Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 01.01.2023 18:55
De sidste mange nætter, havde bordellet været oversvømmet med gæster. Sif, der havde trådt et skridt tilbage, efter hendes mor var gået bort, gjorde hendes bedste for at akkommodere alle der ønskede at blive serviceret. Men mange måtte blive skuffet og vandre tilbage ud i kulden, mørket og regnen som der kun gjorde den isne kulde af ensomhed mere betydelig.

Det tog hårdt på Sif at være tilbage, selvom det nu var et par år siden hendes mor var gået bort, og hun havde overtaget bordellet efter hende. Og trods hun ønskede det bedste for hendes piger og drenge, som der arbejdede under hende: så var det som et lille stykke af hendes sjæl forsvandt hver dag hun vågnede i hendes seng, velvidende at det var endnu en dag hvor smilet måtte males på hendes læber.

Idagens anledning havde en hel gruppe af mænd, taget siddepladserne foran pejsen, og fik både drikkevare og mad indenbords, mens de betragtede de kvinder, som kunne blive deres for natten. Det var dog ikke dem, som havde fanget Sifs dybe blå øjne der før var blevet beskrevet som safirer i mørket.

Nej det var manden, som tydeligvis ikke ønskede at være her. Hun kunne ikke helt tyde, om dette var hans venner, eller blot mænd der havde indfanget ham i deres fuldskab og trukket ham med. Uvidende omkring hans ubehag, om overhoved at være her.

Hun børstede sine hænder over det mørkerøde korset, og bevægede sig langsomt hen mod sine gæster med at brillant smil over de fyldige læber. ”Jeg håber alt er som de ønsker det mine herre” sagde hun med en kælen og lokkende stemme. Det var næsten en vane nu, frem for at det var hendes ønske at snakke sådan.
Jeg beklager meget at skulle hive dem væk fra deres selskab hr” hendes blik indfandt sig hos manden, der kun kunne betragte hende med hans ene stålblå øje. Arret og den mælkehvide hinde der lagde sig rundt om det, fortalte hende, at dette var en mand der havde levet et langt og hårdt liv. ”Men det ser ud til, at der er en kurrer der spørger efter dem, de er Asvard, Jorah Asvard?” sagde hun med et smil, og lod som om hun havde fået beskrivelsen fra knægten der var kommet med nyheder til manden. Men i stedet var det en af hendes piger, der havde opfanget alles navne og givet det videre til Sif inden hun havde kommet ham til undsætning.

Hvis de kommer med mig” sagde hun med en langt blidere toneleje, og ledte herren mod hendes værelse hvor hun åbnede døren med et skævt smil på læben. ”Tænkte du måske ønskede lidt fred, inden du kunne stikke af fra dine… venner” rummet var nydeligt dekoreret med en flot stor seng i den ene side af rummet, næsten gemt væk i de mest farverige og overdådige silkestoffer. En sofa stod ved pejsen der lyste rummet op som den eneste lyst kile ”tag endelig plads, ønsker de noget at drikke?” spurgte hun med et smil, som hun gik over mod et lille bord hvor både en kande med te, men også alkoholiske drikke stod klar til at blive serveret. På trods af, at hun sjældent tog kunder sikrede hun sig stadig at rummet var velassorteret.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 01.01.2023 19:21
Det her var virkelig ikke hvad Asvard havde forventet af aftenen. Siden deres ankomst til Dianthos, havde vogterne været både ude på diplomatiske opgaver, såvel som at de havde fået lov til at erfare hvordan livet egentlig fungerede i den store by som altid var vågen. Asvard havde ført bevæget sig ud i byens liv med nogle kollegaer, stadig opsat på at observere hvordan befolkningen opførte sig i deres normale tilværelse. En rolig aften, havde taget en drejning, som han var faldet i snak med en forsamling herre, og senere var blevet taget med videre til et mere lunefuldt og pyntet sted, som indikerede en helt anden form for forretning end hvad der foregik på kro.

Asvard havde opdaget for sent, hvor han var blevet ført hen og sad nu, utilpas, blandt forsamlingen og overvejede hvordan han kunne snige sig ud igen. Godt nok, havde manden haft et ønske om at observere, og dette fortalte ham også noget om den almene del af befolkningen, som han før ikke havde tænkt synderligt meget over, men han var ikke tilpas i omgivelserne. Faktisk udstrålede han tydeligt, at han gerne ville synke ned i jorden. Det var ikke de unge mænd og kvinder som gik fristende mellem borderne, som generede hans blik, men nærmere den holdning der syntes at være omkring ham, specielt som nogle af hans bordmedlemmer kom med bemærkninger omkring kvinder, som han helst havde været foruden at overhøre.

