Må jeg låne lidt ild?

Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 15.01.2023 22:40
Med ligedele vagtsomme og vagt nysgerrige øjne, var det at Seth betragtede skikkelsen der sad foran ham. Dets giftgrønne fokus prøvede at hitte rede i hvor den anden mand kom fra, jah hvad han var stoppet op for, da det virkede... underligt at holde en pause herude, fremfor inde i en af de lokale landsbyer der ikke lå forfærdeligt langt væk. Var han alene, eller ventede han nogle? Burde mørkelveren være bekymret - han virkede ganske venlig, hvilket desværre ofte var tabt på Seth. Mange spørgsmål, da han ovenikøbet heller ikke umiddelbart virkede utilpas over det pludselige aftenselskab, som var dukket op fra mørket. Lyset fra bålstedet havde været synligt på lang afstand, men det vidste han vel godt... 
De indbundne hænder skubbede forsigtigt tæppebylden han havde pakket det lille dyr ind i tættere på ilden, og pakkede det en smule op, så det flerfarvede væsen kom mere til syne. Så - så burde de underlige øgler han havde fundet, live lidt mere op, og Seth satte sig mere tilbage på hælene, og skubbede sig fra knæene over i et hug. 
Øjnene smalledes samtidigt. "Tak for at jeg må låne dit bålsted" der var skam mange ting han kunne ordne af mere magiske veje, men den her gang havde det tåbelige skravl han var snublet over, blot været underkølet af den pludselige temperaturændring fra dag til aften. Dumme væsner. Ild var ikke ligefrem hans... element, men det var uden tvivl det mest effektive. 

Dyret ville nok selv bevæge sig ud af tæppet, når det kom mere til hægterne. Imens.. og han trak hænderne ind under kappen igen, så de selv kunne varmes lidt. Dårligt blodomløb. "Jeg skal nok bevæge mig videre, når de gør" og han gestikulerede halvhjertet imod det 'sovende' krybdyr, en kende forsikrende, og slap endelig det (nogle gange kaldt stikkende) blik han formåede at vise frem, for i stedet at kigge ind i de dansende flammer. Han ville ikke være for forstyrrende. 
Aslak

Aslak

Diplomat for Aladrios' Vogter

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Medanien var blot et pitstop, men af de som var rejst afsted på turen (heriblandt Isora og hans drage), var det kun Aslak som var i Medanien. Isora havde fået muligheden for at rejste lidt videre. De skulle mødes i en af de nært liggende byer i Medanien, men for nu hastede det heller ikke mere end som så. Selv på god afstand, havde han set en nærme sig bålet, men en med sådan et tempo, virkede næppe til at være en der udgjorde en fare, hvorfor Aslak ikke gjorde noget synderligt ved det, end blot at give hils kort. 

Flammerne stod tydeligt og lyste op omkring dem. Varmen den udsendte var behagelig og til stor fordel for de små øgler som lå pakket ind i klæderne. En mand af naturen og dens små kreaturer eller blot en barmhjertig samaritan. Uanset, så vagte dette ingen bekymring for Aslak. Selv sad han blot og slappede af og nød mørkets frembrud, naturens lyde og den stjerneklare himmel. Søvn var ikke en af tingene der lå hams først for øje. Nej, det var en skam at misse muligheden at opleve området i nattens skær. Men selvfølgelig fulgte han med i hvad den anden foretog sig. De skulle nok komme sig, det tvivlede han ikke på. Men som et tak lød, så Aslak mod den unavngivet mand med hår så hvidt som sne og skyer. Unødvendigt at takke for, men det kunne han ikke sige, det ville blot komme underligt ud af ham alligevel: "Det skal du ikke tænke på," lod han sig gå med. 

