Svinets mørke [Åben tråd]

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 16.12.2014 14:25
Det havde lykkedes Lestat at finde en båd og sejle til fastlandet, hvor han fandt vej til hovedstaden. Her havde han fundet en guldsmed, der havde tilbudt ham godt for den sten han havde fået at Zidiac. For de penge han fik havde han besluttet sig for at få lidt at drikke, der var jo rigeligt af dem, så en enkelt øl ville jo ikke skade.
Han havde fundet frem til "det halve svin" efter et par dage.

Han gik roligt ind af døren, ind i et meget mørkere lokale, hvor der sad massere af mennesker og snakkede og lo. Her var der en hyggelig stemning, eller det mente han da hvert fald. Han gik op til baren, hvor han fik fat på bartenderen. *Lad mig få et stort krus øl* sagde han roligt med et smil, *og noget at spise!* da smed han nogle penge på boret og ventede. Øllet fik han med det samme "Der går lige fem minutter med maden" svarede bartenderen, hvorefter Lestat gik hen og satte sig ved et tomt bord. Han havde husket hvad han havde lært og satte sig, således at han kunne se ud over resten af "svinet" og med ryggen mod muren. Selvom at det var midt om dagen var her alligevel massere af folk, men det lod til at der ikke var nogen han rigtig kendte.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.12.2014 17:52
Jolene var, som altid, endnu engang på arbejde og vandrede rundt mellem gæsterne med tallerkner, krus og hvad der ellers kunne blive bestilt oppe ved bartenderen, eller af hende selv. Der var den samme stemning som altid. Lidt larmende, men dog hyggelig. Jolene var vendt tilbage til baren med en tom bakke, som hun stilte på bordet. "En talerken til herren derover" blev der kommanderet til hende, mens en talerken med mad ramte hendes bakke, efterfulgt af et par krus. "Og så kan du lige sætte dem her af på vejen." Jolene himlede med øjnene og gav sig ud på sin vandring igen. Først fik hun sat øllet af ved bordet tættest på i hendes rute, hvilket næsten bragte et påstyr med sig, da en af de lidt for fulde gæster forsøgte at få hende ned at sidde på hans skød. Ikke en unormal opførsel, men Jolene havde stadig et arbejde at passe. "Det må vente til senere Gotfred. Du ved hvor jeg bor" svarede hun drilsk tilbage med et glimt i øjet før hun fik begivet sig videre.

Da hun ankom med mandens mad, placerede hun talerkenen på bordet foran ham. "Det må De virkelig undskylde. Det er et galehus herinde." Hun tørte sine hænder af i forklædet og placerede bakket på under den ene arm, hvilende på hoften. "Er der andet jeg kan hjælpe Dem med?" spurgte hun og undgik meget glidende at blive klappet bagi af en stamkunde, uden at fjerne blikket fra kunden.
Mor til tvillingerne Hellius og Hellia, født 29/09/15

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 16.12.2014 18:43
Lestat kiggede op på servitricen, der kom med en tallerkenfuld kød som han havde bestilt. "De behøver skam ikke at undskylde, det er et galehus." sagde han roligt med et smil på læben. Han kiggede kort op og ned af hende, hvor han kunne se at hun havde en meget god figur, en mange kvinder ville slå ihjel for.

Han skulle lige kort tænke sig om, da hun spurgte om der ellers var noget hun kunne hjælpe med "Hmm.., Der er ikke noget lige nu, men når jeg er færdig med at spise, kunne en ekstra øl nok være på sin plads," sagde han roligt, hvorefter han smilene fortsatte " derud over så kunne du hjælpe med at tage trykket." Han prøvede på at holde et bredt smil tilbage, men det lykkedes ham vist ikke, så han kiggede blot ned på maden og ville til at spise.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.12.2014 18:51
At han kiggede op og ned af hende, var ikke noget der generede hende, eller noget hun rent faktisk bemærkede. Hun kendte sin egen figur bedre end nogen anden og hun var skam glad for den. Hun vidste dog også at andre så den, selvom hun var vant til det. Det var dog smigerne når hun engang imellem opdagede det.

