Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.12.2021 00:10
Den lille satyr var iført en pelskantet kappe og vanter, nu hvor han besøgte Dianthos i vintersæsonen. Der var frygteligt koldt her nordpå, når man var vant til Rubiniens varme klima, men det var godt at være på familiebesøg, og en tur på markedspladsen skulle der naturligvis også til at samle nogle gode sager op til forretningen derhjemme.

På hovedgaden fik han øje på en ung mand, der stod og så lidt søgende ud. Han lignede også, at han hørte til i det varmere klima - huden var mørk, men håret ganske hvidt. En interessant sammensætning.

Han fulgte mandens blik og fik øje på en smukt klædt kvinde, der stod og kiggede ind af en butiksvindue, og han vippede en smule med øjenbrynene, som han stillede sig ved siden af manden. "Fået øje på noget smukt?" Spurgte han smilende. Ah, ung kærlighed, det var lige hvad han havde brug for til at varme sit aldrende hjerte..
Cole

Cole

Medejer af Skæbnens Tråde

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 23.01.2022 11:03
Coles liv havde ændret sig rimelig markant efter at være flyttet ud af Livs hus, og ind med kun Dag. Armbåndet havde gjort hans vredesudbrud mindre ofte, og så var han også begyndt at lave noget han holdt af. Engang imellem følte han sig dog stadig som den lidt akavet bondedreng som var kommet til Dianthos.

Dag havde lovet at passe butikken i dag, som han var ude på nogle ærinder, og som hans øjne havde søgt butik ruderne, var han gået i stå, som han havde fået øje på en kvinde, eller nok nærmere hvad hun bar. En del af skørtet havde nogle meget detaljeret detaljer og blomster, og Cole havde stået i en lettere fascination og set på det. Kunne han også godt lave det? Han ville frygtelig gerne prøve.
Han blev dog hevet ud af sine tanker, som en stemme i nærheden af ham virkede til at være henvendt mod ham. Han hev blikket væk, og fik øje på satyren der virkede til meget bevidst at have stillet sig ved hans side. ”Undskyld hva’?” spurgte Cole, som enden af sætningen fik den lidt mere bondske accent på sig, til trods for at hans klæder vidnede mere om en handelsmand end en bondedreng. 

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 28.01.2022 21:30
Mandens klæder var noget af der, der øjeblikkeligt havde fanget Sehzades blik. De lignede noget, der blev båret af handelsmænd: en klasse af folk, som satyren selv omgik sig med. Hans egen påklædning var mønstret i rubinsk stil, selv om den var mere egnet til det køligere klima, og hans horn var som sædvanlig pyntet med gyldne ringe.

Mandens lidt bondske tonefald overraskede ham derfor også en del, men han kunne vel være kommet til penge.. et perfekt tidspunkt i sit liv at søge kærlighed, hvis økonomien var på plads!

"Ja .. hende der.. Jeg kunne ikke undgå at se dit blik!" Han kantede sig en smule nærmere manden med et sigende smil, mens han sænkede stemmen, som var det deres hemmelighed. Et kort lille kast blev gjort med hovedet i retning af kvinden med de smukke klæder, og som også selv så ganske yndig ud. Hun var lidt af en fryd for øjet - men naturligvis alt for ung til Sehzade. Derimod et perfekt match til en ung, kærlighedssyg handelsmand..
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 29.01.2022 10:46
Cole var ikke nødvendigvis god til andre folk, selvom han var blevet bedre til det med tiden. Det hjalp nok at han ikke følte sig ligeså tilbøjelig til at eksplodere i hvert et lille øjeblik når der var noget der faldt lidt til siden. Der var selvfølgelig heller ikke ligeså mange der forsøgte at få ham til at eksplodere.

Hans blik faldt tilbage på kvinden. “Hende?” Spurgte han lidt forvirret, og prøvede at se om der var noget mere unikt ved hende, men hans blik blev ved med at glide tilbage på broderiet, som fik øjnene til at blive lidt blødere id et. “Det er meget smukt,” Mumlede han. Havde han overhoved tiden til at forsøge at lære at gøre det sådan? De havde trods alt nogle bestillingerne liggende i butikken som han også skulle tage sig til. Det var begrænset hvor meget fritid han egentlig havde med en butik der skulle køres rundt, ikke at han havde så stort et problem med det.
Der var dog stadig et større spørgsmål. “Hvad mener du med mit blik?” Han ved godt han var forfalden, men hvorfor blandede en satyr sig i hvad han så på? Og hvorfor skulle kvinden pointeres når det.var broderiet han kiggede på.

