"tag dig sammen Aileen," mumlede hun til sig selv og fik sin mad over og begyndte at spise. hun havde heldigvis sparet nogle mønter op ellers havde hun ikke haft råd til mad. hun så rundt i lokalet og kendte ikke rigtigt nogle. men var dog glad for hendes forældre ikke var her. de havde aldrig forstået hende. hun ønskede ikke at blive som dem, hvorfor forstod de ikke det?
1 2
En kold dag.
Mong 30.05.2021 16:43
det tordnede, lynede og øsede ned, og Aileen havde gået en tur fra truppen så da lynene kom skyndte hun sig ind i en kro. hun sad foran pejsen og varmede sig. hun havde et krus øl ved sin side og prøved at blive tør hun vidste at truppen snart ikke ville ha plads til hende mere. de havde talt om det bag hende ryg og det gjorde hende lidt ked af det. hun sad roligt og tog en slurk af øllen. hun så på ilden og nød lidt dens ellers så dejlige varme da nogle drypper kom ned gennem skorstenen og ramte ilden. røgen fik Aileen lidt ud af trangen og hun rejste sig og gik op til kro pigerne. hun bestilte lidt mad og satte sig ved et bord der var tomt. hun så ned i øllen og overvejede om hun bare skulle blive væk fra truppen nu de ikke havde råd eller plads til hende mere. men hun kunne jo ikke vende hjem. hun anede ikke hvor hun skulle tage hen nu. hun kløede sig lidt i nakken og sukkede."tag dig sammen Aileen," mumlede hun til sig selv og fik sin mad over og begyndte at spise. hun havde heldigvis sparet nogle mønter op ellers havde hun ikke haft råd til mad. hun så rundt i lokalet og kendte ikke rigtigt nogle. men var dog glad for hendes forældre ikke var her. de havde aldrig forstået hende. hun ønskede ikke at blive som dem, hvorfor forstod de ikke det?
Nyx 30.05.2021 16:55
Aftenens dårlige vejr var normalt et godt tegn for Zhahi, det betød flere mennesker på kroerne, og dermed flere kunder til hende, men lige denne dag havde hun besluttet sig for en fridag. Denne besked havde kunderne omkring hende dog ikke modtaget, og hun havde nu for femte gang bedt om at blive ladt alene, uden den store success. En sorthåret kvinde, drivvåd og alene ved et bord fangede hendes opmærksomhed, det kunne nemt blive hendes redning, og kvinden så også lidt trist ud, måske kunne hun hjælpe med at gøre hendes humør det bedre?
Zhahi fjernede sig fra baren, med sit ølkrus i hånden og gik igennem kroen, så vidt muligt opsat på at undgå de andre gæsters opmærksomhed.
På vejen derover lagde Zhahi mærke til at kvinden talte til sig selv, og idét hun satte sig ned ved bordet smilede hun et varmt smil til kvinden. "Hvorfor skal du tage dig sammen Aileen?" Zhahi talte med en venlig dæmpet stemme, og hendes udstråling emmede af godmodig interesse. Hun satte sit ølkrus på bordet og kiggede afventende på kvinden, her lagde hun mærke til hvor køn hun var, selv når hun så ud til at dele garderobe med en druknet rotte.

Mong 30.05.2021 17:05
Aileen havde siddet i sin egen verden da en stemme sagde hendes navn. hun så forskrækket op og blinkede et par gange. ja hun lignede nok en druknet rotte lige nu. men det gjorde ikke at hun frøs mindre. hun så på kvinden med et undrene blik. hvor kendte hun hendes navn fra? var de bekendte?"øhm..." hun anede ikke hvad hun skulle svare, når man talte eller som hun havde mumlet for sig selv forventede man ikke man skulle ha svar tilbage.
"fordi, jeg er ved at komme ud hvor jeg ikke ved hvad jeg skal stille op?" sagde hun halvt spørgerne. for det var da derfor hun havde sagt det. dig undrede hun sig stadig over at kvinden her kendte hendes navn. hun havde ikke lige opfanget at hun havde sagt det til sig selv.
