"Jeg tror snart at jeg dejser om." lød det lidende fra hende, og hun prøvede at tørre sveden af sin pande. Tyran lå foldet om hendes hals som sædvanlig, og nød blot at kunne sole sig lidt i solens skarpe stråler.
Malibu og kvinden, som havde reddet hende fra sølet dengang hun var yngre, havde reddet gennem ørkenen i et par dage nu. De var på en mission for at finde en mand der havde lavet dokumentforfalskninger af en eller anden art. Malibu satte sig sjældent ind i hvad personerne var dømt for som de jagede, så længe der bare være en dusør i den anden ende så var hun tilfreds.
Opgaven skulle ikke kræve det store fysisk. Tilgengæld var manden rigtig god til at gemme sig, og de skulle finde ham inden han kunne nå at flygte ud af Rubinien.
Varmen var hed, og Malibu svedte steder hvor man ikke burde. De tog et kig på hinanden da de nåede en oase, og valgte at tage et hvil her. Stedet var smukt, og træerne gjorde at det gav en masse skygge, så pigerne kunne gemme sig for solen. Efter de havde bundet kamelerne fast (så de ikke stak af), fandt Malibu en saftig fersken-agtig frugt frem og spiste den. Det kølede lidt, og hurtigt tog hun fat i sin drikkedunk og tog nogle ordentlige slurke af vand. "Ahh.."
Vandet funklede krystalblåt, og den anden kvinde meddelte at hun ville ligge sig lidt væk og tage sig en lur. De havde jo rejst langt. "Sov godt. Jeg tror jeg vil tage mig en dukkert." Svarede hun den anden, og begyndte at tage sit nomadelignende tøj af. Hun hjalp Tyran af sig, og satte ham på en sten så han kunne sole sig videre. Slangen hvislede.
Da der jo tydeligvis ikke var andre, var Malibu derfor ikke særlig blufærdig. Hun stod helt nøgen, og skyndte sig ned i det klare vand. Hun gispede kort da kuldens kontrast på hendes varme hud ramte, men lidt efter lidt vænnede kroppen sig til vandet. Det var en behagelig temperatur, og det hjalp helt klart på hvor hedt hun havde det.