Dokumentfusk og forsvindinger

Eskild

Eskild

Byvagt i det øvre bydistrikt

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 07.05.2023 13:36
Arkiv tjansen havde været en forfærdelig måned, og det var allerede en måned siden han var helt ude af den, men det sad endnu i ham. Skønt Issac havde været skønsom og givet ham en mildere straf, var det et helvede for Eskild. Stære blind og så at arkivere arkivet, det var ikke en nem sag. Alle de dokumenter han skulle læse og forholde sig til. Hans eneste glæde havde vel været at rende ind i@[Stian Hwan], men siden alt det med Corinth, havde selv den fornøjelse ikke meget fornøjelse over sig. Eskild vidste godt han skulle gøre en større indsats for at få den centralebyvagt tilbage i vagten, men de var nærmest kun hinandens legetøj, men selv der stilnede det til tider hen. 

Men før han kunne gøre bod på det, ville han tjekke op på noget. Noget som han havde læst for længst i arkivet. Cullin og hvad ikke de andre venner hed, det var navne som kun indikeret at deres forældre hadet dem. Men, Eskild kunne hurtigt erfare, at de dokumenter var ikke længere hvor han havde arkivet dem. 
Og eftersom han ikke var den eneste uduelige byvagt med fortjeneste andre steder, var der kun en anden at opsøge og spørge ind til. Hans løjtnant - hans ven. Det ville dog undre ham en ganske god del, eftersom Issac ikke var bekendt med Corinth eller den nat. "Du, Thorne," kaldte han, som han mødte med han ved en af de større gå gader i den øvre bydel. "Kommer du ned fra din hest?" ingen hemmelighed i at Eskild ikke brød sig om dem. 

"Ved du om nogen har været i arkivet her fornyelig og ryddet ud i sager?
Det var en mild måde at ligge det ud på, men man kunne ikke anklage sin ven for noget at rydde ud i arkivet, kun for de forsvundne dokumenter. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Løjtnant for det øvre bydistrikt

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 07.05.2023 14:56
Issac vidste godt at arkivtjenesten måske ikke havde været den nemmeste eller fedeste tjans, for en næsten blind person, som Eskild. Men efter optrinnet med Stian, som hele tiden havde ulmet under overfladen, var det passende med straf - men havde han heller haft latrinetjansen, som Stian havde haft? 
Men som en blind man, var det selvfølgelig aldrig fedt st blive sat til et job, som næsten var umuligt. Men der var ingen der kendte arkivet bedre end Eskild, lige nu.
Det var ved at være noget tid siden at Corinth havde troppet op på hans kontor, og udspurgt ham om forskellige ting og langsomt havde de fundet hinanden, efter at Corinth vidste lidt for meget, men kun ønskede at bruge det. De kunne bruge hinanden. Uden tvivl. Det eneste som Issac skulle gøre, som den uærlige betjent han var, var at sørge for at Corinths og hans lille gruppe af venners navne ikke dukkede op i arkivet - nemt.
De var allerede fjernet.

Issac patruljerede omkring de store gader i byen. Der var stille, ikke noget at skrive hjem omkring. Hans opmærksomhed blev grebet af Eskild, som kom hans vej og kaldte ham. Han vidste at Eskild ikke var nogen større fan af heste, så han gjorde selvfølgelig hvad han blev bedt om, af respekt overfor sin makker og ven, og for at møde denne i øjenhøjde. 
"Selvfølgelig, hvad så?" Kom det roligt fra Issac, som han søgte Eskilds blik. På trods af deres sidste uenigheder, så var Eskild stadigvæk en ven som Issac havde tæt.

Der var selvfølgelig mange der havde adgang til arkivet, men lige nu var Issac ikke helt klar over hvad han mente. "Det tror jeg ikke? Den sidste ryddede op dernede, var dig. Hvad tænker du på?"