Jolene nikkede og skulle til at vende sig om for at gå, da manden tante til hende igen. Hun kiggede på ham med et smil og et hævet øjenbryn. "Det skal jeg tænke over. Selvom du nok ikke havde regnet med, at få lettet trykket hos mig, er noget man skal gøre sig fortjent til." svarede hun drilsk og blinkede til ham, inden hun med let svingene hofter forsvandt tilbage op til baren, mens hun tog et par tomme krus hidst og her med sig.

"Et krus mere, når herren er færdig med at spise." kom der upåvirket fra Jolene, som begyndte at stable op på bakken, så hun kunne komme afsted igen.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 16.12.2014 20:21
Lestat var ved at banke hovedet ned i maden af bare grin, efter servitricens svar. Det var ikke lige noget han havde forudset, men heller ikke noget han havde frygtet. Faktisk var det nok den bedste kommentar at høre. Eller det mente han da i hvert fald. "Tak, det skal jeg huske." sagde han med et kæmpe smil.

Mens han holdte et øje på hende, begyndte han roligt at spise. Med den ene hånd fyldte han munden med mad, med den anden, øl. Det tog ham nu ikke lang tid at fortære maden, eller at tømme kruset med øl.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 17.12.2014 15:29
Som altid gik det relativt hurtigt med at folk fik spist. Enkelte tog det lidt tid med, men det var kun hvis de havde andet selskab. Noget herre over ved det ellers tomme bord, ikke havde andre end sig selv som selskab denne aften. Efter sin korte rundte fik hun sat mandens øl på bakken og gik ned til bordet. Hun satte øllen til ham på bordet og smilede et kækt smil, som hun normalvis altid gjorde.

"Smagte maden Dem?" spurgte hun ind til mens hun satte tallerkenen op på bakken, sammen med det tomme ølkrus. Hun så afventende på ham, med hovedet let på skrå og et smil. Hun var skam ikke til at skræmme væk, specielt ikke fra sit arbejde. Dertil fandt Jolene tilværelsen på kroen sjov og underholdende.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 17.12.2014 16:26
Lestat kiggede op på hende da hun spurgte om maden. "Jo, maden smagte skam." sagde han tørt mens han tørrede sig om munden. "Men den måtte godt have været mere rød, ja nærmest sprællende" fortsatte han med et lille smil, uden at tænke over hvad han egentlig lige havde hentydet til. Vareulve var jo ikke lige den mest velkommende race nogen steder.

"Men hvis du har en pause eller bare tid, er du mere end velkommen til at sætte dig ned." sagde han ganske roligt, hun var jo ikke den første kvinde han havde mødt. "Et sådan køndt selskab er altid velkommen." afsluttede han roligt, hvorefter han tog det friske ølkrus og begyndte at drikke. Han hældte det ikke ned som før. Denne gang lod han mere til at nyde det.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 18.12.2014 10:21
Jolene bed ikke alverdens mærke i hans omtale af kødet. Nogen foretrak meget rødt kød og nogle gjorde ikke. Hun selv var ikke til det helt røde. Hun tænkte ikke over, at det næsten lød som om at han foretrak det nærmest råt. Men igen, det var nok ikke første gang hun havde hørt denne udtalelse, eller den sidste.

"Jeg skal lige nå en runde mere, så skulle jeg gerne havde en pause." svarede hun smilende. Hun var ikke så snerpet hvad selskab angik, Jolene var bare generelt glad for selskab af enhver art og hvis nogen spurgte hende, sagde hun sjældent nej til at sidde ved dem. Med mindre hendes arbejde selvføgelig kaldte, så var hun nødt til at takke pænt nej og arbejde videre. Manden havde dog ramt hende på et heldigt tidspunkt, hvor hendes pause snart ville komme. Ikke en overdrevet lang, men den var der. Jolene blinkede til ham, inden hun fortsatte sin rundte. Der gik nok omkring tyve minutter, hvorefter hun var tilbage igen, forudsende med et nyt ølkrus. Hun var efterhånden ved at kende sit arbejde alt for godt. "Jeg tænkte at du godt kunne bruge en opfyldning."

