Rhoslyn

Rhoslyn

Hjælper i Dianthos børnehjem

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 09.03.2023 21:09
Rhoslyn havde nu været ved Thantos ordenen i et stykke tid. Hun havde lært sådan, nogle lunde at komme op og ned at trapper, uden at ligge og dø ved siden af de kolde trappesten i håb om at få lungerne genplaceret nede i hendes brystkasse. 
Dette havde gjort hun havde bevæget sig væk fra templets trygge rammer. Ikke langt fra Piraternes by. Selvfølgelig havde Rhoslyn allerede fået at vide hun skulle være påpasselig ved at bevæge sig rundt dernede. Især når den unge præstindelærling var ung og smuk, ikke hun helt forstod hvad det havde noget med nogen at gøre. Hun så sig ikke selv som smuk, desuden vidste hun at mange, så snart de så hendes voldsomme brandmærke kunne de ikke længere se hende i øjnene. I hvert fald havde hun set det samme blik i Coles øjne, og siden han havde været i templet, kunne hun ikke andet end at tænke at det måtte være grunden. Desuden var det, det smukkeste og klareste vejr! Dejlig varmt, selvom ikke så varmt man ikke længere behøvede ens tykke trøjer og kjoler. Men, solen skinnede og hun var glad.

Med en let nynnen, gik hun og plukkede blomster ikke mere end en lille kilometer fra hvor man kunne komme ind til byen. Udmærket klar over, at hun den sidste halve time havde rykket sig tættere og tættere på. Men nysgerrigheden var bare for stor til, at hun kunne holde sig fra en vaskeægte pirat landsby!
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 09.03.2023 21:41
Flodlandet og Diamant bugten var uden tvivl et besynderligt sted. Det til trak enhver former for eksistens, som søgte det ene eller andet. Der var ikke meget man ikke kunne finde eller få i Piraternes by. Lazarus var langt væk hjemmefra, hvis man kunne kalde borgen på Obsidianøerne for et hjem. Lige for tiden holdt han meget til længere nordpå, hvor Fort Arctos var i gang med at blive opbygget for Mørket, og minerne var en vigtig del af det at skabe materialer til hæren. 
Korporalerne stod for hver deres deling og måtte selv bestemme, hvor til de ville høre. Lazarus havde fundet nordlandet mere spændende, eftersom at kulden og området tiltrak ham mere, end de andre områder hvor nye forts var begyndt at spire. 
Lazarus var ikke selv en af disse søgende sjæle, som kom til Piraternes by, for at skaffe sig adgang til de ting, som man normalt ikke kunne, men det var disse steder hvor man nemt kunne finde flere tilhængere til Mørket eller sprede dens ord, i håb om at flere ville søge til styrkerne. 
 Samtidig så var det her i området, at der boede en portalmager, som han gerne ville give et besøg. Det var et spændende arbjede, og noget som han brugte flittigt. Det var ikke til at ridde rundt i landet, ikke så meget som de rejste, og derfor var portaler nemmere. Når dragen ikke blev brugt. 
Han havde skaffet sig adgang til en hest, en sort hest af slagsen, i Piraternes by, og bevægede sig nu rundt i området udenfor byen, i håb om at finde denne portalmager, men var ikke helt sikker på hvor han skulle lede. 
Han stoppede den galoperende hest og sank dens tempo, som han nærmede sig en ung kvinde, som nynnede gik og plukkede blomster. En aktivitet som man selvfølgelig også kunne bruge tid på. 
Han trådte af hesten og trak den langsomt imod hende med seletøjet i den ene hånd, "Undskyld? Jeg søger en bestemt portalmager, De skulle vel ikke kunne fortælle hvor hun bor?" Var der en chance for det? Var portaler en almen ting, for den almene borger?
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 09.03.2023 21:56
Warh!” Rhoslyn fór sammen og blomsterne faldt omkring hende. Krøllerne dansede kortvarigt omkring hendes ansigt, før det stoppede nu fyldt med blomster af alskens farver. ”Du, hvor?” hendes blik landede på den flotteste hest der stod bag ham, og måbede et kort øjeblik før hun rystede på hoved og vendte blikket tilbage mod manden foran sig. ”Oh! Beklager” hun grinte og børstede blomsterne af hendes tykke trøje som der beskyttede halsen fra nysgerrige øjne. Dog kunne man se hvordan små brandmærker blomstrede frem på venstre side af hendes ansigt. Omkring slutningen af øjenbrynet, af hendes kindben og de første små to centimeter af kæben. Arrene var dog den dag i dag utrolig lyse. Derfor skulle man betragte hende i et bestemt lys, for overhovedet at kunne se dem.

