Illusiane 05.04.2011 19:54
Cazz sukkede opgivende. Klokken var jeg-ved-ikke-hvad om natten, og kvindemennesket så ud som om hun havde holdt sig kørende på små skarpe hele aftenen. Han havde mest af alt lyst til bare at vende ryggen til hende og skride, men det ville være et større tab end hvis hun tævede ham.
"Hør her, Ethelihn" brummede han, og så overlegent ned på hende, "du kan tydeligvis ikke klare dig uden din elskede herre. Det ved jeg, for jeg så hvordan du hang efter ham som en hund til maskeballet. Tror du så, helt seriøst at jeg ville skåne dig, en mørk aften som denne, ude i en skov hvor der er milevidt til hjælp. Søde, du har ikke helt forstået sammenhængen her. Jeg er en jæger. du.. ja, selv med din fine snurren rundt er du et byttedyr. Og Morgoth? du betyder cirka lige så meget for ham som enhver anden kamphund ville gøre. du er et våben, og når du bliver sløv skifter han dig ud"
Han så beklagende på hende, og gik lidt ned i knæ, så de var i øjenhøjde. Han orkede ikke kamp nu, magtede det virkelig ikke. desuden ville hendes ådsel stinke forfærdeligt, for HAN havde ikke i sinde at æde så meget som én eneste bid af hende. Tossede kvindemenneske.
"Så.. fortæl mig så," sagde han med sin blideste stemme, "hvorfor hænge i skørterne på ham, når du tydeligvis nød mit selskab? så straks den store herre kom, forlod du mig for at falde på knæ for ham. syntes du ikke du skylder mig en undskyldning?" han rømmede sig, og rynkede brynene. hvad var det han sagde? han ville ikke have en undskyldning, hun skulle bare skride fra hans lysning, og det med det vuns!
Så hvorfor kunne han ikke få ordene over sine læber?
Han så på hende, hendes sorte hår med den grønne stribe, der hvirvlede rundt uden en vind til at føre det. Han havde skadet hende, voldsomt, og han havde aldrig rigtig givet en helt oprigtig undskyldning, ikke uden fraser som; pigebarn, snuske, skat. de overfladiske ord som alle bruger som fyld. han fik pludselig kvalme over sig selv; hun var en kvinde, og endda en ganske yndig en af slagsen!
og hvad så hvis hun ville slå ham ihjel lige så snart hun fik chancen? det gjorde det da bare interessant.