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 18.12.2014 11:36
Da jolene snakkede om at hun snart havde pause, nikkede Lestat blot som svar, han var opslugt af øllet, som han stille nød. Hans krus havde dog ikke været tomt ret længe da hun kom tilbage igen og satte et nyt krus foran ham. "Jamen dog, Tak skal de have." sagde han med et venligt smil. "Navnet er forresten Lestat." fortalte han afslappet og smilede venligt, for han var naturligvis i godt humør. "Ikke at jeg forventer du vil kunne huske dette om et par timer, så meget som der er at lave her." sagde han kort og kiggede rundt. Der var stadig mange folk i kroen, hvilket ikke var unaturligt, blot noget Lestat ikke var vant til. Han tog taknemmeligt i mod det andet krus med øl og tog en lille tår.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 21.12.2014 14:02
Jolene valgte at sætte sig ned ved hans bord og lærer ham bedre at kende. Hun måtte jo gøre med sine pauser som hun selv ønskede. "Mit er Jolene." svarede hun med et varmt smil og kiggede lidt på ham. Han syntes hende ikke at være bekendt, men selvfølgelig så hun mange ansigter på ganske få timer i løbet af en dag. "Jeg skal gøre mit bedste for at huske det, Lestat. Det kunne jo være at jeg mødte Dem igen." svarede hun og blinkede til ham, mens hendes øjne svagt fulgte hans rundt i lokalet. "Hvor kommer De fra?" spurgte hun nysgerrigt og lænede sig lidt op af bordet. Ganske afslappet.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 21.12.2014 15:24
Lestat stillede kruset fra sig og gav det meste af hans opmærksomhed til Jolene. "Jeg kommer fra en en lille familie, langt langt væk fra nogen bebyggelse." sagde han kort, uden at røbe noget om hans forbandelse. "du behøver ikke sige de eller dem til mig. Jeg er blot en normal person ligesom alle andre." sagde han fortsatte han, inden han igen behøvede at skylde ganen. "Jeg håber da at vi kan være dus?" afsluttede han kort inden han spurgte hende, "Hvad med dig, Jolene? hvor kommer du fra, eller rettere hvor voksede du op?" Hans stemme var ganske roligt og mild, humøret var godt. Generelt havde han ikke ret meget at klage over. Han fortsatte med at nogle slurk af øllet, så længe at der var noget.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 21.12.2014 19:52
Jolene lyttede roligt og opmærksomet til hans ord. Det undrede hende hvad han lavede i hovedstaden når han kom fra så isoleret et samfund. Det her måtte være en hel anderledes verden for ham. Så mange mennesker på så lille et område, og så med al den larm som altid var inde i kroen. Noget som Jolene naturligvis havde vendet sig til fra barnsben. "I orden. Vi kan godt være dus." svarede hun som det første og smilede til ham. Jolene lavede en gestus til hende kroen, inden hendes øjne igen ramte Lestat. "Her. Min mor ejer kroen og jeg er født og opvokset her, sammen med mine brødre og søstre. Det er alt jeg kender til. Alt andet jeg ved, har jeg hørt fra rejsende og stamkunder fra kroen." svarede hun roligt og kiggede lidt på ham. "Og jeg har det fint med kun at høre historier. Jeg foretrækker det faktisk. Det giver mig mulighed for at måde en masse nye og interessante folk, samtidigmed at jeg får udlevet lidt fantasi gennem deres rejser." fortsatte hun glad med at forklare ham. Hun var glad for det vante, glad for sin kro og glad for bare at bo der. Hun ønskede ikke at fare omkring. Dertil havde hun en elendig retningssans.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 21.12.2014 23:09
Lestat så på hende med et venligt smil og et varmt blik. "Har du nogen sinde været i selskab med det vildeste af det vildeste?" spurgte han hende, mens han lagde sit hoved lidt på skrå. Han tog endnu en slurk af sit øl, bemærkende at der ikke var meget tilbage af den. "Aha, søskende siger du. Tja dem har jeg selv en del af, eller det havde jeg en gang." Kommenterede han kort, mens han overvejede mængden af resterne af hans pengeholdning.
Han sad roligt og nikkede mens han stille lyttede til Jolene,hendes stemme tydeligt beroligende i kroens larmende atmosfære. "Faktisk er jeg i staden, for at finde mig noget at lave, hvilket jo kan være hvad som helst." fortalte han roligt, mens han fra sin taske ved sin side, tog nogle enkelte hareskind frem, den ene var ganske brun, mens den anden var af en mørkere nuance. "Normalt når jeg er ude i skoven i flere dage af gangen, fanger jeg nogle harer som jeg skinder, naturligvis inden jeg steger dem. fortsatte han roligt, "Med årene vil jeg påstå at jeg er blevet rimelig god til det." sagde han med et smil, mens han holdte skindene frem med en rolig hånd, mens han med den anden fik tømt kruset med øl.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.12.2014 16:59
Jolene placerede en hånd foran hendes mund og begyndte at tænke efter. Det vildeste af det vildeste? Se det var et spørgsmål hun aldrig havde fået før, og hun var ikke helt sikker på hvad han mente. Hun havde mødt sin del, men hun var ikke sikker på hvorvidt det var det vildeste. "Jeg har mødt en stor mand engang. Jeg lærte senere at hans navn var Samson. Det er nok det vildeste jeg har været udsat for. I hvert fald hvad her på kroen angår." svarede hun og kiggede nysgerrigt på ham. "Hvad mener du det vildeste af det vildeste er?" spurgte hun derefter og kiggede nysgerrigt på ham med de grønne øjne som tydeligt viste interesse i herren foran sig.
Jolene lod sit hovede falde lidt på skrå, som han nævnte havde. "Havde?"