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 07.05.2023 17:11
Stilheden havde ligget små tungt mellem dem, men Eskild havde haft sine egne ting at forholde sig til, det var blot livet som var gået hen og havde taget dem fra hinanden. Men nu sås de alligevel ikke så meget i privaten igen alligevel, blot på arbejdet, hvorfor det måske ikke gjorde det helt store. 

Men som løjtnanten hoppede ned fra sine høje hest og ville tage tøjlerne for de at de kunne gå side om side, trak den unge byvagt på skuldrene og sukkede en anelse tvivlsomt på det. "Det ved jeg godt, men der er er nogle arkiver som mangler," svaret han og vendte hovedet mod kollegaen, så ham an uden at se ham. Det var blot en vane for ham at tage det hele med sig, trods for det var en ligegyldighed. Men måske det alligevel ville gavne ham lidt i dette tilfælde. Issac car mange ting, men Eskild ville da selv mene, at han kunne tyde de løgne der måtte forlade den beskægget mands læber. 
Men han ville ikke sige afsløre helt med det samme om hvorfor han havde tjekket efter noget i arkivet, det var for tidligt. De havde deres dans omkring emnet, det var ikke uvant dem. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 07.05.2023 18:30
Hvad skulle grunden være til at Eskild ledte efter netop de papirer, som Issac havde fjernet? Kendte han til Corinth & co.? Issac var hverken nervøs eller naiv i hans tilgang til livet eller verdenen, så hvorfor skulle han være nervøs for at det var hvad Eskild, netop ledte efter? 
Eskilds blik gled over på Issac, på trods af at han dårligt nok kunne se ham, men der var en lige respekt ved at han kiggede på ham, i mens de talte sammen. "Det er selvfølgelig alvorligt, at der mangler papirer i arkivet" Kom det fra ham, velvidende om at det nu var det samme de talte om, "Hvad har du søgt dernede?" Det var jo ikke atypisk at de begge havde deres gang i arkivet, selvom det var meget mindre end andre, eftersom at Issac ikke gad og Eskild dårligt nok kunne se eller læse de papir som lå dernede.  

Hvis det var samme emne de talte om, så var der noget som Eskild ikke havde fortalt ham. De fortalte selvfølgelig ikke hinanden alt, og hvis der var sket noget med Eskild, så var det ikke sikkert at han ville fortælle om det. Det ville ikke være første gang at han havde undlagt at fortælle noget. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 07.05.2023 18:45
Det var lidt som om de trådte ved siden af hinanden, havde de virkelig været så længe foruden hinanden på vagter sammen, at de var ude af takt og tone. Kunne man sige at Stian og Corinth var en skyld i dette for den unge byvagt. Den ene var et dagligt projekt, mens den anden havde blot været et øjeblik eftergivenhed for noget dominans man ikke fandt så mange andre steder. Det kriblede faktisk en anelse i ham ved tanken om hvordan tingene havde udfoldet sig, et selvtilfreds lille smil blev trukket på i mundvigen. Fucking Lochtree. Han havde vendt ham i sin forbandet tære, og behandlet ham så forkert på alle de rigtige måder, at han næsten kunne savne sådan en behandling. 

Men han blev revet tilbage og smilet faldt igen. "Cullin Delto Relieras, en ven af Lochtree slægtens maler" svaret han og trak lidt genkaldende på skulderen ved det natlige møde. Hvor det hele havde kulmineret og hans halskæde endnu lå forglemt. 

For at give en anelse mere kontekst til emnet, måtte han dog stikke vennen en løgn: "En kvinde havde forleden ville lave en anmeldelse på ham for at have beluret hende og hendes døtre, men siden der ingen dokumenter var på ham, måtte de nøjes med en advarsel, da det endte som påstand mod påstand" om det overhovedet var en sandsynlighed, kunne Eskild ikke vide, alt han vidste var blot, at hans løgn var skudsikker fra at blive taget som en løgn. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 08.05.2023 18:45
Ah, selvfølgelig. Det undrede ham selvfølgelig ikke, at det handlede om samme person gruppe, men spørgsmålet var mere, hvorfor? Der var selvfølgelig meget som Issac ikke vidste om sin ven, og var der langsomt kommet ud af takt, efter de sidst begivenheder i mellem dem? Eskild var ikke en person som bar nag, det samme kunne man sige om Issac. De gjorde rent sagt hvad der passede dem, også når det kom til arbejdet; hvis man fik noget for det, kunne man få dem på deres side. De havde oplevet det så meget. Der var intet rent mel i deres poser.
Det betød også at de ofte havde talt direkte til hinanden, og om hinanden. Selv på åben gade. Skulle Issac bare fortælle hvad det drejede sig om, og dermed kunne han forhåbentlig få mere viden om, hvorfor Eskild spurgte som han gjorde.

