Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 10.02.2023 11:49
Trækkene krampede i hende, fingrene sitret og vejrtrækningen var rodet, lette og tunge, larmene og stille. Underbevistheden trak voldsomt i hende så selv drømmene vendte sig i mod hende. Alt med Jontar og hans forældre drev dem fra hinanden, men hun var på ingen måde uden skyld i dette. 

Var det måden som han sagde hendes navn, som havde ændret sig, som drev hende til vanvid i det lange løb? De holdte følelserne indelukket og afspærret for hinanden og hun sukkede ofte efter ham. Alt havde ændret sig, ikke blot måde han sagde hendes navn, tog hendes hånd eller kærtegnede hendes hår. Nætterne var tæt på det eneste, som var tæt på normen af det normale, men selv der måtte hun undvære ham. 

Søvnen havde ikke været med hende, hvorfor den måske lod sig forlade hende denne nat. Øjnene stirret omtumlet op i loftet, før hun vendte hovedet i retning af Jontar. Hun trak benene sammen under sig og fik presset sig op at sidde. "Jontar, min kære?" sagde hun med en stille og mild stemme, som hun lagde hånden ved hans skulder og skubbede let til ham. Bad til han sov let. 

Pompeia lod de blanke øjne hvile på ham indtil hun fik noget liv i ham. 
Maven var blot lige så stille ved at tage form i en lille bugning under navlen som ugerne skred frem. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 12.02.2023 18:58
Hvad der skete i hovedet på en prins, når han sov, var ikke nemt at vide. End ikke prinsen selv kunne fortælle, for han var langt væk i drømmelandet. Eller blot ude i det komplet sorte intethed af underbevidsthed. Selv hvad prinsen drømte kunne han ikke fortælle. Før i tiden, da han var barn, kunne han huske fragmenter af drømmene. Men som dagen skred frem, ville disse fragmenter forsvinde. Som sand i hænderne. 

En hånd vækkede ham. I det mindste var det ikke en lussing. "Hm?" sagde Jontar, endnu med øjnene lukket. Han rullede sågar lidt væk, væk fra Pompeia. Han var endnu træt. Det var endnu nat. Han ville bare sove. Tæppet blev trukket op over de nøgne skuldre. Han havde kun natbukser på. Selv nætterne i syden var varme. Dog var det velkendt for Jontar. Han var vant til de varme temperaturer.

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 12.02.2023 19:06
Et glimt af håb strejfede hende da han gav lyd fra sig, men det var også blot det. Hun så med skuffet øjne, som han rullede sig om på siden og trak tæppet op over sin bare skulder. Lidt sad hun og kigget på ham i mørket og trak benene til sig og skubbede igen til ham "Jontar, vågn op," stemmen var ikke hævet til det normale toneleje, da hun ikke havde i sinde at vække hele hjemmet, skønt det kunne have været sjovt. Men nej. 

Måske bekymringer kunne vække ham, hvorfor hun bed sig kort i underlæben og spejdede ud i rummet, alt forekom i grå nuancer, der var ingen farve at se i mørket. Hun læbede sig en anelse ned over han, lagde hånden på hans tildækket skulder og talte til det frie øre: "Din mor kontaktede mig,
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 13.02.2023 21:26
Selv med hendes hævet toneleje fra tidligere vågnede Jontar endnu ikke. Hvis det var problematisk, ville hun skrige. Eller råbe. Eller skubbe og sparke og slå prinsen, indtil han vågnede. Men hun havde fuldført at vække ham. Bare ikke nok endnu. Han rullede blot videre og gav en lyd, der ikke rigtig var nogle ord. Det var bare en trættende lyd af en prins, der gerne bare ville sove videre.