Jolene kiggede spændt på hvad han tog op af sin taske og hendes nysgerrighed og fascination blev ikke mindre som Lestat afslørede indholdet i sin taske. Hun ragte sin hånd frem og tog imod det fine og bløde hareskin. "Det har du virkelig talent for, Lestat." svarede hun som hendes lange blide fingre løb ned af skinnet og kunne tydeligt se at det var kvalitet. "Og du har ret i at øvelse ligeledes gør mester. Jeg vil våve at påstå at der vil være steder hvor det er muligt at sælge. Selvfølgelig kræver det at man rejser meget frem og tilbage mellem skoven og hovedstaden. Men det ville også være muligt at få en plads hos en erfaren skinner, som har levet af det i flere årtier. Hvad med større dyr? er det noget som du også praktisere?" spurgte hun interesseret og kunne tydeligt se steder hvorpå han nemt kunne sælge disse skin for en god pris. Selvfølgelig var det kun en hare, og derved ikke lige så meget værd som et større dyr, men stadig gode penge!

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 27.12.2014 17:15
Lestat kiggede roligt på hende, mens hun snakkede kort om Samson, manden der engang havde været lederen af RT. "Jeg kendte faktisk Samson." sagde han roligt, mens han gik i gang med at pakke sine skind væk igen. "Men han er her jo ikke mere." Han sørgede for at skindende ikke blev krøllet alt for meget nede i sækken. "Han er død." fortsatte han roligt.

Han kiggede rundt i lokalet igen, holdte øje med dem omkring ham. "Jeg har selv fanget dem, hvilket nok var det nemmeste af det." sagde han roligt, med et bredt smil. "Du kunne måske være interesseret i et par?" spurgte han hende roligt, mens han stadig havde hånden nede i posen.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.12.2014 17:26
Jolene betragtede ham let og nikkede. Hun havde hørt noget om den store mands fald. Hun husker tydeligt klappet bagi og det sultne blik på hende. Hun vidste ikke helt hvorfor, men det havde haft sin indvirkning på hende! Jolene havde altid været en speciel type hvad det angik. Man opdagede stort set aldrig hvad hendes type var, da hendes spektra var så stort! "Ja, det hørte jeg rygterne gå på. En skam." kom der lavt fra hende, som hun kiggede lidt ned i bordet. Hun kendte ham ikke, men hun følte alligevel at det var lidt trist.

Jolene nikkede. "Se, det ville jeg i hvert fald. Mine evner er dog ikke fantastiske på det område, men min søster kan lave de mest fantastiske ting ud af det materiale hun får udleveret. Er vist også i mangel af nogle luffer her til vinterens kulde." svarede hun med et varmt smil. "Hvad tager du for dem?"