Selvfølgelig hang det sammen "Navnet har jeg set dernede" Kom det ærligt fra ham, men historien bed han ikke på. Det kunne selvfølgelig godt være sket og sandt, men Eskild var ikke en person som gad at bevæge sig i arkivet på grund af en blotter.
"Historien eller sagen som du nævner, er ikke kommet mig for øre. Men det ligner da heller ikke dig, at gå så meget op I den slags?" Hvad var det der stak under? 
Issac havde egentligt ikke været nervøs for om Corinth havde haft tankerne om at afsløre ham, for hvem ville tro ham? Men hab havde vidst alt for meget.
"Men nu plejer vi at kunne tale sammen om tingene, så det er mig der havde taget hans papir. De få der nu var." Så var spørgsmålet blot om Cullin var den eneste han havde ledt efter, eller om der havde været flere blindgyder.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 08.05.2023 19:08
Trådte de nu virkelig i vande, var Issac virkelig så genstridig med sin tilbageholdenhed og information. Det skulle dog vise sig, at den ene ville knække før den anden, ikke at Eskild havde i sinde at lade sig knække for blot noget så ligegyldigt som dokumenter, men det faldt ham ikke helt ind, at de dokumenter var forduftet. 

Hestens hove var det som klikkede mest i jorden under dem, og det som skabte den vildeste lyd mellem dem. Men da det endelige gik op for ham, at Issac lidt stak igen, kiggede Eskild tvivlsom mod sin ven. "Jeg blev bedt om at tjekke efter dokumenterne for Hwan da det var hans sag. Havde det været min egen, havde jeg ikke gjort noget ved det," hvilket var sandt, noget som de begge vidste. Skulle Eskild havde modtaget klagen, ville han have spist borgeren af med noget ligegyldighed af en beklagelse og vi vil tjek op på det. Men sådan var det jo bare. 

"Hvorfor har du taget hans papir?" spurgte han med en forundring. Det lignede ikke helt Issac sådan at ville gå så vidt at stjæle dokumenter og frigøre folk fra hvad end de måtte have på sig. "Vi taler da om tingene, men vi plejer ikke at dække over for folk fra hvad de har i arkivet,
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 08.05.2023 19:38
Lydene omkring dem havde han mere eller mindre lukket ude. Der var ingen grund til at have fokus på andre, end Eskild og der var intet unormalt ved to byvagter, kom talende ned igennem gaden. Det havde de gjort så mange andre gange, med så mange forskellige emner - nogle lidt for upassende i de almene ører, men det bekymrede dem ikke. 
Livet omkring dem gik sin gang, og de var til for at holde ro og orden, og det var der. Der havde intet været hele dagen.

Om det var sandheden eller en historie som han fyrede af, var ikke til at sige, men han holdt mere på det sidste. Hvorfor skulle Hwan sende en halvbind person, ned efter dokumenter til ham? Men det sidste i hans ord, vsr mere end rigtige. Det var sådan han kendte Eskild. Det virkede næsten sol en ligegyldig sag. Dem var der mange af. Beboere som mente det og det, og havde ret i intet af det. "Fair nok" Endte han blot med at sige, som han trak hesten ned igennem gaderne og hørte hovene mod brostenene. 

