Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 26.04.2011 21:32
Kroen var forholdsvis stille, der var kun få mennesker og de snakkede ikke synderligt sammen. Izilarna havde kun været der få øjeblikke, hun havde en sort kropsnær kjole på uden ærmer, der gik til midten af låret, hvilket afslørede den store dragetattovering der prægede hele hendes venstre side af kroppen.
Et stort krus mjød var solidt plantet foran hende i baren, hun trommede utålmidigt med fingrene imod det mørke slidte træ, hun havde påtaget sig et stort ansvar da hun startede lauget for lovløse op, og havde ligeledes sat sig i en farezone, hun var den første der ville blive pågrebet hvis der var en stikker i blandt resten af gruppen.
Hun slog tankerne ud af hovedet, og tog en tår af de søde mjød, det var egentlig derfor hun var taget på kro, hun havde brug for at få tankerne lidt på afstand.

I am the Who, when you call; Who's there!
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 26.04.2011 21:42
Ind på kroen trådte Koda.
Det havde været en lang dag for hende, men den havde skam været spændene. Hun havde sat sig op for at få fingrene i en gammel offer kniv, der havde været gået igennem det sorte marked de sidste mange hundrede år. Den sidste ejer mand havde været en rig samler som havde skjult den godt i mange år.
Men Koda havde fået den snuset op, havde brudt ind og kunne nu kun se frem til den skulle sælges videre til højst bydene.
Det var en af de dage der var mest givende, og forhåbelig kunne det mætte hende det næste godt stykke tid.
Koda var klædt i sit selvvanlige tøj og gik blot hen til krodisken og bestilte sig et krus øl.
Mens hun ventede kiggede hun nærmere på kniven og lod fingerne glide forsigtigt ned af bladet. Trods den var gammel var den blevet holdt skrap, noget sagde hende at manden hun havde stjålet den fra havde en syg hobby ved siden af end blot at samle.
Koda lodt kniven falde ned i hendes taske igen efter hun havde pakket den ind i noget stof.
Hun tog fat i sin øl og tog en tår hvorefter hun sukkede glad over at kunne få noget at drikke.
Intet kunne ødeligge denne aften regnede hun med. Så skulle det lige være et par vagter som ville have sporte hende op igen. Men hun havde rusket dem af sig ude i skoven så det var ikke så sandsynligt.. eller den var der da, men hun regnede ikke med det.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 26.04.2011 21:52
Izilarna bemærkede straks at en fremmed trådte ind i kroen, på trods af at hun ikke var forvandlet det mindste, havde hun stadig ualmindeligt skarpe sanser. Hun lod hurtigt blikket glide over kvinden der trådte ind, flere af de tilstedeværrende mænd sendte hende ligeledes et sultent blik, men fik så travlt med at kigge væk da de bemærkede at Izilarna stirrede på dem.
Det lange hvide hår var sat op i en stram hestehale, men et par enkelte totter hang løst foran, det var hun efterhånden vant til, og gjorde derfor ikke rigtigt noget ved det.
"Man skal passe på med at hive den slags genstande frem herinde!" den hvidhårede sendte Koda et skarpt men venligt blik "Man ved aldrig hvem man kunne støde ind i!" fortsatte hun så, i et toneleje så hun var sikker på, at den eneste der kunne høre hende var Koda. Izilarna vidste udemærket godt hvilken genstand Koda medbragte, hun havde sågar selv solgt oplysninger om ejermanden til en for et par uger siden, dog måtte han nok trække sig, da Koda tilsyneladene havde været hurtigst med at få fat i oldsagen.
Krofatteren som stod og pudsede glas et stykke væk spidsede hurtigt ørene, han var altid interesseret i så meget sladder han kunne få fat i, det var dog ikke så slemt som kroejeren på havnen, der kunne finde på at sælge oplysninger videre.

