Udvidelse af tidslinje

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 21.02.2021 19:05
Inden jeg opretter dette i forslagsboksen, vil jeg lige høre om andre har gode ideer, der bør tages med, udvidelser til mine ideer, eller hvis I synes det er en dårlig ide :D.

Jeg kunne godt tænke mig i tidslinjen:

1. Visuel forskel på tråd-hændelser og tekst-hændelser. 
Lige nu, kan man kun se, at noget er en tråd, hvis man mouse over og ser, at det er et link. Jeg kunne godt tænke mig en visuel indikator af, hvad der er tråde - fx ved at lave cirklen ude i linjen til en rombe.

2. At man kan tilvælge at vise, hvilke karakterer, der indgår i en tråd.
Da jeg har flere plotlines kørende til hver karakter, kan det hjælpe med at holde overblikket og gøre tidslinjen mere overskuelig for andre, der ikke kender alle de indblandede.

3. Mulighed for farvekodning af plot (eller anden visuel indikator)
Den er nok lidt mere avanceret, men fordi man kører flere plots med samme karakter, overvejede jeg, om det kunne være fedt at have mulighed for at gruppere hændelser i samme plotline, fx via farver.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 21.02.2021 19:26
Måske vi også skulle have advarsler herinde, eftersom man kan trykke direkte ind på en tråd.

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 21.02.2021 20:13
Det kunne være virkelig cool, hvis man kunne justere den måde teksten stod på, sådan at den blev "lige" i begge sider. Ligesom her:

Tekst Tekst TekstTekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst    T ekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst   Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst T   ekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst    Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Te  kst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst   Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 21.02.2021 21:16
The Evil Queen skrev:
Det kunne være virkelig cool, hvis man kunne justere den måde teksten stod på, sådan at den blev "lige" i begge sider. Ligesom her:

Tekst Tekst TekstTekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst    T ekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst   Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst T   ekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst    Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Te  kst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst   Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst

BB-codes er understøttet :)

Så du burde kunne bruge: 
[justify]tekst her[/justify]

~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 21.02.2021 22:06
Ved ikke om det her er for besværligt <.< 
Men kunne godt lidt tænke mig, at når man sætter en ny hændelse på tidslinjen, så kan årstallet ikke gå længere tilbage end det årstal karakteren er født :3

Så hvis en karakter er født i 1981, så kan årstallet ikke gå længere tilbage end det. 

Jeg ved ikke om nogen ville have brug for at sætte ting på før en karakter er født? Tænker man så lige må råbe op, for jeg kan virkelig ikke selv se hvad det så skulle være xD ( så ville det jo være ret upraktisk at man ikke kan gå længere tilbage)
Shhh, tænk hvis mor så med!

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 22.02.2021 11:08
Krystal skrev:
The Evil Queen skrev:

BB-codes er understøttet :)

Så du burde kunne bruge: 
[justify]tekst her[/justify]

Really? COOL!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 22.02.2021 11:46
Que skrev:
Ved ikke om det her er for besværligt <.< 
Men kunne godt lidt tænke mig, at når man sætter en ny hændelse på tidslinjen, så kan årstallet ikke gå længere tilbage end det årstal karakteren er født :3

Så hvis en karakter er født i 1981, så kan årstallet ikke gå længere tilbage end det. 

Jeg ved ikke om nogen ville have brug for at sætte ting på før en karakter er født? Tænker man så lige må råbe op, for jeg kan virkelig ikke selv se hvad det så skulle være xD ( så ville det jo være ret upraktisk at man ikke kan gå længere tilbage)

Jeg tror ikke selv jeg har en karakter, hvor det lige umiddelbart er relevant, men jeg tænker det faktisk kan give god mening at kunne, hvis nu fx der sker noget vildt i ens families historie et par år før ens fødsel. Eller hvis man har brug for at plotte generelle ting ind fra den generelle tidslinje, som har indvirkning for karakterens liv. 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 22.02.2021 11:50
Jeg kan i hvert fald advare om, at som tidslinjen er sat op nu, vil fødselsdagen altid være i bunden. Det vil sige, at det nok vil se spøjst/forkert ud, hvis man indsætter begivenheder fra før fødselsåret :)
~ Krys ~

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 23.02.2021 10:57
Mulighed for at redigere i titlen ved [karakter X fødes] tænker nogle karakter vil påstå de blev skabt og tænker at det kunne være rart med mulighed for at ændre hvordan formuleringen, vdr hvordan en karakter kom til verden.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 23.02.2021 14:07
Hope skrev:
Mulighed for at redigere i titlen ved [karakter X fødes] tænker nogle karakter vil påstå de blev skabt og tænker at det kunne være rart med mulighed for at ændre hvordan formuleringen, vdr hvordan en karakter kom til verden.

Jeg kan egentlig godt lide "kommer til verden" som du har skrevet i en af dine profiler.

Måske kunnne et midlertidigt fiks være, at det kaldes det i stedet :) Det er jo lidt bredere et begreb.
~ Krys ~

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 23.02.2021 14:09
Krystal skrev:

Jeg kan egentlig godt lide "kommer til verden" som du har skrevet i en af dine profiler.

Måske kunnne et midlertidigt fiks være, at det kaldes det i stedet :) Det er jo lidt bredere et begreb.

Ville fungere helt fint for mine behov :D
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 16.03.2021 14:20
Forslag oprettet i kassen.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: KraveKage, Charizard