"Jeg skulle blot bruge dem. Følge op på noget" Det kunne vel ikke gå Eskild så meget på at han havde "lånt" ligegyldige sager fra arkivet? Han havde da selv været med til ting, som ville bryde loven og deres egne regler.
"At dække over sådanne små forbrydelser virker næsten ligegyldigt, Eskild. Jeg forstår ikke helt, vi har da oplevet værre" At knalde med fanger i cellerne, for eksempel. "Vi lader os hele tiden friste af det forbudte" Det vidste Eskild bedre end nogen anden.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 09.05.2023 18:39
Det blev så ganske absurd, at end ikke han kunne følge med i den andens logik for deres dans omkring emnet. Nej, Eskild fandt det faktisk noget så forvirrende for sig selv, det lignede ikke Issac at ville bruge tid på sådan noget, og skønt han forsøgte at spise vennen af med, at det var ikke så så slemt igen, så var det alligevel en del mere end hvad Eskild ville gå med til. Jovist, han havde da kigget i arkivet for at finde noget på folk, men aldrig hemmeligholdt dokumenter - eller destrueret noget i den kaliber. 

Eskild valgte at stoppe lidt op og lagde hånden på sin løjtnants skulder og havde et skeptisk og undrende udtryk i ansigtet. "Jeg ville aldrig gå så vidt at fjerne folks dokumenter.. ikke medmi-" ah, det var måske der skoen trykkede. Noget for noget, det måtte være udfaldet, ellers skulle Issac så sandt været sunket lavt, selv efter Eskilds standarder. 

"Hvad har han på dig?" Corinth, selvom det ikke lå så tydeligt i dialogen, men Eskild havde mødt Cullin og kunne ikke just prale af personens evner for kreativitet eller ledelsesevner. Corinth havde været hjernen den nat og vist sig ganske dygtig i at være standhaftig efterfølgende. Så det måtte være udfaldet for noget. 
Men jo - jo. Der skulle nok gives et lille svar på det andet: "Mit forbudte er ikke helt det samme som dit forbudte, jeg holder det uden for arbejdspladsen fire vægge,
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 09.05.2023 23:19
Der måtte bestemt være noget mere i det, end at Eskild havde ledt efter en sag, for Hwan. Hvorfor gik han så meget op I det, som han gjorde? Det virkede næsten som om det var første gang, at noget opslugte ham så meget som dette gjorde.
Corinth havde givet ham flere navne, men ikke alle navne var der noget på, og de som der var, var ikke store sager. Han gad ikke engang at læse dem alle sammen, blot fordi at det ikke virkede til at det var morder eller lignende, som nu gik rundt i deres gader. 
For betaling kunne både Issac og Eskild, se den anden vej, hvis noget skete på åben gade, så hvorfor gå så meget op I det?

Issac stoppede op som hans makker gjorde det, og mærkede hånden på hans skulder. "Jeg forstår ikke hvor denne interesse kommer fra?" Startede han roligt, "Siden hvornår er du gået op i små raspserier og ligegyldigheder? Du er sikker på at der ikke ligger mere bag, end blot en "sag" hos Hwan?" 

"Hvad har hvem på mig? Cullin? Cullin har intet på mig" Issac var nok lige så nysgerrig på hvad Eskild mente, for godt nok var han ikke i tvivl om hvem han mente, men Eskild havde ikke nævnt hans navn, så hvor kendte han ham fra? Sagen fra Hwan handlede kun om Cullin.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 10.05.2023 06:07
Et begyndende frusterende fryns forlod ham, og han måtte erkende over sig selv, at denne uforståenhed den anden gav ham var ulidelig. Samtidig som han hang ved den irrelevante sagt fra Hwan. Det kunne gå hen og blive en mental tung dialog for Eskild, hvis han skulle fortsætte denne dans omkring emnet. 

Fair nok. Han skulle nok være den voksne af de to. 

