A Whole New World

Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Flygtning, tidligere soldat v. Mørket.

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 21.03.2023 17:52

Hvad gør man med frihed, når den ligger i ens hænder, og man ikke kan genkende den? Hvordan værdsætter man den? Hver gang den før havde vist sit ansigt i Amazonitskovene, var den for Minali altid blot en ny maske, der lovede guld og grønne skove under et nyt flag. Nu lå den der. Nøgen og uformelig, og hun vidste ikke helt hvordan hun skulle forholde sig til den.

Minali havde vandret i Zylaars skygge i lidt over 1 år nu. Hun prøvede aktivt at give ham det liv, hun syntes han havde fortjent, men det efterlod også et hul af noget utilfredsstillet. En tørst, der var blevet ignoreret længe. Et frø af nysgerrighed, var plantet iblandt smertens muld, da hun for første gang slog fingrene i Majorens skriftruller og bøger. En verden havde åbnet sig, der var så meget større end Amazonitskovens huler. Og med ét havde alle hendes problemer ikke syntes så store.

Emnerne skriftrullerne gennemgik var brede. Naturen. Fysiologi. Illustrationer fra Zafirien, der viste Majorens meget specifikke forkærlighed for eksotiske kvinder. Men også magi. Noget basalt. Noget kompliceret teori. Det var i en inderlig fordybelse, at Minali havde fundet frem til den viden om chakra hun bar i dag. Meget af det hun havde læst, havde mørkelverkvinden fortrængt, fordi det ganske enkelt var for farligt, hvis det blev opdaget at hun besad den viden. En kvinde måtte for Majoren ikke læse. Ikke hvis man var en af -hans- kvinder. For i viden, lå magt og lysten til at skabe. Begge emner, der kunne bruges rebelsk imod ham. Ved at holde Minali i uvidenhed, kunne han blive ved med at bevare kontrollen og fremstå stærk, mens hun blev fastholdt i en relation af afhængighed.

Men et navn havde sat sig fast. Veszatar. Denne person havde lydt utroligt indsigtsfuld og kløgtig. Efter at have læst hans teorier op til flere gange og kunne dem udenad, besluttede Minali sig for at række ud over bogens grænser. Når nu der ikke længere var konsekvenser ved at indsamle viden, hvorfor så ikke prøve på at finde kilden til magien selv?

Som Minali gik op ad bakken var det med en blanding af varme sommerfugle i maven og nervøsitet. Hun begyndte at gnave sig i knoerne. Hvad skulle man sige? Der var så mange ord, og alle ville de frem på en gang. Som resultat var det som om intet konkret kom til overfladen. Mest af alt, mærkede hun en form for lykke, en dyb taknemmelighed. At et fremmed væsen, der end ikke kendte til hendes eksistens kunne have været et fyrtårns lys i mørket, det var måske sært. Men det gjorde det ikke just mindre sandt. Solens sidste stråler dansede over himlen, og kastede guld reflekser i hendes ellers mørke hår. I hendes messenger bag, var der en rund bule, der af og til skrabede rundt og bevægede sig.

Da hun kun var få meter fra døren, lagde hun armene om sig selv i et mindre kram, for at tage mod til sig. De fyldige læber bredte sig i et forsigtigt smil. Huset og skoven så på en gang øde ud. Og på en eller anden måde fredfyldt og hyggeligt. Med en dyb indånding rømmede hun sig og bankede på den store dør.

”Undskyld mig? Hr. Natskygge?”
lød det med en ret kraftig elvisk accent.

Da der ingen svarede, prøvede Minali igen og slog over i mørkelvisk. Det lød trods alt noget mere gennemtrængende og dominerende.
[”Jeg ønsker at snakke med en Veszatar Natskygge. Jeg er rejst meget langt og er blevet henvist til dette sted, åben venligst”].

Der var stadig intet svar. 15 minutter gik sin vej, og snart var der helt mørkt. Mørket var Minali ikke ukomfortabel med. Men uden solen, var kulden gennemtrængende, selv med den sorte læderjakke, hun trak tættere sammen over den hvide bomuldsskjorte.

Hun kunne se sin ånde i aftenluften, og tågens slør bredte sig iblandt træerne.
Der kunne hun i hvert fald ikke blive. Men Minali var også blot for stædig til at tage af sted igen. Efter at have vandret lidt frem og tilbage om huset, så hun et åbent vindue. Hvis hun kravlede op i træet ved siden af, så kunne hun med lethed svinge sig ind ad det. Så det gjorde hun.

Der så ikke ud til at være nogen, konkluderede hun. Men ved det næste skridt, gned noget blødt og småt sig op af hendes ben. ”AAH!”
Det uventede chok fik hende til at miste balancen, og med et væltede hun over bøger og noget der lød metallisk.

