Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 07.03.2012 11:12
Achuta Trixter havde bevæget sig ud fra sit hjem i tusmørkedalen og havde fundet frem til en større lysning i en meget mørk skov. Hans gode nattesyn gav ham dog en god fornemmelse af at han næppe var alene. Han havde sit sædvanlige læder tøj på. Hans lange mørke hår var bundet op i en lang heste hale for at det ikke skulle blive alt for filtret når han nu vandrede gennem skovens mørke dyb. Natten havde lagt sig for lidt siden og månen stod højt på himlen. Lyset fra månen oplyste nærmest hans hvide hud og gjorde ham nem at se der midt i lysningen, hvilket gjorde det meget tydeligt at han var en vampyr.

Han havde fundet en træstup der så ud til at have været fældet for nyligt. Han besluttede sig for at gå hen og sætte sig ned og sig rundt om sig. Det var spændende at være nye steder, især fordi han næsten aldrig før havde bevæget sig udenfor døren, udover når han skulle have noget at drikke.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 07.03.2012 11:24
Det var mørkt mellem træerne. Meget mørkt - og Renaél hadede mørke.
Han snublede usikkert frem mellem buske og træer, åndetdrættet hastigt og hjertet hårdt bankende.
For en elver var en skov ellers oftest forbundet med noget hjemligt, men denne skov mindede slet ikke om de smukke gamle træer, der omgav Elverly. Stemningen her var trykket .. ubehagelig .. og så var her mørkt.

Renaél forbandede sig selv for i det hele taget at have forladt sin sikre, lille hytte. Hans fine, silkebløde, grønne kappe egnede sig ikke til vandringer i Mørkets Skov, og der var allerede kommet adskillige flænger i det sarte stof.
Det gav et sæt i ham, da han trådte på en tør gren, der gik fra hinanden under hans fod med et højt knæk.

Forskrækkelsen fik ham til at sætte farten op, nærmest løbe, og endelig så han det lysne mellem træerne foran sig.
Med en masse unødvendig larm, der ikke ligefrem var typisk for en elver på skovtur, tumlede han ud mellem træerne og ind i lysningen.
Nu hørtes der ikke andet end hans anstrengte åndedrag. Han så sig omkring, og lettelsen over at være kommet ud i månelyset forsvandt langsomt, da det gik op for ham, at det blot var en lysning, og at han slet ikke var ude af skoven endnu.
Hvad mere var .. han var ikke alene her .. lyset fra månen faldt på en bleg skikkelse, og synet af ham, fik Renaél til at træde et par skridt tilbage.
Det her tydede ikke helt godt..

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 07.03.2012 11:41
Trix vendte sig mod elveren der kunne have vækket hele den sovende skov med hans unødvendige larmen. Han fik øje på ham med det samme. Det må være en af de der elvere jeg har hørt så meget om. tænkte han roligt. Han smilede dog blot venligt til ham og lagde hovedet på skrå, hvilket godt kunne give ham et lidt dyrisk look.

Kom blot nærmere. sagde han roligt og med en venlig stemme. Jeg vil ikke gøre dig noget, da jeg allerede har spist. fortsatte han stille. Desuden har jeg aldrig drukket af andet end dyr jeg selv har fanget. Som regel var de dyr dog godt henne i alderen eller sårede. forsøgte han roligt at forklare. Det havde også været en time siden han havde drukket af en hjort, så der var sikkert ikke behov før det blev lyst igen.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 07.03.2012 11:57
Renaéls øjne betragtede manden foran sig med et nervøst blik. Han var vidst ikke ligefrem nogen almindelig vandringsmand på udflugt i skoven .. og da slet ikke på denne tid af døgnet.
Uroligt flyttede han vægten fra den ene fod til den anden. Han kunne slet ikke lide Trixters snak om at spise og drikke af dyr. Det virkede mere og mere skummelt.

Han havde godt læst om vampyrer i elvernes biblioteker, men han havde aldrig selv mødt en af slagsen .. lysten til at møde en havde heller aldrig været der. Væsner, der sugede andres blod, var sådan nogle, der var lidt for farlige efter Renaéls smag.

"Jeg .. står fint her, tak," fik han endelig fremstammet. Han havde på ingen måde noget ønske om at nærme sig vampyren, der stod der med den blege hud lysende i måneskinnet.
De dybe skygger fra skovens træer lurede bag ham, og han kunne snart ikke bestemme sig for, om han det var vampyren eller den mørke skov, han var mest bange for.
Gid jeg var tilbage i min lune hytte i Elverly.. tænkte han. Men hytten var langt, langt borte, og han havde ingen idé om, hvilken vej han skulle gå for at finde tilbage.