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.01.2022 15:55
Sehzade stod bare med et smil, der spillede på læberne, så manden havde tid til at tænke. Han forstod godt, at han var lidt distraheret af den smukke dame, og det var jo heller ikke hver dag, at en satyr kom vandrende op til én på den måde .. men Sehzade kunne ikke helt lade være.

Han nikkede ivrigt, mens den unge mand talte. Ah, ja, at sætte ord på følelserne.

"Du er en ung mand .. og hun en ung kvinde." Sagde han sigende, mens det hornede hoved nikkede op og ned. Med et sigende smil så han op på manden: "Snart kommer lunere tider til Dianthos .. foråret og kærligheden er i luften." Fortsatte han. Man kunne næppe ignorere det længe .. og Sehzade ville så gerne gøre sit til at hjælpe de unge mennesker lidt på vej. Det var ikke altid så nemt for dem at få sat ord på deres følelser.. og for disse to ville det jo ligefrem blive et første møde! Det var om at skubbe den unge mand til at fange hendes opmærksomhed, før det var for sent..
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 29.01.2022 20:57
Retningen samtalen tog var fuldstændig fra en Coles blinde vinkler. Han så det på ingen måde komme. Hans hoved blev både blegere og rødere hvis det var muligt, men han så i hvert fald en anelse forkert ud i hovedet. Romantik? Kvinden? Kærlighed? Han kunne slet ikke forholde sig til det, og han havde da slet ikke tiden til det. HAN KENDTE HENDE HELLER IKKE! Der var i hvert fald mange grunde til hvorfor Cole ikke mente at det var der han ville hen af.

“Undskyld hvad?” Sagde han. “Jeg er ikke… hun er ikke! Kærlighed?” Sætningerne virkede ikke helt til at kunne blive færdiggjort som hele hans hjerne bare var gået lidt i baglås. At formulere at han ikke var interesseret, var åbenbart lidt sværere at gøre, end han hidtil havde tænkt.
Hans øjne blev også ved med at flakke mellem Sehzade og kvinden der virkede til at være faldet i snak med en af hendes veninder, og lo højlydt. I Coles øjne var hun blot en af mange kvinder på gaden.

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 13.03.2022 10:29
Det var tydeligvis en af de første gange, den unge mand var ved at gå kærlighedens vej. Staklen var jo ganske usikker på, hvordan han skulle gribe det hele andet - fanget mellem ønsket at gå op til kvinden og frygten for den afvisning, der skulle komme .. Sehzade nikkede vidende for sig selv. Han skulle nok hjælpe!

Den lille satyr trissede hen foran den hvidhårede mand og lagde forsigtigt begge hænder på hans skuldre, mens han så op på hans ansigt, udstrålende det, han selv mente var opmuntring:

"Det er ikke nemt, den første gang, men du kan gøre det! Gå hen og præsenter dig for hende, og spørg om du må invitere hende på en bid mad!" 

Sagde han og nikkede ivrigt op mod den kærlighedsramte mand. Vejen til folks hjerte gik ofte gennem maven - og der kunne ske mange ting, når man først havde inviteret dem ud og spise! Lidt romantisk musik .. hjerterne der bankede hurtigere. Ak ja, Sehzade kunne tydeligt se det for sig!
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 19.08.2022 21:23
Cole's øjne blev bare større og større som det gik mere og mere op for ham hvad satyren snakkede om. Kærlighed? Det havde jo intet med noget som helst at gøre. Men at få sagt det og få formuleret at det ikke var det det handlede om, var svært, og manden var så intens.
Han troede ellers at han var blevet bedre til at folk og at interagere med dem, men der var selvfølgelig aldrig nogen der havde prøvet at komme hans manglende kærlighedsliv til livs før. Ikke aat han følte at han manglede det.