Men hvad hendes lettere hævet tonelege ikke kunne gøre, kunne hendes næste fire ord. Hun snakkede direkte ind i hans øre, så han kunne ikke undgå at høre dem.
Din mor kontaktede mig
Jontar satte sig brat op. Øjnene var slået helt op. Man skulle tro, han lige havde bundet en spand med ekstra stærk kaffe. "Min mor gjorde hvad!?" Hun havde holdt sin stemme lavmælt, men ikke ham. Han sagde med sit normale niveau, hvis ikke højere. Heldigt, at ingen sov på rummene ved siden af deres. En prins og hans kone skulle have privatliv. Især arvingen.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 13.02.2023 21:30
Havde det ikke været fordi, at hun trak sig selv fra ham, havde hun fået hoved og arm i ansigtet og var faldet om en ny lille lur. Det havde nok været passende, men upassende eftersom han endelig var vågnet op og var sit alarmerende jeg på ny. Øjnene prøvede at fange hans, men hun kunne ikke få helt den mulighed, hvorfor hun lagde hånden på kinden der var længst væk fra hende for at få hans hoved vendt i mod hende. "Hun advaret mig mod ham og bad mig mødes med hende,", hun havde ingen interesse i at sige fyrstens navn eller nogen af de mange titler han besad, det ville kun få nogens opmærksomhed, hvorfor han gik under sammen nævnelse som Safiya havde brugt til hende. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 13.02.2023 22:20
Måske var det chokvækkelse, der gjorde Jontar hjerne langsommere end normalt. For han kiggede med lettere fornøjet og forvirrende øjne. 
Ham
Hvem var denne ham? Det kunne ikke være Jontar, kunne det? Hvorfor skulle hans moder advare hende om ham? Eller det ville give mening, for havde det ikke være hendes mand, der havde fået hende væk.
Hendes mand!
Det var ham. "Hvorfor har min moder skulle advare dig mod min fader?" Forvirringen i øjnene var skubbet ned til stemmen, der stillede spørgsmål mere af forvirring end vrede. Vreden ville først komme, når hjernen havde samlet sig nok. Kroppen var vågen komplet. Hjernen manglede endnu lidt.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 14.02.2023 09:57
Det ville ikke unde nogen, at hans hjerne arbejdet langsomt efter en uventet vækning og så med de betingelser som havde vækket ham. Hun mærket hvordan hjertets slag langsom steg i brystkassen på hende. "Det ved jeg ikke, men hun rådet mig til at skjule mig for ham, da mit liv ellers ville være i fare," det var alt hun kunne fortælle, for hun havde ikke fået mere og det var nok af god grund. 

Et eller andet sted, var det hende ikke nogen overraskelse at hun skulle være påpasselige, men ligefrem at være i fare i sådan en grad, det fik hende til at se sig selv mere over skulderen når hun gik alene omkring. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 14.02.2023 14:31
Langsomt, men gradvist vågnede hjernen. Nej, eksponentielt vågnede den. For som hun snakkede, begyndte Jontar at tænke. Hvordan havde hans moder advaret hende? I endnu et brev? Eller havde Pompeia gjort det, prinsen aktivt havde frarådet hende fra at gøre?

"Hvordan har min moder advaret dig?" Hvorfor Pompeia skulle advares kunne uddybes senere. Lige nu var Jontars fokus markant på moderen. Endnu i hans optik var hun fjenden af de to forældre, skønt genforeningen mellem moder og søn havde vækket tanker og spørgsmål i prinsens hoved. Men der skulle meget til for at skifte over et årti værd af skyldige fingre mod hende.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 14.02.2023 20:58
Hun åndede let ud og krummede en anelse sammen i sin siddende stilling. "Hvisken fra en af hendes kendte, tror jeg. Jeg kendt ikke personen, det gik stærkt og var diskret gjort," hun ville ikke engang kunne udpege personen hvis det så endelig var. Pompeia havde aldrig mødt personen, måske Jontar havde, men hun ville ikke gætte på det. 

