Siden sidst vi sås

Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 13.03.2021 22:17
Det var med ganske bestemte skridt, at Lynette bevægede sin høje skikkelse imod Lysets folks barakker, hvor at væbnere, riddere, spioner og andre med mere almindelige funktioner, i et ganske roligt tempo bevægede sig ud og ind. Nogle enkelte var at finde på træningspladsen i midten, to unge drenge der med trækæppe der knaldedes sammen, udførte en serie stik og parader under det vågne blik af en ældre ridder - en broget skare af soldater stod ved nogle træningsdukker, og udførte mere rutineprægede sets af slag. 
Men det var hen til indlogeringen, helt henne i bunden af Lyspladsen, at Lynette traskede hen. 

Svunget over ryggen var det store langsværd, men det var primært skaftet der stikkede ud, da resten var gemt af den tunge rejsekappe der blafrede om hendes sider. Forår var trods alt stadigvæk en kold tid, og hun havde været undervejs fra Juvelen, i nogle dage nu. 
Det fik dog nogle enkelte, undersøgende blik til sig, når nogle af de ældre soldater nysgerrigt betragtede den muskuløse kvindes målrettede rute imod hoveddøren, hvem var det dog hun var... et spørgsmål der ikke blev sagt højt. Men da hun fiskede Lysets soldater medaljon frem, gled der dog en betydelig ro over dem, og hun vinkede med et skævt smil en lille hilsen. Det var trods alt også lang tid siden hun havde været her... 
... lang nok tid siden, til at hun faktisk ikke helt kunne huske hvor den tidligere junker, nu prins havde værelse henne. 
"Øh, undskyld mig. Ved du hvor at jeg kan finde Alexander's barak?" den lyse stemme havde et høfligt smil til sig, da hun fik henvendt sig til en passerende væbner, der øjeblikkeligt stoppede op. Øjnene var store - han kunne ikke være mere end 13 somre - og i et lille sekund skulle han lige overveje hvem hun snakkede om, førhen at han lyste op. "Åh, du mener Alexander af Isenwald?" en snert af begejstring lurede i stemmen, og med et lille grin nikkede hun. Havde knægten fået sig fans? 
"Ah, jah det er derinde og så til venstre! Nr 4! Han burde være her på det her tidspunkt, men hvis ikke, så er det nok fordi han er ude på sin vagt. Så kommer han snart tilbage!" der blev peget og gestikuleret, og med et lille smil nikkede hun, og takkede væbneren for sine ansvisninger. "Jeg takker! Og du hedder...?" væbner Mads, det noterede hun sig idet at hun fulgte hans vejvisninger indenfor. 

Så enten var han her, eller også ville han være her snart - Lynette drejede med en indvendig, voksende begejstring ind af den første dør, inden at hun stoppede op foran rum nr 4, og med tre hurtige, hårde bank prøvede at se om nogen var derinde. Hvis ikke, måtte hun bare gå ind og vente ved sengen, eller et eller andet!

- -- --- ----- ----------------------------------- ----- --- -- -
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Lysets Kriger, Prins af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Værelset Lynette trådte ind i var mennesketomt, men unægteligt Alexanders, hvis bunken af bøger var nogen indikation. Den sammenfoldede kofte i Isenwald farver ville nok også være afslørende for nogen, men hvad der for Lynette not fjernede alt tvivl, var tøjdyret der sad puttet mellem væggen og hovedpuden på sengen. Den forestillede en buttet Opaldrage, dens navn var Flammehav, og Alexander havde haft den siden han var en snottet væbner sammen med Lynette.

Alexander stank af sved og hest som han begav sig ned ad gangen i barakken. Det havde været et langt, men godt ridt, og da han havde mødt væbner Mads, havde knægten været mere end almindelig klar på at tage Alexanders hest, og højt og helligt lovet at sadle hoppen af, og gnubbe hende ned. Alexander burde nok have været mistænkelig der, for det var ikke væbnerens job at hjælpe Alexander, men sin ridder. Men Mads synes altid at være villig til at give en hånd når Alexander spurgte, og ærligt var den unge prinses tanker allerede ved det bad han skulle have sig senere på aftenen. Men indtil da måtte en ren kofte gøre tricket.