"Jeg er ikke helt... sikker på at... det er det.." hans stemme blev allerede lavere og lavere, selvom han også godt kunne høre at han skulle sige noget andet. Det her fik ikke besked på tværs. "Jeg kigger altså ikke på hende..." Nej, det var heller ikke korrekt.
Hele hans hals virkede til at snørre sig sammen, og han kunne også godt se hvor begejstret satyren var over det her, men han var vitterligt ikke interesseret i anet end hendes broderi på skørtet.

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 20.08.2022 12:27
Den stakkels mand var jo ganske ude af den! Det var heller ikke nemt for unge mennesker sådan at tage kontakt til hinanden, men Sehzade havde ikke tænkt sig blot at give op .. måske han blot havde brug for at tage det i et roligt tempo.

Satyren rakte derfor glad en hånd frem, for at hilse på: "Mit navn er Sehzade Stavros.. Ja, undskyld jeg maser mig sådan på, men jeg elsker at hjælpe unge mennesker med de her svære ting.. Kom, min dreng, lad os blot gå lidt ned ad gaden her, så vi ikke taber hende helt af syne..."

Han blinkede fortroligt til den unge mand, som forhåbentlig blot skulle varmes lidt op, før han kunne tage mod til at snakke med den unge kvinde. Ellers var der masser af andre fisk i søen, som Sehzade kunne hjælpe ham med at fange!
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 07.11.2022 20:56
Det var nemmere at stå i Skæbnens Tråde og snakke med kunderne, end denne her fremmede mand, som nu havde bestemt sig for at Cole var hans nye… projekt? Det var i hvert fald ikke noget Cole ønskede, eller havde lyst til, men det var åbenbart for svært for ham rigtig at sige det til manden. Nej, han blev bare nødt til at finde ud af hvordan han sagde det, og så - . Mere blev der ikke tænkt før manden introducerede sig og bare smed Cole helt forfra i forberedelsen på at komme ud af situationen.

Han fandt sig selv introducere sig selv, til trods for at han ikke var sikker på hvorfor. ”Cole.” Nej han blev nødt til at sige noget. ”Jeg tror ikke at det er… det er ordentligt at følge efter en ung dame.” Ja, det var i det mindste en start, men det var i forvejen ikke hele grunden til at det var forkert til at starte med.
Hvis der i det mindste var noget at blive sur over, så kunne Cole nok bedre havde forholdt sig til situationen,m en det var som om at man bare var sammen med en forvirret gammel mand der ikke anede hvad der foregik.

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 03.12.2022 17:14
Sehzade lagde hovedet en anelse på skrå, så et par af de gyldne perler i hans skæg stødte sammen i en let klirren. Det var slet ikke nemt at forstå sig på den unge mand her, men han var jo også et menneske, og selv om Sehzade havde boet blandt hans slags det meste af sit liv, var der stadig ting, som var .. anderledes..

"Åh, jamen vi gør jo slet intet .. så De er ikke interesseret i at finde ud af, hvem hun er?" 

Spurgte han undrende. Han var stoppet igen, trædende lidt ind til siden på den travle gade. Der ville ikke gå mange sekunder, før den velklædte frue var helt ude af øjesyn .. ak, men hvis den unge mand ikke ville, så var det svært for Sehzade at gøre noget for at få romantikken til at blomstre. 
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 27.12.2022 15:03
Hvordan var det kommet til et punkt, h vor Cole følte at han skuffede denne her fremmede mand, som havde bestemt sig for at det var dagens mål at sørge for at Cole ville få en… kæreste? Han forstod ikke engang hvorfor han havde draget de konklusioner, selvom broderiet på hendes kjole… helt igennem smukt. Det var dog ikke det han skulle tænke på.

”Jeg ved ikke hvorfor jeg skulle,” sagde han derfor endelig, selvom han trak en lille mine i ansigtet. Han var ikke specielt komfortabel i hvor samtalen var på vej hen. ”Der er ingen grund til at forstyrre hende.” Af mere end en grund hvis han skulle være helt ærlig, selvom han ikke helt kunne stoppe hans blik fra at glide i retning af hende, men hun var allerede ved at forsvinde i menneskemængden, og det var allerede for langt væk til at han rigtig kunne se broderiet han havde kigget langt efter. Han ville nok finde noget lignende et andet sted alligevel, eller prøve selv at lave det han havde set. 

