Kelpie

Kelpie

Listetyv, tidligere medlem af Alfernes Modstandsbevægelse

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.01.2021 20:45
Kelpie sad på et af byens tage med de små fødder dinglende ud over kanten. Her havde hun siddet længe nok til at begynde at kede sig - men der var en god grund! Siden hendes besøg hos ostehandleren, havde det hærget hendes tanker, at en af hendes slags arbejdede for byens byvagt. Hun var helt sikker på, at der måtte stikke noget under, for det kunne jo næsten ikke være rigtigt..

Det havde taget nogle ugers spioneren ved byvagthovedkvarteret at lære hvilke ruter alfen tog på, og hvorfor hun var alene. Snart ville hendes patrulje føre hende langs hovedgaden - og Kelpies tag - og når ruten fortsatte ind i de lidt mere afsides gyder, ville Kelpie kunne udspørge hende! Venligt, naturligvis. Hun var jo en alf - også selv om hun havde uniform på.

Ind til byvagtsalfen dukkede op, var der dog ikke andet for end at vente .. hun lyttede til et par forbipassende, der havde en livlig diskussion om, hvorvidt man pillede eller skrællede et æg. Kelpie fnøs. Idioter. Selvfølgelig skrællede man et æg..
Hun løftede hovedet, som hun fik øje på den lille alfeskikkelse nede på gaden og et smil dannede sig over hendes læber, som hun lettede fra taget. Endelig! Forfølgelsen kunne begynde!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 30.01.2021 21:31
Kastanje var en svær alf at forfølge af op til flere grunde, men nok primært fordi hun var som et lille lyn når hun tog fart. De havde forsøgt at lære hende ikke at tage hendes patruljer i lynets hastighed, men det var ikke altid det lige gik som man kunne håbe med det. Kastanje var venlig og pligtopfyldende, men nogle gange så var hun også lidt tykhovedet og det kunne være svært at lære hende at gøre som protokollen dikterede.

I dag havde hun faktisk formået næsten at sætte farten helt ned, som hun fredeligt fløj afsted på patrulje og kiggede sig hurtigt omkring for at se om nogen lavede nogen problemer, mens hun fløj. Det så indtil videre ikke sådan ud, og hun havde ikke forventet at hun ville blive fulgt.
Hun lod sig flyve ned af en af sidegaderne, stadig ligeså stille, indtil... hun bare ikke kunne tage det mere. Ingen kunne bebrejde hende for lige at tage en hurtig tur rundt ikke? Og det var med det i mente, og uvidenheden om at hun blev forfulgt, at Kastanje pludselig bare forsvandt for det blinde øje, for at komme tilbage igen få sekunder senere, nu på den anden side af alfen der havde fulgt efter hende, for hun skulle jo stadig tage resten af ruten

Avatar tegnet af Blæksprutten, farvelagt af Erforias
Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 03.02.2021 09:28
Kelpie troede selv, at hun var rigtig lusket, som hun lige så stille fløj efter alfebyvagten. Hun vidste en ting eller to om at skygge folk - det særligt praktiske var naturligvis hendes størrelse, der gjorde, at de færreste lagde mærke til hende. Det var dog første gang, hun sneg sig efter en anden alf..

I sit hovedet, forsøgte hun at få salgstalen helt rigtig. Menneskerne var onde - det kunne ikke være rigtigt, at hun skulle slide for dem i den uniform. Gav de hende måske overhovedet en ordentlig løn? Hvad med pension og feriedage? Udnyttede de måske ikke bare alfe-arbejdskraften!??

Kelpie blinkede et par gange med øjnene. Havde alfebyvagten ikke været der lige for et øjeblik siden? Hun virrede lidt med vingerne og så sig omkring .. havde hun vidst at .. ?
Pludselig dukkede hun op igen, men denne gang lige foran Kelpie, der gav et lille forskrækket hop og måtte bruge vingerne til at genvinde balancen. "Hey, hvordan forsvandt du lige?" Udbrød hun.
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 14.02.2021 11:29
Kastanjes øjne var store som hun kiggede på alfen. Det var ikke mange alfer der kom til Dianthos, og lidt inde i sig selv så ønskede Kastanje flere bekendtskaber på hendes egne størrelse. Frejdis var fantastisk, men hun var ikke an alf, og hun kunne aldrig blive inviteret hjem til sig, desværre.
Hendes egne vinger baskede lidt hurtigere i forbløffelse, men også lidt af begejstring over at se den anden alf. Hun så så anderledes ud. Den mørke hud var trods alt heller ikke noget man så meget af heroppe nordpå.