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Artefakt skaber og skøre kattemand på bakken

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 22.03.2023 21:15
Ves hadede det her. Han var ikke et øjeblik i tvivl om sin stilling til det her, som han endelig for dagen havde lukket døren bag sig, låst den og sagt: Ikke flere mennesker i dag. Ikke nok med at de havde aflyst aftenens banko, så var han også blevet jagtet ned af en stime af folk (hvilket ca. var to af de gamle kvinder i byen), omkring om han ikke havde lyst til at hjælpe eller donere til forårets kommende fest, for de skulle i gang i god tid. Han havde boet her i årevis og de havde stadig ikke forstået det? Han havde ganske vidst doneret sidste år, men stadigvæk.
Så da han hørte en stemme ved døren, var det med smalle øjne han kiggede mod døren, og bestemte sig for at forsætte med madlavningen til kattene, som især Iris gned sig rundt om benene på ham, mens hun miavede i håb om at maden snart kom. Dem ved døren ville jo nok gå. Og han hørte da heller ikke mere, som han fik sat maden på gulvet til kattene, som de alle sammen strømmede dertil, og tog så et par mindre skåle med og satte dem lidt længere væk så bl.a. Millie kunne få lov til at få noget mad i fred og ro, og for en stund så var der også stille i det lille hus. Hvem end der havde været ved døren var vel også væk

Det var i hvert fald sådan han tænkte, som han gik over for selv at sørge for lidt mad. Hvilket da var lige indtil at han hørte noget af et brag fra stuen.
Det var nok i en lettere panisk halvløb han satte over mod døren ind til stuen, hvor han... så noget ganske menneske eller elverlignende der lå på hans gulv og Snebold der var hoppet væk fra personen, som... hun havde haft en vis interesse i. "Hvem er du!" spurgte Ves, som han prøvede at gribe ud efter noget til at forsvare sig selv med, men hans taske med magiske genstande på et helt andet sted, og han var ikke den mest kampdygtige. Så der var intet at gribe ud efter, udover en lidt større sten der kunne ligne lidt et mindre forstenet drageæg. Det kunne kastes med hvis det skulle være. Heldigvis virkede det ikke til at der var blevet smadret noget af indbrudstyven. Der var blot et sølvfad og nogle smykker, og et par gafler der nu var spredt rundt på gulvet. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 22.03.2023 23:02
Knapt nåede Minali at se sig om og ømme sit hoved, da en ældre mørkelvisk mand kom farende ind i stuen. Var det virkelig? Nej vel? Det kunne det da ikke være. Hele verden snurrede stadig for hende og gjorde det svært at orientere sig. Men da han greb fat i en sten, fik hun travlt med at sætte sig op hurtigt og vifte hænderne afværgende frem for sig. De sorte dådyrøjne var opspærrede som tekopper.

[”NEJ VENT! Stop!”]
råbte hun forfærdet på mørkelvisk.
Personen var jo tilsyneladende en galning.

Med støtte fra sin ene arm fik hun skubbet sig op at stå.
[”Rolig, roooolig. Jeg kommer med fred´. Jeg er ikke ude på at forvolde dig nogen ufærd”].

Imens Minali snakkede, så hun et mindre bord ikke langt fra sig, og hun begyndte at bakke om på den anden side af det, for at få herren lidt på afstand. Eller i det mindste – hvor hun bedre kunne holde øje med ham. Hænderne i ”stop position” blev aldrig sænket. Hvis han besluttede sig for at angribe hende, måtte hun være klar på at undvige – eller gå til modværge.
[”Jeg beklager at jeg forskrækkede dig. Jeg troede ikke her var nogen hjemme… Hvad med at vi sætter den fine sten ned?”]
Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 24.03.2023 17:52
Mørkelvisk? Det var ikke et sprog folk bare lærte trods alt, men hun lignede dårligt en mørkelver med den voldsomt blege hud. Så hvorfor kunne hun i det hele taget sproget. Et sprog han ikke talte ofte, som han også gerne lod sine artsfæller få en lukket dør i hovedet, hvis de ikke var hurtige nok til at sige hvorfor de var der for at snakke med ham.
"Når der ikke er nogen der åbner døren, så betyder det oftest at man ikke er velkommen," kom det tørt tilbage fra Ves på mørkelvisk, selvom hans accent virkede ældre, som var det stadig som om noget af melodien fra skovelvisk kom ind i dialekten. Helt havde han aldrig formået at smide den fra sig, fra sine ganske unge unge år.
"Så sig mig. Hvorfor tænkte du at hoppe ind af vinduet ville være den naturlige næste del af det her." Han havde intet imod at stå ved at han havde nægtet at åbne døren. En lukket dør betød trods alt en lukket invitation. Han kunne i hvert fald ikke se hvorfor nogen skulle hoppe ind af et vindue når de troede ingen var hjemme, hvis ikke for at røve ham. Han ville påstå at han ikke havde meget at stjæle, men det ville være en lodret løgn. Der var nok flere skatte i det her hus end man ellers skulle forvente, når man så stablerne over det hele. Med bøger, og ting og sager, som han havde fundet eller vundet. Der blev også engang imellem ryddet ud som han solgte tingene videre med magi i, men de færreste kunne se forskellen, andet end bunkerne rykkede sig. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 26.03.2023 00:17
Accenten var der, og hun noterede den. Det var endnu en ting, der gjorde dette individ spændende, hvis han da var hvem hun troede han var. Hans tydelige irritation påvirkede ikke Minali, der stirrede på ham, som om det var noget af det mest logiske i verden, at hun var kommet ind af vinduet.