Asvard kiggede op, men også rimelig hurtigt ned igen, som en smuk lyshåret kvinde kom hen til bordet og talte til dem. Hørte om alt var som det skulle være, og som blev besvaret af de andres fuldesnak. Først da hun henvendte sig direkte, løftede han de stålblå raske øje op og så rigtigt på hende, med rynket pande.
"Ja, det er mig. Tak for ulejligheden at bringe mig besked" faktisk var han ubeskrivelig taknemmelig, som han rejste sig fra bordet og bød de andre en god aften. Han havde nemlig ikke forventninger om at vende tilbage til selskabet bagefter.

Han fulgte uanende efter kvinden igennem det lystige rum af alverdens fristelser og til mere private områder. Som blev mere og mere private, til han begyndte at blive meget usikker og undrende.
Han var kommet ind i et meget privat rum og han sank en klump der havde formet sig i halsen af den forvirring der ramte ham. "Oh, jeg vil ikke kalde dem mine venner, hvis jeg skal være ærlig" hvilket var den skindbare sandhed.
Han følte sig grebet ind i en helt underlig og uvant situation, hvor han helst ærligt ikke vidste hvad ben hans skulle stå på. Alligevel var han også nysgerrig nok omkring situationen til at starte bentøjet op igen og bevæge sig længere ind i de behagelige omgivelser og sætte sig som anvist. Hun gav ikke en aura af at hun forsøgte at snyde ham, men man kunne aldrig vide sig for sikker.

"Te ville være godt" svarede han og kiggede fortsat undrende på hende. "Hvordan kendte De mit navn, frøken?" det var en start til måske at finde ud af, hvad der lige nu foregik. Han havde oplevet meget i sit liv, også utrolig meget, som ikke kunne stemples som normale. Dette var helt nyt territorie. 
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 01.01.2023 20:27
Hendes blik rettede sig kort mod ham, da han fortalte hende, at det ikke just var hans venner. Hun nikkede forstående, før hun vendte blikket tilbage mod tekanden og begyndte at skænke ned i den pæne stentøjskop. ”Sif” svarede hun med en blid stemme, på hans sidste spørgsmål. Eller i hvert fald virkede det til, at han ledte efter hendes navn, med måden han spurgte på. Hun burde næsten føle sig beæret over, at han troede hun var en frøken. Men sandheden var vel nærmere, at hun var en skilt kone, der ikke havde meget til hendes navn længere: ud over selvfølgelig det som var blevet hende givet, af hendes mor.

Hm, det er mit erhverv at vide alt hvad der foregår i mit bodel; jeg har desværre ikke arvet min mors fantastiske hørelse, men mine piger er gode til at fange ting og bringe dem videre” lige som at han havde valgt at være ærlig over for hende, så hun ingen grund til at besvare igen med løgne. Ikke at det lå den aldrende kvinde nær. Hun havde altid været en empatisk og omsorgsfuld kvinde, selv uden hendes evner havde alt andet virket unaturligt. For Sif vidste, at mange ville have taget hendes evner, og brugt dem mod folk i stedet for at hjælpe.

Hun vendte sig rundt og med næsten dansende trin gik hun mod ham og rakte ham kruset. ”Det er Rize te, fra Rubinen, man skal brygge på den længere end andre te, men den har en dejlig stærk smag og er beroligende for mange” forklarede hun, som hun satte sig ned i stolen overfor ham. ”Du kan slappe roligt af, jeg er ikke her for at tilbyde dig noget uanstændigt” lo hun let med et fløjlsblødt smil der prydet hendes læber. ”Jeg tænkte de kunne bruge et øjeblik, før de gik tilbage til selskabet og fortalte at brevet kaldte dem tilbage til deres arbejde, jeg ønsker ingen skal være her mod deres vilje” hvilket i sig selv var et paradoks, givet at Sif slet ikke ønskede at være tilbage på bordellet. Især ikke med hendes tre børn, der i øjeblikket boede på børnehjemmet ind til, at hun kunne finde dem et hjem i stedet.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 01.01.2023 20:41
Asvard lavede et kort nik, og nedskrev sig mentalt hendes navn, alt imens han ventede på svar på det resterende af sit spørgsmål. Et roligt smil kom frem på hans læber, og han nikkede igen i forståelse. Selvfølgelig, det var vel en ret væsentlig del af at have et successfuldt bordel. Gik han ud fra. Han havde ikke tilbragt tid i et før. "Javel ja" han tog hendes ord for gode vare, og overbevidste sig selv om, at det intet havde at gøre med præcis hans arbejde, der var grunden til han var trukket til siden.