Det var med et træt suk at Alexander åbnede døren til rummet med den ene hånd, mens han allerede var igang med at trække koften over hoved med den anden. Han nåde halvandet skridt ind i rummet, før han fik hoved fri, og opdagede at han ikke var alene "Woah!" udbrød han overrasket og trak sig hurtigt et skridt tilbage. Han blinkede et par gange før han genkendte kvinden ved hans seng "Lynette!!" udbrød han og smilet bredte sig varmt på hans læber, som han trådte frem igen, denne gang for at omfavne hende venskabeligt.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 17.03.2021 22:46
Mennesketomt, men i hvert fald ikke fuldkommen tomt; Lynettes tofarvede øjne fandt hurtigt de opstablede ejendele, der med en soldats sirlige ordentlighed stod nogenlunde pænt, men samtidigt fortalte ganske fint hvem der boede her. 
Hun lukkede med et lille klik døren bagved sig, et søgende smil omkring de bløde læber da hun gav sig til at undersøge (med fingrene) nogle af de ejendele der lå til det offentlige skue, og følte en lydløs latte slippe over læberne, da hun fik øje på Flammehav. Han havde den stadigvæk! 
Faktisk, skulle det vise sig at han ikke havde ændret sig alt for meget i de her to år, af hvad hun kunne fornemme... stakken af bøger vidnede om at han stadigvæk brystede sig med et klogt hoved, og da hun bladrede igennem dem, kunne hun med en opgivende lille hovedrysten konkludere at det stadigvæk var filosofi og anden form for hjernevridning, som han fordybede sig i på roligere aftener. Den lille bogorm. Fra bøgerne bevægede hun sig hen til natbordet, der var ikke forfærdelig meget der, og fra natbordet satte hun sig hen i sengen, som knirkede en anelse under hendes tungere vægt. 

Blikket søgte opad til det loft han nok faldt i søvn ved hver aften, og Lynette følte et lille suk glide fra læberne, da hun spredte de ru fingre ud imod det fine sengetæppe. Og stødte ind i Flammehav. Hun kunne ikke stoppe den lydløse latter i at være mere højlydt den her gang, og hun greb forsigtigt fat om den slidte bamse, hvis mørke øjne blidt kiggede tilbage på hende. Tænk at dens syninger stadigvæk holdt den sammen, sådan som den så liiiidt slidt ud, nogle steder. Lidt medtaget. 

Hun rejste sig endelig, og skulle til at lade hånden løsne kappespændet så hun kunne få den tunge uldsag an... da døren i det næste klikkede op, og en skikkelse trådte ind. Oh. 
Hun kunne ikke lade være med at kigge en anelse morende, på det tårn, jah deciderede tårn som nu bevægede sig ind i værelset. Stadigvæk fanget i sin beskidte skjorte - han havde vist ikke opdaget hende endnu. Men da hovedet endelig tittede frem, var det at hænderne friskt slog ud i en lille 'tadaa', og hun med et fornøjet grin kunne se genkendelsen lyse op, som hun selv trådte frem til det varme kram han bød ind til. "Alexander af Isenwald, i egen høje.... høje person" leende foldede de stærke arme sig om hans skjorteløse skikkelse, overvejende ligeglad da hun begravede hovedet i hans hår. 
Og det stank! Med en vrængen af næsen og nogle klap på ryggen trak hun sig atter tilbage, tvefarvede øjne funklende i deres lilla og turquise iris. "Hold da op, den lugt... har du taget stalden med herind?" sagt med et drilskt smil, og hun trak sig et lille skridt tilbage, så han faktisk kunne komme ordentligt ind på sit værelse.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Deres forskellige køn, og adelighedens normale følsomheder var fjerne tanker, som Alexander lukkede favnen om den anden soldat, og gav hende et tæt kram. Han lo hjerteligt ved hendes kommentar "Ja det viste sig jeg havde et par centimeter eller 15 gemt væk til en særlig lejlighed!". Ikke bare det, han var også fyldt godt ud andre steder. Alexander havde altid trænet så vel som den næste soldat, men havde aldrig helt kunne slippe af med den ranglede figur. Selv nu var han da højere end han var bred, men skuldrene havde sat sig, og fået det hele til at se mere harmonisk ud på den unge Isenwald prins.