[”Det er koldt. Jeg vil da ikke vente udenfor, ved en lukket dør, når skæbnen giver mig et åbent vindue… Men det er noget af en velkomst at byde en gæst, der har krydset landegrænser for at finde dig… Hvis du da er – Veszatar Måneskygge?”]
Der lå en legende udfordring i Minalis stemme, men også et spørgsmål. Man kunne ikke se det, men hendes hjerte sprang et par slag over af spænding. Var dette ophavsmanden til alt den viden hun kendte?
Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 01.04.2023 12:19
Ves’ udtryk sagde bare det hele. Han var ikke begejstret over at hun var her, og heller ikke selvom hun var meget spændt på at møde ham. Han trak heller ikke en mine som hun nævnte hans navn, for det var ikke første gang folk havde forsøgt at få fingrene i ham. Desværre var han ikke helt glemt, selvom han disse dage ville foretrække hvis det var sådan tingene var.

”Står der måske et skilt om at jeg byder gæster velkommen?” spurgte Ves tørt, men endelig lod han til at lægge stenen fra sig, blot for at gå over til hvor elveren havde hevet nogle af tingene ned. Det nyttede ikke noget at tingene rodede på den måde trods alt. ”Så hvorfor er du her?” spurgte Ves. ”Hvilken del af mit ry kan have hevet dig helt herud i ingentingen for at finde mig, for jeg går ud fra at du ønske noget af mig.” Jo hurtigere de kunne få det overstået, jo hurtigere kunne Ves også komme tilbage til sit eget liv. Var det amuletterne? Var det Mørket der ville ham noget? Var det en anden fraktion der ønskede ham. Han havde ingen idé om hvilket rygter der gik om ham mere, men han vidste at i visse cirkler, der var hans navn ikke ukendt. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 06.04.2023 09:15
Mundvigene på Minali trak sig op i et lille grin, og hun skubbede en del ting på bordet til side, uden at undersøge yderligere hvad det kunne være af vigtige, eller uvigtige sager. De var ikke vigtigere, end at Minali kunne rykke systematikken, for at sætte sig op på det. For hun var vigtigst.
[”Men der står heller ikke at du ikke gør. Og som følge af gammel skik tilbyder man beskyttelse og husly til trængende, for at lægge jorde til skabelse af ny viden og opblomstring af gensidig nyttesudveksling... Det regner. Så jeg føler mig meget trængende OG-”

Med en hævet finger stak Minali hånden ned i sin messengerbag, der bevægede sig. Igen.
[”Jeg har taget en gave med til dig!”]
Om det var mørkelverskik vidste hun ikke. Det var endnu en viden hun havde tilskaffet sig fra gamle skrifter. Måske var skikken endnu ældre end mørkelverne? Men det var da elviske skrifttegn som det stod med. Delen med beskyttelse klang ikke så meget som hendes egen klan, men fra en synsvinkel af udnyttelse gav det mening. Så uanset hvad, ville det vel være en nyttesudveksling, når nu hun havde medbragt mørkelverhannen en offergave? -Eller en velfungerende belejlig undskyldning og en stædighed som et æsel. Alle kneb gjaldt vel i krig og kærlighed.

Op af messenger bag’en fiskede hun – en meget vred vaskebjørn, der havde fået bundet bag- og forpoter sammen, som en gris, der skulle hænges over et bål. Den hvæste og vrælede, men det påvirkede ikke Minali, der klappede den på hovedet og holdt den frem for sig, som Veszatar havde holdt stenen.
[”Jeg har fundet den her kat. Jeg har ladet mig fortælle at du kan lide dem meget. Og den her er særligt pæn. Prøv at se de markeringer den har i ansigtet!”].

Vaskebjørnen erklærede med en rabiat rallen at den ikke var enig. Men hvad end den signalerede, så stoppede Minali det ved at lukke dens mule med to fingre. [”Ssssh… Såså. Ikke mere leg nu”].