Asvard fulgte hende roligt med blikket, og fik følelsen af at den lette gang og sorgløse måde hun virkede til at bevæge sig på, var en del af det liv hun havde sig og ikke nødvendigvis en realitet i hendes liv. Asvard vidste dog bedre end at begynde at gøre sig klog på noget, hvor han ikke havde alle de nødvendige fakta.
Hans blik ramte kort ned på teen, inden han kiggede op igen, stadig forvirret over sitautionen.
Noget hun uden tvivl havde opfanget, med de næste morende ord der fik Asvard til selv at smile mere afslappet, specielt som hun forklarede videre. Skulderne faldte en smule ned, og hans skeptiske træk, begyndte at stilne af. "Tak, det er meget venligt at Dem" han havde ikke forventet at nogen ville gøre det for ham, trods han nok alt for tydeligt havde indikeret at han ikke ville være en god kunde. "Nu kommer De vel ikke i problemer med deres arbejdsgiver for dette?" spurgte han bekymret. Hans sparsomme viden om denne del af livet, var ikke det kønneste, og han kunne derfor nemt frygte det værste.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 01.01.2023 20:56
Hendes hoved faldt og hendes gyldne blonde lokker, omkredsede hendes ansigt som et gardin. ”Nej, det tvivler jeg på” sagde hun med et større smil på hendes læber, som hun kiggede op mod ham igen og lagde hoved mod hendes kind. ”Det er mig der ejer bordellet, men man glemmer hurtigt at dem der ejer dem, ikke nødvendigvis er dem som har magten” hun vidste det kunne lyde tvetydigt for en, som der måske ikke forstod sig på dette liv. Men hun var fanget i denne verden, selvom hun sagtens kunne lukke bordellet ned. Men ved at gøre dette stjal hun arbejde for rigtig mange, som der elskede dette liv eller ikke havde andre veje frem i livet. Hvordan kunne hun påtage sig denne rolle for andre? Måske var det derfor, at hun lå søvnløs om natten og havde været nødt til at indtage urter for at slappe af, og falde til ro hen over morgen så hun i det mindste fik lidt søvn.

Så jeg tror nu nok et par minutter i dit selskab skulle kunne lade sig gøre” lo hun først, hvor efter hendes ansigt faldt i mere triste folder ” jeg prøver at holde mig fra at tage klienter, men nogle gange er det ikke muligt” sagde hun med en let sørgmodig stemme, og rejste sig op for at hælde sig selv en kop te. Hun hæv en skuffe ud og fandt malurten frem, med let rystende hænder puttede hun et par blade i koppen før hun lod den mørke væske gemme hendes misbrug.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 02.01.2023 11:46
Overrasket løftede Asvard et øjenbryn op i panden. Det var ikke hvad han havde forventet at høre. Rygter omhandlende netop bordeller, løb ikke med a de var ejet og styret af unge kvinder. For Sif var stadig en ung kvinde i Asvards øjne. En ung kvinde der havde oplevet ting der gav hende et sørgmodigt udtryk bag de klare blå øjne og de yndige smil, som gjorde alt for at dække netop det i sin dagligdag.

"Jeg er glad for at jeg ikke sætter Dem i en uheldig situation" Asvard tog den lune kop op imellem sine hænder og mærkede duften fra den stærke te nå hans næsebor. Det var en behagelig duft, som indbød ham til at løfte koppen op og smage en tår.
Asvard havde ikke forudset at hans rejse for at lærer den almene befolkning at kende, lod ham havne i disse yndige omgivelser, som skabte en illusion af god stemning og fantasi. Som hans raske øje gled over de fine og pæne omgivelser, til den yndige og smukke kvinde, som sorgmodigt fandt nogle urter frem til sin te, var der ikke megen fanasi og god stemning at finde i hans sind. Ilussionen var prægtig, men hans syn på den var ændret, som Sif langsomt og formentlig tiltrængt åbnede op.
"Det er ikke muligt for Dem at sige nej, eller henvise dem andet steds?" det ville være naivt af ham at tro på, at ingen burde gøre noget de ikke havde lyst til. Det var ikke et eventyr de levede i, og han havde ikke tænkt sig at male uægte billede op om virkeligheden.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 02.01.2023 13:45
Hendes blik gled hen over hendes skulder, som hun betragtede herren der sad i hendes sofa. Det var en elskværdig tanke at tænke, at hun havde frivilje i en verden som denne. Pudsigt som hendes mor, altid havde fået det til at fremstå meget mere glamourøst end det egentlig var. Måske var det fordi Vigdís, havde skærmet hende fra den mørke side af bordellet. I det mindste virkede det til, at Hecate holde sig fra bordellet disse dage. Sif formåede at ikke at rumme det hysteriske kvindemenneske, mens hun selv kæmpede med den stigende skam i brystkassen, fordi hun var langt fra den kvinde hun ønskede. Nu var hendes unge dage passeret hende, og drømmen om at forlade bordellet til fordel for en ægtemand—den drøm virkede ikke til at være muligt for hende længere.