Øjnene søgte væk fra Jontar og ned i sengen de sad i, hun følt sig på mange måder mindre tryg nu, ved at have fortalt ham det. "Få mig ikke til at fortryde, at jeg fortalte dig det," bad hun ham stille om. Der var ingen tvivl om at hun var bekymret på et helt andet plan end første gang de havde diskuteret. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 14.02.2023 21:03
Man kunne nærmest høre knappenålen, der faldt betryggende på gulvet af Jontars mave. En mellemmand, hvis ikke flere. Det var godt. Prinsen vidste ikke, hvad han ville gøre, hvis hans kone sagde, hun havde haft middagste med moderen. Kunne Jontar gøre noget, han ville fortryde dagen efter? Hvem vidste?

Selvfølgelig drejede hun den med det samme rundt angribende mod ham. Jontar bevægede sig i deres fællesseng. Han sad med fronten mod hende. Hånden fandt hendes. "Hvad havde min moder at sige om min fader? I forhold til dig." Var det svar nok for hende? Hvis hun skulle fortryde det, ville Jontar ikke have reageret sådan. Så opfattet. Så voksent. Så forstående. Som om han rent faktisk var på hendes og moderens side. 

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 14.02.2023 21:23
Fornemmelsen af at mærke hans hånd var beroligende og hun åndede roligt ud og lod langsomt blikket flugte hen over hans krop indtil hun mødte hans ansigt igen. "Kun at mit liv var i fare," svaret hun på en gentagende måde, som hun allerede havde nævnt det. Om det var hans forsøg på at i møde komme hende eller blot få hende til at tale, så han havde noget at handle på, vidste hun ikke. 

Men de sad i en situation, hvor dens hvis liv var på spil ikke længere var Jontars, men hendes. Fyrsten ville selvfølgelig aldrig røre sine børn, men alt andet var en mulighed, uanset hvem de var forbundet til. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 14.02.2023 21:30
Øjnene himmelvendte sig helt fra venstre mod højre. Om mørket skjulte det, kunne Jontar ikke selv bedømme. Hvem vidste? Måske Pompeia havde nyttesyn som en eller anden mærkværdig hybrid af flagermusgener? 
"Hun kunne ikke være mere specific? At være i fare er ikke just nyt for os Kazimi'er." En markaber tanke, jovist. Men Jontar - og i forlængelse Pompeia også - måtte vænne sig til dette. At være søn og svigerdatter af fyrsten var farligt. Nu var de ikke bare enhver prins og kone. De var arvingen og gemalinden. De havde et større mål på deres rygge end nogen anden. Meget vel var dette af dem, der ville skade fyrsten. Ikke fyrsten selv. Men igen, det var hans moder, de snakkede hun. Hvis nogen ville anse fyrsten som værende bag et angreb, ville det være hende. 

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 14.02.2023 23:23
Hun kneb øjnene anspændt sammen og så misfornøjet på ham. Én ting var at være i fare, det havde hun accepteret forlængst, men anden ting var at være i fare inde for hjemmets fire vægge og af ægtemandens far. Havde hun været bekendt med risikoen for at svigerfaren, ægtemandens far, familiens overhoved, ville kunne gøre som han ville med sine børns samleverske. 
Hovedet veg en anelse væk fra ham og hun sukkede irritertabel, hun følt ikke han hørte hende eller forstod bekymringen. "Jeg finder det rimelig specifikt at jeg skal frygte din far i sådan en grad, at jeg ikke tør gå omkring alene herhjemme mere,". 

Uanset hvordan han ville vende det, ville han nok blot give sin fader medholdet og nægte sin moders udtalelse, men havde han fortalt hende om deres møde? 