Aileen tog et tør øl og stilte koppen stille ned og så med sammen knepne øjne på hende. "kender vi hinanden?" spurgte hun så pludselig for hun anede virkelig ikke hvem denne kvinde var. måske kendte hun Aileens forældre, hvilket hun ikke håbede for så ville de jo snart finde hende og få hende hjem og træne hende ydeligere op. noget hun selvfølgelig ikke ønskede. hun var ikke kriger. hun var optrader i hjertet, hun slå blikket ned i maden og tog en bid af salaten og bøffen. men lod kartoflerne være lige nu.
Nyx 30.05.2021 17:15
Zhahi lyttede opmærksomt til kvinden i mens hun svarede, med hovedet lagt let på skrå og et smil på læberne. Selvom hun ikke vil indrømme det, så var forvirringen hos kvinden måske en smule underholdende. "Der har jeg selv været en gang, det kan godt være ret hårdt at komme tilbage fra." svarede Zhahi hende i et roligt toneleje. Hun rakte hånden op for at stryge noget af det blå hår væk fra ansigtet og om bag øret. "Nu gør vi, mit navn er Zhahi." Zhahi tog en slurk af sin øl før hun rakte hånden frem for at hilse officielt på kvinden Aileen.
Hun lagde mærke til hvordan kvinden virkede lidt mistroisk overfor hende, men det var også kun naturligt når hun havde brugt hendes navn ud af det blå. "Du sad og talte til dig selv, jeg tænkte du måske lignede én der kunne bruge et venligt selskab." Zhahi forsøgte sig med at sende hende et afvæbnende blink med øjet.

Mong 30.05.2021 17:25
havde denne kvinde prøvet det? hun så ellers ud til at være på alder med Aileen. men synet kunne jo bedrage. da kvinden strøg noget hår bag øret og afsløret ørene kunne Aileen ikke lade vær med at smile. ja synet bedrog hende. kvinden var vidst elver og de kunne blive gamle.Aileen tog roligt og lagde sine ting fra sig og rakte hånden frem og trykkede hendes hånd. "Aileen, men det ved De jo allerede" Aileen talte sjældent til sig selv så at blive konfronteret med det gjorde hun grinte lidt. "det sker ellers sjældent" sagde hun og så op på de smukke blå øjne kvinden havde samt det smukke blå hår. "det kan De måske ha ret i, jeg føler mig ikke så glad lige idag," hun smilte ned i bmaden og sukkede og i det hun sukkede faldt en dryppe vandt fra hendes hår ned i bøffen. hun virkede ret ligeglad med det, nok fordi hun var lidt bange for at blive tvunget hjem til sine forældre og blive kriger.
Aileen hadede at indrømme det men det var måske hendes eneste mulighed at tage hjem og blive kriger vis ikke hun skulle leve på gaden hvilket hun havde prøvet og ikke ønskede igen. hun så op på Zhahi igen og sendte hende et vemodigt smil. hun prøvede altid at holde humøret oppe men lige nu, hvor hendes drøm om at blive optrædene var ved at blive knust følte hun sit humør var i bund.
Nyx 30.05.2021 17:59
Zhahi trak på skuldrende og lænede sig tilbage i stolen, og i en yndefuld bevægelse lagde hun det ene ben over det andet. "Så kan jeg jo kun være beæret over at få lov at opleve sådan en sjældenhed, ikke sandt?" Kvindens sørgmodighed var tydelig at læse, men forholdet bag dette var ikke umiddelbart klart forståeligt. "Fortæl mig om dine sorger Aileen, jeg er god til at lytte og smerte er nemmere at bære når man er flere om det." Zhahi fandt et lommetørklæde frem fra en gemt lomme i sin kjole og lænede sig frem. Ganske forsigtigt, og med langsomme bevægelser, tørrede hun lidt vand af Aileen's kind og derefter hage, før hun lænede sig tilbage igen.
Det var ikke hendes umiddelbare intention at flirte med kvinden, hun var skam ganske ærlig om hendes venlighed, men desværre lå det i hendes natur at fremstå på den måde, og det varme glimt hun havde i de ellers isblå øjne udstrålede en empatisk interesse. "Og du behøver ikke at kalde mig De, jeg er ikke en fin frøken, vi kan jo skåle for at være dus?" Zhahi hævede sit ølglas og så afventende på kvinden.