Et halv gryntet og grin med et skævt smil var lige at ane "Ingen grund til at haste videre, hvis det endelige er", normalt ville folk nok have påskønnet at folk ville haste videre uden at se sig tilbage. Men Aslak var næppe normal eller som andre. "Hvor er du på vej hen, hvis vi alligevel skal samme vej, kan vi jo følges" spørgsmålene kom aldrig rigtig ud som spørgsmål, men mere som en mulighed og en simple kommentar. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 17.01.2023 12:42
Chance bragte nogle gange noget meget atypisk selskab sammen, når hun sådan lod tilfældige nattevandrerer krydse veje og missioner. Se i mange hverdage var det så godt som umuligt at snuble over den plantebevokste druide, der oftere færdedes alene imellem trækroner og planteværk end socialt og sammen med rigtige mennesker. Eller dæmoner for den sags skyld, han kunne ikke helt vurdere hvad den fremmede var skabt af. Måske en elemental? 
Ikke desto mindre, var det en tiltrængt afveksling fra sit eget giftige kommentarspor, nu hvor han først fandt sig til rette i varmen fra bålet - også selvom han ikke ville indrømme det.

Nej hverken Aslak, eller nogen anden oplevede ofte at få succes med at lirke skrøbelige følelser over de mørke læber... derfor var det (desværre) ikke ligefrem et taknemmeligt smil som trak elverens læber en anelse op, da han  hørte foreslaget, men nok tættere på et sarkastisk et - og han fnyste lidt leende, han behøvede ikke selskab. Men høfligt alligevel, selvom det forekom urealistisk at han mente det. sekunder gik uden et svar, og så et eller andet sted... virkede det stadigvæk som et nogenlunde oprigtigt spørgsmål. Noget der prikkede advarende til hans nysgerrighed, og til sidst alligevel fik vristet et længere svar end 'måske' over de tørre læber. 
"Jeg er på vej imod Amazonitskovene..." uddyb han, og løftede de lyse øjne imod mandens glødende venlighed, og blik. ".. tror jeg. Jeg mangler nogle flasker og flakoner - og en slibesten, men den sidste by jeg besøgte.." og han nulrede fraværende et blad imellem lange og tommelfinger, som havde sneget sig imellem hans bandager, under kappen. ".. virkede ikke ligefrem interesserede i at sælge til mig. Så jeg prøver Fredskilde imorgen, og ellers må jeg leve uden" han begav sig sjældent afsted på turer som disse, da afskedsgaverne fra når det gik galt, stadigvæk var til at finde i måneder efter. 
Kæben spændes i et lille sekund idet han rev den bløde bevækst fri fra huden, og sneg den ud fra kappen for at kaste det i ilden. 

Han fulgte det en smule med øjnene, som det blev brænet væk i varmen, og "dig?" Tilføjede han stilfærdigt. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

De uendelige muligheder stod for døren, men man turde næppe kaste sig ud i hvilke typer af begreber der ikke måtte være for de mange racer. Kombinationerne af disse var lige så mange, at hvis ikke det var det ene, var det uden tvivl det andet eller det tredje. Ikke at Aslak nok var en skabning for sig selv. Ørerne, hornene, hudfarven og øjnene, alt var en landhandlen, et miks, et rod, hans eget kaos. 

Gæstfriheden skulle dog ikke lide under for dette, hvorfor han blot tog chancerne. Mimikken lod sig ikke påvirke af de grimasser og lyde som forlod mørkelveren. Det var en reaktion som kun modparten kunne forstår og gørerede for. Aslak tog det ikke personligt, det skulle der mere til (hvor meget det dog krævede, var et svært at sige). Amazonitskovene, han havde endnu ikke selv været der, men legenderne fra før den nye tidsregning havde han da hørt. Alt hvad han vidste, hørt om og kendte til, kom udelukkende fra gamle fortællinger, forældet og tabte sandheder til en anden virkelighed. "Hvad skal du med slibesten?" de andre objekter gav god mening, ingen tvivl der. En mand af hans type (stærk formodning på healer) krævede sine flasker og flakoner. Aslak lod de blå øjne, der skinnede klart som ilden, falde til reptilerne. 

"Ellers kan min partner og jeg nok hjælpe med at få købt de ting til dig," venligheden var næsten forfærdelig, kvalmende. Aslak så blot mulighederne i at opleve mere, at han ikke selv så problematikken i at være venlig eller for venlig. Måske med dagene (eller månederne og årene), ville han lære at være mere som andre, mindre bydende og bare passe sig selv. Men dette var med til at gøre Aslak til hvem han var. 

