Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 28.07.2026 17:13
Ekthelion havde for første gang i næsten tre hundrede år bevæget sig uden for Lindeskoven fordi han for nyligt havde fundet en tekst om de gamle træer der befandt sig i Amazonit skovens dybeste område. Han havde læst om de gamle træer og havde besluttet sig for at besøge dem og se hvilke hemmeligheder de gemte på. Han var som altid klædt i sit lyse tøj og gik i de samme slidte sandaler han havde haft i årevis. På ryggen bar han en læder taske.
Han gik stille og roligt gennem skoven, langs stier der var skjult i skovens bund. For ham var de stadig tydelige og nemme at finde, men han kunne se at de sjældent blev brugt. Ekthelion gik for det meste i sine egne tanker mens han både kiggede på flora og fauna. Han var nysgerrig efter om han kunne finde nogle blomster som ikke var blevet set før eller måske om han kunne spotte en fugl ingen andre havde spottet. Han havde sørget for at have redskaber med i sin taske så han både kunne tegne og beskrive hvad han havde set og oplevet.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 28.07.2026 17:24
det lange hår bølgede ned af ryggen.  de røde øjne spejdede rundt. de ulve agtige former var tydelige. Rin hed denne hvide ulve halvdyr. hun boede i disse områder og lige nu var hun på spejder tur om der var fare på færre. Rin var ikke just den mest snaksaglige type. hun sad oppe i et træ imens hendes hale hang ned af en gren og flagrede. hun havde bue og pile med sig. pile på ryggen og en bue over skuldrene

hendes røde øjne spejdede rundt og fik øje på en hare familie der hoppe de ud og ind af deres hule. hun hørte en spætte hakke i et træ. og skridt....? menneske agtige skridt? hun fjernede det rolige blik fra hare familien til den vej skridtene var fra. hendes store ulve ører drejede rundt for at finde lyden. til sidst stoppede ørene og hendes blik faldt på en skikkelse der gik igennem gamle stier i skoven. hun spærede øjnene op og holdte godt øje med personen.

Rin var som alle andre en gang imellem klodset og det var hun også da skikkelsen kom nærmere. hun lænede sig ud på en gren der knækkede og faldt ned foran personen. Rin trak hurtigt sin krop tilbage op af træet.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 28.07.2026 17:55
Ekthelion der var fordybet i sine enge tanker blev forskrækket da en hvid ulv med bue og pile faldt ned fra et træ lige foran ham. Det var først da han fik set ordentligt efter at han indså at det ikke var nogen almindelig ulv. "Uha, jamen dog altså." lød det fra ham lettere forskrækket, "De kom da vel ikke noget til unge frøken." spurgte han hende mildt og med et smil rakte han en udstrakt hånd mod hende for at ville hjælpe hende op igen. "Det var da ikke min hensigt at skræmme dem ned fra træet." sagde han lattermildt mens han satte sig ned på hug overfor hende, uden at komme for tæt på. Han kunne se på hendes fysik at hun var trænet og selvom at hun ikke var så gammel endda var hun alligevel en voksen kvinde, hvert fald set med menneskes øjne.

Ekthelion holdte hans blik på hende for selvom at han havde set det meste her i verden, havde han sjældent set en som hende. Han vidste godt at der var mange halvdyr der ude, men han havde ikke haft den store kontakt med dem. Det var mest dem der havde søgt asyl eller hjælp i Elverly han havde oplevet på tæt hold. Han havde svært ved at fjerne sit blik fra hende, for hun fascinerede ham på måder han ikke havde oplevet i mere end to tusinde år. "Mit navn er Ekthelion," præsenterede han sig selv, "Forhåbentlig en fornøjelse at møde dem, selv på denne mærkværdige måde." fortsatte han og smilede.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 28.07.2026 18:09
da hun faldt landede hun på begge ben og hænderne for at tage noget af støddet fra faldet. Rin så på den fremmede og var klar til at toge buen frem vis han ville gøre hende noget. hun var dog ikke van til at blive kaldt unge frøken. hun var jo 30. men hvad pokker der fandtes ældre væsner end hende der ude.
da han rakte hånden ned mod hende tog hun roligt imod hånden og kom op at stå. hun var jo lidt højere end ham men hun så ham ikke som lille. hun tog hånden til sig stille og roligt. hun var som han kunne se trænet. hun var trænet af sin far som selv mente at man skulle være fysisk stærk for at overleve i denne verden. "jeg klare mig" sagde hun roligt og lod som om hun ikke var skadet. men hun kunne mærke stødet fra faldet i sine ankler og håndled. men lod som ingen ting