Hvis det var så nemt, desværre er verden ikke så sort og hvid som vi ofte ønsker” sagde hun med en venlig stemme, som hun gik over og satte sig igen. Hendes ene ben lagde krydsede det andet, hvor efter hun sikrede at kjolen lagde sig hen over hendes hvide hud. Han havde trods alt udvist, at han ikke følte sig komfortabel blandt de let påklædte kvinder. ”Nogle gange er pigerne syge, og hvis stamkunder ønsker en nat, kan de vælge ikke at komme igen; vi har ingen anden levevej, og mange af dem som arbejder her, ville ende i rendestenen og give dem selv til dem som har sygdomme som spredes. Ikke at det kan undgås her, men jeg håber og forestiller mig at jeg alligevel kan give dem en sikkerhed, de ikke kan finde andre steder” tilføjede hun lidt efter, i et håb om at få ham til at se, at trods ønsket om at lukke ned; ikke altid var den bedste løsning.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 02.01.2023 14:38
Asvard havde ingen erfaring med hvordan det fungerede på indersiden. Han vidste hvordan et bordel så ud udefra, hvilket også kunne være meget forskelligt alt efter hvor mange krystaller som var i omløb. Men han var ikke dum eller naiv nok til at tro, det var et særlig glorificeret liv. Nogen nød det, nogen gjorde det af nød. Sådan var det med mange ting i denne verden.

"Desværre ikke, men det er også det udenfor det sorte og hvide, som kan gøre livet mere værd at leve" det var i de grænseområder, man oplevede nye ting. På godt og ondt, som ikke faldte indenfor de storte og hvide kategorier. Godt nok, virkede det til at Sifs verden, ikke var i den lysere kategori, trods hvad omgivelserne ønskede at hentyde.

Asvard var ikke bange for hud, eller for den sags skyld at se folk letpåklædte. Det rørte ham ikke i sig selv. Det var mere atmosfæren og hele dansen med at skulle gøre sig til for hans og andres blik der gjorde ham ukomfortabel.
"Jeg tror De har helt ret i at deres ansatte er trods alt, bedre beskyttet her end ude på gaden" Han var sikker på der var større mulighed for at få mad og drikke, samt holde sig varm i vinterkulden, når man havde et hus at være i. Også selvom det hus begik sig med kødelige fristelser. "På bekostning af Deres egen frihed" tilføjede han og kiggede på hende med et roligt blik. Han havde glemt alt om at han skulle ned og lade som om, han havde fået en vigtig meddelelse at tage sig af. Asvard mente at hans tilstedeværelse her, kunne gøre mere gavn. Hun virkede til at have brug for at snakke, og han blev gerne for at give den støtte han nu engang kunne formå at give.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 02.01.2023 16:34
Et let fnys forlod hende, da han nævnte det skete på bekostning af hendes egen frihed. ”Jeg har prøvet frihed, selv den kom med en pris” sagde hun med et sørgmodigt smil og lod hendes blå øjne, finde hans stålblå og mælkehvide. Hun kunne sagtens spørger ham, hvad hun kunne gøre for ham. En historie som hans måtte trods alt byde på mange laster at bære gennem livet, nok mange flere end hun kunne forestille sig—på trods af hun ikke vidste hvor langt et liv han havde levet ind til nu.

Men skulle de ikke også tilbage til deres sammenkomst, inden de tror jeg har bragt dem til mit værelse for andre fornøjelser end bare en besked” et drillende smil prydet de fyldige læber, som omsluttede kanten af hendes krus for at tage en tår af hendes te med den beroligende urt i. Med et lille suk lod hun blikke omfavne det værelse, der havde været hendes hjem siden hun var blevet født. Hvor efter hun atter kiggede mod den blide kæmpe ved hendes side. ”Du får ikke noget godt ud af at prøve at redde mig Asvard, jeg har været her for længe til jeg kan reddes” svarede hun blidt, hun havde set det før. Nogle af de mænd der kom og ville hjælpe pigerne var oprigtige nok, men det endte altid ens—kvinderne kom tilbage, enden fordi de ikke forstod sig på den verden som de nu skulle være en del af. Eller fordi, at de mænd der havde taget dem ud, ikke kunne klare tanken om hvad der allerede var hændt dem. Der var ikke meget skønhed her, så snart man klædte bordelhuset fra dens smukke farver og luksuriøse interiør.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 02.01.2023 17:02
Alt kom med en pris. Det var nok det mest forfærdelige ved livet, og jo længere tid man var i det, des større kunne prisen efterhånden blive. Asvard følte i hvert fald en kraftig tyngde for den pris et udødeligt liv havde bragt ham. "Alt kommer med en pris, Sif" en morbid og skinbar sandhed, som hun også kunne fornemme han selv havde måtte betale. På godt og ondt.

