Et sted på vejen (Hauru)
Taco 14.11.2015 23:55
Makoto var på en eller anden vej et sted mellem Melanien og Hovedstaden. Her trak han efter sig med en vogn med nye krus til værtshuset samt en tønde med øl og en med mjød som han havde hentet i den større by og var nu på vej tilbage til Melanien med varerne. Han havde før trukket forskellige typer af hestevogne og havde intet problem med denne, dog var den lidt upraktisk de steder hvor vejene ikke var så velholdte. Makoto som troede på det gode i alle mennesker, havde ikke taget højde for at han kunne blive angrebet eller plyndret på vejen. Faktisk så havde han ingen bekymringer om den slags. Vejret var udmærket. Lidt overskyet, men vindstille og solen var ved at stå ned. Det blev snart mørkt. Muri 15.11.2015 00:03
Hauru sad i udkanten af vejen, med begge ben bukket og armene hvilende på knæene. Egentlig sad han og halvsov lidt, men det var ikke noget nyt fra hans side af. Selvom hans hytte nu var meget hyggelig, så var det stadig kedeligt, da der aldrig skete noget. Så var det jo meget bedre at placere sig midt på en vej, hvor hvem som helst kunne gå forbi. Måske endda en man kunne stjæle noget fra. Da Hauru hører Makotos skridt gå lige imod ham, vender han blikket mod ham. Hans opmærksomhed flytter sig hurtigt til den vogn Makoto trækker og han får, på en ekstremt kluntet måde, rejst sig op. Stille og roligt, går han ud midt på vejen og stiller sig foran Makoto. Han sniffer kort ind med næsen."Du har noget, jeg gerne vil have," kommer det kort fra ham, mens han ser mod Makoto med et koldt blik.

Taco 15.11.2015 00:18
Makoto stoppede op da en fremmed konfronterede ham. "har noget du vil have... hmm.. men jeg ejer jo ikke noget?" Makoto stod uforstående overfor manden. Han havde jo ingenting. Det i vognen var ikke hans så det kunne han ikke give væk. "Jeg er bange for at jeg ikke forstår hvad du mener ^^" han smilede venligt og skrabede lidt i underlaget hvorefter han kiggede under sin ene forhov og pillede ldit ved den med sin ene hånd for at få en sten ud nu hvor hna stod stille alligevel. Muri 15.11.2015 00:25
Hauru lagde hovedet en anelse på skrå, mens han betragtede Makoto lidt. Mange forskellige væsener havde man da set rundt omkring i Krystallandet, men det var første gang Hauru havde set en som Makoto."I vognen... Der ligger noget i vognen.." Hauru stoppede sin sætning og sniffede ind igen, for at finde ud af helt præcist hvad det var.
"Mjød.... Jeg vil have mjød," siger han mens han nikker lidt og smiler. De hvide hugtænder kommer til syne, da Hauru smiler. Og det er kun alkohol, man smiler så meget over. I hvert fald ifølge ham selv.

Taco 15.11.2015 14:19
"Mjød? Så skal du da besøge værtshuset! De har den bedste mjød jeg nogensinde har smagt!" forklarede Makoto venligt. Han fik fjernet stenen under hans hov og sank sit forben til jorden igen. Han lagde mærke til at det snart blev mørkt og ville egentligt gerne nå hjem inden da, selvom det ikke var muligt. "Har du noget imod at følges med mig mens vi snakker? Jeg har nemlig lidt travlt ^^" Muri 16.11.2015 12:25
Hauru's smil forsvandt lidt, da Makoto nævnte at han skulle gå på kroen."Pointen med at tage det fra dig, var jo så jeg ikke behøvede at betale for det på kroen.." Sagde han og smilte skævt. Han fulgte Makoto's ben med øjnene. Det var altså stadig mærkeligt at se et nyt slags væsen her omkring. Hauru var ellers lige blevet vant til at han kendte til alle de forskellige typer. Han så på Makoto med et underligt blik.
"Jeg vil gerne stjæle fra dig, men du vil stadig gerne følges og snakke med mig?" Hauru var bestemt ikke vant til at nogle var venlige over for ham. Og specielt ikke en man lige har mødt.

