komme med nogle grunde til at være glad.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 17:58
Kvakket's smil blev bare endnu større da hun så at Hauru ikke kunne lade vær med at smile en smule. Det var godt at han endelig smilede, bortset fra at et øjeblik var det væk igen, hvilket gjorde Kvakket lidt trist, for det var jo ikke meningen. Meningen var jo at de begge to ville blive ved med at være glade, men det virkede ikke som om at det var noget Hauru havde lyst til.

Hun blinkede lidt med øjnene da han stillede spørgsmål til hvorfor hun var glad. Det var da et underligt spørgsmål. Spørgsmålet skulle være, hvorfor Hauru ikke var glad! "Hvorfor skulle jeg ikke være glad?" spurgte hun grinende og slog armene ud. "Det er dejligt vejr, vandet er fantastisk og jeg har fået en ny ven, hvad mere kunne jeg ønske mig?" spurgte hun, for hun havde mange små glæder i sit liv, og derfor var hun evig og altid glad.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 18:25
Hauru kunne ikke rigtig se hvorfor det skulle være gode grunde til at være glad, i hvert fald ikke for ham, men hvis det behagede Kvakket, så var det vel godt. Han løftede det ene øjenbryn lidt. Det der ord.... Ven. Det var ikke et ord Hauru hørte tit, og da slet ikke i en sætning han var blandet ind i.
"En ny ven? Er vi venner? Jeg troede at man skulle have kendt hinanden i lang tid, eller snakke meget sammen før man blev venner?" Hauru havde aldrig haft en ven, så det vidste han ikke rigtig noget om. Han havde aldrig haft en ven, så det kunne da godt være at man blev venner så hurtigt.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 18:33
Kvakket kunne ikke lade vær med at grine da Hauru stillede spørgsmålstegn ved at Kvakket omtalte ham som sin ven. "Du snakker med mig og har ikke prøvet at jage mig væk, jeg synes det er en rimelig god start på et venskab, synes du ikke også?" spurgte hun grinende, for det var sådan hun så på det. Kvakket kunne lide stort set alle, og hvis de ikke prøvede at smide hende væk eller angribe hende, så så hun ikke nogen grund til ikke at være venner med dem. Det var også derfor hun havde så mange venner, og Kvakket syntes at de alle sammen var meget vigtige for hende. "Desuden har vi da allerede snakket en masse sammen. Eller jeg har nok snakket mest, så du kan da ikke bruge den grund mod det."
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 18:47
En god start på et venskab? Måske.
"Det ved jeg da ikke. Jeg har ikke venner. Jeg har fjender. Og nogle gange, slaver. Men da ikke venner," svarede han undrende. Fjender og slaver var da det man havde, var det ikke? Folk man kunne snakke med og betro sig til havde man ikke. Det var da ikke normalt.
"Nej, så måske ikke den grund, men vi kender ikke hinanden. Skal man ikke kende hinanden? Eller.. Måske ikke." Hauru så væk fra Kvakket, ind mod skoven med et overvejende blik. Han skulle lige tænke over hvad en ven egentlig gjorde.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 18:52
"Hvorfor har du ikke venner? Er det ikke et meget trist liv? Er det derfor at du ser sur ud? Fordi at du ikke har nogen venner du kan have det sjovt med?" spurgte Kvakket med en naivitet, som næsten kun et barn kunne have, selvom hun allerede var i starten af sine teenage år, men hun var ikke helt blevet teenager i sit hoved. "Altså, jeg kender alle mine venner, og jeg kender da også dig, du hedder Hauru og kan godt lide at være i vandet sammen med mig," sagde hun med et stort smil. "Behøver jeg at vide mere end det?" For Kvakket var livet og venskaber utrolig nemt og ikke nær så kompliceret som andre gjorde det. Måske en logik mange ikke kunne forstå, men den fungerede for Kvakket.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 19:06
Hauru så på Kvakket igen, med en form for interesse.
"Ingen vil være venner med mig, går jeg ud fra. Det er ikke trist, det er stille. Jeg kan godt lide stilhed," svarede han mens det lille smil langsomt kom frem igen.
"Hvordan har man det sjovt med venner?" Spurgte han undrende.

"Du ved hvad jeg hedder, men du kender mig ikke. Hvis du kendte mig, ville du vide hvorfor jeg ikke har venner." Hauru var begyndt at løsne lidt mere op. Smilet var der stadig og han lød ikke så kold i sin tone mere. Det var ikke ofte at han mødte nogle, som ikke stod på vagt når han kom. De fleste havde enten mødt ham før, og ikke haft en særlig god oplevelse, eller også havde de hørt om ham og vidste hvilke ting han gjorde. Nu var det selvfølgelig heller ikke så tit han vandrede rundt så tæt på byen, så det var næsten oplagt at han mødte nogen, som ikke kendte til ham. Mørkets Skov var det sted han luskede rundt normalt, men af en eller anden årsag følte han, at han måtte ud og se noget andet.

Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 19:16
"Jeg er sikker på at du overdriver. Jeg kender dig godt nok til at vide at du ikke er så slem igen. Hvis du havde været slem, så havde jeg ikke været her lige nu," pointerede Kvakket, som om at det var den mest naturlige ting i hele verdenen, og for Kvakket var det. Desuden var Kvakket ikke rigtig klar over hele den der kamp med Lyset og Mørket, hun havde da godt hørt en smule om det, og havde bare konkluderet at det hele var dumt og havde ikke gidet at lytte med mere. Alle væsner var gode på et eller punkt, bortset far storke, men alle andre var.

"Man kan have det sjovt på mange møder. Man kan lege, snakke, eller gå på eventyr. Der er rigtig mange møder at have det sjovt med venner. Det kommer an på hvem ens venner er. Jeg har også hørt at der er nogen der har det sjovt ved bare at være i hinandens selskab, men det må være kedeligt ikke at lave noget," sagde Kvakket og tog en dyb indånding, da hun havde sagt det rimelig hurtigt.
Hauru

Hauru

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 407 år

Højde / 170 cm

Efterlyst af Lyset

Muri 17.11.2015 20:32
Hauru smilede stadig en smule.
"Jeg slår ikke folk ihjel. Kun i krigen. Men tro mig, du havde stadig været her, du havde bare ikke haft det helt så godt." Hauru havde aldrig slået nogle ihjel uden for krigen. Han havde været tæt på, men et eller andet havde holdt ham tilbage, hvilket irriterede ham en anelse. Nu var han jo Mørkets Kriger, så det burde ikke være noget problem for ham, heller ikke uden for krigen. Måske var han slet ikke den person han troede han var? Nej! Ikke tænke den tanke. Selvfølgelig var han den han var og ingen andre. Det var da en underlig tanke at have.

Han så på Kvakket som om han ikke anede hvad hun talte om.
"Sådan noget har jeg aldrig gjort." Det lød mærkeligt. Hauru's eventyr indebar noget helt andet, og hvis man gjorde det sammen med andre, var det da i hvert fald ikke fordi de andre skulle have noget godt ud af det.
"Men hvis det er sådan noget du gør for at have det sjovt, hvorfor er dine venner så ikke med?" Spurgte han.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Venus Fødselsdag! Læremester
Lige nu: 1 | I dag: 5