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 26.04.2011 22:00
Koda sad lidt i sin egen verden og drak af sin øl da en kvinde begyndte at tale til hende. Roligt lod hun blikket vende imod kvinden og betragtede hende kort. Koda havde ikke set hende før men tog det ganske roligt.
"Jeg tror ikke det ville kunne overraske mig" svarede Koda blot venligt. Hun havde trods alt konkurenter i livet som også ville have fat i de samme ting som Koda søgte. Det var aldrig det sjoveste møde at få da det typisk godt kunne blive voldligt hvis ikke blot det var en konkurrence om hvem der havde de længste fingre.
Koda var dog blevet lært op af nogle af de bedste til det her fag. Hun savnede lidt sin gruppe, men de var gået hver sin vej. Men de havde været umulig at kunne komme i forkøbet.
"Dog er det ikke alle der ville vide hvad det er" sagde Koda ganske stille så kvinden kunne høre hende og for at indikere at Koda havde regnet ud at kvinden vidste lidt mere end de meste om hvad det var hun havde.
Koda gav kroejeren et kort blik men lod ham blot være, han kunne alligevel ikke høre det hele hvad de snakkede om, men hun ønskede ikke han kunne sladre videre til en flok vagter der højst sandsynligt ville komme forbi inden for en dags tid.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 26.04.2011 22:35
Izilarna nikkede til kvinden og skævede så rundt i kroen "Det kan godt være at de færreste ved hvad der er i din taske, men der skal kun én forkert til at vide det før det kan koste dig livet, det er ikke småsager du slæber rundt på!" sagde hun så, og smilede så til hende, for at vide, at hun ikke selv havde intentioner om at få fat i hvad Koda besad. "Men hvis jeg må være så flabet og spørge, så går jeg ikke ud fra at det er en kniv du har fået på lovlig vis?" sagde hun så, og løftede de hvide øjenbryn imod den sorthårede kvinde, Izilarna krævede en ordentlig portion ærlighed og tillid som de færreste ville give hende, men der var kun én måde at finde ud af ting på, og Izilarnas attitude og tatoveringer tydede på, at hendes egen baggrund ikke var så ren som den kunne være. Hun sendte krofatteren et skarpt blik, og han forsvandt derefter ud i køkkenet, folk omkring kroen kendte godt en smule til Izilarna, og vidste godt hvem hun var, det var dog de færreste der vidste hvad hun lavede eller tjente sine penge på, heldigvis