Taco 16.11.2015 14:13
Der gik længe før Makoto fandt ud af at han faktisk var på vej til at blive bestjålet. Han gispede... Stjæle.. fra ham? Hvorfor ville nogen dog gøre det!!? Det forstod han ikke. Han så bekymret på den fremmede. "Skal vi ikke bare være venner i stedet for?" spurgte han prøvende, for måske var han heldig at den fremmede ændrede mening. "Vi kan følges og snakke om hvordan vi løser problemet? ^^" Makoto smilede venligt.
Muri 16.11.2015 15:49
Hauru grinede lidt over Makoto's kommentar, men kort efter begyndte han at tænke over det spørgsmål. Venner? Sådan en havde han bestemt ikke haft før. Nu var han jo heller ikke ligefrem specielt god til at få venner, for han endte enten med at pisse dem af, eller bare være meget irriterende fra start af, så folk egentlig ikke havde lyst til at have noget med ham at gøre. Han vælger ikke at kommentere på det. I hvert fald ikke endnu."Det kunne vi da godt, men nu ved jeg jo allerede hvordan vi løser problemet. Du giver mig mjød, og så skal jeg nok være din ven," svarer han og smiler fornøjet. Det var altså en god aftale i hans hoved.

Taco 16.11.2015 21:38
"Men.. Jeg kan ikke give mjøden væk. Det er jo ikke min." svarede Makoto undrende og begyndte at gå. "Jeg kan ikke bare give andre folks ting væk." Han grinede en mild latter. Han ville have noget for at være ven med Mako. Makoto vidste godt at det var noget skidt at give ud af andres ting, men han ville jo gerne have en ven mere. Makoto kunne godt lide at have venner, gerne mange af dem, men han havde aldrig hørt at man kunne forlange noget for et venskab. Venskab havde altid været gratis. "Kan vi ikke være venner alligevel?" Muri 17.11.2015 17:22
Hauru lagde hovedet en anelse på skrå mens han kiggede undrende på Makoto. Selvfølgelig kunne man da give noget væk, der ikke var ens eget. Hauru havde gjort det ofte. Selvfølgelig havde han også stjålet det først, men det var jo en mindre, ikke så vigtig detalje."Selvfølgelig kan du det. Du giver det bare til mig, det er meget nemt," svarede han mens han nikkede let. Han kunne altså ikke se problemet. Han fulgte Makoto med blikket, mens han begyndte at gå, og siden det ikke så ud til at han ville stoppe igen, så blev Hauru jo nødt til at begynde at gå efter. Han gik op på siden af ham og stak hænderne i lommerne.
"Ærlig talt, så er jeg ikke typen der har venner," sagde han mens han gik og kiggede ned i jorden. Hauru mødte aldrig nogen der ville være venner med ham. Måske fordi han havde en dårlig vane med bare at gøre dem ondt fra starten af, men igen.. At han gjorde dem ondt, var vel ikke en grund til at hade folk, var det? Nej, det kunne det da ikke være, tænkte han.

Taco 17.11.2015 17:27
Makoto rystede lidt på hovedet af fyren. "Vi kan gå til værtshuset og spørge om du må få det. Hvis ja, så får du det og alle er glade ^^" foreslog Makoto venligt og lyttede til ham da de var begyndt at gå. "Hvis du altid forlanger noget for at få venner, kan jeg godt forstå du ikke har nogen. Venskab plejer at være gratis." fortalte han med en blid stemme. "Men jeg vil gerne være din ven, dog kan jeg ikke give dig noget til gengæld andet end mit venskab." Muri 17.11.2015 18:41
Hauru så undrende på Makoto."Hvis jeg tager til kroen og spørger om jeg må stjæle fra dem, bliver jeg nok smidt ud ret hurtigt," kommenterede han. Måske skulle han for en gang skyld betale for det?
"Gratis? Alt har en pris, har det ikke?" Hauru vidste ikke hvordan alt det der venne noget foregik, men der var intet der var gratis. Hans undrende blik forsvandt mens han så på Makoto.
"Så din pris for dit venskab er mit venskab?" Det var noget mærkeligt noget. Og Hauru lød garanteret meget dum med alle de spørgsmål, hvilket han ellers aldrig gjorde. Det mente han da i hvert fald ikke selv, men venskab var en ny ting for ham, så han syntes ikke selv han lød ubegavet.