"Corinth Lochtree. Cullin er for tungnemt til at tænke så langt som at bede om sine papir forduftet" svaret han endelige og lod den ene hånd blive placeret mod hoften, mens den anden hang ned langssiden. Det var endnu ikke hans interesse at fortælle om den nat. Det ved kom ikke andre og det var så at sige et delvist overstået kapitel. 
Delvist af den årsag, at Corinth havde vidst tilrevet sig nok viden og kendskab til Eskild, til at han ikke kunne få fred sit privatliv hvis det var. Adelskunsteren havde vist, at han kendte Eskilds rutiner eller ruter, men havde siden den gang ladet han være. Ingen grund til at stik til manden med det sygelige behov. 

Jovist - der var vidst også blevet svunget en trussel afsted mod Eskild i sin tid, men det var nok det mindste af hans problem til emnet. "Kan du ikke blot være ærlig og sige hvad han har på dig" stak han endelig igen med en bestemt tone.  
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 10.05.2023 07:49
Det undrede virkelig Issac hvorfor Eskild var så interesseret i det her, hvorfor han var så interesseret i lige netop de sager. Eskild var selvfølgelig, til tider, en omhyggelig person, men dette her virkede næsten absurd. Ligeså vel som der lå noget bag Issacs handlinger, så måtte der ligge noget bag hans interesse. Han kunne ikke forstille sig andet, så det måtte han forsøge at arbjede sig ind på. 

"Jeg har aldrig mødt Cullin, så jeg skal ikke kunne sige hvordan han er. Men jo, Corinth opsøgte mig" Det handlede nok også mere om hvordan Eskild kendte Corinth, hvad havde han på Eskild? Havde han noget på dem begge. Lige nu følte Issac ikke at Corinth havde noget på Issac, som andre ikke havde. Det var alment viden i visse kredse, at både Issac og Eskild ikke var helt så ærlige byvagter, som visse andre. Undergrunden vidste det. Det var dem Issac handlede med, når han manglede viden eller de skulle bruge en håndsrækning. 

"Han har ikke noget på mig, som andre ikke har" Kom det rolig fra ham, som han kiggede over på Eskild, "Han opsøgte mig på mit kontor, da han havde opstøvet informationer om de ting, som jeg går og laver ved siden af" Han var stadigvæk ikke sikker på hvordan det var sket, for mødet han havde informationer fra havde været hemmeligt og nede i den mere beskidte bydel, "Hvordan han har fået dem, om det er min mellemmand som har talt over sig, det er jeg ikke helt på endnu. Men vi fandt ud af at vi kunne bruge hinanden, og vi indgik en aftale. Hvorfor er dette så vigtigt, hvad har han på dig?"
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 10.05.2023 17:22
Ah, okay. Eskild nikkede en anelse stilfærdigt og tøvende. Så hans mistanke var på rettespor. Corinth var hjernen bag det, skønt han gerne lod sig se dum og ubetydelig ud. Men han tog hånden overvejende til kæben og tænkte lidt over det hele. Det var ganske rigtigt, at de begge havde deres ulovligheder. Den eneste forskel på det hele var blot at Eskild ikke efterlod direkte spor eller havde så konkrete samarbejdespartner og de han havde, vidste ganske vel at hans stilhed var købt. Men han holdt det alligevel til noget ganske småligt i længden, intet som gik så ganske vidt som det Issac foretog sig. 

Men som Eskild tænkte over tingene, fik han med det fluks revet ud af tankerne og vendte blikket stift mod vennen: "Modsat du, har ingen noget på mig i den dur" bed han en anelse mere brysk end forventet. Det irriteret ham en anelse at Issac ikke selv kunne se problematikken i det, at fordi han var blevet taget i en af sine små handler, for så at lukke munden på den nye part, skulle han gøre mere for at sikre sin egen røv - og i sidste ende ville det også falde tilbage mod Eskild og en masse andre. 