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 27.04.2011 08:19
Koda kom med en lille skjult latter over at det skulle være noget der kunne koste hende livet at have, det her var da ikke så semt.
"Jeg har haft ting der har haft større chance for at koste mig livet" svarede Koda blot og tog endnu en tår af sin øl. Det havde også før været tæt på at koste hende livet, men hun slap hver gang let og elegangt uden om død's dommen. Dog havde det måske ikke været nemt eller så sjovt men hun kunne slippe uden om meget.
Koda strakte sig lidt, kvinden lod til at vide ganske meget om den kniv bare fra udseenet af den, hvilket var ganske intressant, måske var hun en køber men Koda havde ikke engang opsøgt nogle endnu så ingen burde vide at hun havde den kniv. Eller kvinden gjorde logisk nok, men hun lod til at vide mere end man lige skulle tro.
"Der er derfor den kniv kun bliver solgt på det sorte marked" svarede Koda som et svar på om den var skaffet lovlig.
Selvfølgelig var sådan en genstadn ikke til at skaffe lovligt. Den var umulig at skulle købe uden der var ulovligheder med ind over, og helt umuligt at blot finde og samle op. Koda gjorde blot dette for at overleve.
"Noget skal man leve af" sagde Koda så og regnede næsten ikke med det var et problem for kvinden siden at hun nok allerede vidste kniven ikke var skaffet lovligt, men så kunne hun have opsøgt myndighederne til at starte med og ikke en samtale, så Koda var ikke nervøs for kvinden ville gøre det.
"Men hvis du vil sidde og små snakke så syntes jeg en præsentation ville være i orden, mit navn er Kodashi, blot kald mig Koda" sagde Koda venligt og vendte sig imod kvinden lidt og afventede hende.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 27.04.2011 13:52
Izilarna nikkede bekræftende til hvad kvinden sagde, Izil havde selv været ualmindelig tæt på at blive myrdet flere gange, især steder hvor der var høj overvågning eller dets lige, en enkelt gang havde hun stødt ind i et menneske med evnen til at se som en slange, og derved opdagede Izilarna da hendes kropstemperatur var væsentligt højere end temperaturen i hendes omgivelser.
Hun pustede en hvid lok væk fra ansigtet og drak så af sit store krus, inden hun igen vendte de isblå øjne imod Koda "Den kniv var lovlig indtil den blev stjålet af Kalar Tarek for omkring to år siden!" sagde hun så, og trak på skuldrene, Izilarna havde fulgt mange af den slags genstande igennem tiden, men hun havde for det meste selv undladt at skulle have kløerne i dem, det var ikke hendes arbejde, hendes del bestod i at finde ud af hvor genstanden var, hvem der havde den og hvordan man fik fat i den, mere beskidte hænder skulle hun ikke have hvis hun kunne blive fri for det, selvom hendes evner var oplagt til opgaven.
"Jeg tror jeg har solgt oplysninger om den kniv til 11 personer igennem tiden!" sagde hun så og trak på skuldrene, hvis Koda skulle med i lauget var gjaldt det om at gå på listefødder, og langsomt gøre KOda klar over, at Izilarna ikke selv var på lovens gode side, på den måde ville hun heller ikke jage hende væk.
"Mit navn er Izilarna!" hun rakte hånden frem imod Koda til en venlig hilsen, der var kommet et par ekstra folk til kroen, men de sad bare og var optaget af deres egne samtaler, og udgjorde derfor ikke nogen reel fare

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 27.04.2011 14:58
"Baggrunden vidste jeg, det var lokationen jeg manglede på den. Den kære tidligere ejer havde gemt sig godt, men var da muligt, eller det burde du vide" sagde Koda. Hun tog en tår af sit krus og lod kort blikket glide rundt på hele kroen. Der var ikke nogle specielle mennesker at se i selve kroen. Alt forholdte sig forholdsvis roligt.
"Men ingen af dem har kunne skaffe den for dem selv" svarede Koda med lidt stolthed over at havde fået fat i kniven selv. Der var altid andre der gerne ville have fingerne i ligende og nogle af de elve personer havde nok selv solgt informationen videre. Hun rettede igen blikket imod Izilarna.
Koda tog fat i hendes hånd og gav den et kort klem før hun trak sin hånd frem til sig.
"Siden du nu ved så meget, kender du så tilfældigvis en køber af denne dejlige kniv, ellers må jeg jo lade den blive en del af min personlige samling" sagde Koda venligt og stakte sig lidt bagover og gabte lidt.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 27.04.2011 15:19
Izilarna trak på skuldrene og tømte kruset "Det er en genstand der har vandret rigtigt meget, folk er syge for at få fat i den da den ikke blot er en gammel artifakt, der går rygter om at den besidder en form for magisk kræft. Men der er altid delte meninger om hvad den er i stand til!" Sagde hun så og så indgående på Koda, det var et helt at Izilarna vidste noget om genstanden kvinden havde i tasken Izilarna vidste kun den slags ting, hvis folk havde betalt hende for at finde ud af det eller lignende, og genstanden som Koda besad havde tilfældigvis været meget efterspurgt.
"Jeg kender kun folk der betaler for at få den slags stjålet. Tro mig, det er lettere at få den slags hugget end det er at betale for den!" sagde hun så, og sendte hende et smil, hvis Koda var god til hvad hun lavede havde de ikke opdaget hvem hun var.
"Så, du arbejder alene kan jeg næsten forstå? Hvad ville du sige til at være i en større gruppe der består af folk som dig og mig?" spurgte hun så, kort og stille, så andre ikke anede hvad der blev snakket om, det var et spørgsmål om at gå på listefødder med den slags.