Hun så forvirret op fra vaskebjørnen, mens hun gav sig til at ned-puffe dens stressede hale ved at stryge fingrene ned af den. Hvilke rygter det så end var troldkarlen mente, så var det intet hun kendte til.
[”Rygter, Hr. Måneskygge? Hvad mener du? Sagen er den at du engang har skrevet en skrift, kaldt ”Viden om det esoteriske kredsløbs forbindelser” - Eller dit navn var i hvert fald i den, Hr. Måneskygge. Jeg har læst den minimum 235 gange. Det har fascineret mig utroligt meget og var opstarten på nogle af mine egne studier. Jeg er mægtigt interesseret i at høre mere af dine betragtninger!”]

Hendes mørke dådyrøjne søgte Veszatars blik tiggende, mens hun viftede de lange øjenvipper efter ham, og hun lagde sit hoved let på sned.

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 06.04.2023 20:35
Ves' blik blev kun mere uimponeret som hun skubbede til tingene på bordet. De lå på den måde af en årsag, men nej, hun kunne da bare rodde rundt i det som det passede hende. Det var jo næppe hans hjem. Generelt så han meget utilfreds ud over at have hende i sit hjem, men siden det også var det eneste hun var blevet mødt med, så var det ikke underligt hvis det ikke gik op for hende, at han bare ikke kunne lide hende, og det ikke bare var sådan han så ud hele tiden.
Desuden var han ligeglad med en gammel skik. Den havde han trods alt ignoreret i årevis allerede som det nu engang var. Han gad kun at lukke folk ind som han ja... gad at have her.

Det hun bragte op som sin offergave var dog alt andet end hvad Ves kunne have håbet på. Og så kaldte hun det endda for en kat. En skændsel mod alle katte.
"Det der er en vaskebjørn," kom det tørt fra ham. Den havde jo absolut ingen lighed med de elegante og smukke væsner der var katte. Nej, det der var bare en forfærdelig forstilling af et firbenet dyr, der ikke hørte til i hans hus.
Et par af kattene så også ud til at hvæse lidt og prøve at undgå vaskebjørnen.

Et fnys lød fra ham da hun nævnte en skrift han dårligt efterhånden kunne huske. "Det er efterhånden mange år siden. Jeg har ikke mere at tilføje til det," prøvede han at argumentere, selvom det ikke var sandheden. Han havde et hav a betragtninger, en del viden og teorier han kunne komme ud med det. Men det var på et teoretisk punkt. I den virkelighed han levede i nu, der kunne det hele være lidt lige meget, hvis han skulle være ærlig. Det var blot ikke realistisk at udnytte eller udforske det. Han skulle have mad på bordet.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 09.04.2023 22:28
[”Vaskebjørn?”] gentog Minali forbavset og vendte det vrede dyr mod sig, der i modsætning til Veszatar, havde en mere direkte måde at vise sin utilfredshed på. Med en lidt paf og mistroisk mine så hun fra troldkarlen og tilbage til den buttede pelskugle. Det var tydeligt at hun faktisk mente at det dyr ikke var anderledes end de katte, der var at finde iblandt de mange ting i rummet.

[”Det er en kat. Det er en syg, syg kat, og den har brug for hjælp. Noget omsorg og en blød børste til dens hår. Så skal den nok blive normal igen. Og jeg -”]

Hun så fra vaskebjørnen og hen til Veszatar noget analyserende.
[”-Tror- at den slags er noget du indeholder”] forsøgte Minali med et sødt smil. Ikke noget, der hverken blev afspejlet af manden foran hende, eller som han indtil videre havde udvist at bære i en eneste muskelfiber i kroppen. Men vrede og knotne mænd var ikke noget som Minali ikke havde arbejdet med før. Det hørte trods alt lidt til mørkelvere at have temperament.

Smilet udviklede sig til en himmelfalden måben, da hendes forestilling viste sig langt fra at ligne virkeligheden og nu langsomt begyndte at krakelere og falde fra hinanden foran hende.

[”V-v-vent! Hvad mener du? Nej, du kan ikke bare stoppe på den måde! Det virkede som om det ikke var færdigt. Der er så mange ting man kan gøre med det! Du om nogen burde da vide hvor fantastisk det er. Hvor stort det er!”]
I et hop skubbede Minali sig ned fra bordet og lagde vaskebjørnen fra sig, som om den var en kop. Den afstand, der før forekom med tanke på hvad han kunne finde på forsvandt. Hun så frem for sig og begyndte at gøre fagter med hænderne, imens hun begyndte at spadsere i cirkler på gulvet. Næsten manisk opremsede hun alle sine tanker, der var en blanding af ting hun havde studeret fra flere forskellige skrifter, samt hendes egen praksis. Halvt så hun ud til at være til stede, halvt i en hel anden tid.