"Corinth kan bruge dig hvordan, foruden at holde sit navn ude af vagten?" trods for beundringen af den adelsmand, var byvagten på ingen måde i tvivl om at Issac var den som fik den lange næse af de to. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 10.05.2023 19:53
Der var ingen tvivl om at Eskild og Issac havde deres ulovligheder, og for den sags skyld også gjorde alt for holde deres sti ren, og indtil videre havde det fungeret fint. Issac havde været rundthåndet med betaling, og stolede uden tvivl på hans mellemmænd. De få som han havde. Det var tydeligt at Eskild ikke stolede på ham i denne situation, hvilket egentligt var forståeligt på visse punkter, for Issac var selv i tvivl om, om han var blevet stukket af en af mellemmændende - men han tvivlede stærkt. 

Han blev mødt af det stive blik fra sin ven og var vel klar over hvad der ville komme hans vej, "Jeg er ikke sikker på hvad du mener?!" Svarede han imod Eskild, "Jeg har intet på dig? Hvad har du på mig? Jeg er ikke med på hvad det har med sagen at gøre, Eskild?" Issac var godt klar over hvad Eskild gik og lavede, og han var slet ikke i tvivl om at det var det samme omvendt. Han holdt intet skjult overfor Eskild. Fordi han stolede på ham.

"Selvfølgelig kan han ikke det." Svarede han enkelt til Eskild. Corinth var kommet til Issac, fordi at han havde brug for en tjeneste, en tjenste af en person i Issac stilling, som kunne hjælpe ham. Det var det Eskild og Issac gjorde, for deres egne fortjeneste. "Cullins sagmappe var dårligt nok eksisterende. Corinth kom til mig, fordi at han vidste at han havde fået fat i den rigtige. Han kom med en forretnings mulighed" I bund og grund forstod han godt Eskilds bekymring, men der var ingen grobund for den. Corinth havde brug for Issac.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 10.05.2023 20:24
At få lange klunker af sin ven og kollega var lidt af en ting for sig selv, men jo vist vidste Eskild at Issac havde sine evner og færdigheder som gjorde ham dygtig til det han gjorde, godt og ondt. Men lige nu, lige her i denne snak, måtte han erkende, at han ikke kunne begribe hvordan han var blevet taget tidligere. 

Trods for stiftheden og det tydelige sprog, måtte han rynke panden en anelse og ryste lidt på hovedet af manglende forståelse. Hvorfor talte vennen nu om hvor vidt de havde noget på hinanden, når han på intet tidspunkt havde sagt det. Alt han havde gjort, var at forsikre den anden om, at ingen havde noget på ham, og nogen havde tilsyneladende noget på ham. Hint. Corinth. Men Eskild presset en anelse frustreret læberne sammen og tog nogle kontrolleret vejrtrækninger og lagde armene over kors og tænkte før han sagde noget. Det skulle lige overvejes ganske nøje, sikre sig at den anden forstod det han sagde og ikke hvad der blev misfortolket. 

"Okay" startede han og foldet armene ud igen og lod fingrene mødes adspredte fra hinanden på midten. "Corinth kom til dig, fordi han havde hørt om din ulovlige handel, brugt muligheden for at få dig til at fjerne han og hans venners sagsmapper, uanset indhold, for at 'lukke' munden på sig selv, men så snart det bliver væsentligt eller tilforladeligt igen, kan han bruge informationen mod dig på ny eller have forfulgt dig og fået mere på dig" det blev sagt med en diskret stemme, i håb om at Issac selv kunne se det og ikke troede på at han selv havde været den kloge af de to blondhåret (Eskilds fordomme der er ganske akkurate) idioter. 

"Corinth bruger folk, han bruges ikke" kunne han sige med en sikkerhed uden at vide det helt præcist.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 10.05.2023 21:08
Det var tydeligt at Eskild så det på en anden måde, og det var også fair nok. Lige nu var Issac ret forundret over hvad Eskilds forbindelse til Corinth var, og det betydede da noget i denne sammenhæng. Historien om Hwan var ligegyldig og en løgn, men hvor kendte han så gruppen fra og hvorfor gik han så meget op i det som han gjorde? 
De gik tydeligvis forkert i hinanden, men han forstod måske hvad vennen havde ment. Men i hans øjne, var der da flere der havde noget på ham. Alle de personer som han havde gjort en handel med eller var Eskilds mellemmænd, havde noget på ham. De kunne lige så gå imod ham, og dermed sætte tingene over styr. Lige så vel som de kunne mod Issac.