Et let morende fnys forlod ham. "Jeg tror slet ikke deres tanker er på mig mere" han var næsten overbevidst om at de havde glemt ham så snart han var udenfor synsfelt. Det var trods alt ikke en gammel knark som ham de var kommet for at kigge på.
Asvard lod sit blik hvile på hende, som hun drak af kruset og tog sine egne velkendte omgivelser ind. Et overrasket træk fik hans øjenbryn op igen og han drejede hovedet lidt forvirret. Han havde trods alt intet sagt.

I et land spækket med magiske evner og ukendte krafter burde han hurtigt havde sagt sig selv, at hun kunne fornemme ting han ikke sagde højt. Enten det, eller også var det et typisk scenarie der udfoldede sig foran hende, som på ingen måde var ukendt.
Et lille smil kom dog frem på hans læber "Du undervurdere min stædighed" konstaterede han med en let munterhed i stemmen. Måske kunne han ikke, måske burde han heller ikke, men han havde aldrig været for god til at lade sig skræmme af udfordringer.
"Det er ikke sikkert jeg kan, men måske jeg kan lette lidt af din byrde ved at lytte" tilføjede han seriøst og fastholdte de blå øjne. "Lidt er bedre end ingenting"
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 02.01.2023 17:36
Nuvel, om det havde været den ældre herres intention om at få Sif til at le, lykkedes det denne gang for ham. En let latter forlod hendes strube, som hun rystede på hoved og for første gang denne aften, lyste øjnene af andet end blot venlighed der skyggede for sorgen.
Min fejl, jeg tog selvfølgelig ikke din stædighed med i min beregning” svarede hun og mærkede hvordan at smilet på hendes læber, bredte sig i sådan en grad at yndige smilehuller formede sig i hendes kinder. ”Hvis det er din intention om at lytte til mine sorger, må det vel også kun være på sin plads at du letter dit hjerte” svarede hun og løftede brynet. Nu måtte det jo vise sig, om han selv var lige så villig til at løfte sløret, eller om han lige som hende selv, helst så at trække sig tilbage. Holde sig fra at bebyrde andre med ens sorg, fordi når alt kom til stykket, så følte de ikke det var andres byrde at bære. Det var i hvert fald sådan Sif så det, hvorfor skulle en fremmede bære rundt på hendes liv? Eller kunne han formå at lægge det ved døren når han gik, aldrig tænkte på det igen—og hvad hjalp det så at dele ud af ens liv, hvis det alligevel ikke blev husket?
Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 02.01.2023 19:37
Måden hun lyste op, som latteren gik igennem hende fik ham til at smile en smule breddere. En oprigtig latter der fik ansigtet til at vise sine rigtige folder af kortvarig glæde og underholdning. Sif var smuk, men hun havde aldrig været smukkere end da latteren lød fra hendes læber og smilehullerne formede sig i hendes kinder, som smilet virkede mere oprigtigt og ikke som et dække. En kortvarig men vigtig glæde.

"Nuvel, noget for noget" godtog han med en dyb indånding og lænede sig en smule tilbage i sofaen hun så venligt havde placeret ham i. Ikke at han vidste hvad han skulle sige, for selvom sorg og smerte syntes at havde fuldt ham, følte han sig ikke hårdere ramt end andre omkring sig.
Nærtliggende var det at nævne hvordan han mistede synet og meget af føligheden i højre side af kroppen, men det var ikke på samme måde en sorgfuld oplevelse, som de gange hans hjerte var brast i tusindvis af stykker, af livets gang.
Asvard lod sine fingre glide hen over koppens varme ydre, mens han lod sit raske øje spejde lidt rundt i rummet. Han havde egentlig ikke lyst til at snakke om det, ej hellere tænke over hvad livet efterhånden havde bragt ham. Det raske øje fæstnede sig ved et billede, uden helt at bemærke hvad det egetlig forestillede. "Jeg er udødelig." startede han og mærkede at betænkningstiden havde gjort ham tør i halsen, og han følte egentlig orderne tungere end det fakta det bare burde havde været. Han blinkede langsomt og lod blikket glide tilbage til Sif, som han betragtede hende. Der var så meget usagt bag hans ord, der var svære egentlig at udtrykke direke og han var ikke sikker på hun egentlig forstod ved hans meget simple sætning. "Velsignet eller forbandet, er vel et spørgsmål om hvilke øjne der ser."
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 02.01.2023 22:05
Hun gav ham et opmuntrende nik, da ordene noget for noget forlod hans læber. Hun ville ikke tvinge ham til at dele noget, hvilket også var grunden til at hun intet sagde, som han tænkte over hvad han ville dele. Det kunne være lille som stort, det gjorde hende ikke så meget. Det var mere viljen af at dele noget med hende, som betød noget i denne instans.