[”Forbindelsen mellem sindet, kroppens funktionalitet og magis udsving. Det blotte faktum at den ikke blot lader sig begrænse til de enkelte individer, men flyder som næsten usynlige ringe i vandet mellem alt levende, og kan påvirkes, skubbes eller forbindes imellem hverandre. Jeg kan ikke tro at det bare slutter! Jeg er IKKE kommet hele vejen her hen, bare for at det skal slutte!”]

De sorte øjne så fra hendes hænder og op på ham. Hun lagde ikke selv mærke til det, men som hun holdt sine åbne næver op foran sig, rystede de. Hun trak vejret lidt hurtigt. Semi gispende. Et øjeblik var dådyrøjnene bedende. Men en tanke strøg igennem Minali, og den underlegenhed blev kort skubbet til side igen. Så marcherede hun frygtløst hen foran Veszatar, med armene spændt lige ned langs siderne og hænderne knyttede.

[”Jeg agter ikke at forlade dette sted, før du hjælper mig!”]

Hun tog en dyb indånding. Hænderne gik fra at være knyttede, til at folde sig sammen foran hendes liv.
[”Jeg mener… Jeg ville være beæret, hvis du vil fortælle mig mere. Jeg har brug for det mere nu, end jeg nogensinde har haft”].

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 13.04.2023 18:00
Man kunne praktisk talt se hvordan Ves blev mere og mere træt af det utålelige væsen der var kommet ind i hans væsen, og ja så også vaskebjørnen. Kun en idiot ville ikke kunne kende forskel på en vaskebjørn og en kat i Ves’ optik, men lidt idiotisk måtte hun jo trods alt være. Selvom hun stod og talte om et af hans akademiske papirer.

En væsen kunne høres fra en af kattene som vaskebjørnen blev skubbet væk og lidt for tæt på den pågældende kat.

Selv som hun kom over i hans ansigt, stod han som en mur foran hende og rykkede sig ikke ud af stedet, eller så ud til at han tog imod hendes insisterende ord.
”Jeg ved ikke hvorfor du skulle have behov for magisk kunnen der udelukkende er teoretisk,” lød de hårde ord. ”Magi bliver påvirket af dets miljø alligevel, og alt hvad jeg ville kunne bidrage ville i forvejen bare være teoretisk og ikke brugbart i praktisk, hvilket du ville vide, hvis du havde forstået hvad jeg havde skrevet. Det var i en ideal verden, og du burde vide at vi ikke bor i en ideal verden.” Ordene var hårde, sagt fra et individ der vidste det bedre end de fleste trods alt. Teorier kunne kun gøre så meget ude i det virkelige liv. Uden ressourcerne var de lige meget, og man ville få mere ud af at udforske den magi man selv kunne røre.

Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 25.04.2023 21:44
[”Hvad er der sket med dig?... Den mand der havde fremmalet det så yndefuldt havde ingen problemer med at dele sin viden, som en sprudlende fontæne, der aldrig endte. Og nu…”]

Minali så sig over skulderen og kastede nu for første gang et tættere blik på det hus hun havde tiltvunget sig indgangen til. Der var mange ting, der virkede til at være brugbare. Unikke. Men de lå hulter til bulter. Tydeligvis i en form for systematik, men der var så mange at det smukke og individuelle ved hver genstand mistede sin ret. Iblandt de mange ting var der katte, højt som lavt. På gulvet. Nogle havde taget plads højest oppe, tilsyneladende så de kunne holde overblik i noget der i Minalis øjne så ud til at bære så mange meninger. Så meget potentiale. Men som måske var gået tabt og druknet. Som genstandenes ejermand, der stod som en stålfast klippe foran hende.

[”Har han spærret sig fuldstændig inde, fanget af sin egen vilje. Begravet levende, fanget af sit eget net. Hvad er pointen med viden, hvis man holder den for sig selv og aldrig bruger den?”]

Tålmodigheden var på kraftig prøve og krævede endnu en dyb ånding, så frustrationen ikke fik hende til at gøre noget utilsigtet. Aggression så ikke ud til at rykke klippen. En intelligent mand krævede vel en intelligent tilgang. Og respekt.
[”Hør… En ordentlig præsentation er måske på plads. Mit navn er Zylaar G’tehrifee. Du kalder dine skrifter en teori, men for mig har det været utroligt brugbart. Uden dem ville jeg ikke have opdaget mine egne evner. Jeg ville end ikke have haft tanke på at undersøge dem den gang… Du har ret i at teorier mangler tilgange i praksis. Men praksis alene kræver erfaring. Afprøvninger og noteringer af fejl. Det tager tid. Og jeg frygter at tid desværre ikke længere er på min side”].