Mørkelverens bevægelser fik Aslak at se med, som blød gevækst blive ofret til ilden. "Målet er nær Obsidianøerne, men det er ikke det første på rejseordningen," nær som i, de skulle dertil. Ud og lege med de store drenge, selvom det nok blev bedt til, at de ikke mødt de store drenge. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 20.01.2023 19:03
Uden at han lagde forfærdelig meget mærke til det, trak skuldrene sig en anelse vagtsomt op ved spørgsmålet, og Seth låste en smule afventende blikket imod ilden, imens han overvejede at svare. Alt op til nu havde dog...mørkelveren sneg den ene hånd en smule ud og tættere på varmen, og han smilte. Den fremmede var forfærdelig opsøgende. Det var næsten foruroligende, hvor meget han virkede til faktisk at mene de løsninger han var kommet frem til, i de korte sekunder de havde talt sammen. 
"Mine knive er blevet sløve.." hvilket nok var det åbenlyse svar, og nok også sandheden. I et lille sigende ryk mødte blikket dæmonens (jah, han havde besluttet sig) glødende blik, dog uden at rykke kroppen. Det var underligt at han var så... næsen vrængede næsten umærkeligt, og han tilføjede.  "Jeg har ikke brug for almisser" dog sagt mere stolt, end truende, og han fulgte lidt mere overvejende op, ikke lang tid efter. "Men hvis i alligevel skal den vej, vil jeg overveje det" det virkede lidt for venligt, det var helt sikkert. 

Men han havde ikke kunne slibe sine knive ordentligt i hvad der føltes som evigheder. Indtil nu, havde det været noget af et sats at bevæge sig udenfor 'sikkerhed', indtil for blot få måneder siden, havde det været ulovligt at leve. Man skulle tro at nyhederne spredte sig hurtigere, men det havde været en træls overraskelse at finde ud af selv. 
Seth rettede sig en smule mere op, og gled lydløst ned i skrædderstilling fremfor hug, et lidt interesseret glimt i de grønne øjne, og han tænkte en anelse tilbage. Obsidianøerne... mørket? Det gav mening, givet hans ro omkring mørkelveren, hans eget udseende og.. druiden studsede atter over venligheden, men kunne finde lidt forklaring i at han var fra større gruppe. Det er et stykke til fods... tanken fik ham til at smile en anelse morende. Manden ville nok finde ud af det selv. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Det ville nok have været en pinlig hændelse for nogen, ikke at kunne have tænkt sig til det så åbenlyse svar. Aslak så derimod intet problem i sin tanke-torsk. Intet tydede på at Aslak tog det til hjertet eller så en problematik i det. Knive blev sløve med tiden, på mange måder som mennesker (bare mennesker, intet andet). Han rørte ikke synderligt på sig, det eneste som nok syntes at bevæge sig lidt rundt, var øjnene, men selv det kunne være en svær ting helt at følge med i. Det skarpeste, eller klareste hvis du vil, lys var pupillen, men det faldt lidt i et med resten af øjnene på sigt. 

Men han lod lidt svaret han fik i første omgang, blive slæbt ind i et svar til det andet mørkelveren sagde "Vi kommer til at flyve over det, så mon ikke det ville være en god belejlighed" uskyldigt som han sad og snakket, kunne han ikke ane eller vide hvad modparten gjorde sig af tanker omkring ham. Skulle Aslak være på forkant og gøre sig nogle overvejelser omkring hvad der kunne vente ham - eller dem. Så uden at give for meget, ændret han let i sin position for at få et bedre forspring for hvad der måske skulle falde i mod ham. "Hvor har du ellers gjort dig henne i din rejse?" måske han kunne få lidt indtryk af hvad der lå forude for rejsen. Kunne det ske, at mørkelveren havde været nær Obsidianøerne, selvom han nu ikke tog ham for at være en af den slags personer, men skindet kunne bedrage. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 26.01.2023 11:40
Seths øjne betragtede det glødende hvide omkring mandens, grønt imod hvidt, og han kunne ikke skjule sin overraskelse da han hørte svaret. Flyve over det? Han forventede halvt om halvt at se vinger bagved dæmonens skikkelse, men det virkede i hvert fald ikke til at det var synligt for ham. Og et eller andet sted, kunne han ikke lade være med at overveje hvilken rejsepartner som manden færdedes med. Et umage par, nok. 
Han nikkede lidt overvejende, han kunne dog ikke selv flyve, men det lød langt mere tiltrækkende at møde dem ved udkanten af byen - på trods af at måtte gå derhen - end at prøve lykken selv. Og selvom en altid nagende mistanke mindede ham om at det ville være et sats at sende en fremmed afsted med penge... 
Seth virrede umærkeligt med det skarpe hoved, jah skubbede tankerne en smule længere væk og var mere til stede i nuet. Det var han ikke altid god til.