Jeg gik fuldstændig i min egen verden” hun gav ham et undskyldende smil og kiggede så lidt frem og tilbage ”en portalmager? Nej jeg, det kan jeg vist ikke hjælpe med, ser du jeg er faktisk fra Dianthos, jeg er præstindelærling, så, jeg er her bare for at lærer lidt omkring andre religioner” prøvede hun og forklare, selvom det hjalp jo ikke manden overhoved ”men, jeg, jeg vil gerne prøve at hjælpe dig hvis det er? Fire øjne er trods alt bedre en to, ikke?
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 10.03.2023 07:53
Den unge kvinde foran ham, gik uden tvivl i hendes egen verden. Hans intentioner havde ikke været at skræmme hende eller opholde længere end højst nødvendigt, hun virkede ikke som en person, som ville have meget at byde på. Ikke ved første øjekast.
Blomster tog fokus som de faldt omkring hende, da chokket havde sendt en bevægelse igennem hende. "Beklager" Kom det fra ham I en rolig tone, "Det var ikke min intention at skræmme Dem" De gyldne, bølgende lokker havde opsamlet de fleste af de små blomster, sammen med hendes tøj. Lazarus bukkede sig dog ned og samlede et par stykker, som lå ham tættest op, og betragtede dem i hans hånd. Han så selvfølgelig det smukke i dem. 

Det var tydeligt at hun havde gået i egne tanker og drømme. Der var mange grunde til den slags, der var mange grunde til at drømme og lade tankerne tage over. Det skete for den bedste. Han gjorde det selv.
"Jeg kom også snigende op på Dem, det beklager jeg" Gentog han og søgte hendes blik og greb der undskyldende smil.
Lazarus var måske ikke kommet i det rigtige område, så kendt var han alligevel ikke i Azurien eller flodlandet.
Præstindelærling? Så var der alligevel noget interessant ved denne kvinde. I Lazarus' øjne tilegnede mange racer, især menneskerne, alt for meget magt og for mange beslutninger til guderne og deres tro. Lazarus havde selv ingen tro på guderne. Han stod op for sine egne handlinger og så ingen grund til at søge forladelse, hos nogle som man troede på. 
"Jeg er selvfølgelig ikke sikker på, at jeg er i det rigtige område. Du er præstelærling?" Det var næsten mere interessant end portalmagerne. Han havde en nysgerrighed for at lære mere omkring ideen om at tro på disse guder.
"Du vil gerne hjælpe mig? Er du kendt I området?"

