Det her var virkelig ikke hvad Asvard havde forventet af aftenen. Siden deres ankomst til Dianthos, havde vogterne været både ude på diplomatiske opgaver, såvel som at de havde fået lov til at erfare hvordan livet egentlig fungerede i den store by som altid var vågen. Asvard havde ført bevæget sig ud i byens liv med nogle kollegaer, stadig opsat på at observere hvordan befolkningen opførte sig i deres normale tilværelse. En rolig aften, havde taget en drejning, som han var faldet i snak med en forsamling herre, og senere var blevet taget med videre til et mere lunefuldt og pyntet sted, som indikerede en helt anden form for forretning end hvad der foregik på kro.
Asvard havde opdaget for sent, hvor han var blevet ført hen og sad nu, utilpas, blandt forsamlingen og overvejede hvordan han kunne snige sig ud igen. Godt nok, havde manden haft et ønske om at observere, og dette fortalte ham også noget om den almene del af befolkningen, som han før ikke havde tænkt synderligt meget over, men han var ikke tilpas i omgivelserne. Faktisk udstrålede han tydeligt, at han gerne ville synke ned i jorden. Det var ikke de unge mænd og kvinder som gik fristende mellem borderne, som generede hans blik, men nærmere den holdning der syntes at være omkring ham, specielt som nogle af hans bordmedlemmer kom med bemærkninger omkring kvinder, som han helst havde været foruden at overhøre.
Asvard kiggede op, men også rimelig hurtigt ned igen, som en smuk lyshåret kvinde kom hen til bordet og talte til dem. Hørte om alt var som det skulle være, og som blev besvaret af de andres fuldesnak. Først da hun henvendte sig direkte, løftede han de stålblå raske øje op og så rigtigt på hende, med rynket pande.
"
Ja, det er mig. Tak for ulejligheden at bringe mig besked" faktisk var han ubeskrivelig taknemmelig, som han rejste sig fra bordet og bød de andre en god aften. Han havde nemlig ikke forventninger om at vende tilbage til selskabet bagefter.
Han fulgte uanende efter kvinden igennem det lystige rum af alverdens fristelser og til mere private områder. Som blev mere og mere private, til han begyndte at blive meget usikker og undrende.
Han var kommet ind i et meget privat rum og han sank en klump der havde formet sig i halsen af den forvirring der ramte ham. "
Oh, jeg vil ikke kalde dem mine venner, hvis jeg skal være ærlig" hvilket var den skindbare sandhed.
Han følte sig grebet ind i en helt underlig og uvant situation, hvor han helst ærligt ikke vidste hvad ben hans skulle stå på. Alligevel var han også nysgerrig nok omkring situationen til at starte bentøjet op igen og bevæge sig længere ind i de behagelige omgivelser og sætte sig som anvist. Hun gav ikke en aura af at hun forsøgte at snyde ham, men man kunne aldrig vide sig for sikker.
"
Te ville være godt" svarede han og kiggede fortsat undrende på hende. "
Hvordan kendte De mit navn, frøken?" det var en start til måske at finde ud af, hvad der lige nu foregik. Han havde oplevet meget i sit liv, også utrolig meget, som ikke kunne stemples som normale. Dette var helt nyt territorie.