Med en dæmpet banken på døren signalerede mørkelveren sin ankomst til værelset, og ventede et par sekunder inden at han fik bevæget sig ind. "Ah, godt at se dig. Jeg håber ikke du bekymrede dig for meget.." og han løftede hånden i en lille hilsen, et fornøjet men også ganske oprigtigt glimt af glæde da han mødte de gnistrende øjne fra den anden. "... du har nok allerede hørt hvad der er sket i Dianthos, ikke?" og Zion lukkede døren bagved sig, med en dæmpet klik.
Belejringen af Dianthos havde været lidt af et spektakel, og angrebet på byen... utrolig heldigt, for Zions daværende situation. Det sad måske stadigvæk en anelse i ham, hvordan at alarmklokkerne pludselig havde hamret luften tyk af farer, som en skinger tromme for Mørkets hær, og deres videre fremdrift. Men det absolutte kaos havde været nok til at en barmhjertig samaritaner (eller bare en der antog han tilhørte Mørket) havde åbnet hans fængselscelle, og ladet ham slippe mere.. væk i mylderet. Held i uheld. Det havde ikke taget forfærdelig mange overvejelser eller tøven for vogteren at søge væk - langt væk fra Dianthos, og gerne så hurtigt som muligt. Forbandet svært, når det vrimlede med soldater alle vegne.
Han havde... aldrig følt sig så drænet, som efter sin tur ud. Magireserverne var som regel ikke pressede for mørkelveren, men her, med et lille prust, måtte han erkende... at han aldrig havde følt sig så træt, som da han snublede ind på lagerkontoret i udkanten af Smarana, og endelig kunne smide forklædningen af den gamle kurvefletter.
Nogle til at tilse hans sår, nogle til at genkende de hemmelige koder, og få ham i ly for de skader han havde pådraget sig. Zion sov aldrig ligeså mange timer, som her i går, efter han endelig kollapsede på den tarvelige seng der blev stillet til rådighed. Men han var i live.
Lidt overvejende lænede Zion sig tilbage i stolen, fingre gnubbede hans solar plexus en smule fraværende. "Det var lige ved at gå galt. De fik sit mit ansigt, men jeg tror ikke de ved, hvorvidt Entos er død, eller bare.. forsvundet" og han lod lidt tænksomt de grå øjne finde Hviskerens blik. "Men jeg antager de regner med det første. De nåede ikke at udspørge mig, men... den skikkelse er ikke brugbar i Dianthos mere" rundede han af, mundvigene lidt undskyldende knebet sammen. De måtte rykke ham, men hvorhen? Tanken om at komme indenfor rækkevidde af Dianthos de næste par år, var lidt... foruroligende, skulle han være ærlig. Og selvom det ikke var mere end nogle timer siden han var kommet i sikkerhed, var han allerede igang med at finde løsningen på det problem han havde fået skabt - det føltes.. presserende, ikke at vide hvad der skulle ske. Men mon ikke Hviskeren og hans... øjnene gled kort over til skikkelsen i baggrunden, førhen det ramte Isen igen. Mon ikke nogle her, vidste mere.