Fingrene fumlede inde under kappen med noget som skramlede. 
Varmen var... behagelig, og dulmede ligeså stille og roligt hans vagtsomhed mere og mere, og Seth fiskede imens han talte, en lille læderpose med noget metallisk indhold frem. "Jeg har brugt mange år i skoven..." begyndte han. En kogekande af metal og nogle udskårne kopper i træ, faktisk overraskende flot håndværk. Han havde virkelig alt for meget tid med sig selv. "Men før det, arbejdede jeg lidt mere.. løst. Obsidianøerne - det er efterhånden et par årtier siden" forsatte Seth, og kiggede op fra sit arbejde, lidt spørgende. "Ehm.... te?" 
Selvom det var en samling på fire kopper, som egentlig var ret indbydende i selskabsform når man pakkede det ud, virkede spørgsmålet (for Seth i hvert fald) akavet. Han havde ikke fået sagt det længe. 

Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

En tydelige overraskelse var ikke noget Aslak gjorde sig meget i, det krævede han vidste hvad der kunne være så overraskende. Selvfølgelig var at flyve henover landet måske ikke det som de fleste oplevede, men han skænkede det ikke synderligt mange tanker. Men det ville næppe stoppe der. Tilbudet stod dog ved magt, og det var op til mørkleveren om han ville tage i mod det. Aslak kunne ikke rigtig påtvinge ham, at tage i mod gæstfriheden. Selvom det nu kunne være ganske sjovt at udfordre sig selv på den måde. Tvinge andre til at gå med på ens venlighed. Gi mig dine penge så jeg kan købe dine ting for dig! måske en smule for antiklimastisk selv for Aslak. 

De blå øjne lod sit fokus falde til ilden og slap mørkelveren. Det var måske også rart at blive fritaget for at blive set på. Men som der begyndte at ske noget mere bevægelse, faldt fokusset tilbage og han så aktivt med i hvad han trak op og fandt frem. Han gjorde ikke tegn på noget eller indikeret nogen form for mistanke. Den var nu ganske køn, det måtte være et håndværk af egen håndkraft. "Hvordan var det der?" spurgte han, det var en spørgende tone og han fik også løsrevet sit fokus til spørgsmålet om te. "Selvfølgelig," som det var andet end en selvfølgelig at dele ud af teen. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 01.02.2023 16:14
Som et tidligere slået dyr var det en møjsommelig proces at få løsnet op for både talebånd og væremåde hos mørkelveren. Man kunne næsten ane hvordan hans blik flakkede op ved det korte 'selvfølgelig', øjnene reflekterede over hvor let han befandt sig i selskab af andre, førhen han med en overvejende brummen satte han vand over bålet. 

Møjsommeligt, men stille og roligt mere gnidningsfrit. "Mørket er et fællesskab som så mange andre" summede han, et skævt smil hængende tilbage i mundvigen, og hans fingre begyndte næsten af sig selv at finde nogle urter frem. Melede dem, bandt dem ind i nogle små kludelignende bunker, og ploppede ned i krusene som han forsatte. "Og er du velkommen i det fællesskab, er Obsidianøerne et fint sted at være. Vi havde dengang en invitation, og det tror jeg hjælper en del på gæstfriheden, men vi var der ikke længe. Jeg tror ikke man kan færdes på øerne, uden et form for.. formål, tilgengæld"  Der ville nok gå lidt tid inden det begyndte at koge, og mørkelveren - nu færdig med forberedelserne, vendte opmærksomheden tilbage til dæmonen. 
"Er det lang tid siden du har været der?" og lidt mere nysgerrigt rankede han sig en smule, og skubbede hætten nedover det kontrastprægede ansigt, nu også varmet op af lyset fra bålet. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Det var med stor nøjsomlighed at han hørte hvad der blev sagt. Det var på mange måder oplysende og dog knap så godt. Det krævede næsten, at man kunne forsikre dem om at man var en del af det fællesskab. Alle kunne vel sige at de var med det ene og det andet og så ikke alligevel. 