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 01.05.2023 12:35
Ves lignede mildest talt en der ikke kunne være mere ligeglad. For andre ville det stikke i dem at blive holdt op mod hvem de var, især når man havde været en som Ves. Men Ves havde mistet alt stolthed i hvem han var. Det var en ting der var ligegyldigt nu om dage. Ikke at han havde givet op på sig selv og livet, og man kunne stadig kalde mørkelveren stolt, han havde bare ikke et behov for at vise til andre. Man kunne ikke ændres andres syn på en, og i sidste ende kom det hele tilbage til det samme.
En urokkelig klippe ville nok være en meget passende måde at beskrive den gamle mørkelver. En elver der havde set mere end de fleste, og gået igennem de grusomme ting der krævede af en mørkelver på hans alder.

Et lilel fnys undslap ham, og et lille ryst på hovedet, som hun præsenterede sig. ”For en der ønsker min hjælp, så har du ikke gjort meget for at gøre dig fortjent for den, Zylaar,” sagde han i et tørt tonefald, men han kiggede trods alt på elveren. ”Du bryder ind i mit hjem, tager en...” han kiggede kort mod vaskebjørnen. ”Vaskebjørn med herind, og derudover også laver fornærmelser mod min person. Selv hvis jeg stadig var praktiserende magisk teoretiker, så er du næppe den første jeg ville dele min observationer til.” Selvom han trods alt var lidt nysgerrig på hvordan hun havde brugt hans viden.

Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 01.05.2023 13:42
[”Jeg-jeg”]. Minali bed sig hårdt i underlæben.
[”Jeg bankede altså på… Jeg søgte blot beskyttelse mod mørket og regnen”] forsøgte hun undskyldende, nu med en lidt mere bly og lav stemme.

De sorte øjne fulgte Veszatars hen på vaskebjørnen. Jo, den så måske lidt sær ud, den der kat. Der måske kunne være en vaskebjørn. Men den havde jo ikke ødelagt noget.
[”Jeg troede det ville gøre dig glad, at jeg tog en gave med. Den lignede noget der kunne være et muligt projekt, og de sagde i byen at du holder af dyr… Jeg kan fjerne ham, hvis den generer?”]

Minali gik roligt hen, ganske upåvirket af at vaskebjørnen blottede sine tænder og proppede den tilbage i sin messenger bag, hvor den rullede rundt og forsøgte at komme fri, men der fra ignorerede hun den og gik hen foran mørkelvermanden igen.

[”Hr. Måneskygge, det var ikke meningen at fornærme dig. Jeg har ikke ønsket at forvolde dig ufærd”].
Med hænderne foldet ned i skødet bukkede hun dybt og så ned. Der fra var det kun Veszatars sko, der var synlige. Og hun rettede sig ikke op igen. Hendes stemme blev rystende lavere og lavere for hver sætning.

[”Det er med min dybeste beklagelse. Du må have mig undskyldt. Jeg har ikke andre steder at gå hen. Hvis de fanger mig, frygter jeg aat…”]

Hun tog et dybt åndedrag, og der fra blev hun stille. Fra at stå foroverbøjet sænkede hun sig ned og knælede foran Veszatar. Hænderne faldt mod gulvet, og ansigtet skjult den samme vej. Hvis hendes ord ingen effekt havde, hvad pointe var der i at blive ved med at forsøge sig med dem? Det føltes håbløst. Hvis ikke engang fyrtårnet ville lytte, hvordan kunne hun forvente at andre ville? Hendes vejrtrækning blev hurtigere. Skuldrene begyndte at spjætte i små ryk.

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 01.05.2023 21:36
Alligevel var der ikke en mine der fortrak sig i den ældre mørkelvers ansigt. Det var som om at hele stuen kiggede på hende. De mange små øjne fra kattene der stadig ikke havde bestemt sig for om de ville tolerere hendes eksistens her i deres fredfyldte hjem, og Ves der havde det på samme måde.
Han havde ikke et stort hjerte. Det havde han lagt fra sig da han forlod Lyset, nej, da han var blevet smidt på porten, men der var små øjeblikke, hvor der var et glimt af den mand han alligevel trods alt havde været. En mand der tog så mange katte ind, kunne trods alt ikke være helt ubarmhjertig.