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 27.04.2011 15:32
Koda vidste ikke om et var et magisk artifakt hun havde fået fat på denne gang, der var så mange rygter om sådan noget. Hun stjal dem blot eller fandt dem i gamle ruiner. Og hvis der ingen køber var til den så ville hun gemme den i sin personlige samling af gamle ting. Hvis hun solgte dem alle til den rigtige pris ville hun leve fint resten af livet.
"Tjo det var skam også det jeg havde hørt og lidt der for jeg gik efter den" sagde Koda og lo lidt.
Hun tømte resten af sit krus og lod igen blikket finde Izilarna og betragtede hende lidt.
"De kommer bare an, så skal de finde ud af hvor besværligt det er at stjæle fra mig" sagde Koda og smilte blot lidt lumsk af ren automatik over tanken. Det morrede hende altid når nogle prøvede at stjæle fra hende, for det lykkedes aldrig, hun kendte selv de fleste triks.
"Det er nu lidt længe siden jeg har været del af noget større.. Hvad er der helt præcis tale om" spurte Koda lidt mere ind til sagen ganske forsigtigt da hun da blev lidt nysgerig over det tilbud.
Det var altid bedre at arbejde sammen med andre end for sig selv, så var chancerne bare det bedre, og så var det noget mere spændene.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 27.04.2011 15:47
Izilarna smilede igen til Koda, generelt havde hun et venligt ansigt, det var dog de isblå øjne der kunne få de fleste til at føle ubehag, Izilarna var ligeledes en dygtig menneskekender, hun havde set så mange folk ændre facade og udstråling at hun efterhånden kunne det hele i søvne, det var utroligt hvad folk kunne blive til gemt bag hjemmets fire vægge.
"Jeg skal være ærlig med dig, jeg ved ikke hvor mange medlemmer der er endnu, det er resterne af en gammel gruppe der er ved at opstå!" startede hun og så så alvorligt på Koda "Jeg er ved at starte at laug for folk der er på kant med loven, nok er Mørket på vej til bage sammen med inkvisitionen, men alle ved at lyset ikke vil lade folk som os gå frit omkring. Jeg opretter en gruppe for folk som os, hvor vi holder hånden over hinanden og hjælper hvor der er brug for det!" sagde hun så, og sendte Koda et smil "En gruppe hvor vi kan snakke sammen om tingene, og ligeledes et sted hvor vi indbyrdes kan lave aftaler, og blive enige om hvem der jagter hvad. Gruppens grundlæggende regel er, at vi ikke stikker hinanden, uanset hvad!" sagde hun så. og drejede hele kroppen imod Koda, når hun ikke skulle sidde og skæve til hende hele tiden, var det hellere at se hvad hun syntes om ideen inderst inde.

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 27.04.2011 16:03
Koda sad blot og lyttede til Izilarna som talte om denne gruppe hun lige fik tilbudt at komme ind i. Hun vidste ikke helt om hun skulle sige ja. Der var altid noget ved grupper som bare gjorde det irriterende, men det lød mere som en mulighed for at få et godt bredt netværk der kunne bruges. Dog ville det hæmme hende lidt hvis andre gik efter de samme ting som hende selv hvilket kunne blive irriterende.
"Hmmm.. Jeg vil sige ja tak så.. men hvordan vil jeg kunne kende de andre medlemmer" spurte Koda blot op og gjorde tegn til kroejeren om hun ville have mere øl. Mens hun fik en ny lod hun blot stilheden være til stede for de stadig kunne tale i fred, det her var der ikke alverdens der skulle høre.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 27.04.2011 22:16
Izilarna sendte hende et smil da hun takkede ja til tilbuddet. Herefter skubbede hun det store metalbeslåede krus over til en af kropigerne, som ligeledes hældte et stort krus mjød op til Izilarna, det havde hun altid været meget mere til end til øl.
"Det er endnu usikkert hvem der bliver i gruppen, men vi holder til på sletterne, der er en hule du kan finde vej til!" sagde Izilarna så, og bedte kropigen om noget at skrive med og på, og få øjeblikke efgter sad Izilarna med en fjerpen og et stykke gammelt pergament, som hun hurtigt griflede nogle svungne bogstaver ned på, og derefter en lille sirlig tegning. Papiret pustede hun hurtigt på så blækket tørrede, hvorefter hun skubbede det over til Koda.
"Jeg forventer at du holder dette for dig selv 100%, ellers bliver du ikke så populær!" sagde hun så, og løftede de hvide bryn i en alvorlig mine. Det var altid godt med ekstra blod til gruppen, men det skulle være noget man kunne stole på!