Uden at tænke over det, sad han ekstrem stille, end ikke hovedet indikeret at han hørte hvad der blev sagt. Blæsten kunne trække i håret og øjnene kunne blinke, men ellers var han godt såvel som en statue. Stiv i betrækket og udviste ingen reaktioner for sig. Men han forstand helt hen i hvad der blev sagt og så sine egne tanker. Men der var da lidt ro at finde i noget af det sidste der blev sagt. Så længe man havde et formål med sit visit. Det havde de. 

Men spørgsmålet lød og Aslak kom tilbage til kroppen og fik løftet hovedet en anelse og udtrykket i ansigtet vendte let til en form af usikkerhed som brynene lod sig mødes. "Jeg har aldrig været der for," han ville ikke unde mørkelveren en løgn (for løgn var ikke noget han kunne komme ret langt med). "Dog har jeg et formål med turen dertil,". Øjnene lod sig vende mod kedlen som var sat til. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 02.02.2023 18:24
Lidt overrasket tog Seth imod ordene, og nikkede en smule overvejende for sig selv i sekunderne efter. Han havde ikke været der før? Hvad det formål kunne være, det kunne han nok kun gisne om - og sikkert også længe, da ingen af mørkelverens tanker nærmede sig sandheden. At dragerne var vågnet, at Aladrios vogtere var en virkelighed og at selvsamme kunne have missioner i de mere skyggebelagte dele af landet. Men usikkerheden i hans stemme behøvede Seth ikke at overveje; han kunne lugte usikkerhed som en haj lugtede blod i vandet. 

Et sted i baghovedet gik det først her nu op for Seth, at dæmonen havde siddet så godt som ubevægelig, foruden glimtet i de lysende, glødende øjne. Som stjerner. 
Men kan kommenterede ikke på det, da han i stedet rakte de beskidte, indbundne fingre frem for at få fat på håndtaget til den nu boblende kedel. "Et formål er altid godt.." sluttede han lidt samtalen af med, bevidst om at det sagtens kunne forstås i mere abstrakte versioner. 

Duften af tunge urter og en smule ingefær blandede sig i minutterne efter med den knitrende lugt fra bålet, og han hældte med årtiers tilvænnet præcision den varme væske i kroppen, for at række den videre til den fremmede. 
"Så... Hvad hedder du så? Når du ikke vender tilbage, kan jeg altid hænge en efterlysning op i skovene," jokede han tørt, og kunne ikke stoppe det lidt mere fornøjede grin som enten hans tilstedeværelse, hans reaktion på at skulle nærme sig øerne, eller den sorte humor, frembragte. 
"Seth" svarede han kortfattet tilbage, som mere høflig etikette bød det. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Måden kedlen gav sin lyd fra sig at den var færdig, var noget Aslak kunne forholde sig til. Det var noget som kunne trække ham hjem, men også blot gav ham følelse af at intet syntes at være til fare og skulle han være ærlig, frygtede han ikke for hvad denne mørkelver med plantevækst kunne finde på. Det var ikke sådan, at en der var en fare for andre gik og passede på dyr af skoven og jorden. Ikke hvis man spurgte Aslak. 

Han nikkede let med hovedet som en rar indforståelse af, at formål var vigtigt og måske også godtaget, men dette faldt dog hurtigt for hjertet. Måden hvorpå han spurgte til navn for så at kunne blive efterlyst, fik ham til at se lidt undrende på Seth - som han jo nu engang hed Måske var det fordi den var så tør en joke, eller det at Aslak ikke helt så meningen i at joke omkring, at han ikke helt vidste hvordan han skulle tage det til sig, foruden at svare på spørgsmålet: "Aslak,". 