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 05.01.2023 16:00
Den lille satyr sukkede for sig selv og rystede på hovedet. Han vidste godt, at han måske var en anelse for ivrig når det kom til at blande sig i andres kærlighedsliv, og nu var den stakkels, unge mand jo blevet helt forfjamsket. Havde Sezhade i virkeligheden gjort det hele værre? Ville kærligheden have fået ro til at blomstre, hvis han ikke havde blandet sig?

Tanken var næsten nok til at få ham til at hænge med hovedet.

I stedet stillede han sig foran Cole og kiggede alvorligt på ham. "Min kære, unge mand, jeg har jo gjort Dem ganske forstyrret. Fortæl mig .. er De okay?" Spurgte han, mens blikket indgående så ind i mandens øjne. Han vidste at den unge pige måtte være nået ud af syne efterhånden, men sådan måtte det være .. måske skæbnen ville lade dem mødes igen.
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 06.02.2023 21:13
Cole rystede på hovedet, lidt mere markant end der var meningen og noget af det var faktisk ikke engang ment for satyren der stod foran ham. Nej han blev nødt til at sætte satyren på plads, så han kunne komme ud af denne her situationen.
Pinligheden og følelsen af ikke selv at kunne bestemme gnavede i hans indre, og selvom han ikke følte at der var risiko for noget, så hadede han når han stod med de her følelser.

”Jeg er ikke… interesseret i hende,” fik han endelig sagt og de askegrå øjne kiggede endelig lidt mere stift ind i øjnene på manden. Han tog endnu en indånding, og prøvede at formulere sig som han bedst kunne. Han skulle ikke stresse eller overtænke. Han skulle bare forklare sig. Det var hvad han var blevet lært at gøre. ”Jeg studerede blot hendes kjole.” Præcis. Det var præcist hvad han skulle sige. Dog uden konteksten var det ikke ligefrem fordi at den sætning fik det til at lyde på nogen måde bedre. Hvorfor ville en mand kigge på en kvindes kjole trods alt. 

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 25.03.2023 10:31
"Åh.." Sehzade stirrede et øjeblik ind i mandens øjne, derefter ned ad gaden mod kvinden, der var forsvundet i menneskemængden. Det havde været en ganske fin kjole, men den lille satyr havde ofte andre idéer om, hvorfor mænd stirrede efter kvinder. 

Han var stadig ikke helt overbevist om, at den unge mand ikke forsøgte at stikke ham en løgn, fordi han fandt situationen pinlig - men sket var sket, og nu var der ikke nogen mulighed for at indhente hende længere.

"Jamen de har da tilsyneladende ikke travlt, så lad os gå en lille tur ned ad gaden og få samlet tankerne. Det var ikke min mening at putte Dem i en ubehagelig situation .. Fortæl mig lidt om Dem selv, hvis De har lyst." Sagde han muntert. Der skulle en del til, før Sehzade følte sig pinligt berørt - og var det ført sket, ja så var følelsen hurtigt overstået igen.
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 26.03.2023 12:00
Ikke travlt? Det var ikke de ord som Cole ville bruge om sit liv, men der var ikke meget at gøre, da satyren åbenbart havde bestemt sig for at de skulle stifte bekendtskab med hinanden. Desuden var kjolen Cole havde studeret jo også forsvundet, nu når kvinden var gået. Så var der trods alt ikke så meget at gøre ved det punkt.
Og Cole brød sig trods alt ikke om at være uhøflig overfor andre, og Dag... forventede ikke at se ham foreløbig. "Det er helt i orden, du... kunne trods alt ikke vide bedre." Selvom Cole nu havde en halv tanke om at man nok bare generelt ikke burde gå over og give kærlighedsråd til en komplet fremmede, men det var trods alt heller ikke alle der var lige meget på bølgelængde omkring lige den del.
"Jeg ved ikke hvor meget tid jeg har..." indrømmede Cole, men han lod trods alt ikke til at forlade satyren. "Jeg arbejder i Skæbnens Tråde, en brodeributik." Det var vel den vigtigste information der var om ham. Der var så mange andre ting han ikke havde lyst til at give ud af oplysninger trods alt. 