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 08.03.2012 09:12
Trix sad roligt og kiggede mod ham. Jeg tror ikke du har lyst til at stå alt for tæt skovkanten. Der er nogle temmelig farlige ting derinde.sagde han ganske roligt, for han sad jo i nærheden af midten.

Han rakte en hånd ud for sig. En lille bold af plasma lyste op og en del af lysningen lyste op. Plasmaet var dog vildt meget varmt, så hvis han tabte det ville hele området gå op i flammer, så han var rigtig forsigtig med ikke at gøre den større end nødvendigt.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 08.03.2012 10:01
Renaél kiggede sig uroligt over skulderen, da Trixter nævnte, at der var farlige ting i skolen. Måske var det bare indbildning, men han syntes, at han kunne høre svage lyde derindefra.
Han hadede den effekt mørket og natten havde på ham. Svag og bange, blev han.

Pludselig blev en del af mørket fortrængt, og han så den lille bold af lys i vampyrens hånd. Selvom han på ingen måde var tryg ved den andens tilstedeværelse, var han alligevel taknemmelig for lyset, der trods alt gav ham en lille følelse af tryghed.
Han gik hen over lysningens græsbund og nærmede sig langsomt, mens han gjorde sig umage for ikke at se alt for skræmt ud. Det var jo heller ikke ligefrem fordi han brød sig om, at andre opfattede ham som en kujon.
Han kunne bare virkelig ikke lide mørket i denne her skov..

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 08.03.2012 10:55
Trix så roligt på ham, som han kom nærmere. Navnet er Trix, eller det er hvad jeg blev kaldt. sagde han roligt og smilede venligt, dog uden at vise hans spidse hugtænder. Jeg tror man skal have levet i mørket for at føle sig tilpas i det. kom en lille indskydelse, for han kunne godt se at elveren ikke var helt tilpas i mørkets skov.

Han kiggede op mod himlens stjerneklare mørke og smilede. Hvad bringer så dem her ud i mørket? Jeg skulle mene at dit folk normalt ville holde til omkring elverly? spurgte han ham roligt og håbede på at han ikke fornærmede ham.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 08.03.2012 12:29
Renaél begyndte langsomt at slappe mere af. Han standsede op i en meters afstand af den anden og nød tilstedeværelsen af lyset.
Den grønne kappe hang lidt skævt og lettere flænset om hans skuldre, og han rettede let på den. Den havde ikke haft godt af turen gennem skoven.

"Renaél Runeldth" præsenterede han sig for den anden. Månelyset oplyste hans fintformede elveransigt omkranset af en lettere pjusket manke af lyst hår. Et par spidse ører stak ud mellem de blonde lokker.
Han nikkede lidt tøvende til Trix' udtalelse. Det lød meget fornuftigt, det der med mørket. Elverne var børn af solen og de grønne skove, så måske var hans usikkerhed og modvilje overfor mørket ikke helt så unaturlig igen.

Ikke desto mindre skammede han sig stadig over sin egen svaghed.
"Elverly er langt herfra, er det ikke?" brast det ud af ham. Han havde nok en idé om, at han var kommet rimelig langt på afveje ..

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 08.03.2012 13:11
Trix kiggede igen på Renaél. Godt at møde dem. sagde han roligt og afslappet. Han kiggede igen ud mod den ene side af skovkanten og pegede med kuglen af plasma. Den vej, godt tre timers gang herfra, så kommer du i nærheden af Elverly. sagde han roligt. Han var jo netop så heldig at han ikke skulle så langt igen. Han boede jo ny på Midnatsborgen.

Han rejste sig op og skulede mod skovkanten. Du må lige have mig undskyldt et kort øjeblik. Jeg tror næppe du vil se på dette. sagde han og slukkede kuglen af plasma og satte i lydløs løb hen over græsbunden.
Mens han løb indhyldede han sig selv i en sky af komplet mørke, som kun han kunne se gennem. Den han løb mod var blot en stor kronhjort, der havde været dum nok til at komme for tæt på, uden at holde øje med ham.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 09.03.2012 12:00
Renaél kiggede tvivlsomt hen mod rækken af træer, som Trixter pegede mod. Træerne stod tæt og mellem dem herskede der et dybt mørke. Et sted i underskoven opfangede hans skarpe elverører svage lyde.
En lille gysen gik gennem ham, og han begyndte at overveje, om det ikke var mere sikkert at blive i lysningen til solen stod op.