da han stadig så på hende undrede hun sig. havde folk aldrig set halvdyr? eller var det fordi hun var en hvid ulv?
han præsenterede sig og hun nikkede og sagde venligt og roligt. "jeg er Rin Mi Su. og håber da det ikke bliver nødvendigt ikke at det bliver en fornøjelse" sagde hun roligt og hun så op på træet over sig. hun var faldet mindst 4 meter ned. nok derfor der havde været stød i hendes krop da hun landet. men hu var trodsalt ikke en kat så hun var ikke god til at lande på benene.
Rin selv var lidt over 2 meter i højden. og hendes øjne var for det meste det som skræmte folk væk fra hende, røde øjne især hendes var meget fremstående pga hendes farver.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 28.07.2026 18:27
Ekthelion forsøgte et høfligt smil mens han tænkte lidt over hendes hvide pels sammensat med de smukkeste røde øjne han længe havde set. "Hmm," rømmede han kort, "Jeg tror gerne at de kan klare dem selv, ingen tvivl der, men det ser nu alligevel ud til at et fald på 4 meter er værd at undgå fremover." sagde han inden han fik stoppet sig selv. Han havde tit fået af vide at han mangler et filter eller ti. Han tog sig for munden i et forsøg på at stoppe sig selv i at sige mere inden det var for sent.

Han trådte et skridt tilbage for at give hende lidt plads og for ikke at virke for nærgående. "Undskyld, det var ikke passende at sige." beklagede han hurtigt, mens hans øjne fokuserede mere på hendes hænder og fødder end på resten af hendes krop eller ansigt. Observant som han var havde han lige så svært ved at holde tand for tunge.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 28.07.2026 19:08
 Rin så lidt undrene på ham da han talte om at undgå at falde ned. det havde da hellere ikke været hendes plan at gøre. hun lænede sig bare op af en svag gren der knækkede.
Rin så han gik lidt tilbage og kiggede på hendes hænder og føder der lignede mere poter. Rin var lidt forvirret over denne mærkværdige person. hvorfor sagde han sådan og så undskyldte bag efter. "det var lidt underligt. men upassende ved jeg ikke om det var" sagde hun roligt.

Rin havde en nederdel på med siden åben så det var nemmere at bevæge sig i. Rins dolk var lige nu gemt væk bag nederdelen. men vis hun gik kunne man tydelgt se den. hendes bue var dog mere synlig.

hun havde en lang hale som nærmest var pjusket frem for glat. Rin så på denne elver og vidste ikke helt hvad eller hvem han endelig var.  hun havde ikke mødt mange elver i sin tid. mest mennesker eller andre halvdyr. men nok også grund til at hun var omrejsende for at møde nye væsner.

"undskyld min ligefremhed, men hvad er De? jeg synes ikke jeg har stødt på nogle som Dem" sagde hun ærligt og så på hans beværkelses agtige figur. hun kunne ikke rigtigt se om han var et højt menneske eller hvad han nu en gang var.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 28.07.2026 21:34
Ekthelion stod og så undrende på Rin da hun spurgte ham hvad han var. "De er måske lige så vant til at se elvere som jeg er til at se halvdyr." svarede han roligt og lo kort. "Tænker heller ikke at der kommer mange elvere denne vej forbi." fortsatte han og gestikulerede mod den nærmest usynlige sti de stod på. 

Han så sig hurtigt rundt om hvor han stod og fik øje på grenen der knækkede inden faldet. "Jeg kan godt forstå at grenen knækkede." sagde han og bevægede sig hen mod den, for at samle den op. "Se blot hvor død den er på den ene side." sagde han og vendte den rundt så hun kunne se den at grenen havde haft et gammelt knæk der havde svækket den. "Men for at komme tilbage til hvem jeg er, så er jeg en elver fra Elverly, på rejse for at opleve nogle ny ting." forklarede han roligt og venligt.
Han så spørgende på hende, "Og hvem er Rin, eller måske nærmere hvad er Rin for en person." spurgte han i et håb om få hende til at fortælle mere om sig selv.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 29.07.2026 12:33
Rin var ikke van til at se elvere i skovens ældste dele. som hun boede i. hun kunne kun sige at han var en ny person på denne  side af skoven. Rin nikkede og så på stien han pegede på. "det er en sti jeg tit bruger. når jeg trænger til at rejse. så jeg kender den sti." hun ville dog ikek sige at stien førte hjem mod hendes hjem.

han talte pludselig om grenen der var knækket og at den havde haft en et lille knæk i forvejen. det gjorde at Rin gik et skridt nærmere for at se. ja han havde ret. det var halvdød. men naturen kunne godt bruge den alligevel. så vis det stod til hende ville hun lade den ligge.
han fortalte hvad og hvor han var fra og Rin så roligt på ham. de røde øjne virkede på nogle gennem borene. men på andre nærmest hypnosiske. "elver fra elverly jeg har hørt kun elvere må være i den by. er det sandt?" lærer nye ting lød som noget hun kunne finde på at lave. hun elskede nyt.