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 27.12.2014 17:40
Lestat så kort på hende, mens hun snakkede. "Jeg har ikke flere søskende, da de er blevet jaget og slået ihjel." sagde han blot kort, mens han stille tog nogle skind op og lagde dem på boret mellem dem. "Hvis din søster er så god, kunne det være at man så skulle lave en handel." sagde han roligt, mens han kiggede kort ned i det tomme øl krus. "Lad mig se.." han begyndte at tænke sig om, "maden og den første øl er betalt, så var der lige resten." sagde han kort, med en lidt hentydende stemme.

Nederst i posen lå det absolut pæneste skind, han havde lavet i længe. Skindet var helt snehvidt, for det kom fra en sneræv, som han havde fange oppe i det nordlige krystalland for nogle måneder siden. Det havde lykkedes ham at få skindet pænt af ræven, uden at efterlade nogle grimme mærker. Den trak han op fra posen og lagde på bordet. "Det her er mit bedste skind." sagde han kort. "Det er klart et skind jeg ikke blot giver væk." fortsattte han roligt, mens han roligt kælede for den. "Jeg mener, se på den. Mærk den, så blod den er." sagde han ganske stolt, med et meget bredt smil, så bredt at man ville kunne ane hans mange skarpe kindtænder, der klart var lavet til at fortære råt kød.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.12.2014 18:00
Jolene kiggede på ham og vidste ikke rigtig hvad hun skulle svare. Det havde taget en drejning hun ikke havde retning hun ikke havde regnet med. Jolene kunne ikke forestille sig hvordan hendes liv ville være hvis hun ikke havde sine søskende. Det ville være en hel uvirkelig verden. Hun turde dog ikke at spørge ind til hvorfor. "Ah, jeg forstår.. Dog mener jeg ikke at de to øl er betaling nok." svarede hun og blinkede til ham. Hun mente bestemt at skinnende var mere værd.

Jolene lod sin hånd strejfe over den hvide pels og mærkede dens blødhed der var helt ekstremt. "Forståeligt!" svarede hun og kiggede op på ham, tids nok til at se de spidse kindtænder. Hun forstod mere og mere af hvad han mente med det vildeste af det vildeste, men var stadig ikke nået frem til en konklussion. "Så.. for dette ønsker du?" spurgte hun og holdte sit hovede lidt på skrå. "Nævn din pris, og så må vi se om jeg går med på den" svarede hun.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 27.12.2014 21:50
Lestat så på Jolene med et venligt smil inden han igen ville åbne munden. "Jolene, jeg tænkte faktisk at hvis din søster er god til at sy, kunne det være hun kunne sy mig en ny taske." sagde han roligt og trak en gammel slidt taske frem, som var lavet af ræveskin. Der var nogle grimme flænger på siden af tasken, som beviste at den var gammel. "Faktisk ved jeg ikke helt hvor meget mine skin her er værd, da jeg aldrig har solgt ud til en forhandler. Det har kun været til diverse folk, der har manglet nogle enkelte i ny og næ." afsluttede han roligt, mens han roligt lagde den ene hånd på det hvide skin.

"Men hvis du mener at jeg nævne en pris, og håbe at du går med på den, så må vi jo se om jeg kan finde en pris." sagde han roligt, mens han med den anden hånd lagde et par af skindene tilbage i posen, der også kunne trænge til en udskiftning.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 28.12.2014 21:42
Jolene kiggede lidt på hans taske og nikkede som i at hun forstod. "Det skulle ikke undre mig. Den vil ikke være færdig i aften dog. Om et par dage vil jeg mene." svarede hun og vidste at hun skulle rådføre sig med sin lillesøster før hun gjorde nogle aftaler, men hun plejede altid at være glad for at få udfordringer. "De er i hvert fald godt lavet." svarede hun ærligt.

Jolene grinede let. "Gør du det. Min pause er dog snart ved at være slut. Skal jeg taget noget med ned til dig? Hvis det er, så har jeg fri om et par timer?" hun gjorde klar til at rejse sig igen. Det var lidt forbandelsen ved at være på arbejde. Hun skulle huske at vende tilbage til sit arbejde selvom hun sad og hyggede sig.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1