Stan 21.02.2011 23:08
1) "Hvad... kommer du her tit?"
Hvis du vil feje benene væk under unge, sultne vampyrkvinder, som er blevet låst ude af byen sammen med dig, er denne et udmærket valg. Fejer benene væk under dem hver gang.

2) "Jarh har 'e fi'nt. Jarh må osse si'e at både du og din tvilling er rigtig pæ'n her til aften."
Indled helst denne med at stå på røven på iskolde brosten og sørg for, at pigen kommer til dig og spørger om din tilstand, før du svarer. Hun skulle nødigt tro, at den var indøvet. Gør rødtoppe helt bløde i knæene, specielt hvis dit styrt skyldes at du har jagtet dem gennem byen for at få din stjålne pung tilbage, da dette giver dem en skyldfølelse, der siger spar to. Brug den og de er solgt.

3) "Er det ikke ret koldt, at sidde sådan der? Du har jo ikke særligt meget tøj på."
Virker overraskende godt, da den får dig til at vise, at du udviser interesse for pigebarnet, selvom dette dog ofte medfører at hun enten dækker sig mere til eller gør nar af dig. Men nu er hun opmærksom på dig, tiger!

4) "Gør dig klar til at dø!"
Denne skal helst kun bruges i metaforisk omfang og med tilpas meget melodrama, så den ikke virker stødende. Bruges bedst i sammenhæng med spil, leg eller snebolde.
Kan afskrække pigen, men hvis hun er med på legen eller bare har kendskab til din mærkelige måde at udtrykke dig på, er hun solgt.

5) "Jamen, halløj! Hvad laver sådan en smuk lille sag som dig herude, på en kold og snefyldt aften som denne?"
Virker bedst på blondiner, specielt hvis de er mere modtagelige overfor den rendyrkede, medfødte charme du er i besiddelse af, end den gennemsnitlige kvinde. Virker bedst i rolige omgivelser, helst udendørs.
(NB til mig selv: Virker bedst om aftenen, det skal helst være koldt og gerne sne.)
Dette er endnu et eksempel på en glimrende åbningsreplik, hvis hun ikke har taget initiativet. Dette viser blot, at du har initiativ og ordet i din fulde magt.

6) "Hey, dig kender jeg jo. Det var jo dig, der overhalede mig henne i smedjen!"
Et klogt valg af replik. Denne viser at du kan genkende pigen, at du faktisk kan huske, hvad I har lavet sammen, og at du er mere eller mindre galant, da du lader damerne komme til først uden brok. Kvinder elsker en gentleman. Denne replik kan desuden bruges, hvis du ikke har mødt hende før, men bare har et af de der klassiske udseender, hvor alle kan genkende dig et eller andet sted fra. Hun vil tro at I har mødtes før og derefter vil det hele bare flaske sig for dig.

7) "Navnet er Stanley Helvedessang*, men alle folk kalder mig bare for Stan**. Men hvad blev der lige af mine manerer? Det er da uhøfligt, at introducere sig selv, uden først at spørge jer yndige damer om jeres navne."
Endnu et bevis på dine gode manerer, specielt hvis pigerne er lidt modstræbende. (Ja, der findes faktisk kvinder, der ikke kan charmes inden man indleder samtalen. Skræmmende men sandt.) Her udviser du interesse, beviser at du også tænker på dem og bliver samtidig præsenteret for dem. Du roser dem, hvilket er noget kvinder elsker. Du har dem i din hule hånd nu.

* = indsæt eget navn her.
** = indsæt kaldenavn her.

8) "Kan du lære mig det? Jeg har altid gerne ville have grønne øjne! Det tætteste på, jeg kan komme, kræver at jeg ridser mig selv i armen med en krystal, og det ved jeg ikke rigtig, om jeg har lyst til."
Du udviser klar interesse for kvinden og du har fundet et emne at tale om! Godt gået. Derudover lyder du interesseret i kvinden, du roser hende øjne (forudsat de er grønne(ellers fremstår du bare som farveblind)), du får indirekte fortalt hende lidt om dig selv, så hun ved, hvem hun har med at gøre, og hun opdager, at du gerne vil bruge tid med hende.
OBS: Denne replik virker ikke på folk, hvis hår og øjne skifter farve. De er enten stødte over rosen af deres midlertidige hår/øjenfarve, eller også var det bare et uheldigt tilfælde.

9) "Siden vi sandsynligvis aldrig mødes igen, smukke, må jeg så også få et billede af dig?"
Denne sætning virker kun for ganske få personer, hvilket så er dem, der kan fremkalde naturtro billeder på et splitsekund. Når først du har erhvervet denne fantastiske evne, er kvinderne solgt, da det er en helt unik evne at have. Replikken i sig selv viser at du har fuldstændig styr på tingene, at du kan rose og at du er skudt i hende, hvilket hun samtidig må være i dig.
(OBS: Denne sidste udtalelse er ikke nødvendigvis sand i hvert tilfælde.)
Ser man bort fra få tilfælde, som det med samme person som i eksemplet herover, virker det hver gang.

10) "Damer, damer, der er ingen grund til at slås. Begge hestevognene er allerede kørt, så hvis vi skal vente på at de næste kommer, så skal vi da ikke sidde og være i dårligt humør hele tiden. Det kan jo tage timer før den næste kommer. Og jeg ved ikke med jer, men en time føles som meget længere tid hvis man er omgivet af sure folk."
Meget lang og meget afhængig af omstændighederne, men en uundværlig klassiker. Denne giver en god omgang situationsfornemmelse, viser at du kommer med kærlighed, ikke krig, og at du er fuldstændig cool, ligemeget hvad skæbnen har i baghånden (som et tøseskænderi, for eksempel), selvom dette ikke nødvendigvis er tilfældet. Du virker bare sådan.

11) "Jamen goddav med dig! Hvad laver en skønhed som dig i en snudsket smedje som denne?"
Denne her er specielt god til præsentationer, selvfølgelig bedst i smedjer og specielt de snudskede af slagsen. Disse kan både bruges ved første møde, men er også velegnede til et tilfældigt møde på gaden (ved smedjer) eller når du har stalket pigebarnet i tilpas lang tid og du endelig har samlet mandsmod nok til at tale til hende. Ved at rose pigens udseende har du allerede nu skabt grobund for hendes fremtidige tilbedelse af dig. Hun er din for evigt.

12) "Og hvad skal sådan en skønhed som dig bruge sølv til? Er det ikke bare at være uretfærdig overfor os andre, at gemme dette smukke ydre bag en masse ligegyldige sølvsmykker?"
Denne her er virkelig en af dem, der fejer benene væk under kvindfolket. De ved slet ikke hvad de skal svare, hvis du først har fyret denne her af. Dette gør dem fuldstændig bløde i knæene. Selv hvis pigen er usædvanligt glad for førnævnte ædle metal, vil den diskrete kompliment, som er fuldstændig umulig at spore, men samtidig uimodståelig for det modsatte køn, vil hun falde pladask for dig med denne her.

Det var alt for denne udgave af Mesterens Scorereplikker. Kom igen næste gang :3