Et par små poter virkede til at bryde hans koncentration, som Lily kradsede lidt på hans ben, og han bøjede sig ned for at tage hende op, som Minali begyndte formodentlig at græde. Så han nu havde den unge orange kat på sine arme.
Et dybt suk forlod ham. "Lad vær med at græde," sagde han så endelig. "Hvad er det du tror jeg reelt kan hjælpe med? Jeg har ikke praktiseret i årevis." Okay det var alligevel lidt af en løgn, men det var ikke som om at folk ligefrem ville falde over hans notesbøger eller de tanker han gjorde sig, når han stødte på noget ekstra interessant. Nej, efterhånden var han bare blevet en skør kattemand, og han havde det helt ærligt fint med det. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 01.05.2023 22:44
Da Vezsatars stemme brød stilheden, satte Minali sig langsomt op på knæ og gnubbede hænderne mod sit ansigt. Den sneblege, fine hud var blevet rødmosset omkring hendes kinder, og spidserne af de fine ører var ligeledes rødmet til af anstrengelsen. Øjnene var blevet en anelse blanke. Efter et par snøft, formåede hun at samle sig nok til igen at tale.

[”Jeg har brug for alt du kan give mig. Alt du kan lære mig. Min teknik er… Mangelbar. Jeg er glimrende til at holde folk i skak. At drive fjender bagud. At afskrække. Men det jeg kan er bare ikke nok. Ikke stærkt nok. Når jeg bliver for presset, bliver det svært for mig at vedligeholde mit fokus. Mit angreb bliver svagere. Jeg kan ikke holde det oppe særligt længe af gangen. Jeg er en bruger der påvirker og skærmer, nærmere end reelt at benytte en form for offensiv. Jeg kan stoppe andres evner midlertidigt. Nullificere dem ved at opsætte en blokade i de centrale chakrakredsløb i kroppen”].

Illustrativt løftede Minali sin hånd op og holdt fingrene frem for sig, i en kloform. Langsomt begyndte der at komme små blå gnister, der dansede frem og tilbage imellem hendes fingre. De tiltog og krøb som et nærmest bevidst væsen op af hendes arm, og gnisterne knitrede og hvæste. Luften omkring hendes hånd begyndte at bølge af varme, som en hed dag om sommeren.

[”Jeg påfører dem et stykke af mig selv. Af min egen chakra. Det har den effekt. Og jeg kan også påføre den til våben. Hidtil har jeg benyttet mig af kastenåle, til at penetrere kroppens punkter… Enkelte gange har jeg brugt den på nærkampsvåben. Piske. Hellebarder. Alene kan jeg ikke gøre skade med min evne”].

Hun stoppede med at koncentrere sig, og den elektriske blå strøm døde ud. Hænderne foldede hun i sit skød. [”De plejede at kalde mig Totem…”] fortsatte hun, uden at specificere hvem ”de” var.

[”Jeg kan projicere mit sindelag til folk omkring mig. Påvirke dem til at gøre ting, de ikke ville under normale omstændigheder. Igennem min stemme. Når man ser i mine øjne. Jeg kan sænke en sindstilstand. Og jeg kan forstærke den”].

De fyldige læber strakte sig op i et lille grin.
[”-Hos de fleste. Men du er tilsyneladende en undtagelse. Det anede mig”].

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 06.05.2023 11:03
Så det var praktisk kunne hun var interesseret i, men det havde aldrig været Ves' store fokus. Han havde trods alt ikke været alene, når det kom til at lave amuletterne, og det var noget der var gået igennem flere folk. De havde været sammen om det, og det var trods alt stadig på det teoretiske niveau han stadig primært fungerede. Der var ikke ligefrem ressourcerne til faktisk at gøre noget ved det, og motivationen havde også været dalende efter han var blevet udvist af lyset.

Han hævede et øjenbryn. "Så du har også forsøgt at påvirke mit sind?" spurgte han, for havde hun, så ville han utvivlsomt finde magien langsomt komme til syne på hans krop, ikke at de kunne se det, ikke med måden han var inddækket i tøj på, så kun hans hals, hoved og hænder egentlig var til syne. Enten en mand der var meget kold, eller sågar havde noget at gemme på sin krop. De fleste mørkelvere havde jo nok også deres ar.
"Men hvad tror du jeg kan gøre? Magi er ligeså meget et spørgsmål om at udforske hvad du kan med det, hvordan den føles, hvor den presser imod. Og nogle evner har bare begrænsninger? Tror du at jeg har en eller anden stor viden, som pludselig kan gøre det hele nemmere og stærkere?" Magi var flydende, og jo, med nok tid kunne han komme med idéer til at gøre det bedre, men han havde aldrig været den der havde lært fra sig, ikke rigtigt.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 11.05.2023 23:28
Minalis blik veg ikke fra ham, da han adresserede muligheden for at hun kunne have manipuleret med ham. Hvis ikke han var så stærk, så havde det muligvis virket. Hun konkluderede kun i hans nærvær, når hun ingen forskel kunne fornemme. Der var ingen skam, da hun rystede på hovedet.