Han lyttede selvfølgelig til den andens ord og forstod hvad han mente, men det var måske havde han misforstået og ellers havde Issac ikke forklaret sig tydeligt nok. "Jeg forstår hvad du mener, Eskild" Svarede han blot og kiggede over på ham, "Corinth kom til mig, fordi at han søgte en som kunne hjælpe ham i en situation. Han søgte en som kunne vende kinden til, som vi så ofte gør, med informationer som betaling. Hvis du ser det på den anden måde, så forstår jeg det udemærket. Det her er ikke meget anderledes, end som så mange andre forbindelser" 

"Nu bliver du nød til at fortælle mig, hvordan du hænger sammen med Corinth. Hvor kender du ham fra?" Det var interessant for ham at vide, hvordan det her hang sammen og hvorfor Corinth betød så meget for Eskild.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 10.05.2023 21:20
"Issac, du ligger ud med at han opsøger dig, for at have ting på dig. Så kommer han jo ikke for at få hjælp, dokumenterne var jo unødvendige" forsvarede han sig selv og sin logik i dette emne. Det var ved at blive lidt svært for ham, for jovist han kendte sin løjtnant, men det virkede såment også som om den anden var blevet døv for hvad der blev ytret. Bekymringen var ganske elementært. Issac var værktøjet og blev her brugt. Men han kunne ikke stik i ham, så hvorfor bevæge sig mere ud i det. 

Måske han skulle blive en passiv tilskuer og vente og se hvad der kunne gå galt for vennen i det lange løb?

Foden trådte et skridt tilbage og han skiftede lidt på balancen og stillingen. "Han og hans gruppe opsøgt mig først en aftenvagt, de ville teste hvor vidt jeg kunne se, skønt de ikke sagde noget om det" lagde han stille ud, undlod en masse små deltaljer, men det var ikke vigtigt for nu. "Senere viser det sig, at Corinth ikke blot er strategisk anlagt, men også ganske nøjsommelig med sin data. Kender mine ruter i vagten og privaten, alt det for at overrække mig nogle tegninger han har lavet af mig," igen en hulens masse info undladt og lagt til siden. 

"Dog .. han valgt at komme med en trussel, da jeg ikke lige fulgte hans ønske" og nu var det ren og skær forglemmelse. Ah, jo. Han havde sagt han ikke var interesseret. Men Eskild bar ikke nag, det var jo gået ganske godt for sig, men at ligge sig med Corinth på den måde, det ville han aldrig selv gøre. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 10.05.2023 21:55
Det var tydeligt Eskild regende med at Issac ville fejle i det her, eller hvert fald regnede med at det ville gå galt på en eller anden måde. Issac var ikke lige så sikker. Det var også ham der sad i det. Men Corinth havde evner, som Issac kunne bruge, og lige så hurtigt som det var startet, lige så hurtigt kunne han afslutte det. "Jeg forstår hvad du mener, og måske forklarede jeg det dårligt. Hvordan han fandt ud af, at jeg var til at handle med mangler jeg stadigvæk at finde ud af, men i bund og grund søgte han noget, og jeg har søgt noget hos ham" I hans øjne var det ikke værre end det, men det var tydeligt at Eskild vidste og kendte manden ebdre end Issac gjorde, endnu og derfor gav det bedre mening, at Eskild fortalt hvad han gjorde.
Men han lyttede på Eskild, selvfølgelig gjorde han det og nuu havde han spurgt indtil kendskabet til Corinth, og forventede et svar.

"Hvorfor skulle de gå op i om du kunne se eller ej?" Issac kendte ikke disse mænd, andre end Corinth, men hvad kom det dem ved? Havde de udsat Eskild for noget som han ikke ønskede? Han ville ikke indrømme det. "Hvad er hans interesse i dig, siden han sådan forfølger dig, på job og i privaten? Og hvorfor har du intet fortalt, nu hvor vi har talt om det eller generelt?" Han vidste godt at Eskild ikke spurgte om hjælp, så hellere selv klare tingene. 