Tvivlen kom hende langsomt til gode, det var kun fair at fortryde at søge hans hjælp. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 20.02.2023 19:41
Helt vågen måtte Jontar ikke være endnu. Siden han ikke kunne helt opfange, hvad hans kone direkte sagde. Overordnet fare var normen for Kazimi'er. At frygte blandt medlemmer var ikke normen. For fyrsten var det nok. Bare tag hans kone som eksempel. Derfor var Pompeias ord som en vågende lussing til Jontars kind. 
Hvorfor havde hun intet sagt før nu? Hvorfor havde hun ikke luftet sin frygt, sine tanker, sine holdninger? Hvorfor ventede hun til midt om natten på en tilfældig dag? Jontar var mange ting, men ikke en tankelæser. Han havde heller ikke opfanget nogle mulige beviser.. Hvis Pompeia aldrig havde gået alene på gangene på paladset, ville Jontar ikke have lagt mærke til det. Måske, fordi Kazimi'er typisk ikke var alene. Slaver, tjenestefolk, andre medlemmer. Ingen var rigtig nogensinde alene på paladset.

"Pompeia, hvorfor har du ikke sagt noget før nu?" Det var dette ene spørgsmål, der kun kørte frem og tilbage i prinsens sind. Sjovt, hvordan et spørgsmål blev udskiftet af et andet, kun for at dominere alle andre før svar blev givet.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 22.02.2023 12:29
Pompeia nød ikke spor af, at han var så langsommelig, men det var vel næsten forventeligt når man vækkede en midt om natten fra en skønhedssøvn som var velfortjent. Hjernen skulle altid være klar til en ny dag, men der var ikke altid chancer for at få ham for sig selv på sådanne måder. Siden alt med hans mor, var tingene bare langt mere besværligt end hvad de havde været. 

Hun rømmede sig og trak tøvende på skuldren: "Jeg ved det ikke, Jontar" lagde hun ud med som det første svar, og hun så beklagende mod ham: "Fordi jeg ikke helt tog din moders varsel til mig, og som jeg planlagde at ville mødes med hende, var det som om, at atmosfæren omkring mig blev tykkere og tungere, og dagene gik, uroen slog rødder og jeg ville ikke sætte vores liv på spil," vores tillid, vores kærlighed, vores barn, vores fremtid. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 27.02.2023 09:06
Var dette Pompeias forsøg på fortælle Jontar utallige ting uden at mærke vreden fra sin husbond? For hvis det var, virkede det rent faktisk, for prinsen bed ikke direkte mærke i sin kones ord. Hans hoved var endnu for træt til at kapere mere end få ting af gangen. Der var allerede rigelig med information at skulle tænke på og afgive svar og spørgsmål til.

"Men, Pompy, hvorfor skulle min fader være mod dig? Du er min kone," Det slog først Jontar bagefter, at de endnu ikke havde fortalt deres fader om det voksende individ i hendes mave. Havde han fundet ud af det? Var det derfor, Pompeia skulle passe på? Fordi fyrsten var arrig over ikke at have fået det fortalt af sin søn, men i stedet fra rygter og lyttende ører? "Pompy, måske vi burde fortælle min fader." Fyrsten ville ikke gøre skade mod en kvinde, der ikke blot var gravid, men var gravid med hans barnebarn. Og endda den næste i rækken efter hans egen søn. Dét ville være den største beskyttelse, Pompeia kunne få.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 27.02.2023 09:51
Det var et spørgsmål end ikke et orakel ville kunne besvare, men hun lod sig alligevel på virke af det. Blot at hun var Jontars kone, betød ikke, at hun var fredet eller i sikkerhed fra fyrsten. Men han havde måske en idé til hvad det kunne handle om, og hun trak let på skuldren. Det var næppe det, som ville vende fyrsten i mod hende, men hun kunne godt følge hans tanke gang. 
"Fortæl ham det som det første i morgen tidlig, Jontar," det var ikke hendes at fortælle sådan en ting. 

Hun var intet mere end et produkt til familien, at hun kunne tillade sig  at bringe nyheder og ønsker til bordet var opbrugt. Dét ene hun allerede have gjort, var nok. Nu skulle hun blive på rækken og ikke vække opsigt.

