Isora kunne selvfølgelig godt ligge to og to sammen, som hans fortælling skred frem og hvad der var sket med hans bror, nu hvor han åbenbart ikke død. Nu stod det også klart hvorfor hans had til vampyrer var så stort som det var, men hvordan var han selv blevet til en varulv? Havde han været det hele natten.
"Det gør mig meget ondt at høre, det er der ingen der skal gå igennem" Igen prøvede hun at gøre vise sin medfølelse for ham,
"Men det vil sige at Deres bror ikke er død og at det var vampyrer som stod bag angrebet på jeres gård?" Det var måske tydeligt igennem hans fortælling, men hun spurgte blot for at være helt sikker,
"Det er tydeligt for mig, hvor din had til vampyrer er så stort og det er helt forståeligt" Hun var ikke en person som skulle blande sig i hans kamp mod hans dæmoner, med mindre der virkelig var behov for det.
Hun lod hånden blive på hans lår og lænede sig længere ind mod ham,
"Der er ingen grund til at straffe dig selv, Kain" Kom det roligt fra hende,
"Du kunne ikke have stillet noget op. Jeg ved hvor meget du hader dem, men hvis du havde stået i vejen for dem, så var du selv endt som en vampyr" Det var tydeligt at han bearbejdede sig selv over al dette.
"Og nu er det din tur til at leve det han har lært dig videre, og måske give det videre til en ny person, som igen kan give det videre senere" Det var måske den bedste måde at ære hans minde.
"Jeg er ikke sikker på hvad du mener, Kain" Kom det roligt fra hende som hun søgte hans blik,
"Vi har været med ved mange krige, men ikke for at deltage. Kun hvis det var nødvendigt, men mere som en mæglende part. Prøve at nå en enighed om våbenhvile eller fred i mellem, f.eks. Lyset og mørket. Vi ser måske ikke alt, men vi prøver og vi har folk i alle hjørner af dette land" Hun forklarede yderligere om deres fraktion, så han bedre kunne forstå deres arbejde.
Han havde helt ret i det han sagde, desværre, men det var sådan verden lå. Hver gang en leder døde så ville der komme en ny, og hvis det var fra mørket, så ville denne person blot se mere hævn over for lyset.
"Det er klart, og sådan har det altid været, så det er bestemt ikke et nemt arbejde."