De blå øjne der havde betragtet ham i hans rejse gennem hans tanker, vente sig langsomt væk for at kigge på ilden der stadig hyggede sig i hendes pejs. Hun drak langsomt at koppen, mens flammerne lullede hende stille hen. Med en blanding fra malurten og den varme der var i rummet, kunne hun mærke hvordan brystkassen udvidet sig og hendes tanker stillede hen. Hun var nu ikke længere så klar i tankerne til at holde masken, og følelserne var ganske tydeligt at se i de små fine rynker, som der fortalte et liv der var blevet levet.

Da snakkede han endelig. Han var udødelig, hvilket forfærdelig liv at måtte leve altid at vide at døden ikke ville omslutte en: som den sidste gave fra livet før man kunne starte forfra i det næste. Eller det var sådan hun tænkte på døden, ikke som noget hun frygtede med, stod klar til med åbne arme.

Det er det, men jeg går ud fra for dig, er det begge dele?” sagde hun med et forsigtigt smil som hun vendte hendes blik tilbage mod ham. ”Har du nogen der vil dø fra dig?” spurgte hun forsigtigt og mærkede hendes bryn presse sig sammen. ”Beklager, det skal du selvfølgelig ikke svare på” sagde hun langsomt efter, der var altid nogle ting der var værd at beholde for sig selv.

Jeg har fire børn, men en blev taget fra mig før jeg kunne holde det i mine arme” svarede hun; ”min frihed kom med den bekostning, at manden der købte mig ud af mine lænker, var misundelig på de mange mænd der havde været sammen med mig før ham—Lykken var kort, da han begyndte at udøve sin arrighed gennem vold. Nu er jeg tilbage her, og mine børn” et let suk forlod hende ”mine børn har jeg ladet blive på børnehjemmet, hvor jeg sikre at der er ekstra krystaller for deres velbefindende” men hun ville på ingen vilkår, tillade at de voksede op her.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 02.01.2023 22:45
I forhold til hans kald hos Aladrios vogtere, kunne man kun se hans forlængede, måske evige liv, som en velsignelse. Som Aladrios ønskede at fastholde ham i tjeneste, og Asvard havde gjort sit bedste hidtil for at forfulde den del af sit liv efter bedste evne.
Så hun havde ret i, at det var med begge sider af mønten der kom i spil. Forlængelsen af hendes ord, fik tilgengæld den aldrende vogter til at hive vejret skarpt ind gennem næsen, og frygten lyste i det stålblå øje.
Tankerne ramte ham på mørke dage, når han for alvor så hvordan rynkerne udviklede sig i hans datters ansigt, og lod alderen vise. Han sagde ingenting, men lod blikket ramme koppen i hans hænder. Forbandelsen var tungere end velsignelsen.

Langsomt løftede han blikket, som hun begyndte at fortælle. Fortælle om hvordan friheden havde haft sin pris, som hun havde forsøgt at ligge livet i de glamourøse, men løgnagtige omgivelser. Hun havde haft muligheden for at komme væk, og naturligt taget den. For i stedet at være havnet i et helt andet mareridt. Han lod hendes ord bundfælde sig sig, før han åbnede sin egen igen.

Noget for noget.
"Min datter. Hendes mor døde under fødslen, og alderen.. Alderen er ved langsomt at indhente hende. Jeg kommer til at overleve hende" sorgen var i hans blik, som han havde vendt blikket til den pulsende ild, som roligt knitrede i ildstedet. Marion var og ville altid være det vigtigste i hans liv. Han havde lovet hendes mor, at han altid ville passe på hende, om han så skulle ofre sig selv. Hvilket han havde, og gladeligt gjorde igen.

Som han havde givet en bid af sit eget liv, stilte han et spørgsmål til Sif's fortælling. "Det gør mig ondt, især med dine børn. Hvordan slap i væk?" Asvard mærkede smerten for børnene der var blevet revet op fra hjem, men endnu mere at hvad der formentlig enten var deres far eller en far figur, havde lagt hånd på deres mor og frarøvet dem friheden hun havde forsøgt at skabe til dem. Men han måtte give hende ret i, at børnehjemmet nok var et bedre sted at vokse op end her.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 03.01.2023 09:36
Det var tydeligt at hun blev berørt af hans historie, hvilken mor, forældre, ville ikke blive det? At se en mand sidder her, og fortælle hvordan at han havde mistet hans kone. Kvinden der havde givet liv til hans datter, for så selv at gå døden i møde: og nu, var nødt til at vide at en dag så ville hans datter også dø? Det var en forfærdelig skæbne der lå i vente, og noget der nok ville afholde en fra igen at gøre noget lignende. Med mindre, man selvfølgelig forelskede sig i en race, som der lige som ham ikke ville gå døden i møde med alderdom. Men det var jo ingen garanti for, at de ikke ville dø før en selv.