Men så igen .. at tilbringe resten af natten i Mørkets Skov i selskab med en vampyr ... det var ikke ligefrem noget, der fristede.

".. Hvilket?" sagde han, da Trix undskyldte sig. Han så sig lidt forvirret omkring, og så var lyset pludselig væk! Han kunne mærke, hvordan uroen løb som en isnende fornemmelse igennem kroppen.
Hvor var Trix blevet af? Elvere ser normalt rimelig godt i mørke, men han var altså fuldstændig forsvundet. Uroligt lod han en hånd glide igennem det efterhånden ret pjuskede, lyse hår og bed sig i læben.

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 09.03.2012 16:00
Trix havde hoppet op over hjortens synsfelt, indhyllet i et mørke, så han slet ikke var til at se. Selv ikke hjorten havde en chance da Trix landede på ryggen af den. Hjortens ben gav efter med et knæk, så den ville aldrig kunne gå igen.
Han satte straks tænderne i dets saftige kød omkring halsen, hvor han nemmest kunne komme til de blodfyldte åre. Hvorefter han hurtigt begyndte at drikke dets blod.

Da han var færdig med at drikke hjortens blod rejste han sig op og kiggede rundt. De dyr der levede blandt skovbunden i området var vågnet på grund af den lille smule støj det havde skabt, der var stor tumult omkring ham men han var egentlig ligeglad, da det mest var små egern og mus. Han kiggede ud mod lysningen , hvor han først ikke lige kunne se Leon, hvilket undrede ham, da han havde fået den opfattelse at elveren var voldsomt utryg ved mørket.

Han gik stille hen til skovkanten og ventede kort. Han indhullede sig igen i mørket, da det havde forsvundet mens han havde drukket. Gad vide om han stadig står på samme plet som før. tænkte han roligt, da han ikke lige kunne få øje på ham.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 10.03.2012 17:13
Blikket i Renaéls lyse øjne var uroligt og flakkende. Han brød sig bestemt ikke om den måde, den anden bare så pludselig var forsvundet på!
Som elver nærede han desuden er dyb mistro til alle andre racer, - dette gjaldt i særdeleshed også vampyrer, selvom han imodsætning til menneskeracen havde en vis respekt for disse, for han vidste, at de kunne være farlige dræbere.

En ubehagelig knækkende lyd lød pludselig gennem mørket, og den gav et lille sæt i den unge elver. Han så sig nervøst rundt i lysningen og kantede sig en smule væk fra midten og over mod den modsatte retning af den, hvor lyden var kommet fra.
Han turde dog ikke rigtig gå helt ind mellem de mørke træer, for hvem ved, hvad der kunne lure derinde?

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 10.03.2012 22:07
Trixter indhyldet i sit mørke, gik stille tilbage mod midten af lysningen, der hvor han før havde siddet. Han havde endnu ikke fået øje på Leon, hvilket egentlig irriterede ham lidt, for han ville godt vide hvad han havde gang i.

Da han var kommet tilbage til midten af lysningen, til den træstup han havde siddet på før, stillede han sig op på den og kiggede ud i mørket. Det slør af mørke han havde om sig veg stille og forsvandt til sidst fuldt. Han rakte en arm i vejret og koncentrerede sig kort, for at fremkalde en kugle af plasma, til at oplyse området. Er du stukket af? spurgte han roligt.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 11.03.2012 22:19
Renaél kunne godt lide at se lyset vende tilbage til lysningen, selvom han fandt det yderst skummelt, at den anden bare forsvandt på den der måde..
Han nærmede sig forsigtigt midten af lysningen igen.

"Jeg er her skam stadig," svarede han. Han prøvede at lyde rolig og ubekymret. Lyset fra Trixters plasmakugle oplyste hans ansigt med et blegt skær.
Hans fingre pillede lidt uroligt ved kanten af den grønne kappe.

"Men hvor blev De selv af?" spurgte han. Han var trods alt en kende nysgerrig med hensyn til Trix' forsvinden, og han betragtede ham med et lille, nervøst smil om læberne, mens han håbede på, at han ikke havde spurgt om for meget.

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 11.03.2012 22:28
Trix så på ham og smilede kort. Jeg skulle bare lige ud og jage lidt. sagde han roligt og kiggede stille rundt omkring dem. Her er helt roligt nu, sikke en fredfyldt stilhed der hersker. sagde han med samme stille og rolige stemme.