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 10.03.2023 10:05
Han var ikke sikker på om han var i det rigtige område? Hvorfor var han så her, hvad var grunden til han havde valgt at tage netop til denne by?
En let rosa farve dannede sig i hendes kinder, en farve man ganske vidst kunne skyde skylden den kulde der blæste forbi dem. Men Rhoslyn måtte erkende, at det havde mere at gøre med, at han havde fanget hende i at love noget, hvor hun måske slet ikke kunne hjælpe.
Heldigvis havde han spurgt hende et andet spørgsmål først, et spørgsmål der var ganske nemmere at svare på end de andre. I hvert fald med værdigheden stadig i behold.
Ja, jeg har viet mit liv til Isari, men er her ved thantos ordenen for at se verden fra andres øjne” sagde hun med et forsigtigt smil, naiv nok til at tro, at alle mennesker ville hende det bedste. Selv manden foran hende, som hun aldrig nogen sinde havde set eller mødt før.
men jeg må nok krybe til bekendelse, for jeg kender ikke området særlig godt, faktisk har jeg slet ikke været inde i byen” et flovt smil formede sig hen over de hjerteformede læber, mens hun betragtede blomsten han havde taget op. ”Dog er jeg sikker på at der er nogen i byen, som der kan hjælpe dig på vej, jeg har hørt—ja, altså der er vidst ret mange… hmm, alsidige mennesker!” hun ønskede ikke at dømme folk for deres valg i livet, selv dem som der ikke valgte at træde ind i lyset og hjælpe andre. Et lys kunne trodsalt ikke være til uden mørke.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 10.03.2023 22:40
Lazarus var ikke videre kendt i området, men vidste at det var her omkring at portalmageren boede og holdt til. Det var dog ikke noget større problem, at han senere ville lede videre eller spørge efter vej, hvis der var andre i området eller byen, som kendte kvinden. 
Men det virkede måske også til at hun havde erkendt mere end nødvendigt, eftersom hendes kvinder svagt fik den rødlige farve, som kinder nu gjorde. Det var ganske pænt til hende, men det var hendes hjælpsomhed som nu havde sendt hende ud på gyngende grund, og selvom hun nok inderligt gerne ville hjælpe, så regnede han ikke med at hun kunne. Det var som sagt, heller ikke det mest vigtige for ham. 
Hun havde viet sit liv til Isari, det var ofte det som præsterne gjorde, for at komme tættere på deres guder. Men hvorfor? Han var blot nysgerrig på denne beslutning og hvad der gjorde, at så ungt et menneske ikke stolede nok på sig selv og dermed tage de konsekvenser for det liv man havde. 
"Må jeg spørge om, hvorfor De har valgt at gøre, som De har?" Spurgte han nysgerrigt ind til hende, så var det op til hende, om hun ville starte en samtale om dette emne. 
Lazarus trak hesten hen mod græsset i kanten af vejen og lod den gumle lidt på de grønne strå. "Det er helt i orden. Som De nok har opfattet, så er jeg heller ikke så kendt i området" Byen havde han dog besøgt, i andre ærinder, men det var heller ikke et sted, som han fandt mest underholdning i. "Det tvivler jeg slet ikke på. Som De selv pænt siger, det er en meget alsidig by"  Det var nok ikke et sted for en ung kvinde som hende, med mindre han tog meget fejl af hende. 
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 12.03.2023 21:43
Efter hun var krøbet til korset, og forklaret at hun ikke kendte meget om byen. Der begyndte hun at kigge rundt, mest af alt fordi hun håbede på at en anden ville krydse deres vej. Måske en der kunne hjælpe denne herre med at komme videre. Dog nåede Rhoslyn ikke længere end tanken, før han hæv hendes opmærksomhed tilbage mod ham.
Hvordan mener du?” sagde Rhoslyn med et blidt smil, da han spurgte hvorfor hun havde valgt dette erhverv. Det var aldrig et spørgsmål, hun havde oplevet at blive stillet før.
Måske var det naivt at tro, at alle forstod hvordan det var at hengive sig til en gud.
For selvom Rhoslyn havde taget Isari ind i hendes hjerte, vidste hun også at der var mange andre guder. Det havde altid været hendes overbevisning, at alle guder var der for en grund og selvfølgelig skulle de også have deres tilbeder, præster og præstinder.

Det er vel et kald, lige som så meget andet? Vi tror vel alle sammen på et eller andet” sagde hun med et blidt smil på hendes læber, for hun kunne slet ikke forestille sig, at nogen ville gå rundt og ikke tro på noget. Igen var det hendes naive sind, som der bestemt mente at det måtte være en menneskeret at tro på noget der føltes mægtigere end en selv. Næsten uforstående over for, hvordan det ville være at miste sin tro, sit håb som var noget hun forbandt med at tro på guderne. På det hellige der var i at leve på denne jord.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 13.03.2023 08:57
Portalmagerne kunne bestemt vente, for nu havde denne unge kvinde skabt en nysgerrighed omkring sig, som han gerne ville undersøge og prikke lidt til. Det var ikke ofte at han fremmede interessante, med mindre de havde noget at byde på.
Folk var så forskellige og ofte var det deres barndom og familie som pegede på en vej, og så var det ofte den vej man gik - men det kunne meget vel være modsat. Han havde selv mere eller mindre gået samme vej, som hans moder. Faderen havde han intet kendskab til, men hvad han vidste var at han var ubetydelig.
Det kunne sagtens være at denne unge kvinde, havde oplevet noget med guderne, som havde banet en vej for hende.
Det interessante var dog at hun undersøgte flere guder, og ikke blot Isari. Det var noget som gav en dybde til hendes person.
"Det er selvfølgelig ikke for at se ned på Dem, at jeg spørger. Men De har vel viet deres liv til guderne af en grund?" Lød det opfølgende fra ham, som han kiggede over på hende.