Mong 30.05.2021 18:35
et lille grin kom ud af Aileen da hun talte om at være beæret over at opleve en sjældenhed. ja det måtte hun da gerne være. hun mistede dog hurtigt smilet igen og da Zhahi talte om at dele sine sorger så hun op og skulle til at svare da et lommetørklæde kom mod hendes ansigt. hendes våde hår havde løbet ned af hendes ansigt uden hun havde gidet gøre noget ved det, hun smilte forsigtigt og så på de smukke isblå øjne. "jo... jeg overhørte nogle fra min skuespillertrup om at de var nød til at afskede mig snart. de havde ikke plads og råd mere" sagde hun og sukkede lidt før hun forsatte. "så jeg har ingen steder at tage hen. min familie skal jeg ihvertfald ikke opsøge så ender mine drømme med at blive knust som korn der bliver til mel" ja det lød overdrevet men det var det ikke. da Zhahi talte om at blive dus smilte Aileen og nikkede. hun løftede til krus og skålede. hun havde været van til at skulle sige De Dem og Deres til alle hun ikke arbejdede med. så det lå bare i hende.
"det er en aftale" sagde hun og tog en slurk af ølen. ikke meget for hun kunne ikke lig at blive fuld så et lille slurk var nok for hende.
Aileen så på Zhahi med et roligt blik og ventede på hvad hun ville sige til hendes "smerte" selv om det jo ikke var det nemmeste at tale om at man skulle forlade hvad man elskede, og det faktum at man ikke kunne vende tilbage til familien.
Nyx 30.05.2021 18:48
Zhahi lyttede til hendes kvaler, og det med at få sine drømme knust rungede bestemt ikke hult for hende, hun havde selv fået hendes drømme knust, og et eller andet sted i sit liv havde hun også helt sat en stopper for at håbe på noget i livet. Nu var livet bare som det var, og det kunne hverken blive værre eller bedre. "Jeg kan godt forstå at det hele virker lidt håbløst lige nu, det var en grim nyhed at få." Zhahi tænkte over situationen et øjeblik; det var bestemt ikke nemt at finde sig en ny tilværelse, især som omrejsende skuespiller. Hendes hjerte blødte også lidt for kvinden, hun havde selv stået i en situation hvor hun intet sted havde at være, og hvor alle hun havde kendt var væk for længst. "Måske det kunne være en idé at tale med dem direkte? I det mindste kunne i måske blive enige om hvor lang tid du har tilbage hos dem, og i så fald om du skal forsøge at finde husly og arbejde indtil du kommer på benene igen?" Zhahi talte i en varm tone, og håbede ikke at hendes pragmatiske væsen ville fornærme Aileen. "Du er en køn kvinde, og verden er fyldt med døre der åbner sig for smukke kvinder med talent."
Zhahi skålede med hende og tog selv en behersket slurk, netop for ikke at blive for beruset for hurtigt.

Mong 30.05.2021 19:01
Aileen følte bare vis hun talte med dem om hvad hun havde hørt at de ville smide hende uud med det samme. det frygtede hun faktisk noget lige nu. hun lyttede til Zhahi og hendes forslag. "det kunne jeg. men vis de smider mig ud med det samme hvad gør jeg så" hun så op på hende med lidt frygt i øjnene. det var tydeligt at hun ikke ville forlade dem men gerne ville blive der hvor hun var. det var bare svært vis de ikke havde råd eller plads mere.Aileen så ned i maden og lukkede øjnene et kort øjeblik og hendes øre forsvandt og to katte øre fra et halvdyr kom frem. hun så på Zhahi og vippede med ørene. "talent til skuespil har jeg, jeg kan bogstaveligt være hvilket som helst væsen jeg ønsker det, jeg kan få folk til at føle hvad jeg synes stemningen tillader, men at finde et sted det passer ind ud over skuespil kender jeg ikke"
hun blinkede og de to katte øre lagde sig ned af hendes hoved. tydeligt deprimeret. hun tog en bid mere af salaten og gumlede lidt. hun var ikke fornærmet over at blive kaldt en smuk kvinde, men jeg ønskede jo at finde en mening med sine evner ud over hvad hendes forældre mente de kunne bruges til.
