Men det var hen til indlogeringen, helt henne i bunden af Lyspladsen, at Lynette traskede hen.
Svunget over ryggen var det store langsværd, men det var primært skaftet der stikkede ud, da resten var gemt af den tunge rejsekappe der blafrede om hendes sider. Forår var trods alt stadigvæk en kold tid, og hun havde været undervejs fra Juvelen, i nogle dage nu.
Det fik dog nogle enkelte, undersøgende blik til sig, når nogle af de ældre soldater nysgerrigt betragtede den muskuløse kvindes målrettede rute imod hoveddøren, hvem var det dog hun var... et spørgsmål der ikke blev sagt højt. Men da hun fiskede Lysets soldater medaljon frem, gled der dog en betydelig ro over dem, og hun vinkede med et skævt smil en lille hilsen. Det var trods alt også lang tid siden hun havde været her...
... lang nok tid siden, til at hun faktisk ikke helt kunne huske hvor den tidligere junker, nu prins havde værelse henne.
"Øh, undskyld mig. Ved du hvor at jeg kan finde Alexander's barak?" den lyse stemme havde et høfligt smil til sig, da hun fik henvendt sig til en passerende væbner, der øjeblikkeligt stoppede op. Øjnene var store - han kunne ikke være mere end 13 somre - og i et lille sekund skulle han lige overveje hvem hun snakkede om, førhen at han lyste op. "Åh, du mener Alexander af Isenwald?" en snert af begejstring lurede i stemmen, og med et lille grin nikkede hun. Havde knægten fået sig fans?
"Ah, jah det er derinde og så til venstre! Nr 4! Han burde være her på det her tidspunkt, men hvis ikke, så er det nok fordi han er ude på sin vagt. Så kommer han snart tilbage!" der blev peget og gestikuleret, og med et lille smil nikkede hun, og takkede væbneren for sine ansvisninger. "Jeg takker! Og du hedder...?" væbner Mads, det noterede hun sig idet at hun fulgte hans vejvisninger indenfor.
Så enten var han her, eller også ville han være her snart - Lynette drejede med en indvendig, voksende begejstring ind af den første dør, inden at hun stoppede op foran rum nr 4, og med tre hurtige, hårde bank prøvede at se om nogen var derinde. Hvis ikke, måtte hun bare gå ind og vente ved sengen, eller et eller andet!