Det var selvfølgelig sande ord, det kunne han ikke tage fra hende. Men guderne var uhåndgribelig og at man kunne ligge sin lid i deres hænder, forstod han ikke meget af. "Det er sandt. Vi har alle et mål i livet, som vi forsøger at hellige os til." I hans øjne havde han blot svært ved at se hvorfor det lige var guderne, som fik den opmærksomhed. Han havde aldrig oplevet at de var til stede.
"Jeg må hellere præsentere mig selv. Jeg er Isaiah" Der var ingen grund til at lade denne unge kvinde kende hans navn, selvom hun tvivlsomt ville kende til det. Han rakte hånden ud til hende i en hilsen.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 13.03.2023 10:10
Det var et interessant spørgsmål, og et der fik et blidt smil til at forme sig hen over hendes læber. Det var ikke ofte at hun kunne konversere på denne måde, og af alle steder skulle det ske et sted ude foran byen hun var blevet bedt om ikke at besøge.
Det er en glæde at møde dem Isaiah, jeg er Rhoslyn, Rhoslyn Den Blide” læberne formede sig i et bredere smil, før at hun tog imod hans hånd med en ømhed, der viste hun ikke var så bekendt med at give hånd. Heldigvis var det den højre hånd man gav hånd med, det vidste hun trods alt, hvilket også betød at han ikke ville mærke brandmærkerne. Ikke fordi hun havde noget imod det, men hun havde trodsalt oplevet at folk blev ukomfortable når de opdagede hendes ar. Rhoslyn gav slip igen, og lagde hænderne sammen foran hendes mave.
Jeg mistede mine forældre da jeg var ganske ung, så jeg blev taget ind af et tempel der var blevet bygget for Isari” startede hun med at forklare. ”Templet brændte desværre ned, jeg blev fanget derinde, men trods for mine ar på kroppen formåede jeg stadig at overleve, jeg tog det som et tegn at jeg havde et større mål i livet, hvilket gjorde jeg viede mit liv til min gudinde” forklarede hun så godt hun kunne, for hende gav det mening. Hvorfor skulle hun ikke hjælpe med at brede budskabet om lyset i denne verden? Især med alt den dårligdom som krystallianerne havde gået igennem. Lidt godhed, havde trods alt ikke skadet nogen. I hvert fald ikke ud fra hendes hukommelse eller viden.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 14.03.2023 07:30
Rhoslyn Den Blide der var flere spændende ting ved denne kvinde end ved første øje syn, den blide. Hun virkede som en meget rolig person, med et mål i livet. "I lige måde, Rhoslyn" Svarede han roligt. Smil var ikke noget der kom ham let, eller noget han smed sig omkring med, så den ene mundvige vippede kort. Det var tydeligt at mærke at Rhoslyn ikke havde givet hånd mange gange, hvilket som sådan ikke betød noget. Han vidste ikke om templet eller kirken, som hun boede i var blandet eller kun for kvinder - sådan var det nogle steder.
Lazarus lyttede til hendes fortælling og hendes historie, og af hvad hans viden indeholdte, så var det ofte sådan at mange endte ved et tempel. Det er selvfølgelig en kæmpe hjælp for børnene, men de oplever heller ikke andre leve måder, hvis man bliver tvunget ind i troen på den måde.
"Det gør mig ondt med dine forældre" Kondolerede han og forsøgte at opføre sig så civiliseret som muligt, og vise den interesse han havde for hende. "Du tænker ikke at det kunne være deres egen vilje til at leve videre, som sørgede for at De ikke endte derinde?" Han havde godt lagt mærke til de små aftegninger af diskrete brandsår, som sad på hendes hud. Hun havde været udsat for mere end hvad blot øjet fortæller. 
Men det kunne lige så godt have været hendes egen styrke, som havde fortalt hende at det var for tidligt at forlade livet. Det burde hun ikke have gudernes hjælp til. Nogen var stærke personer, andre var ikke. "At din underbevidsthed ikke ønskede at De skulle forlade livet allerede" 
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 14.03.2023 14:55
Et lille nik indikerede, at Rhoslyn tog imod hans kondolering. Nu var det sådan at Rhoslyn havde været ganske ung da det skete, og huskede meget lidt omkring hendes forældre. Der var små glimt, hvem de havde været og hvordan de så ud. Men der var også perioder hvor, at hun ikke var sikker på, om det var hendes egne forestillinger eller reel minder. 

