Nova 30.06.2014 20:48
Hele dagen havde Nickazho haft travlt med at udforske Krystallandets små dele i nærheden. Det skulle være godt at kende så meget som overhovedet muligt. På den måde, farede man jo aldrig vild!

I farten var han landet på markedspladsen, nu hvor sulten havde truffet ind.
Han så sig forvildet omkring. Distraheret over, at der var så mange mennesker altid. Hvis bare... der kunne komme en stor haj eller noget, og æde dem alle! Ja, så kunne han.. Så kunne han overtage tronen i Krystallandet, og regere over alle andre racer der nu levede.

Apropos haj.. Han var egentlig sulten - sulten efter haj.
Han spejdede omkring i håb på at finde noget haj bare et eller andet sted. Det nærmeste han var kommet på det indtil videre, var en haj der hang på et bræt. Han undredes. Så måtte handleren da handle med haj!

I fuld firspring skyndte dæmonen sig over til boden med hajen på brættet og forlangte om at få haj.

"Jeg vil have en haj til spise!" Kom det fra dæmonen hurtigt. Handleren vendte sig omkring, og så underligt på den lille fyr.

"Haj? Jamen jeg sælger ikke haj, jeg er isenkræmmer!" Lo manden venligt af ham.

"HAJ sagde jeg, jeg vil have haj, ikke is!" Dæmonen havde ikke hørt halvdelen af hvad manden sagde, før han begyndt at forlange om haj igen.

Isenkræmmeren stod opgivende og så på dæmonen der stod og hylede efter hajkød. Han viftede med hånden, et signalement der skulle forstås, at han kunne skride ad helvedes til.
Nickazho satte begge hænder i siden, da dette skete. Han var stædig, og manden skulle da ikke bestemme noget som helst. Nu hvor han ikke havde haj til salg, måtte han da bare snuppe hajen på brættet. Så havde han da bare en eller anden form for haj!
Han placerede sin lillae fod på disken og den anden fod på isenkræmmerens ryg, snuppede han hajen på brættet ned i sin favn, og styrtede ud af butikken.
Isenkræmmeren tumlede et kort stykke tid rundt på jorden, inden det gik op for ham, hvad der var sket.

"HOV HOV!" Kræmmeren styrtede efter dæmonen mens den lille lillae sag skraldgrinede over hele fjæset, og PUF! Han var forsvundet fra isenkræmmerens syn.

//out
//Nova \\
[/size]

| Profil | Profil |Kontakt | Bag skærmen |