Nyx 30.05.2021 19:21
Zhahi tænkte igen, og hendes blik blev fjernt et øjeblik indtil hun kunne komme frem til en konklusion. Langsomt fokuserede hendes syn på kvinden igen og hun smilede et sorgløst smil. "Så finder du bare mig her, jeg kan nok godt skaffe dig et værelse." Zhahi blinkede til Aileen. Penge og tjenester skulle hun nok kunne finde, og for at hjælpe en kvinde i nød ville hun gøre sit bedste for at hun ikke skulle ende på gaden.
Zhahi tog en slurk af sin øl igen, og havde hun været mere bramfri og mindre empatisk havde hun nok forslået hendes eget hverv, men det var langt de færreste der kunne klare den slags arbejde, og hun ville ikke ønske for nogen at blive tvunget ud i det.
Hendes øjne flakkede op til Aileen's øre der vippede frem og tilbage, og et øjeblik var hendes opmærksomhed tryllebundet af dem, for derefter at vende tilbage til samtalen. "Du kan altid blive danserinde, eller sangerinde? ellers så kræver det daglige liv også at man bærer mange forskellige masker. Jeg ved godt det ikke lyder så tiltrækkende, men et job som barpige er væsentligt bedre end at sulte på gaden." hendes tonefald gav et hint til at Zhahi talte fra personlig erfaring.

Mong 31.05.2021 11:46
Katteørene forsvandt og hendes egne kom tilbage. hun lyttede til hvad Zhahi sagde og det lød nu ikke dumt med en der ville hjælpe hende. "det sætter jeg virkelig pris på" sagde hun med et varmt smil. hun så på hende da hun talte igen om at blive danser- eller sangerinde eller enda en barpige. hun tog sig til nakken og tænkte sig om. "hmm det lyder rigtigt nok. selv om jeg ikke tror jeg vil være god til barpige, jeg har ikke den bedste balance med flere ting i hænderne" sagde hun med et lille grin da det passede. hun kunne godt synge, danse måske, men balancere med flere tallerkner og krus på en bakke troede hun virkelig ikke ville fungere. men det var fordi sidst hun gjorde det faldt hun over sine egne ben og spildte på en. det havde hun virkelig ikke lyst til at gøre igen.der gik ikke længe før en mand kom forbi dem og så på zhahi med lyst i øjnene. han havde vist lyst til en som hende. selv om hun jo tydeligt havde sagt jo hun ville ha en fri dag. manden stoppede og satte armende på Aileens stol og så på Zhahi. "hvad så smukke, hvad siger du til at more en rigtig fyr i dag" Aileen blev irreteret og havde lyst til at stikke ham en flad... eller enda en rund knytnæve. men hun ville hellere ikke være uhøflig over for Zhahi og kroens ejer.
Nyx 31.05.2021 12:03
Zhahi lo af hendes ord, en venskabelig blid latter som gjorde det klart at hun ikke havde til intention at ydmyge Aileen. ”Så har du stadigvæk to muligheder tilbage jo, jeg ville elske at lytte til en god sangstemme.” et underfundigt smil fandt frem på hendes læber, og hun lænede sig frem og lagde hagen i sin håndflade imens hun betragtede kvinden. ”Jeg er sikker på at en kro som denne kunne bruge én som dig, så er det ubehagelige selskab også mere udholdeligt når man har noget smukt at lytte til, og se på.” Zhahi lagde godt mærke til manden, og da han stoppede op ved bordet forsvandt hendes smil ikke, tvært i mod fik hun et glimt i øjnene der tydede på at hun var ude på ballade. ”En rigtig fyr? Jeg vidste slet ikke at der var urigtige fyre.” Zhahi rejste sig fra bordet og nærmede sig manden, og med en blid berøring af hans kind og et intenst blik i øjnene begyndte han at zone ud. Giv mig dine penge. Tanken var kun ment til ham, og imens hendes magi var usynlig, var det tydeligt på manden at han ikke helt var ved sine fulde fem. Kan du slet ikke huske at du skyldte mig fra sidst?