Min egen vilje?” Hendes hoved gled på sned, og tungen gled hen over hendes læber. Måske? Men hun havde også bedt til gudinden, da det var sket. Bedt om at de andre ville overleve, det var ikke en vilje om selv at ville leve var det?  
Jeg bad til de andre børn skulle overleve, men der var ikke mange andre end mig der gjorde. Jeg var indfundet med det var dagen jeg skulle dø, nogen eller noget valgte det ikke var min dag, jeg har valgt at tro det måtte være et tegn fra Isari, da jeg så et lys inden jeg besvimede” måske var det naivt, endda dumt at tro at guderne eksistere. Men hun valgte og tro. På et punkt var det hele hendes væsen, alt grundlag under hendes fødder. Skulle nogen tage det fra hende, var hun ikke sikker på, hvor hun ville ende. 
Tror de ikke på noget selv, måske?” Spurgte hun forsigtigt, velvidende at ikke alle valgte at tro på en Gud. Men det var vel også okay?
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 15.03.2023 07:13
Denne gang var det ham der nikkede, "At du har været så selvsikker på at det ikke skulle være Deres tid, til at forlade livet" Det var ikke for at sætte spørgsmålstegn ved hende, men han ønskede at skubbe lidt til hende og denne tro som hun havde. Ikke for at vende hende fra Isari, men for at vide mere. Hun virkede til at have en stærk personlighed og sjæl.
Endnu engang lyttede han roligt til hendes ord, som hun fortalte om situationen inde i templet. Det var klart at sådan en handling, i form af en bøn, i sådan en situation, kunne sætte en så stærk tro i en person, at guderne var hvad der beskyttede dem. Det kunne også sagtens være at det var sandheden og at der var en gud, som holdt hånden over denne sjæl - men han tvilvede. 
"Jeg betvivler slet ikke at noget har holdt hånden over Dem, og det har tydeligt ikke været din tid til at tage herfra. Det kunne sagtens have været Isari, som havde ment det samme" Kom det roligt fra ham, som han søgte hendes blik. 