da han så kom med spørgsmålet om hvem Rin var og hvad så Rin længe på ham. hendes øjne sagde intet og hendes mimik hellere ikke. "jeg er halvdyrs ulv. født som albino ulv, og jeg er ikke just det halvdyr der er nem at fange" hun vidste at mange brugte halvdyr som slaver og vis hun skulle fanges skulle man igennem en storm af magi for at fange hende. hun kunne styre vejret i en lille del omkring sig og hun kunne styrer sine pile så de altid ramte.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 29.07.2026 16:07
Ekthelion lagde den knækkede gren ind under en nærtstående busk. "Tilbage til naturen med den." sagde han roligt og smilede venligt. Vejret var godt og dagen havde for indtil videre været god. "åh men der bor skam også andre end elvere i Elverly." svare han hendes spørgsmål roligt. Det var mange år siden at de regler blev glemt. "Jeg kender skam flere halvdyr og alfer der bor enten i Elverly eller i en af de omkring liggende små bygder." fortsatte han roligt. Professoren var gået i ham igen. Ligesom han gerne ville lærer nyt, var han også glad for at dele ud af hans viden.

Han så op på hendes ansigt og smilede. "Ja, jeg havde næsten gættet at de var albino, med den smukke hvide pelse og de flotteste røde øjne." sagde han roligt og smilede med hele ansigtet. Albinoer var en sjældenhed i alle racer. "De er vel godt klar over hvor sjældent det er at se en albino?" spurgte han, hans filter manglede igen. "Selv i min alder har jeg kun stødt på en lille håndfuld og har altid undret mig over hvorfor det sker." fortsatte han letter begejstret. Det var længe siden han havde været så begejstret for at snakke med nogen. Takket være hans evner kunne han se på hende og med det samme forstå hvad hun mente med at hun ikke var nem at fange. 
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 29.07.2026 16:18
hun nikkede glad til at han lagde grenen tilbage til naturen. hun lyttede til hans svar om at der boede andre i elverly. hendes  mor og far skulle vidst opdateres i Elverly og Dianthos. når put sket var sket og det var sådan det var. hun så på ham da han fortalte der levede alfer og halvdyr i den by. hun lagde hovedet på skrå og ørerne strittede op.  hun havde aldrig mødt en alf før. hun nikkede forstående.

hun så ned i jorden da han kaldte hendes øjne de flotteste. det var sjældent hun hørte det. mange kaldte den skræmmende eller dæmoniske. men Rin selv. ja hun så dem som normale. men nok fordi hun altid havde haft dem.  "ja. albino er sjældne. men vi er jo ikke uddøde" sagde hun og så på mod ham. hun var jo ikke ene om at være albino. men hun var måske blevet trænet så hårdt af sin far for ikke at blive fanget pga hendes sjældenhed. 
ja Rin havde haft en streng barndom. træning uafbrudt og når hun endelig slappede af blev hun ved at tænke på træning. "hvorfor det sker kan jeg desværre ikke forklare. mine forældre er begge almindelige halvdyr." hun så på ham og vidste ikke hvad hans evner var. men hun var ikke helt svag. hun var fysisk stærk og stærk i sine evner. så at tage hende til fange var ikke just nemt. men hun lignede en slave på ryggen. den var fyldt med ar
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 29.07.2026 16:36
Ekthelion så på Rin med et smil mens han lyttede til hende. Han kunne ikke undgå at være fascineret af hendes udseende. "Ja, jeg kan næsten forestille mig at dine forældre er mere normalt udseende." kommenterede han, næsten mest som note til sig selv. Hans blik bevægede sig hastigt ned og op af hende, for ligesom at få et mere komplet billede. Han var ikke sikker på hvad det var men hun havde fanget hans interesse på en måde andre sjælden kunne.

Fra lommerne i hans klæder fandt han hastigt en mindre blok pergament og et stykke kuld viklet i stof frem. "Må jeg ikke have lov at skitsere en tegning af dem?" spurgte han hende, selvom at han egentlig allerede var startet med at tegne de første streger. Blokken af pergamenter var en underlige lille ting, den var holdt sammen med stropper i den ene side og det var tydeligt at der allerede var blevet brugt mange sider i den.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 29.07.2026 16:54
Rin nikkede. det var de. hun så på ham hvordan han studerede hende. hun havde ikke på noget tidspunkt smilet. hun havde en neutral mimik. især når folk ikke kendte hende. han spurgte pludselig om han måtte skitsere hende?  hun så undrene på ham. "det må De da.. men hvorfor?" hun forstod ikek hvorfor han ville. hun havde en bue over skuldren og på ryggen et rundt rør formet taske med pile i.