"Vil du da mene, at jeg risikere ikke at vende tilbage?" seriøsiteten var næsten for alvorlig og måden han spurgte og så på Seth, kunne være svær at tyde om han lod sig gå med på joken eller ej. Omend alt, var han seriøs. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 03.02.2023 15:21
Det lyse blik slog op i nogle overvejende, nok også lidt lange sekunder på dæmonens seriøse mine, og Seth forsøgte næsten lidt for interesseret at regne ud om han kørte med på joken, om han var seriøs med det spørgsmål, inden at han genoptog arbejdet med udskænkningen, og samlede den ene kop op. 
Men i samme øjeblik som hans fingre ramte det varme træværk, overtog et lidt mere underholdt smil de smalle læber, og han rakte ham endelig den varme drik. "Nej, jeg tror du vender tilbage..." han havde svært ved at regne dæmonen, Aslak, ud, og han vidste ikke hvorfor. Var han blevet sløv af druidelivet? Nej, der var noget atypisk omkring hans opførsel, jah han virkede utrolig 'ligetil' i både løsninger og tanker. Hans vamle venlighed og samtidigt lidt underlige mangel på 'menneskelig' bevægelse når han slappede af. Og så var der spørgsmålet, hvad skulle han på øerne? 

Det føltes en smule befriende endelig at tale med andre (end sig selv), og han greb sin egen kop - tydeligvis veltilpas - for at stjæle lidt af dens varme imens han måtte prikke lidt mere til hvor langt hans uvidenhed om stedet rakte. ".. på et tidspunkt. Og igen - hvis i vil det samme, er det ikke nødvendigvis et konfronterende møde, vel?" 
det var en skarp-slebet nysgerrighed som lirkede sig ind i hans ord, men udadtil virkede han oprigtigt nysgerrig, og lænede sig lidt lyttende frem. Omkring skuldrene fulgte den lasede kappe med, og skabte et lille telt af varme - kun med hænderne omkring koppen og hovedet lirkende frem i kulden. 

Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Tavs fulgte han med i mørkelverens ophældning og kop overrækkelses før han selv tog i mod koppen. Den var lille i hans greb, men duften var forfriskende. Selvom han hørte sætningen, havde han på fornemmelsen, af at den var langt fra slut. Men på den anden side, kunne han tillade sig selv at lade vær med at svare, hvis nu det havde været den fulde sætning. 
I sit træk for at give sig selv til overvejelserne, løftede han let koppen op til læberne, en behagende indånding af dampen blev det første, før han lod en bette sjat af den varme væske ramme hans mund. 

Koppen blev sænket og begge hænder lod sig holde om den, uden fingrene blev grebet helt omkring den. Håndfladerne blev lunet op og med det, fik han afslutningen fra første sætning. Øjnene spændte en anelse i. "Forhåbentlig ser de det ikke sådan," men som ordene forlod ham, sank han en anelse i kropssprog såvel mimik. Blikket genspejlende i theen. Aslak skulle i sidste ende sørge for at det løb så lige til, og hans hensigter på øen var rene og klare, men folk af mørket var ikke altid så lige til. 

"Er du tilhænger af mørket?
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 09.02.2023 10:27
Udover den summende varme i hans fingerspidser og ansigt, var det virkelig en kold aften de sad i. Den slags aften der bød på næsten skyfri himmel, men frostklare nætter. Og med den retning som samtalen tog, virkede kulden til at snige sig ind på Aslak, lige så stille og roligt. 
Seth studerede med farlig, men dog godt skjult nysgerrighed hvordan han sank lidt mere sammen, og tog da ordene kom, koppen en smule tættere til ansigtet. "Nej, ikke ligefrem" kunne han faktisk overraskende ærligt sige, et skævt smil i mundvigen når han tænkte tilbage på dem. 
Mørket var bestemt en (dengang) mulig alliance, men deres ønsker kunne ikke være længere væk fra hinanden i nutiden. Mørket ville kun gøre hans liv sværere... formodede han. 

Mørkelveren tog en varm tår af den dampende væske, og lod blikket falde tilbage på ham, over koppens kant. Hvis det var anspændthed, så lagde den sig ganske smukt om ham. Og Seth, der indtil nu havde troet at den anden da måtte have en grad af forbindelse til stedet, fik en anelse om at det måske forholdt sig anderledes. "Er du ikke?"
Et eller andet sted ud af øjenkrogen noterede han sig hvordan tæppen med firben rørte en smule på sig, men han gjorde ikke antræk til at rykke på dem. De skulle nok flytte sig, hvis de ikke ville være her mere. Han skulle ingen steder, lige nu. 

Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Vinterkulden ville aldrig rigtig blive mild, dens kærtegn kom på mange måder altid krybende og sneg sig op ad en, før man fik set sig om, var man omsluttet af kulden og bad til kroppens naturlige temperature blev reguleret. Men selvom flammerne som stod blomstrende foran dem, kunne end ikke den kæmpe al kulden væk. 
Hans vejrtrækning blev mere og mere kontrolleret, og han fornemmede til tider, at dampen fra udåndingen kunne ses. Men det måtte være indbildning, de var ikke i nærheden af et frysepunkt. 

Hvis ikke han var tilhænger, hvordan kunne han så have så bred en viden med sig? Aslak måtte tage hans ord for gode vare, mere end tidligere. Men et eller andet sted, kunne ordene lige så vel være forældet og uden særlig betydning. 

Omend hænderne kunne dække koppen mere end to gange, løftede han den til munden og lod sig sippe let til den. Fornemmelsen af varmen bredte sig i munden, svælget - hele vejen ned. Som blodet tog varmen til sig og drev det videre ud til det kapillærerne. "Nej, men jeg tager ikke del i nogen af siderne, deres historie er adskilt fra min," det var på nippet til at være for mange informationer, men et eller andet sted, ramte ligegyldigheden ham en anelse. 

"Dine koldblodede venner ser ud til at komme sig," med en kær reference til livet de gav, omend det ikke var meget. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 10.02.2023 17:20
På trods af sine mere asociale tendenser, havde Seth altid været god med ord. Relationer var vigtige, og ord var broen som man byggede imellem dem. Uden han nok helt ville det, kunne han ikke stoppe sig selv i at have en finger på pulsen, når de talte sammen. Og den højere mand - overrasket betragtede han koppen forsvinde væk i de behandskede hænder - fangede hans undren, og fik mørkelveren til lidt uforstående at rykke øjenbrynene sammen. Deres historie? 
Hans blik gled i et lille ryk tilbage på bylden af væsner, de små bæster ville nok overleve natten, og med et lille, falskt smil skubbede han lidt af tæpperne tættere omkring dem med den ene fod. "De var heldige her til nat" medgav han, og håbede bag facaden at hele det her show også ville hjælpe med hans plante-problem. Det ville han nok først få at se i morgen. 
Indtil da... 

Seth strakte den andet ben en anelse, og puffede prøvende til hans fod, for at fange hans opmærksomhed, bare for en sikkerheds skyld. "Er du bekymret for dit besøg på grund af.. neutralitet? " han refererede selvfølgelig til hele hans 'projekt obsidianøerne', og den seriøsitet der havde farvet hans stemme ved den korte joke tidligere. Hvis han ikke tilhørte mørkets folk, gav det meget god mening med en grad af vagtsomhed, for ikke at tale om påpasselighed. 
Men interessen for svaret balancerede imellem sund empati, og mere giftig nysgerrighed, til hvad der dog kunne gå galt, hvis det ikke endte ud som han regnede med. Andres ulykke var en kort men upersonlig fornøjelse. Men Seth selv havde måske en anelse svært ved at vurdere svaret, når han betragtede dæmonens siddende skikkelse. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Selvom øjnene så tingene som det var i dagslys, var det alligevel ikke alt de kunne se. Men dette kom nok mere an på hans egne evner til at opfanger tingene, hvorfor han måske ikke lod sig bemærke af hvordan Seth muligvis kunne reagere eller ikke reagere. Men det var alligevel for sent nu at sige noget andet, men han fortrød ikke sit ordvalg, da det blot var som det var. 
Aslak kunne ikke have en mening til hvad der var sket, alt var sket uden for hans kendskab, hans forældres og deres forældre. Så at samtale emnet kunne falde til de små væsner, var måske meget godt. "Heldige for at blive reddet af du?" spurgte han en anelse åbenlyst. Det var vel deres held, hans uheld. Men samtidig var det også Aslaks held, som uheld, at de var rendt ind i ham. 