Et skævt smil fulgte Lynettes beklagelser om hans lugt, men han lod hende slippe ud af sin stank. "Ikke mere end ellers! Jeg tror alt det saltvand må have renset ud i din næsen" gnækkede han og kom ordenligt ind på værelset som hun gav plads. Uden hastværk fik han lagt skjorten til vask, og fundet sig en ny. For Alexander var Lynette mere soldat end adelsdame, især her hvor de var nu, og blufærdigheden var derefter. Desuden var det næppe første gang i deres lange venskab hun havde set ham uden skjorte!

Et varmt smil bredte sig på Isenwald Prinsens læber "Men saltet eller ej, det er godt at se dig igen Lynette! Har havet været godt ved dig?". Det havde ikke været let at sige farvel da Lynette drog til søs, men det havde været tydeligt det var noget hun oprigtigt brændte for, og det havde lettet bekymringen. De skulle nok ses igen, og det uden tvivl med en mængde af gode historier fra bølgen blå!
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 14.04.2021 21:12
Det var en hjertelig latter der kom fra den muskuløse kvinde, der fulgte ham med blikket idet at han trådte ind, et fantastisk syn ville mange nok påpege. Det prellede dog af som vand på en ands ryg - ligesom Alexander selv, så var Lynette så godt som blind overfor det modsatte køns mere fysiske skønheder, og lukkede med et lille smil døren efter ham, så de ikke forstyrrede alle de omkringliggende gange med deres snak. "Det manglede da også bare, tydeligvis" varmen gav ordene en let kant, og Lynette foldede armene over brystet. 

Almindeligvis, så var det ikke fordi at adelskvinden var et af de mennesker der besad den mere extravagante mimik, og det kom hende nogle gange til gavn, da hun knap nok blinkede over det spørgsmål. Se havet havde været god ved hende, men det sidste års tid, havde været mere... turbulent; det var ikke altid let at være adskilt fra hvad man holdt af, og hun følte sig nogle gange som en fisk ude af vandet. 

Så i stedet kom en fornøjet lille nynnen fra hende, og hun nikkede. "Åh, det er også godt at se dig igen... og havet har været fantastisk, jeg forstår stadigvæk ikke din beslutning om at blive her!" travlt, støvet, tørt - hun jokede bare, Dianthos gader havde så meget mere til dem, end fordommene bød ind til. "Men en lille pause er ikke værst" hun vidste ikke hvor meget Alexander kendte til hendes suspension, eller for den sags skyld hvorfor hun overhovedet var afskåret fra flåden. Det skulle nok komme tidsnok, kendte hun sig selv, hun havde aldrig været god til hemmelighederne. 
Det var med vagt klirrende skridt af metal imod metal, at hun tog nogle skridt længere ind, og satte sig på sengekanten igen. "Men. Med det sagt, hvordan med dig? Jeg hører gode ting om dig, helt fra vestsiden af! Ikke værst, du må vel snart være ridder, hmm?" det var et stort skridt, hvis hun havde hørt rigtigt når det gjaldt rygterne. Et skridt hun så frem til, på hans vegne. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Alexander kunne ikke andet end le varmt over den venskabelige kant. Lynette var stukket i vejret noget tidligere end han selv, et faktum han havde måtte hører ikke så lidt for siden de to havde trænet så meget sammen. Vokseværket, om end det var kommet sent, havde været ham vel ondt.

Et kort bjæf af latter gentog sig som Lynette fortsatte. "Du forstår den nok lige så lidt som jeg forstår din for at tage afsted!" lød det muntert tilbage, men hans blik var forstående. Der havde næppe været nogen tvivl om at det var det rigtige valg for hende. "Men jeg er da beæret over at du bruger din korte tid på land, til at besøge en gammel ven af en landkrappe!". Så meget som ordrene var ment i sjov, var der også noget ægte i dem. Han var oprigtig glad for at se hende igen, mere så med den turbulente tid han selv havde sig. Og det var uden at have hørt noget til hendes suspension overhoved.