Mong 31.05.2021 12:23
hun kunne jo godt finde ud af at synge. hun havde tit haft en lille sang i optræden. hun vidste dog ikke om hun kunne danse men det kunne hun vel lærer? da hun talte om at Zhahi ville elske at høre på noget smukt rødmede Aileen lidt men det forsvandt da manden kom. hans tilstede værelse var ikke ønsket af Aileen.da Zhahi rejste sig og gik over til manden følte Aileen sig lidt ligegyldig. men hun virkede til at gøre som hun fandt naturligt. hvilket alle jo gjorder. manden grinte lidt af hendes kommentar. "jeg er mere en rigtig fyr end nogle andre du har moret dig med" manden så på Zhahi da hun begyndte at røre ham, og begyndte at finde sin læder pose med krystaller frem og rystede lidt. som om han ikke vidste om han skulle gøre det eller ej. men han lagde krystaller i Zhahis hånd alligevel.
Aileen tog en slurk af sin øl og en bid af kartoflerne. hun ville ikke ødelægge Zhahis sjov vis hun hellere ville det. men Aileen havde nu fået humøret lidt op over for Zhahi. det måtte hun indrømme.
Aileen slå hænderne i bordet og sukkede lidt. hun hadede nogle gange mænd. altid på udgik efter en ting. noget hun ikke synes var retfærdigt for kvinder.
Nyx 02.06.2021 21:18
Zhahi klappede manden på kinden en enkelt gang, og med et godmodigt smil satte hun sig tilbage på sin stol, og smed posen med penge foran Aileen. ”Her, så har du I hvert fald lidt til en grå regnvejrsdag.” Zhahi blinkede til Aileen og så derefter på manden igen. ”Smut du hellere, jeg har fri i aften.”Zhahi var ikke videre mærket af oplevelsen, hun havde oplevet lignende ting mange gange, og det var i situationer som denne at hun kunne bruge sine evner til at drille dem som ikke forstod et budskab. ”Hvor kom vi fra… dine sangtalenter, ikke sandt?” Den blåhårede elver lagde hovedet på skrå og så på Aileen, som om hun var den eneste der eksisterede for hende lige nu. Manden var ikke længere interessant, og hun havde ikke behov for at underholde ham.
Zhahi håbede selvfølgelig ikke at Aileen fandt hendes lille spøg amoralsk, hun havde også gjort værre ting før, og det var ikke første gang hun havde ribbet en idiot for alt hvad han havde på sig fordi han ikke forstod sig på almen høflighed.

Mong 03.06.2021 17:04
da Zhahi pludselig kom tilbage og kastede en pose med krystaller frem for hende så hun meget undrene på hende. hun blinkede et par gange og så ned på posen og så på manden der havde taget sig til nakken, kløende, og gået sin vej. "hvad.... hvordan.... var?" kom det uforstående ud af Aileen. hun havde aldrig set sådan en evne og hun forstod ikke hvordan det kunne lade sig gøre.Aileen så tilbage på Zhahi og så på manden og så på Zhahi igen. helt klart forvirret. hun trak vejret dybt ind og pustede ud igen. hun så på den blåhåret og isblåøjet elver. "jo.... det tror jeg." hun var stadig lidt forvirret. hun slå øjnene ned på sin mad og tænkte sig om. hendes evne med sang og sindsstemning kunne jo nemt lokke mange kunder til, både for at få mad og.... underholdning?! Aileen vidste at sindsstemning kunne bruges forkert og rigtigt men hun ville ikke ha den blev brugt som hendes familie nok ville ha den skullle bruges til.
Nyx 12.06.2021 13:13
Zhahi smilede blot til den mørkhårede kvinde, og drak fra hendes vinglas, og formåede også at tømme det denne gang. ”Sommetider så er mænd så nemme at påvirke.” Sagde hun blot, med et lille hemmelighedsfuldt glimt i de blå øjne. Zhahi rakte ind i den lille bæltetaske hun havde på siden, og fandt en lille hvid elfenbenspibe frem, som hun begyndte at pakke med tobak.”Aileen, nu vil jeg være ærlig over for dig, det fortjener du trodsalt.” Zhahi holdte en lille pause i hendes talestrøm i mens hun fandt en pakke tændstikker og satte dem på bordet, og i langsomme præcise bevægelser fik hun tændt piben. ”Hvis du mister din beskæftigelse som teaterskuespiller, og ender i denne by, så vil du få en del usmagelige tilbud.” Hun sendte Aileen et sigende blik, og satte piben for læberne i et øjeblik. ”Mange mænd vil være grove og ubehagelige overfor dig, og du vil lære at der er få man kan stole på. Det er hårdt at komme igennem sådan en tilværelse.”