Taco 17.11.2015 19:47
"Du skal jo ikke stjæle. Det er ondt at gøre sådan. Jeg stjål også engang mad og sådan noget fordi jeg ikke ejede noget, men det var hårdt at se folk blev kede af det og vrede når man tog noget fra dem. Hvis man kan, skal man lade vær." forklarede Makoto og smilede da fyren ville lære mere om venskab. "Venskab koster en andens venskab. Når man er venner stoler man på hinanden og hjælper hinanden hvis man er i nød for eksempel hvis vi er venner og jeg blev angrebet af en ulv, så ville du jage ulven væk... eller hvis nu du mister et ben så vil jeg bære dig rundt." nævnte han nogle eksempler. Måske ikke verdens bedste eksempler men de gik da an. Muri 17.11.2015 20:24
Hauru begyndte at halvgrine lidt, da Makoto nævner at man ikke skal stjæle."Men det er jo derfor man gør det. For at se andre blive kede af det og vrede." Hauru havde et bredt smil spredt over læberne mens han så på Makoto, og de store hvide hugtænder kom til syne.
Smilet var der stadig, men han så på ham med et interesseret blik, da han forklarede ham hvordan et venskab fungerede.
"Du vil gerne være venner med mig. Men stoler du på mig? Stoler du virkelig på, at jeg ville hjælpe hvis du havde brug for det?" Spurgte han undrende. Hvis det Makoto sagde var rigtigt, så kunne han ikke se at de kunne være venner, for hvem havde lyst til at tro på Hauru? Og hvem kunne Hauru selv stole på?

Taco 17.11.2015 20:33
Makoto valgte ikke at kommentere på det første for så ville de bare blive uvenner. Han svarede i stedet på det næste. "Hvis vi var venner ville jeg lægge mit liv i dine hænder. Hvis det så viser sig at du ikke er til at stole på, er vi ikke venner mere." svarede Makoto at han godt ville give det en chance. "Ved at sige at jeg gerne vil være venner med dig, forventer jeg at jeg kan stole på dig ^^" Muri 17.11.2015 20:59
Hauru så uforstående på Makoto."Men hvorfor forvente at man kan stole på nogen, hvis man ikke ved hvem de er, eller hvordan de opfører sig?" Spurgte han nysgerrigt. Hvis nogle lagde sit liv i Hauru's hænder, ville han ikke engang selv stole på at han ville redde dem, hvis det kom til stykket. Måske ville han endda hjælpe den anden med at gøre det af med dem. Det ville han selvfølgelig ikke afslører over for Makoto. Hauru lærte en masse om venskab i dag, og hvorfor stoppe når man nu var så godt i gang.

Taco 17.11.2015 21:18
Makoto så værtshuset længere fremme, det var næsten blevet helt mørk mens de havde snakket. "Det kaldes tillid. Jeg ved ikke hvordan du er, men hvis vi er venner kan jeg være sikker på at du vil redde min røv hvis jeg skulle få problemer." svarede Makoto venligt. "Men til gengæld ville jeg gøre det samme for dig. Makoto stoppede ved værtshuset og gjorde sig fri af vognen for at ville læsse den af. Han så på mennesket eller var han en vampyr? han vidste det ikke. Han gav ham hånden til et håndtryk. "Makoto Viltess" præsenterede han sig.Chatboks
IC-chat▽