Alexander sukkede langtrukket til hendes spørgsmål, om end smilet stadig hang på kanten af læberne.
"Hvad med mig ja.. Prins, Ridder, jæger af de forbandede.." han foldede armene løst over brystet og lænede sig tilbage mod væggen. Lynette var en af de få der viste Alexander aldrig rigtig havde ønsket at være i hæren da han var barn, men til trods for den tvivlsomme motivation oprindeligt, havde han fundet sig tilpas blandt Lysets folk.
"Jeg har arvet familiens syn også" fortalte han, og selvom han forsøgte at holde sin tone jævn, sneg der sig en kant ind ved ordrene, og det skæve smil der spredte sig havde en let bitter kant "Frit valg på alle hylder".
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 10.05.2021 14:41
Det at fornemme andres humør, det havde aldrig faldet den høje kvinde naturligt. Hun kunne være utrolig direkte, og dertil også virkelig uelegant, når det handlede om at pakke tingene mere ind. 
De seneste par år havde dog virkelig åbnet op for lige præcis empatiens alternativer her i livet, og man kunne næsten argumentere for at hun nu var bedre end gennemsnittet, det ville slet ikke være forkert. 
Men hun behøvede hverken sine evner eller erfaringer, for at vide når der var noget galt med hendes tættere venner. 

Den lille ændring i stemmen, fik det fine hoved til at vippe på skrå, og Lynette's tvefarvede blik hvilede overvejende over ham da hun nikkede... synet. Næsten som en smag i det bagerste af hendes svælg, fornemmede hun snerten af bitterhed omkring Alexander, og hun genkendte den. Hun var ikke den eneste, der var blevet snydt godt og grundigt af familiens arv, det var joh næsten sjovt. 
Så et ironisk smil erstattede det muntre fra før, og hun lænede sig tilbage, vægten støttende på hænderne i sengetæppet idet at hovedet kort vippedes bagover og imod loftet. "Sikke noget pis" og hun rettede sig op igen. Det finere sprog var blevet skubbet væk med årene, og Lynette's øjne glimtede i deres tavse anerkendelse. Fordi det var noget lort. "Og her troede jeg at du let og elegant skøjtede over de her ting... hvad betyder det så - skal du ud og... gøre brug af det?" pligter og ansvar var en kernedel af en frontfigur som Alexander's offentlige persona, så det ville ikke overraske hende. 
Men han havde aldrig virket som typen der ligefrem ville nyde sådan en vej i livet. Så planlagt og banet den var; det virkede heller ikke retfærdigt, selvom retfærdighed ikke var deres at bedømme. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Alexander burde have vist bedre, end at tro han kunne få noget forbi Lynette. Ærligt var der en del af ham der havde forventet hun fangede den bitre tone, håbet på det. Lynette forstod hans position på en anden måde end andre han havde forsøgt at snakke med.

Hendes reaktion ramte da også plet, og fik det bitre smil til at trække tydeligere op, som han sænkede hoved en anelse. "Junker af en sidegren, ingen magi, et liv i velsignet ubetydelighed. Det havde næsten været for nemt" sukkede han. Alexander havde aldrig drømt om at være ubetydelig, men havde heller ikke begrædt ikke at være i en position til rigtig at ændre ting. Ikke før nu.

Isenwald prinsen hævede hoved igen og lod blikket falde på sin veninde. "Ikke nødvendigvis... Min moder har givet mig valget, og jeg ved hun aldrig ville bebrejde mig for det, hvis jeg siger nej" Alexander havde på fornemmelsen det var det valg hun ville foretrække.
"Men andre ville... og indtil videre er jeg den eneste i vores generation der har fået den" tilføjede han langsomt. Det var realiteten. Hvis han ikke tog teten, var det ikke sikkert der var andre til at gøre det. Men ulig sin moder, havde Alexander ikke andre magiske evner end synet, og at jage de forbandede lovede sjældent et langt liv.
Alexander sukkede igen, tungere denne gang, og tog sig til hoved. "Jeg fik et år til at bestemme mig. Det år er gået her når forår bliver til sommer, og jeg er lige så langt fra en beslutning nu, som dengang" indrømmede han opgivende.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 25.06.2021 21:50
Et lydløst lille smil spillede kortvarigt over menneskets læber, da sarkasmen lirkede sig ind imellem ordene. Det havde næsten været for nemt. Det var ingen hemmelighed, at de forbandede var farligere individer, og det var ikke uden konsekvenser at man gav sig i kast med at gøre jægerne til de jagede. Men det kunne næsten kun føles som en forpligtelse, når det ville være... egoistisk? At sige nej? 
Mentalt rystede kvinden på hovedet, da hun rettede sig selv. Det var ikke egoistisk at ønske andet i sit liv. 