[”Jeg kan ikke kontrollere hvem der falder og hvem der ikke gør. Det er noget jeg altid har gjort passivt. Få gange har jeg formået at bruge det til min fordel. Men jeg plejer at kunne se efter kort tid om nogen er modtagelig. Intet ved dig viser således…

Du er en kløgtig mand, Hr. Måneskygge.Du må have en del erfaring, siden du har kunnet samle en sådanne viden… Jeg ser ikke begrænsninger. Jeg ser mulighed for forbedringer og en anden teknik at finde. Hvis vand fanges, skaber det selv en ny vej. Jeg vil finde den vej. Uanset hvor hårdt det bliver, hvor lang tid det tager”]
.

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 27.05.2023 14:54
Et smil, omend gansk bitter gled over mørkelverens ansigt. Selvfølgelig havde hun forsøgte det, det forklarede den lille summen i tippen af hans fingerspidser, men det var ikke som om at hun ville få at vide hvordan hans egne evner virkede. Hvis hun ikke kunne kontrollere sin evne, ja, så var han ganske tilfreds med at suge det til sig af magien som han nu engang kunne. Mon ikke han ville finde den nye tatovering senere på dagen?

Men i sidste ende så var det umuligt at slippe af med ungelvere på disse kanter, for i hans øjne, så virkede hun ikke som andet end en ungelver, til trods for at han ingen idé havde om hvor gammel hun reelt var.
"Og du taler store ord," pointerede han. "Har du overvejet at du allerede har nået dit højdepunkt af din evne? Hvad har du så tænkt dig at gøre. Jeg har ikke evner der kan ændre kapaciteten eller evnerne, ikke som visse andre jeg har hørt om. Hvad har du tænkt dig at gøre, hvis det her er alt du nogensinde har skulle kunne med dine evner?" Nogle evner var som elastik, mens andre mere var som en et stykke jern. Man kunne ikke selv beslutte hvilken slags evne man var blevet givet, og nogle gange så var der bare ikke mere at gøre ved det. Hun kunne træne i årevis og aldrig få noget ud af det, fordi hun havde noget sin begrænsning. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 29.06.2023 20:15
Minali tog en dyb indånding og skævede væk fra Veszatar. Hun gjorde sit bedste for at skjule den skuffelse, der var nået et stykke ind i hendes brystkasse og var begyndt at slå rødder der. Den ene side af hendes mundvige vrængede dog noget nedad, mens hun overvejede hans ord.

[”Så må der være andre muligheder… Hvis jeg er nået et loft, må jeg anskaffe mig noget, der kan fjerne det loft, uanset de konsekvenser det måtte bære med sig. Jeg er ligeglad med hvad det er. Jeg er ligeglad med hvad det kræver af mig. Noget må ændre sig. Det bliver det nødt til. Der må være en måde…”]

Vejrtrækningen gjorde kun så meget. Hendes hænder, der lå samlet i hendes skød begyndte at få et liv for sig selv, og de ellers slanke fingre knyttedes til næver, så den ellers hvide hud blev blegere endnu.

Da skød det ene af hendes mørke bryn op, og hun så op på Veszatar igen.

[”Det siger du… Men har du nogensinde prøvet?”].

Veszatar Måneskygge

Veszatar Måneskygge

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Safirien

Alder / 1911 år

Højde / 185 cm

Helli 08.07.2023 16:32
Unge kom så hurtigt til følelserne, og det ville i hvert fald heller ikke nytte noget, hvis hun var seriøs om at gøre mere ud af sine evner. Det gjaldt om at være fattet i sit arbejde, selvom det var nemt for ham at mene trods alt. Hans begrænsninger havde så ofte været et spørgsmål om at udforske og undersøge, og finde de rette materialer til hans arbejde. Det var ikke om at blive en bedre kæmper eller kunne udrette mere blot på baggrund af evner.

”Om jeg har prøvet at gøre mere ud af mine evner end de er?” sagde han tørt, og et lille suk undslap hans læber. ”Selvfølgelig, men vi når alle sammen et loft, hvor vi ikke kan gøre mere ud af det. Jeg ved hvor de naturlige begrænsninger er for mit vedkommende, og hvad jeg kan gøre for at skubbe dem ud til det yderste, men jeg drømmer ikke om at de kan mere end de kan, for det er ikke realistisk for mit vedkommende.” det var dog ikke umuligt at komme udover det, men Ves ville argumentere for at hans evner allerede var ganske kraftfulde som de allerede var nu. Måske ikke i en kamp, men Lyset havde ikke holdt på ham alle de år uden grund, selvom det hele virkede lige meget nu om dage. ”Hvorfor stræber du efter noget større, i stedet for at forsætte med at polere dine evner?”
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester, Helli Moderator, Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 8