Det gør mig ligeledes ondt, at du skal se din datter forsvinde på den måde” sagde hun med et sagte smil, der kun lige eksisterede på hendes læber, før det forsvandt igen. ”Min ven, bror, kan man næsten kalde ham—han fik mig overbevist om at gå til min mor; hendes sidste gode gerning inden hun døde” forklarede Sif, selvom det ikke betød hun var helt fri. Hvilket var endnu en af grundene til at hun blev inde for bordellets fire vægge. Hun håbede blot at hendes tidligere mand, ville finde sig en ny kvinde og derved glemme alt omkring hende.

Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 03.01.2023 21:44
Det var det værste der kunne hænde en forældre. At ens børn forsvandt før en selv. Asvard havde vidst det var den brutalle sandhed, siden han holdte hende i sine arme første gang. Han vidste, at en dag ville hun se slutningen af livet, som han var blevet frarøvet, og han ville igen sidde alene.
Alene og ensom. En ensomhed han allerede forsøgte at finde og boltre sig i. Fjerne sig fra mængden, og ikke knytte sig til nogen. Stik modsat hans natur, men en desperation opbygget efter han havde set liv passere det ene øjeblik efter det andet.

Der var et kort antræk i siden af hans læber. Et tegn på taknemmelighed over hendes ord, men at han ikke var i stand til at smile. Tanken tyngede ham, og han havde ikke forestillet sig bare at sige det højt, kunne vægte så hårdt i hans sind. Han vidste det jo allerede. Hvorfor blev det anderledes af at sige det højt og indrømme den skindbare sandhed.

I stedet flyttede han fokus tilbage til Sif. Tilbage, hvor der var mulighed for at være til gavn, hjælp eller støtte. "Og din mand?" spurgte han. Måske han var forsvundet, måske han var kommet videre, eller også tyngede han stadig som en skygge i hendes liv og forhindrede hende i at løsrive sig. Frygt var en umenneskelig magt.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 04.01.2023 09:36
Uden at vide det, beskrev han hendes situation på mest poetisk vis. Manden var nemlig stadig en skygge i hendes liv. Den frygt der sad i en når man vandrede gaderne efter lanterner var tændt. Den grund til man kiggede sig en ekstra gang over skulderen, inden man gik ned ad en ny vej. ”Stadig en jeg frygter” svarede hun sørgmodigt og lod hendes fingre glide igennem det silkebløde hår og hendes øjne genfandt sig mod ildens gnistrende leg omkring træet. ”Hvilket også er grunden til at jeg er her—fordi han tør ikke røre mig her” endnu en af de positive ting ved bordellet, dem som beskyttede det, de aftaler hun havde lavet med Ulvene og Pax i sin tid stod stadig ved magt: også selvom det var sjældent hun så den unge knægt efterhånden. ”Forhåbentlig en dag, så kan jeg fortælle mig selv jeg tog fejl, det ville ikke bringe mig nogen større glæde hvis jeg gjorde” sagde hun med en mere opløftende stemme end før. Hun tog en dyb indånding og lukkede øjnene, næsten for at vise hun ikke ønskede at snakke om dette emne mere. Lod stilheden forme omkring dem, før hun åbnede øjnene igen og kiggede mod ham.
Lige så stille rejste hun sig op fra hendes sæde og satte koppen fra sig. Uden ord gik hun mod ham og tog koppen der lå og hvilede i hans og satte den ved siden af hendes egen. Derefter gik hun ned på knæ foran ham, velvidende at det måske ville give indtrykket af noget andet. Men udtrykket i hendes ansigt, fortalte også klart hun ikke var ude på noget. ”Tak” hviskede hun før hun løftede sig op og lagde armene omkring ham og krammede ham forsigtigt.
Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 04.01.2023 19:30
Der var meget som Asvard ikke forstod omkring det menneskelige sind. Sit eget inklusivt, men især i øjeblikke som disse, hvor han blev mindet om at det ikke var fornuft og ikke mindst godhed der var drivkraft for ens gerninger. Ingen var perfekte, men Asvard kunne ikke lade være med at tænke, at den mand altid måtte havde haft til hensigt at gøre hende ondt.
"Måske. Det er værd at håbe på" Asvard vidste ikke hvad der var størst sandsynlighed for, men han kunne godt unde hende, at hun blev fri for skyggen i sit liv. Fri til at netop slippe fri.

Asvard havde ladet stilheden dale ned over dem, som en naturlig del af samtalens udrindelse. Han ville ikke presse hende ud over hendes egen komfort, og han havde stadig tyngden af sin egen indrømmelse til at ligge tungt i brystet. Han havde betragtede ildens dans, som bevægelse fik det raske øje til at skifte fokus tilbage.
Han løftede hovedet og kiggede op på hende, først rolig og uvidende, men som hun kom tættere på og tog koppen der havde hvilet imellem hans hænder, var roen erstattet af forvirring og en rynket pande.
Han sugede luft skarpt ind igennem næsen, og spærrede øjnene op som hun knælede ned foran ham. Et splitsekund flakkede hans øjne i panik, men anspændtheden dalede langsomt i hans skuldre, som hendes udtryk afslørede at hendes hensigter ikke lå, hvor gerningen normalvis havde ville føre tankerne hen.