Fingrene der havde flettet sig ind imellem hinanden, tappede sagte imod hendes egne knoer. "Det er en tung arv" mumlede hun, et lille nik mere i retning af den unge kriger. Med hovedet støttende til den ene hånd, så han jævnt frustreret ud. Ganske forståeligt, dog. 

Lynette trak dog en smule mere på smilebåndet - et af de få - da hun med en opmuntrende lille lyd fik rejst sig op fra sengen igen. Den ene hånd gled hen over hans skulder, og gav ham et mindst ligeså opmuntrende klem med på vejen, idet at hun prøvede at fange hans blik. "Du ved hvad der er det rigtige at gøre, når du endelig skal træffe den beslutning" de tvefarvede øjne havde en overvejende ro i sig, og vidnede om at hun stolede nok så meget på det hun selv sagde, lige nu og lige her. Hun var slet ikke i tvivl, tingene havde det med at ordne sig i sidste ende. Selv hendes suspendering, havde vist sig at lede til uudforskede stier, som assistent til kommandørkaptajnen. 
Hånden på skulderen, ruskede ham insisterende i en genkendelig, og også ganske karakteristisk ordknaphed. Hun havde aldrig været fantastisk til at formulere sig, men håbede at han forstod hendes støtte var ubetinget. Lige meget hvad han besluttede, i sidste ende. "Du tror ikke at hun... kan give dig et år mere?" 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Alexander havde ikke vist hvad han havde brug for, før Lynettes stille sympati ramte den hårde knude af træt frustration i hans bryst og fik den til at løse sig. Arya mente det godt, men hun havde aldrig forstået byrden. For hende var det simpelt: hvis han ikke brød sig om det, kunne han bare afvise det!
Lynette forstod det ikke var så simpelt. Hun forstod ansvaret, ikke blot overfor familien men også alle de folk der så til dem for hjælp og beskyttelse. Hun forstod soldatens pligt.

En tung udånding undslap Alexander inden han løftede blikket en anelse "Jeg håber du har ret..." det var ikke opgivende, men heller ikke helt optimistisk. Han håbede hun havde ret, og selvom han ikke kunne se sig ud af det lige nu, var i morgen atter en dag.
Hånden på hans skulder blev mødt af et træt blik fulgt af et taknemmeligt smil. "Det udsætter bare det uundgåelige tror jeg. Og hvis jeg først skubber det én gang, hvad skulle så stoppe at skubbe det igen? Nej, jeg er nød til at finde en løsning, og finde den nu" fastholdt han og skønt han sukkede, rettede den unge prins sig mere op.

"Jeg ved ikke hvad fremtiden kommer til at bringe, men jeg er nød til at møde den med oprejst pande" han skubbede fra væggen og gengældte hendes berøring, men en hånd på hendes anden skulder "Men jeg har aldrig været god til de langsigtede beslutninger, så mon ikke du får ret og at det hele falder på plads når jeg står der!" lød det med spor af optimisme, inden han trak hende ind i en kort, solid omfavnelse. Tak, ven.
Efter et par klap på ryggen trak han sig igen, og et mere glædeligt smil over hans læber, ja næsten konspiratorisk så han ud.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 27.05.2022 14:03
Det lettede at se, hvordan et stille smil krøb atter over Alexanders læber, Da han rankede sig mere op. I lyset af det hele, var der var ikke så meget hun kunne hjælpe med – han havde stier foran sig, som på et eller andet tidspunkt ville ende ud i en enten-ellerbeslutning. Men det føltes alligevel sådan, da han fik rejst sig og trak hende ind i et kort kram. Det var så lidt.