"Nej. Jeg tror ikke på nogen guder" Svarede han hende ærligt, og kiggede på hende endnu engang. Han fasthold blikket mod hende. "Jeg har ikke oplevet noget, som har givet mig svar på om at der skulle være guder tilstede i denne verden" Lazarus så ingen grund til at ligge sin eget liv eller sin fremtid i hænderne på guderne, som han ikke vidste ville være der når det gjaldt. Han stolede på egne evner og det han var trænet til at gøre, og derfor fandt han ingen grund til. Det kunne måske virke en smule egoistisk at være så højrøvet at stole på sine egne evner, så meget som han gjorde.
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 15.03.2023 21:57
Deres øjne mødtes og det var tydeligt, at Rhoslyn ikke havde regnet med, Isaiah ville være så åben omkring Isaris indblanding.
Især ikke efter at Isaiah fortalte hende, at han var ateist, fordi at han ikke havde oplevet noget som der kunne bevise for ham, at der var guder i denne verden.
Det gav mening for hende, og alligevel lå det så langt væk, at han havde behov for et tegn. Et tegn til at bevise, at der faktisk var guder i denne verden.
Men guderne er jo tilstede lige nu” sagde hun med et lille smil og trådte frem for at tage hans hånd. ”vi to er et tegn på guderne, vi er selvfølgelig fra vores forældre, men hvem har sat dem på denne jord? Hvordan er noget skabt? Det ved vi ikke, så det er vel lige så meget det at vi tror på at der er et system der har skabt os alle, og den større magt kan ses gennem mange måder. Om det er en gud, eller om det er noget andet vi tror på, må vi kan erkende at der mere end bare os, den jord vi står på og himlen over vores hoved” med de ord gav hun langsomt slip på hans hånd, og et lille smil var stadig at finde på hendes fyldige læber. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 16.03.2023 17:56
Hvis Rhoslyn ønskede at bevare sin tro om at det var Isari, så var det jo hendes oplevelse af situationen og hendes beslutning om at ligge sit liv i troen på guderne, som tog over da hun var i templet. Lazarus ville nok mene det var hendes egen beslutsomhed og hendes vilje til at overleve, som havde sørget for det. Han vidste ikke hvad der var sket i templet den dag, om Rhoslyn havde kæmpet for at kommet ud eller om det blot var tilfældigheder at hun ikke havde mistet livet.
Tilfældigheder var endnu en af de ting som påvirkede deres hverdag, hvis man spurgte Lazarus. Ikke guderne. Det havde været en tilfældighed at hun var i templet den dag, og det var helt sikkert tilfældigt at hun ikke havde mistet sit liv.
Han fulgte hende med øjnene, som hun kom ham nærmere og tog hans hånd. Han lod det ske og mødte hendes hendes blik, hvor smilet sad malet på læberne. Hendes hånd var varm og blød, på trods af at det stadigvæk var et køligere forårs vejr. 
Hendes handling kom slet ikke bag på ham, for i hendes øjne måtte han tydeligt mangle den forbindelse til guderne, som hun havde. 
Lazarus forstod godt hendes ord og det hun fortalte, for selvfølgelig kom alt det de var i, ikke blot ud af den blå luft, men var blevet skabt af et eller andet, men var guderne det rigtige svar her? "Det er sandt at vi kommer fra et eller andet, men uanset om det er guderne eller ej, så er vi som et selvstændigt individ stærke nok til at gå vores egne veje og tro på at vores sind, er så stærk at vi tager de rigtige beslutninger, uden at skulle bede til en gud om hvad der er rigtigt eller forkert?" De var jo selvstændige individer, og burde ikke have brug for guderne til at leve. Han mærkede hvordan hun slap hans hånd, og kiggede ned på hendes hænder. "Vil De følge mig ned ad vejen?" Det gav ingen mening at blot stå stille, så kunne de bevæge sig.
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 18.03.2023 09:38
Et skævt smil formede sig over Rhoslyns læber, da hun hørte ordene et selvstændigt individ. Hvorfor hun ikke skulle være det, på trods af hun satte sin lid til Isari, forekom hende næsten mærkeligt. Det var så tydeligt, hvordan de tænkte anderledes om deres eksistens og hvordan verden var kommet til. For hvis ikke af guderne, hvordan var det så hent?

Dog formede ordene, forklaringen på hvad hun følte, sig langsommere end hans egne. Hvilket gjorde, hun aldrig nåede at give ham svar på spørgsmålet, om hvad der var rigtigt eller forkert. Før han spurgte hende, om hun ville følge ham ned ad vejen til byen. Ikke det var en lang vej, men en gåtur kunne vel altid forlænges alt efter, hvor hurtige skridt man tog og hvor højt et ønske man havde, om at forblive i samtalen.
Gerne” kom der blidt fra hende, og var altid forundret over, hvordan hendes måde at være på kunne være så forskellige. Den ene Rhoslyn var glad og smilende, ikke at hun ikke var det nu. Men der var en næsten barnlig energi over hende, når hun ikke skulle vise sig fra hendes bedste side.
Den anden var kærlig, varm og omfavnende. Den præstinde, som hun ønskede at være, når hun hjalp vildfarende mennesker tilbage til troen. Om det så var troen på dem selv, eller den gud de havde viet deres liv til.

