De røde øjne glødede svagt da hun smagte på navnet.
Cassie. En tyv, et tilfældig hyre eller mere end det? Nogle gange kunne hun ikke lade være med at fascineres en anelse af mennesker. Ikke på trods af - men på grund af - deres korte levetid, formåede de ofte at leve
hurtigt. Så
Cassie.
I deres verden, havde navne betydning... de fleste befærdede sig med et selvvalgt navn, men der var altid undtagelserne. Hvad hun blev kaldt, var dog simpelt, og dæmonen kastede et blik sidelæns.
"Kald mig Lumine" brummede hun.
Inde på den anden side af portalen var det med et tilfreds lille suk at hun betragtede den mere passende indretning - det havde kostet lidt.
Men så længe det bare var krystaller, var hun villig til at betale prisen. Penge var mere et middel end et reelt mål, i mange henseender - spurgte man den rødklædte kvinde.
Spørgende slog hun ud imod en mindre anretning af nogle mørke og lidt lysere vine, imens hun selv bevægede sig imod den ene af stolene for at sætte sig til rette.
"Godt så, Cassie. Tag plads, tag for dig og sig til hvis du mangler noget" og lænede sig tilbage i stolen, et lidt morende - eller var det forventningsfuldt? - glimt bagved den intense farve af skarlagenrød regnbuehinder.
Det var sjældent hun færdedes omkring de mere... frie individer i samfundet. Cassie kunne vise sig at være en skuffelse, fordi det som Lumine ønskede anskaffet... lød nok som remedier og ingredienser fra et eventyr. Måske var det ikke muligt at menneskelist.
Det skulle nok forklares, tidsnok.
Mad ville ikke være sent til at ankomme, i mindre anretninger af vindruer, små kikseagtige kager og ost. Selv blev Lumine ikke lang tid efter givet et glas dybrød vin.
"Du slår mig ikke som den stærkeste i undergrunden.." den ærlige bemærkning kom ikke fra et decideret hånende sted, men nok mere konstaterende, og hun løftede spørgende det ene bryn.
"Så jeg går ud fra at du er bevæger dig mere uset til værks. Har du spidskompetancer, eller specialer? Evner?" alt imens iltede hun dovent vinen i glasset, der hvilede imellem de lange fingre. Afventende. Tålmodig.
I hvert fald for nu, spørgsmålene var nogle hun trods alt var nysgerrige på.
Hun
elskede overraskelser, og håbede nok Cassie kunne være hendes.. hun havde trods alt talt sig selv godt op; et (for nu) interessant væsen at holde øje med.