Pompeia rakte en usikker hånd ud til ham, men følte strengene afholdt hende for at række fingrene ud til ham. "Jeg tvivler dog det, er hvad der kunne være vende din fader i mod mig," sagde hun med dæmpet stemme og sukkede lidt ud og trak i stedet tæppet lidt til hende og prøvede at se omkring i det mørklagte rum. Her var mørkt, men øjnene kunne se alle vegne. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.03.2023 09:05
Jontar flyttede sig tættere på sin hustru. En arm kom rundt om hende, klemte hende blidt tættere på ham. "Det gør jeg, Pompy. Det lover jeg." sagde Jontar, selvom det at love lidt havde mistet sin betydning på nuværende tidspunkt for ægteparret. Prinsen kunne endnu huske de ting, Pompeia havde lovet omhandlende hans moder, for blot at gøre det stikmodsatte alligevel. Hun havde sine grunde. Jontar havde sine for at være imod dette. End ikke et ægtepar var komplet enige omkring alt. De var meget vel gift, men de var endnu ikke én. De var to individer med fælles skæbne.

Armen kom tilbage til ham, men den var ikke komplet stillestående. Dens hånd tog imod Pompeias, lod deres fingre blidt flette sig sammen. "Pompeia, måske han har opdaget, du har kommunikeret med min moder?" Hvis Pompeia syntes, at Jontar var en modstander af sin moder, havde hun ikke mødt fyrsten. Manden, der havde været offer - og sikkert grund også - for moderens handlinger. Hvis nogen skulle være arrige over gentagende kontakt med den bandlyste dronning, så ville det være fyrsten.

Pompeia af Kazimi

Pompeia af Kazimi

Gemalinde

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 27 år

Højde / 174 cm

Charizard 01.03.2023 09:33
Hovedet faldt let til hans skulder og hun greb let om hans arm for at holde ham mindst lige så tæt, som han holdt hende. Det var en sand kattepine de var i, umådelig svær at forholde sig til udfaldene der måtte komme, men endnu værre, at vide hvor den anden stod. De var lige skyldige i deres hemmelighedskræmmeri. 

At blive et, var lang mere kompliceret end at blive tre. 

"Ugh" undslap hende let, som han trak armen lidt sig, men hun mistede ikke hånden af hans, i stedet flettet deres fingre ind. Måske havde han ret, men hun ville ikke sætte sine frygte på det. "Så havde han vel allerede reageret," lød det afdæmpet fra hende, mens hun knugede hovedet ind til hans skulder og hals. 
Men sandsynligheden for det var stor, men så planlagde han vel hendes undergang og blot ventet til at udspille det. Men de havde heller ikke tilbragt megen alene tid igen, hende og fyrsten, ikke siden hun var kommet i gang med sin åndetræning, men selvfølgelig - så havde han uden tvivl lig i skabet der ikke skulle frem. 
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.03.2023 09:41
Det var vel ikke unormalt for rette ægtefolk at sidde tæt om natten og snakke om alt og intet. Dette var dog alt. Især med gravidteten i mellem dem var denne snak om alt. For Jontar skulle lige til at sige, at graviditeten var grunden til, fyrsten intet havde gjort endnu. Men faderen vidste intet om sit kommende barnebarn. Kommende sønnesøn. Medmindre ørerne og øjnene rundt omkring havde opfanget det. Det ville ikke være ude af sandsynligheden for dette. 
Men alligevel. Hvorfor havde fyrsten endnu ikke handlet? Kunne det være..?

"Måske," Startede Jontar, kiggende mod den mørke væg. Han tav kort. Kunne det virkelig være derfor? "Måske min fader ved, hvor meget jeg holder af dig. Og derfor har han intet gjort." Om det var en god ting at have en andens kærlighed som beskyttelse, vidste Jontar ikke. Hvis kun det var på grund af prinsen, at Pompeia endnu trak vejret og var på paladset, ville Jontar nærmest hellere flytte væk med hende frem for at blive. Men det lød også surrealistisk. Selv blot som en tanke virkede det unaturligt, forkert.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lorgath
Lige nu: 2 | I dag: 9