Forklar mig, hvorfor skulle jeg ikke være et selvstændigt individ, på trods af jeg stoler på at Isari holder hånden over mig? Det er jo ikke fordi, jeg ikke kan tænke selv og lever et liv ude fra mine egne præmisser?” der var ingen anklagende tone i hendes ord, blot nysgerrighed om hvorfor han mente, hun ikke kunne være selvtænkende og leve et liv som hun ønskede for sig selv.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 19.03.2023 07:54
Der var ingen grund til at hun ikke kunne være et selvstændigt individ, på trods af at hun troede. Det var slet ikke det han anfægtede. Men han havde oplevet folk, som lod guderne få en lidt for stor plads i deres liv, hvilket på en eller anden måde virkede patetisk, fordi at man på den måde lod en hver handling og lod en hver ting der skete, være gudernes ord. I hans øjne kunne det ikke være længere fra sandheden.

Lazarus var nysgerrig på denne samtale, og det at stå stille var han ikke god til og virkede næsten fjollet, så at hun takkede ja til at gå med ham, fik han en fornemmelse om at hun var lige så interesseret i denne samtale som ham. Vejen var måske ikke lang, men de var selv herre over hvor længe de ville gå og hvor lang denne samtale skulle føres. Han interesserede sig for emnet, fordi at det var så lang væk fra hans egen tanke gang og de næsten ikke kunne være mere forskellige.
Rhoslyn havde vist sig at være et snaksageligt menneske, med gode argumenter og det var det der skabte en god samtale. I hans øjne, var hun måske en smule naiv til hendes til gang.