Zhahi kunne godt virke lidt hård da hun sagde disse ting, men hun vidste også at hvis Aileen blev kastet ud i det, uden nogen forberedelse, så ville det være ren skærsild at komme igennem. ”Jeg vil gerne hjælpe dig, med hvad jeg kan og hvad jeg har, men du gør klogt i altid at tænke to gange før du sætter din tillid til nogen.”

Mong 12.06.2021 17:20
hun så på zhahi da hun begyndte på alvors snakken og grinte. "det er der også i teater verden. de mener vis man vil frem i verden må man ofre krop og sjæl." tydeligt at hun havde prøvet det på egen krop med usmaglige tilbud. men hun havde bare lige i de øjeblikke givet personerne en flad og gået. men hun stolede også på nogle få. hun smilte forsigtigt til zhahi og nikkede da hun var færdig. dejligt hun ville advare hende.Aileen tog en slurk mjød og stilte den tomme krus på bordet og så på Zhahi. "min far var en af den slags mænd som var grove og min mor var ubehagelig.... tror mig. jeg kender til den verden. det er ikke sjovt at vokse op i." Aileen havde haft mange blå mærker og røde kinder i barndommen. hun glemte aldrig da hendes mor truede hende til at blive i hjemmet og træne til soldat. noget hun ikke lystede. hendes far der trænede hende hver dag og slå hende vis noget ikke gik efter hans hoved.
Nyx 12.06.2021 17:35
Zhahi betragtede Aileen lidt, hun kunne godt se at livet ikke havde været nemt for hende, den slags smerte i blikket var nem at genkende når man selv havde været der. ”Jeg er ked af at dit liv har været sådan, men jeg er glad for at du trodsalt er hærdet. Hvis man er skrøbelig så ender man bare med at blive knust.” Hendes blik vendte sig i mod det tomme mjødkrus som Aileen havde stillet fra sig, og hun drejede hovedet op i mod baren, den var lige så pakket som tidligere, og hun orkede næsten ikke at skulle kæmpe sig igennem menneskemængden i aften. Den stigende larm af fulde mennesker var også begyndt at gå Zhahi lidt på nerverne, ro var en luksusvare heromkring, men en som Zhahi gerne ville ofre sig for at opnå. ”Kan du lide te?” Spørgsmålet kom lidt ud af det blå.

Mong 12.06.2021 18:00
ja hun havde haft en hård barndom og hun ønskede ikke at komme tilbage til den verden. hun så på zhahi og nikkede roligt. hun tog den sidste bid af sin mad og da kom spørgsmålt. "kan du lig te" hun sank maden og smilte venligt. "har du frugtblads te" spurgte hun roligt og grinte. hun var ikke god til mynte og urte te. hun var mere til den søde frugt smag.men jo te kunne man altid drikke for at slappe af. hun vidste dog ikke at zhahi mente hun havde te på et værelse eller de skulle ud et sted og drikke te. hun mente selv de fleste havde te selv. men man kunne jo aldrig vide.
Nyx 12.06.2021 19:04
"Må jeg så ikke invitere dig hjem til te? Larmen og de uhøflige afbrydelser er ved at være lidt trættende, synes du ikke?" Hun lavede en sigende gestus med hendes tattoverede hænder, ud mod den efterhånden ret fulde kundebasis i den lille lumre kro. Selv foretrak hun også frugtte, urtete var efter hendes mening kun noget man gjorde brug af når man var syg. Zhahi havde også lagt mærke til hvordan flere og flere var begyndt at vise dem interesse, interessen rettet mod Zhahi var åbenlyst på grund af hendes mere udfordrende påklædning, og det var som heller ikke noget nyt, men hun ville helst ikke have at denne interesse skulle gå hen og blive ubehagelig overfor hendes samtalepartner. Uanset hvad følte hun sig også mere tilpas i vante omgivelser, og Aileen virkede som typen der godt kunne trænge til lidt omsorg uden bagtanke.

1 2
Chatboks
IC-chat▽