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 06.05.2023 12:21
Sehzade rystede lidt på hovedet for sig selv. De var besynderlige, de Dianthosianere, så travlt de havde med aldrig at blande sig i hinandens sager - nogle gange måtte man give dem et gevaldigt skub, men ofte når man forsøgte, så stejlede og panikkede de. Nuvel, han havde da gjort sit.

"Åh, spændende. Skæbnens tråde, det lyder unikt. Er der vævet magi i klæderne?" Spurgte satyren nysgerrigt, glædeligt kastende sig over det nye emne, siden interessen for kærlighedssnak tilsyneladnede ikke havde været stor. Men han var trods alt nu engang også selv en forretningsmand, og han fandt det altid spændende at høre om andres erhverv.

På sin små, korte ben fulgte han derfor efter Cole ned ad gaden og gav ikke mine til, at han ville overlade den unge mand i fred til sit arbejde..
Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 13.05.2023 07:59
Cole kunne alligevel mærke sig selv blive lidt draget ind i samtalen, måske fordi de faktisk kunne snakke om noget han havde mere forstand på, og noget han var væsentlig mere passioneret omkring. Det var over årerne blevet hans lille hjertebarn, fordi det også lidt gav ham en mening med hverdagen som ikke bare var at passe på Dag.
"Ikke det alt sammen," medgav Cole. "Men vi kan godt gøre det. Nogle af de tråde vi bruger er i hvert fald magiske. Hvis du nogensinde skulle få behov for noget, er du velkommen til at komme forbi." Satyren var i hvert fald pragende nok til at det kunne være en mulighed, selvom det oftest var et noget finere klientel. Og måske skulle han ikke have inviteret ham til det, for... Cole var lidt sikker på at han ville overrumple ham, som han også havde gjort tidligere, med sine formodninger og antagelser. 

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 213 år

Højde / 152 cm

Krystal 08.07.2023 19:30
“Det vil jeg da gerne. Kan I lave noget i rubinsk snit?” Klukkede den lille satyr fornøjet. Han brød sig gerne om at udvide garderoben med noget fint af og til, og det havde da også være nødvendigt et par gange, efter han fik anlagt sig en lille topmave. 

“Og hvilken slags magi, er der i trådene?” Fortsatte han, nysgerrig efter at vide mere om forretningen. Han var jo selv lidt af en forretningsmand, hvis man skulle sige det sådan - og satyren havde en lille, skummel bagtanke om, at med lidt tid og held, så skulle han da nok kunne få sat den unge mand op med en eller anden.. Der var mange skønjomfruer eller skønne knægte, hvis han svingede mere i dén retning, i Dianthos.. det var blot om at holde øjnene åbne og ikke forspilde chancen.

Ak, satyren kiggede håbefuldt gennem menneskemængden, men hende med kjolen var for længst forduftet. Det var nok ikke ment til at være, særligt ikke sådan, som Cole havde holdt igen. Nuvel, Sehzade ville da også nødig presse sig ALT for mget på…

Cole

Cole

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 172 cm

Helli 25.11.2023 19:26
Cole blinkede lidt. Han var lidt overrasket over at satyren var interesseret i hans arbejde, men det var også et af de emner som Cole følte sig sikker i, så for første gang siden de var stødt ind i hinanden virkede det til at han faktisk slappede lidt af i sig selv, og han åbnede op.
"Vi har ikke så meget forskelligt, så det er mest de mest normale magier," sagde han med et nik og prøvede at huske på hvad det var. Det var betydeligt dyrere så det var ikke ofte at nogen faktisk købte det. "Vi har noget der bedre temperere tøjet, så man hverken bliver for varm eller for kølig. Så er der også at gøre det mere slidstærkt, og vi har naturligvis også noget der gør det mere ildresistent." Der var meget små ting de gjorde, men de var trods alt ikke specialiseret i at lave magisk tøj. De specialiserede i at lave flotte broderier. 

1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator
Lige nu: 1 | I dag: 4