Sitali Rhe'ol
Medlem af Ældre rådet i Thal'Elor
Black Phoenix 01.04.2022 10:57
Sihan var ikke bare et dyr, han var tværtimod Sitalis trofaste følgesvend, og samtidig stor nok til at hun sagtens kunne sidde på hans ryg. Denne dag havde hun dog ikke planer om at bruge Sihan, da hun gerne ville være i kontakt med jorden under dem. Én af grundene til at hun heller ikke havde stof omkring sine fødder. Der var noget ganske naturligt og behageligt ved at mærke sandet imellem tæerne. Varmen fra sandet generede hende heller ikke, som hun var van til det og sagtens kunne modstå det. Andre, der ikke boede i ørkenen, ville nok føle at deres fødder brændte, hvis ikke de havde noget rundt om dem. Bhediya'en ved hendes side var ikke overbevist om at manden, ørkenelvere, ville Sitali noget godt, derfor gav han også udtryk for det, med en ganske svag knurren. Sitali holdt ham stadig hen, som manden kom tættere på.
En let latter forlod hendes læber, som ørkenelveren gav udtryk for at have fulgt hendes bevægelser i noget tid. Han så da heller ikke værst ud selv, men dette var næppe det rette sted til at flirte så åbenlyst. Derfor lagde hun også let hånden op imod hendes mund, som hun fik styr på sin latter.
"Jamen dog, jeg er smigret" svarede hun med et kækt smil, som hun ikke kunne dy sig. Manden virkede dog ganske ung, næsten som en lille dreng? Ikke at hun sagde noget af det højt, for det kunne sikkert godt støde ham eller fornærme ham. De unge blev så nemt fornærmet for tiden. Sitali mindes dog ikke at have set ham i Thal'Elor, så hun tvivlede på, at han havde opholdt sig længe i byen. Derfor måtte han jo være fri til at bevæge sig i Balzera uden at frygte for at blive solgt til den nærmeste herre i byen.
Sitali bemærkede Nasir's interesse for Sihan, som hun holdt en smule fat i det store dyr. Sihan var stor nok til at være højere end hende, hvis han løftede hovedet.
"Jeg vil ikke anbefale at De rører ham, han er meget beskyttende overfor mig" sagde hun roligt, for at komme en eventuel katastrofe i forkøbet. Ingen af dem behøvede at få vagternes opmærksomhed i byen. Særligt ikke hvis de så blev ført til fyrsten. Ham havde hun allerede stiftet bekendtskab med én gang og det var nok. Hun virkede dog overrasket, da Nasir gav udtryk for at han havde hørt hendes navn før. Hun lo stille, som hun nejede ganske let.
"Jeg er en del af Ældre rådet i Thal'Elor" det var ikke løgn, men også lidt en underdrivelse, eftersom at hun faktisk var leder af rådet, men det var ikke noget hun lagde særlig meget vægt på. Særligt ikke overfor andre, der ikke boede i byen.