"Det kan du også sagtens være, Rhoslyn og det er jeg sikker på at du er" Han havde ikke oplevet noget, som gjorde at hun ikke var, men hvorfor skulle man tro at det var guderne som holdt hånden over en? Han satte bevægelse i sine fødder og trak hesten efter sig, som de bevægede sig. "Guderne er skabt i vores fantasi for at dulme vores frygt, og fordi at vi behøver en trøst og en mening med livet. For at vi har noget at tro på, som holder hånden over os i svære situationer" 
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 21.03.2023 17:44
En fantasi. En måde at overkomme frygt. Måske var det korrekt, at det havde været en begyndelse, men: ”har du aldrig hørt, at hvis man tror nok på noget, kan man få det til at blive til virkelighed?” sagde hun med et lille smil, og selvom hun ikke havde noget der kunne bevise dette, var det også en af de ting som hun troede på. ”Måske var Isari en magtfuld magiker, som der i sin tid, kunne skabe ting ingen andre kunne. Måske var hun blot et helt almindeligt menneske, som gjorde gerninger der blev husket gennem tiden—måske er hun en der aldrig har eksisteret. Men” hun tog en dyb indånding, og lagde sine arme om på ryggen, hvor den ene hånd lukkede sig om den andens håndled. ”Når så mange tror på det sammen, må man anerkende der også er en grund til, hvorfor at disse tanker er opstået” fortalte hun, måske var det at være slave af en person, et individ, en forestilling eller en myte. ”det er håbet, som er det vigtigste, det er at folk der har mistet troen på dem selv, har noget de kan gribe fat i—noget større, noget vigtigere end dem selv” hun kiggede mod Isaiah, og gav ham et forsigtigt smil ”tror de på dem selv?” spurgte hun så, og afventede spændt på hans svar.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 22.03.2023 07:50
Det var bestemt en interessant samtale som de havde sig her, det var rart at udfordre og blive udfordret. Det var spændende tanker som kom fra dem begge to, og hun havde vist sig at være en interessant ung dame at bruge sin tid på. Han lyttede interessant til hende, som hun fortalte sine tanker. Han kunne sagtens følge hende; guderne var noget som folk havde fordi de manglede noget at tro på. 
Han kunne ikke lade være med at komme med et smil, over hendes ord. Første gang han havde ladet sine læber, brede sig i et smil overfor hende, men det var hendes ord som havde tvunget hans læber i bevægelsen; "Så fordi så mange folk, tror på Isari, så bliver hun blot til virkelighed?" Han vidste godt at det ikke var så nemt eller det hun mente, men det var sådan det lød. Han vidste godt at der var meget mere til det en blot det. 
"Måske var hun. Der er ikke meget der tegner det billede, men det er muligt" Kom det roligt fra ham, som de forsatte ned ad den lille vej og han lod blikket glide ud over markerne, "Selvfølgelig er der en grund til at tankerne om Isari er opstået, og det er jo primært, som du selv siger, at folk har noget at tro på, fordi at de har mistet troen på dem selv" Det var jo sådan guderne virkede, at man troede på at guderne var så stærke at de kunne holde hånden over en, "Men hvis dette blot er startet af en eller flere personer, og orderne er blevet spredt, og folk er begyndt at tro på dem og en religion på den måde er opstået, vil der så være nogen som holder hånden over en?" Han kiggede ned på hende, med et roligt blik og vurderede hendes spørgsmål, "Ja, det gør jeg. Jeg træffer både forkerte og rigtige beslutninger, men jeg står fast i min tro på mig selv"
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 25.03.2023 18:29
Der er vel intet der blot bliver til virkelighed” sagde hun med et smil på hendes læber, før hun lagde hoved lidt på skrå mens hun tog resten af hans ord ind. Fordi de havde mistet troen på dem selv, det var nu ikke helt dét, hun havde ment, men lod ham snakke færdig.
Og da han endelig afsluttede med at fortælle hende at han troede på sig selv. Om han besluttede sig for det forkerte, eller for det rigtige—så var troen i ham selv stærk nok.
Nogle mennesker har brug for mere end dem selv at tro på, og nogle mister troen i dem selv og bruger derefter troen til deres gud, til at finde den igen” svarede hun blot, og lod et lille suk undslippe hende.
Når alt kommer til alt, så tror jeg det er svært at definerer hvad det er, som der gør at vi tror på en gud, eller vælger ikke at tro på noget. Det er et svar der aldrig vil kunne besvares, og nogle er okay med at leve med uvisheden, andre tror nok på at selvom det ikke kan bevises så eksistere det stadig—hvem er vi egentlig til at bestemme hvilke tro, eller ikke tro er korrekt? Man kan i hvert fald næppe fortælle flere hundrede mennesker, at den gud de tror på, ikke eksisterer alligevel” kom det blidt fra Rhoslyn som hun stoppede op og kiggede mod Lazarus.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 26.03.2023 11:58
"Nej, det er klart" Kom det roligt fra ham, som han kiggede på hende, "Men troen på guderne, kommer et eller andet sted fra ikke?" Tingene blev ikke blot til virkelighed, nej. Men på et eller andet tidspunkt i historien, er guderne blevet skabt og om der så har været en fysisk person, som har heddet Isari eller det er noget som folk har opdigtet, det vidste han ikke og det ville man nok ikke finde ud af, med sikkerhed.
Han lyttede til hende og hendes ord, og muligvis havde han misforstået hendes ord fra før, "Det enkelte individ er forhåbentligt, i stand til selv at bestemme eller vælge, hvem man skal tro på eller om det er rigtigt eller forkert" Svarede han kort i første omgang og modtog hendes smil endnu engang, "Lige så vel som jeg tror på at jeg ikke har brug for en gud ved min side, så har de troende gjort op med sig selv, at det er den rette vej for dem" Forsatte han roligt, "Det er intet forkert eller rigtig" Lazarus var ikke en person som dømte folk på deres tro, det skulle man næsten tro - men han interesserede sig sjældent ret meget omkring andres valg og andre liv. 
"Det kan jeg kun være enig i. Det er et spørgsmål som nok aldrig vil blive besvaret. Jeg forstår godt at folk kan have brug for en gud  ved deres side, som de kan tro på, så spørgsmålet er nok mere om folk kan håndtere, hvis der kom et svar på spørgsmålet." Ville folk miste deres tro, hvis der kom et svar på om guderne var sande? Lazarus stoppede op og kiggede over på hende. Hun var et smukt individ. Meget attraktiv. 
Det var stadigvæk tankerne om at ligge ens liv, så meget i hænderne på guder, som nogle gjorde - muligvis også Rhoslyn. Men det var deres liv, så de var i stand til at træffe deres egne valg.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1