Løberne krølledes opad i et stilfærdigt grin, da rytterlugten næsten sprang op idet hun gengældte de venskabelige klap, men da hun trak sig tilbage, gled det ene øjenbryn nysgerrigt op inden hun fik påpeget det. ”Åh det blik har jeg ikke set længe...” der var en flig af genkendelig gavtyv over ham, og Lynette krydsede afventende armene.

”Hvor er dine tanker, Teo?” De tvefarvede øjne glimtede interesseret, inden at blikket overvejende flakkede ud imod døren, og så tilbage til ham. Det var godt at tjekke ind med ham, og det var rart at han virkede til at tale frit i hendes selskab. Det havde hun ikke været alt for bekymret for - man kunne dog aldrig vide. Men hun havde ikke set sin ven længe, og havde… fri en hel dag, for en gang skyld! En fornøjelse man havde sjældent.¨

På et eller andet tidspunkt, måtte hun tilbage til Juvelen. Men ikke lige foreløbig.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Aleksander kunne ikke andet end at le lidt over hendes reaktion. "Er jeg virkelig så nem at gennemskue?" lo han, inden han gjorde et kast med hoved mod døren, for at få hende til at følge efter. Han brude nok ikke have være overrasket når det kom til stykket. Som hans ældste ven, så kendte hun ham nok bedre end nogen anden, hvert fald bedre end nogen anden i Dianthos.

"Men jeg tænker vi vist begge to kunne bruge lidt... opmuntring" lokkede han, og åbnede døren for hende med et drilsk smil der ikke tjente andet formål, end at gøre hende uhjælpeligt nysgerrig.

Døren efter dem blev lukket, og Aleksander begyndte at lede an, og der gik ikke længe før deres destination blev tydelig; de var på vej mod staldene. Men ikke den del af staldende hvor hestene normalt var opstaldet. Nej, han ledte dem fordi dem, dybere ind, hvor hestenes vrinsken blev erstattet af brøl, skræppen og skarpe kløer der skrabede mod solidt gulv.

"Har du egentligt nogensinde været i den her del af staldende?" spurgte han henkastet, som de passerede en bås hvor et sæt intelligente rovfugls øjne fulgte dem varsomt.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Lux 03.11.2022 09:37
Hun undlød at svare, men kunne ikke stoppe et enkelt, sigende øjenbryn i at løfte sig ved hans spørgsmål. Om han var så nem at gennemskue? Måske ikke for andre, men for hende var det ikke en stor hemmelighed. Og nysgerrigheden blev kun større, da han konspiratorisk lokkede hende med ud af døren, et så vagt et ord som opmuntring hængende i luften omkring dem. "Det kan betyde mange ting!" fik hun sagt, og rystede småskjult, men dog småeelende på hovedet da hun fulgte med ham ud, og videre. 

Og nej, hun havde ikke været her før. Nysgerrigt betragtede de tvefarvede øjne omgivelserne omkring hende, som lignede staldene, men ændrede sig imens de forsvandt længere og længere ned af stengange. Måske var af praktiske grunde man ikke byggede ligeså meget i træ her; nysgerrighed strålede om kap med vag ærefrygt, da hun begyndte at ane hvilken slags ganger man husede hernede. 
"Nej" var det korte svar, og hendes skridt holdt en halv pause, da hun mødte blikket af rovfuglen bagved båsens rammer. Huh... det var svært at bekæmpe lysten til at gå nærmere, men hun holdt i stedet tæt, og tog nogle hurtige skridt for at komme op på siden af Aleksander igen. "Var det en grif?" kom det lidt mere åndeløst fra hende, og hun kiggede bagud efter dens bås, og så tilbage på ham. 
På trods af at Lynette ikke nødvendigvis så ivrig ud, var der et skær af ærefrygt i de forskelligtfarvede øjne. Hvorfor havde hun ikke været hernede før? Det var næsten utroligt. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6