"Han kom med en trussel? Hvilken trussel var det?" Det var jo interessant for ham at vide, nu hvor Issac selv havde fået ham ind på livet. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Charmander 11.05.2023 06:24
Fingrene gled i hak med hinanden på nær lille- og tommelfinger. De stod endnu i stiv strækning. Det var næppe nyt at løjtnanten forklarede sig dårligt - endnu et under til at han ikke havde ladet sig overhøre tidligere fra forbipasserende i sine ulovlige handler. Men det var ikke ikke helt stedet at tage det op eller kommentere yderligere på det, selvom det virkede så passende. Det var ikke blot hans arbejdsliv men også hans privatliv. Måske var det bare eftervirkningen af at Issac manglede at få lettet sit tryk (og nej, Eskild ville ikke være behjælpelig med det). 

Men han løftede skuldrene i et tøvende træk. "Jeg er ikke tankelæser, hvorfor skulle jeg vide hvad de vil" svaret han med en skeptisk tone, det var ikke helt lige så nemt, men eftersom det kom efterudfaldet med Stian i sin tid, var det næppe en undring at der forekom små rygter her og der af alle former. Men hans synsbedrag? Nej, det var ikke just hvad han forventet som et mulig rygte til det. 

Et suk. "Jeg ved da ikke hvad hans interesse er, han snakket om at jeg var en han ønskede at lære at kende, men så var jeg alligevel ikke han man burde lære at kende" selv til den dag i dag, kunne Eskild ikke helt tyde den sætning for sig, da det virkede noget så beskidt, men det var også gået hen og blevet beskidt efterfølgende med de to herre i sin. "En drenget en af slagens, blot at han ville lade sig nøje med Cullins behandling af mig" hvoraf afvisningen så var blevet givet. 

"Men hvis han var så målrettet for at få mig alene, hvad tror du så ikke han vil gøre for at få noget yderligere på dig. Og hvad søgte du i ham?
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 179 cm

Nao 11.05.2023 08:41
Det var klassiske træk som hævede sig fra Eskild af. At hæve sig, og fordumme andre i deres ord, havde han oplevet flere gange, men hvordan Eskild tænkte om Issac kunne han ikke ændre på, han ville nok altid se sådan på Issac. 
Issac så sig bestemt ikke selv på den måde, de havde begge to, ofte, hænderne nede i den forkerte kage dåse, så der var de lige vidt - men at Eskild ligefrem gik og mente at Issac flagrede med det, det var forkert.

Endnu en løgn, eller der var uden tvivl mere til den historie end Eksild ville fortælle ham. Måske skulle han blot forhøre sig hos Corinth, hvis det var muligt.
"Så de kom blot for at se om du var blind?" Lød det dumt fra Issac, som han kiggede rundt, og til sidste på Eskild.

Han vidste ikke helt hvad han mente, det virkede stadigvæk som om at der manglede noget, men Corinth var selvfølgelig blot dukket op hos Issac, men det vsr fordi han havde en grund. Hvad var grunden hos Eskild? Han fortalte selv at Corinth slet ikke var så dum, hvorfor skulle han så handle uden mening over for Eskild.
"Så lige i denne sammenhæng handler han uden grund eller tanke om hvad han kunne bruge dig til, men forfølger dig blot for sjov?" Han kunne vel godt selv høre det.
Igen kom der noget på bordet, som han ikke havde fortalt, Cullins behandling af ham? "Cullins behandling af dig?"

Var det ham der skulle sukke nu? "Corinth ved det han skal vide. Som sagt, det er ikke meget anderledes end andre samarbejder som jeg har. At han er så målrettet mod dig, det ved jeg jo stadigvæk ikke hvorfor. Men indtil videre har han hjulpet mig med information, som han gerne skal vende tilbage med"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Mong, Krystal
Lige nu: 3 | I dag: 10