Lyden af Samsons stemme fik Fragor til at tilføje en lille streg inden han satte fjerpinden tilbage i blækhuset, hvor den let kunne suge blækket op imens han lod hånden hvile. Han løftede let blikket og mødte Samsons.
"
Ah. Godaften Samson, jeg så dig slet ikke komme" Lød det med et let smil fra Fragors læber idet han slå en hånd ud, for at lade Samson sætte sig til rette i sandet. "
Ja der er for meget larm omkring borgen på den her tid af dange, men herude kan jeg fokusere på mit arbejde." Han pustede let på pergamentet for at få blækket til at tørre, men måtte hurtigt indse det ville tage lidt tid, så i stedet blev det lagt i sandet.
"
Det overrasker mig gang på gang, hvor hurtigt du vokser" Et skævt smil afslørede at det var lige så meget for sjov, som alvor. En mand i Samsons position ville jo sjældent høre en sådan kommentar. "
Husker det som i går at Merlan bad mig passe dig, mens han tog ind til byen for at handle."
Fragor lænede sig roligt tilbage og satte den ene arm i sandet, mens blikket faldt ud over havet. Solen nærmede sig med faretruende hast bunden, hvilket fik Fragor til at tænke på hvor længe han mon havde sat her. Ud fra den mængde arbejde han havde nået, så var det nok i nærheden af et par timer. Han var sågar begyndt at fryse. Måske skulle han have taget en trøje med alligevel? Egentlig var det ikke noget synderligt, solen varmede jo stadig og det hjalp ikke noget at overbeskytte sin krop. Den skulle jo nødig blive for sart.