Han gik hen til træstuppen og satte sig. Jeg troede du var gået tilbage mod Elverly igen. sagde han roligt, men kom da i tanke om at elveren nok ikke kunne finde vejen tilbage. Men du ved vel ikke hvad vej du skal gå, gør du? spurgte han drilsk og provokerende. Jeg kunne sagtens guide dig. sagde han stille, Men. fortsatte han så lavt at det ikke var sikkert at elveren hørte det.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 16.03.2012 12:13
"Jage?" Renaéls stemme lød så rolig, som det nu var muligt, men det nervøse smil trak stadig i hans læber. "Jamen det skal man jo også have lov til.."
Han kantede sig lidt nærmere hen i retning af lyset.

Her var ganske rigtigt fredfyldt nu, men det gav ikke ligefrem Renaél mere lyst til at famle sig vej gennem den mørke skov.
"Jeg har nu ikke travlt," påstod han som svar på Trix' anden kommentar. Naturligvis havde han ikke den mindste anelse om hvilken vej, der var den rigtige, og han havde allerede glemt hvilken retning vampyren havde udpeget tidligere.

Men der var ikke ligefrem grund til at træde i det. Desuden havde Renaél som elver ganske skarpe ører, og han syntes, at han hørte et svagt 'men' i Trix' sætning.

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 16.03.2012 20:18
Trixter kiggede kort på ham og smilede. Men hvis du da ikke har travlt, så vil jeg ikke bekymre mig. sagde han roligt og kiggede kort op mod himlen for at vurderere hvor mange timer der var tilbage før solen skød frem igen.

Plasmaet som han havde holdt oppe og stadig lyste begyndte stille at blegne og svinde ind. Trix begyndte stille at få en meget mild hovedpine, fordi han havde holdt på magien så længe, som han havde. Jeg slukker lige engang, da det er lidt anstrengende at blive ved med at holde på magien bare for at få lidt lys. sagde han ganske roligt og begyndte at dæmpe lyset en anelse. Det varede lidt får lyset og plasmaet var helt væk.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.03.2012 15:58
"Det var nu heller ikke fordi jeg vil blive hængende her.." skyndte Renaél sig at sige. Han kunne altså virkelig ikke lide denne her skov.

Langsomt blev lyset dæmpet. Den unge elver bed sig i læben: han havde lyst til at bede ham om at få lyset til at blive der, men han havde virkelig ikke lyst til at lyde helt ynkelig.
På trods af måneskinnet virkede lysningen meget mørk, nu hvor plasmalyset var forsvundet..

Achuta Trixter

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 2002 år

Højde / 195 cm

Lestat 17.03.2012 17:14
Nu da det eneste lys var månens var det blevet godt mørkt i lysningen. Trixter stod blot og overvejede hvad han skulle foretage sig nu, hvor han ikke behøvede at koncentrere sig om plasmaet. Renaél, hvor længe har du egentlig gået rundt på denne jord? blot en tanke. sagde han ganske roligt og smilede venligt til ham. Han gik et par skridt hen til stuppen og satte sig med fronten mod ham.

Hvis du da gerne vil forlade denne skov skal du blot gå mod månen, vil jeg mene. Jeg mener at det er den nemmeste vej mod Elverly, selvom at du nok skal gå et pænt stykke, for den vej tager dig ud af skoven, og rundt mod sølvfloden. sagde han roligt og nikkede i retningen han talte om.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 21.03.2012 19:00
Renaél kunne tydeligt begynde at mærke den sitrende følelse af uro i kroppen, som mørkets tilstedeværelse altid gav ham. Han var elver: et barn af lyset, og han hadede allerede Mørkets Skov.
Trix' virkede meget rolig og snaksaglig, stedet de befandt sig taget i betragtning .. på den anden side var han jo også vampyr, og sådanne væsner hørte vidst til i skoven.

Lidt uroligt flyttede Renaél vægten fra den ene fod til den anden.
"Altså .. Jeg er 42 år gammel." svarede han lidt dumt. "Men jeg gik vidst ikke så meget det i løbet af det første år .. kravlede mere rundt,"
Elvere ældes meget langsomt, og Renaél var stadig meget ung efter hans folks øjemål. På grund af elverblodet modnedes han også langsommere, og han var langt fra den voksne og erfarne mand, som et menneske i den alder ville være.

De lyse blågrå øjne rettes op mod himlen og månen. Han kunne godt lide, at det i det mindste var nogenlunde skyfrit .. selvom månestrålerne havde en ubehagelig tendens til at give alting et spøgelsesagtigt skær uden at lyse så meget op, som man kunne ønske sig.
Han kiggede lidt tvivlsomt ind mellem træerne.
"Er der meget langt?" spurgte han.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0