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 28.04.2011 08:12
Koda tog en tår af sin nye øl og satte kruset noget hårdt ned i bordet bagefter. Hun elskede smagen af øl, den bitre smag var bare noget man ikke kunne finde i andre drikke overhoved.
"Det vil jeg så finde" sagde Koda og tog imod pergamentet og lagde det ned i sin taske. Hun ville kigge på ruten senere og hvordan hun kom der hen.

"Jeg forstår hvad du mener" sagde Koda til hun ikke skulle holde det hunderede procent hemmeligt for omverden. Så hun skulle også sørger for der kom nye til i denne gruppe, havde hun som sådan ikke noget imod men først efter hun lige havde set gruppen an ville hun nok gøre det.
"Men skål på det" sagde Koda venligt og løftede sit krus og holdte det hen imod Izilarna for de skulle skåle. Foretninger var en ting det andet var fornøjelse. Koda havde nu gået med i en eller anden gruppe og forhåbeligt skulle det ses som noget der skulle fejres.
Izilarna

Izilarna

Dæmonjæger

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 170 cm

Xenix 01.05.2011 16:25
Izilarna smilede et skævt veltilfredst smil, inden hun hævede kruset, og slog de solide matalbeslag imod Kodas krus der var af samme bygning som hendes eget. Sammenstødet gav et velkendt smæld så både mjød og øl løb over krusenes kanter "Skål på det så!" grinede Izil, og satte derefter den rå trækant imod de røde læber og drak lystigt. Et selskab som Kodas var til at slappe af i, det fik tankerne lidt væk fra alting.
"Der er meget at tænke over når man starter sådan noget op, det er rart med lidt selskab der er i samme båd!" sagde hun så, og strøg fingrene igennem det tykke hvide hår, mens hun skævede til Koda, måske havde hun samme følelse som Izilarna selv, i deres hverv måtte man altid gå på listefødder og være opmærksom, ikke blot på inkvisitionen og dets lige, men ligeledes på konkurrenter der var ude efter det samme som en selv, og ikke nok med det, man skulle have informationen først. Det var et stressende liv, men ligeledes fyldt med spænding, og Izilarna havde selv valgt det sådan!

Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 01.05.2011 19:43
Koda tog en stor tår af sin øl før hun satte kruset hårdt ned i bordet så der kom en ordenlig 'klonk' lyd og et par dråber fra kruset hoppede op på disken. Det var altid rart med øl og så i godt selvskab, og øllen her kunne man ikke klager over på nogen måde.
"Forståeligt er der det.. Skulle du bruge noget hjælp kan du blot sige til.. Jeg har andre færdigheder end blot et par lange fingre" sagde Koda venligt og tilbydene. Det var ren og skær høflighed og jo Koda var da altid villig til at hjælpe de grupper hun nu fik begivet sig ind i. Man skulle jo gøre noget for det fælleskab man var i.
"For kand a forstille mig alene må det være noget besværligt" fik Koda indskydet til sin tidligere kommentar.
Det gjorde det måske også hendes eget arbejde lettere i sidste hende, så skulle Koda ikke betale for de informationer hun søgte. Ja der kom goder med, og måske også noget gode bekendtskaber i sidste ende, hvem vidste det, men det ville vise sig.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Helli Moderator, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 11