Rin så på hans hånd der allerede var igang med at tegne hende. hun kunne godt lig det kreative men hun skulle lærer det. som når hun dansede og sang hun havde en ynde over sig når hun dansede og en elegant stemme når hun sang. men hun vidste det ikke så tit til folk. faktisk var det fordi hun ikek altid stolede på folk. de skulel vinde hendes respekt og tillid før hun smilede og var sig selv over for dem.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 29.07.2026 17:06
Ekthelion var allerede godt i gang med en lille skitse og blev kun glad da hun sagde ja til at han måtte. Han bevægede hastigt kuldet hen over pergamentet og begyndte at tydeliggøre nogle detaljer. "Hvis det er i orden med dem, så har jeg et staffeli og er lærred i min taske." sagde han og håbede at hun forstod hvad han mente, samtidig med at han tog et skridt baglæns uden at se sig for.

Han havde ikke set at der bag ham, var en rod fra et større træ, der stak op fra jorden og endte med at banke hælen ind i den. Han mistede balancen og var på vej bagover på røv og albuer. "Uagh!" Udbrød han i faldet. Den tanke der fløj gennem hans hoved var ikke at dette ville gøre ondt, men at hvis han var uheldig nok, ville han lande på hans taske med staffeli, lærred og diverse små lerkrukker med maling.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 29.07.2026 17:18
Rin så på ham da han begyndte. han var hurtig kunne hun se. han spurgte med lærred og stafeli og hun nikkede til at han måtte bruge det. men hun nåede ikke at sige noget da han gik baglæns. hun var dog hurtig til at se roden og kunne næsten forudsige dette ville ske. et fald. 
Rin satte af ed sine føder i jorden og skyndte sig hen til ham og tog mod hans arm. hun håbede hun var hurtig nok til at gribe ham så han ikke faldt.  hun prøvede at tage fat i hans håndled eller underarm for at rede ham fra faldet. Rin så på ham med rolige øjne og spurgte roligt vis hun fangede ham. "er De ok" hun havde set roden før ham og derfor også gjort sig klar til at fare afsted. han skulle da ikke komme tilskade vis hun kunne sørger for det modsatte.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 29.07.2026 18:15
Ekthelion der var på vej bagover flagrede med begge arme og fik uheldigvis sluppet både kulstykket og hans skitseblok så de fløj i hver deres retning ind i skoven. Det var som om at tiden blev langsom og det hele skete med halv fart. Han så hvordan Rin havde sat af i jorden, hvordan hun prøvede at gribe hans arme men missede dem begge. Han kunne mærke hvordan hans balance var helt over på den anden side af roden, mens hans føder ikke fulgte med. Han forsøgte at række ud efter hende og gribe hendes hånd i et håb om at hun kunne redde ham.

Rin fangede hans håndled men fik ikke bremset faldet helt. Han endte med at lande på hans bagdel, hvilket i hans optik var en hel del bedre en hvis han havde landet på tasken. "Av!" udbrød han som han havde ramt jorden med bagdelen. Han kunne mærke hver en sten og pind der lå på jorden hvor hans bagende havde landet for de havde sat en aftryk på hans tøj og hans bagdel. Han kiggede op på Rin, der stod med hans ene håndled i hendes hånd. "Av, av, av for den da." sagde mens han sad der på jorden.
Rin Mi Su

Rin Mi Su

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 210 cm

Mong 29.07.2026 18:29
Rin bandede inden i over at misse ham første gang. men hun nåede at få fat i hans håndled så han ikke landte på tasken men på numsen og det var da noget. "kom De noget til?" spurgte hun oprigtigt bekymret. og prøvede at få ham hivet op igen. hun var oprigtigt talt ligeglad med hans tegning og kuld så længe han var okey.

Rin var stærk og kunne godt hive ham op at stå langsomt og sikkert. hun så på ham og lod ham lige komme sig roligt og sikkert. hun slap ham lige så stille og roligt
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2009 år

Højde / 203 cm

Lestat 29.07.2026 21:14
Det smertede lidt på numsen, men han var da glad for at han ikke landede på hans taske. "Jeg tror min bagende bliver ganske blå og gul og øm, men ellers er jeg ganske ok." fik han fremstammet mens han ømmede sig. Da han igen var komme op at stå med Rin's hjælp børstede han let jord og blade af hans bagside. "Tak min kære, det var da vel nok klodset af mig, ikke sådan at se mig for." sagde han uden at tænke nærmere over sit valg af ord.

Han begyndte at kigge lidt rundt omkring sig. "Jeg lader til at have tabt min skitseblok." forsøgte han at sige med en rolig stemme, selvom at han på ingen måde var rolig omkring det. "Den er meget vigtig for mig forstår De." fortsatte han og satte sin taske ned på jorden og gik hen mod nogle buske.
1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 1