Puf'puf og Aslak så mod Seth som noget var gået forbi han næse, men spørgsmålet fik ham til at fange hvad det handlede om: "Det kan man godt sige, det er en risikabel rejse, men vores gøren der, infiltrere ikke deres aktivitet," ville han på nogen måde formå at få det fremsagt til dem, når han stod der. Håbet var der, men var realiteten der. 

Koppen blev let tømt i det sidste løft og han lod sig favne om det i skødet og så mod de små liv der var blevet frelst. "Lever du af at være healer for alle?" eller var det blot for naturens liv, de væsner, som ikke kunne forsvare sig selv mod det brutale vejr, de store rovdyr og hensynløse mennesker eller anden race. 
Seth Zoverins Sibezra

Seth Zoverins Sibezra

Omvandrende Healer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Alder / 442 år

Højde / 183 cm

Lux 20.02.2023 13:34
De løvgrønne øjne fik en lidt mørkere skygge over sig ved spørgsmålet. Ikke at det var til at se synderligt på mørkelverens ansigt, hvis mimik ikke ændrede sig forfærdelig meget... men der ville nok altid være en grad af harme, og til dels også sorg, når tankerne om hvorfor bæsterne kunne være heldige, eller som han senere spurgte ind til, om han levede af at være healer, blev vendt. Det ramte hovedet mere direkte på sømmet end Aslak nok vidste, og han nikkede. Både til det sidste, og det første. 

"Chances held" risikable rejser havde som regel den bedste gevinst, var det ikke hvad man sagde? Men han tog et hint - de skulle nok vende tilbage til ham igen senere. Imens løftede han spørgende op i håndtaget på kedlen, hvis dæmonen ville have mere. "Og det kan man godt sige... støder jeg på dyr som dem, er de skam heldige. Jeg vil gøre mit bedste for at få dem i gang igen" med en dæmpet lyd faldt det kogende vand i koppen, og Seth satte den lidt overvejende fra sig, inden at han mentalt trak på skuldrene. Hvad fanden, det føltes godt at snakke lidt om sig selv også. "Men det er heller ikke fordi jeg har det store valg om at lade være" tonen var ikke bebrejdende, men nok nærmere irriteret. Ud af alle de ting man kunne sige farvel til, var noget så abstrakt som 'valg' nok et af de mere ydmygende, og Seth havde raset imod det længe, inden han havde accepteret det. 

Accept bragte dog mere stille vande, og han havde haft et par år til at tilpasse sig. Årtier. Og da han blinkede næste gang, blikket vendt imod Aslak igen, var skyggen over øjnene høfligt gemt væk. "Heh. Det er okay... " det var slet ikke okay. ".. af alle de ting man kan gøre for at holde sig i live, er healing ikke det værste, vel? Og hvis du ved noget om forbandelser, er det nu du gerne må tale" ikke at han forventede det, og nok også sagt med en lidt mere løst grin, inden at han tog sippede til den varme te. 
Aslak

Aslak

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 178 år

Højde / 201 cm

Chances held, det var et uforstående begreb for Aslak. De havde utallige guder, hvordan kunne man holde styr på dem alle og deres standpunkt. Det var et under for ham, men det var deres levevis og de var glade for det. Eller det mente han da de var. Men det var ikke hans interesse at spørge ind til Chance. Ikke her og ikke nu. 

Dampen steg i mørket, men det var ikke hvad der fangede hans interesse. Seths levevis gjorde. Det var kun dyr som han ville gøre sit bedste for at få dem på fode igen lød det til. Men før han kunne nå at sammenkæde et spørgsmål, fulgte en tilføjelse trop og Aslak rettet let på sine ben og lod hovedet tilte let. "Har du intet valg omkring det da?" måske et nærgående spørgsmål, men hvad han blev mødt af informationer var ikke meget, og det efterlod ham blot som et spørgsmålstegn. Eftersmagen af teen hang endnu i hans mundhule, som et ekko af hjem nu. 

Forbløffet var nok ikke det rette ord, men det var da et beskrivende ord. "Forbandet?" spurgte han og så clueless frem for sig. Det var vel blot sådan tingene var. "Vi gør os ikke i forbandelser, det gavner ingen af os" svaret han i små svævende og trak en anelse på skulderen. "Men at holde sig i live for blot at skulle være et healende element for livet omkring sig, lyder ikke helt som en forbandelse, men en velsignelse
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2