Det forhindrede ham dog ikke i at være overrasket som hun lagde armene omkring ham og lænede sig ind mod hans bryst. Efter et øjebliks tøven, lagde han armene forsigtigt om hende. Nærmest, som var det et instinkt aede hans ene hånd hende beroligende over håret. "Jeg ville ønske jeg kunne gøre mere" men han vidste ikke hvordan. Det smertede at vide hun var fanget her, tvunget til at blive og udføre gerninger hun slet ikke ønskede. Det eneste han rigtig kunne gøre nu, var at lade hende blive i hans favn så længe hun havde behov for. Om det var kort eller langt.
Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 04.01.2023 20:21
Da hun mærkede hvordan hans arme langsomt lagde sig omkring hende, var det nok til at lade tunge tårerne glide ned ad hendes kinder. Det blev ikke bedre da hun mærkede, at hans hånd langsomt begyndte at ae hende over hendes gyldne lokker.
Det her er mere end jeg havde forventet, det er en god start” hviskede hun langsomt, og ønskede ikke det ville have en ende. Utrolig hvordan at en kvinde, som der levede af at sælge lystens kød til dem som ville have det: kunne være så berøringsberøvet. Kunne være så hungrende efter nærvær og nogen der ville holde om hende, uden at have bagtanker—uden at ville have noget fra hende, andet end hun forklarede hendes situation.
Endelig lod hun sig glide ud af hams omfavnelse igen. Hendes blå øjne betragtede ham før hun tørrede tårerne væk. ”Jeg tror desværre jeg må vende tilbage til mine pligter nu” velvidende at hun havde fortalt hun var ejeren af bordellet, betød det ikke at hun kunne bruge resten af aften herinde. Hun lod hendes hånd omfavne hans kind for en stund ”Tak for alt Jorah, du kan blive her så længe du ønsker, drik endelig deres te så længe de ønsker” hvor hendes omtale af ham først havde været uformel var det tydeligt hun trak det tilbage, uden at vide hvordan hun skulle forholde sig til det.
Sif gik tilbage til døren og åbnede den, før hun langsomt gjorde sig klar til at forlade den blide kæmpe. Velvidende at deres liv nok aldrig ville få dem til at mødes igen. Men manden i hendes sofa ville altid have et plads i hendes sind og hjerte.
Asvard

Asvard

Aladrios' Vogter

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 304 år

Højde / 193 cm

Hobbit 04.01.2023 20:43
Asvard vidste ikke hvad han havde forventet af sin aften, men dette havde ikke været på listen. Han fornemmede tårerne som faldt fra hendes øjne, men gjorde på intet tidspunkt antænkt til at trække hende væk fra sig. Han fortsatte med roligt at ae hende over håret, fornemmende at hun havde brug for at mærke et andet levende væsen uden at skulle tænke på at han havde nogen forventninger til hende eller bagtanker med at holde om hende. Hans tanker var slet ikke i nærheden af det emne, men derimod langt mere fokuseret på om hun fik det bedre.

Han lod roligt sine arme slippe hende, som hun trak sig ud af hans favn, og nikkede forstående. Selv ikke en ejer kunne holde fri, hvor meget hun end ønskede det.
Hånden der omfavnede hans kind var varm og blød, og i stærk kontrast til de hvide, rug ar der prægede hans hud. En underlig fornemmelse gik igennem ham, men kun de sorte pupilers diskrete udvidelse afslørede en reaktion. Han var ikke vant til at folk brugte hans fornavn, med mindre de var ham helt nær til livet. "Tak" fik han alligevel sagt, som han kiggede efter hende gå imod døren.

Han sank en klump der havde formet sig i halsen, inden han lænede sig frem og hvilede sine albuer mod sine knæ. Han lod sit hoved hvile ned i hans hænder et kort øjeblik, inden han med en dyb indånding løftede sit hoved igen. Han var ikke helt sikker på, hvad der egentlig var sket, eller hvordan han var havnet i sitautionen hvor han nu sad i en sofa, omgivet af velduftende pompøse omgivelser og havde en underlig følelse i kroppen.
Han kiggede på koppen og dens næsten urørte indhold. Han kunne lige så godt nyde lidt af teen mens han forsøgte at samle sine tanker, og inden han rejste sig.
Han kom aldrig til at glemme det som lige var sket, trods han nok godt vidste at chancen for at deres veje krydsede sig igen var minimal.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Muri Læremester, Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 10