"Jeg fløj!" sagde hun, tonen lys og en anelse begejstret, som de store brune øjne stirrede på alfen foran hende. "Jeg vidste ikke der var flere alfer i byen? Hvem er du? Jeg er Kastanje!" Hun var hurtig til at præsentere sig, og rakte glad en hånd fremad. Hun overvejede ikke engang at forklare bedre omkring hvordan hun var forsvundet, for det var trods alt bare en del af hendes evner, og det var absolut uvigtigt når nu hun kunne få en ny ven. Det var nemt at tro at alle alfer der fandtes var nogle af ens venner, i hvert fald for lille naive Kastanje. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 28.02.2021 11:15
Kelpie havde forestillet sig, at det måske ville være vanskeligt at få lokket alfen væk fra sin patrulje. Måske følte hun sig ligefrem vigtig i sin byvagtsuniform og havde ikke tid til at tale med pøblen .. men det viste sig at være utrolig let at få hendes opmærksomhed!

"Og hurtigt endda! Jeg tabte dig helt af syne!" Sagde hun anerkendende. Det var utvivlsomt godt at smigre den anden alf lidt, skulle Kelpie få hende lokket over på sin side. Desuden var hun ret nysgerrig på, hvad det var for noget magi, denne Kastanje besad.

"Kelpie! Det er .. øh, heller ikke så længe siden jeg er kommet til byen!" Sagde hun smilende og tog imod den fremstrakte hånd. Godt, hun var allerede opmærksom på ét af problemerne: der var alt for få alfer i Dianthos! Fordi de ikke blev behandlet ordentligt!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 28.02.2021 17:52
Smiger gjorde alt. Kastanjes kinder blev lidt mere røde, selvom de allerede var det fra den friske vind, som hun havde fløjet hurtigt rundt og var næsten faldet over Kelpie. ”Måske en lille smule,” sagde hun og så næsten lidt for glad ud over komplimenten. Selvfølgelig vidste hun godt at det passede, men at blive komplimenteret af en anden alf… var bare lidt bedre end normalt. Nok fordi hun så sine artsfæller som noget mystisk og fantastisk.

Håndtrykket var blidt, især fordi Kastanje ikke var vant til det, og hun var ikke helt sikker på hvornår hun skulle give slip, så der var lige et øjeblik af lidt akavethed, som Kastanje holdt lidt længere fast end hvad virkede normalt, inden hun gav slip. ”Oohhhhh… jamen velkommen til Dianthos så!” Hun kastede armene ud til siden, som hun havde set andre gjorde når de bød folk velkomment til Dianthos. ”Hvis du har behov for noget, så skal du endelig sige til. Jeg kan også vise dig rundt! Jeg kender alle de bedste alfeveje!” Kelpie var også lige lidt mindre end hende så det ud som om, så hun ville nemt kunne klemme sig ned af de samme gange som hende selv. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 05.03.2021 16:00
"Åh, hvis du ikke ville have noget imod det, vil jeg frygteligt gerne vises rundt .. jeg boede i Dianthos for en del år siden, men jeg kan allerede fornemme, at meget har ændret sig." Smilede hun. Det var heldigt, at Kelpie ikke havde fået øje på hende i det lille sammenstød i osteforretningen - det havde nok gjort samtalen, de havde nu, en del mere akavet.

Lige som håndtrykket. Men det gjorde ikke Kelpie så meget, for det var ved at være lang tid siden, hun havde rørt ved en anden alf. Gad vide hvad der var blevet af resten af banden i Tusmørkedalen..

"Men undskyld! Du er jo .. midt i dit arbejde!" Udbrød hun og lod blikket glide ned over uniformen, mens hun spærrede øjnene en smule op. Hun håbede lidt, at Kastanjes patrulje ikke var så vigtig at hun ikke havde tid til en lille rundvisning - men ellers så var det om ikke andet end nem måde at komme ind på hele det med byvagten på. Og Kelpie kunne næsten ikke vente med at vide mere om det!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 16.03.2021 12:57
Det var som om at selve solen viste sig på Kastanjes ansigt, som smilet spredte sig over hendes lille runde ansigt, og hendes kinder blev helt rundt. Øjnene blev lidt smallere, men det var næsten som om at de funklede endnu mere end før. Kastanje var klart en alf der bar sine følelser på kroppen, og der var ingen tvivl om at hun var begejstret over muligheden.

Det gjorde så også at hun måske lidt havde glemt at hun stadig var på patrulje, og hun kiggede overrasket på Kelpie, da der blev nævnt at hun jo var på arbejde. Der havde været noget med det. Hun kiggede ned af sig selv og uniformen hun havde på, som var lavet specifikt til hende. Alfer var der ikke mange af i byvagten. ”Oh, det er rigtig...” sagde hun, og man kunne se i de brune øjne hvordan et hav af forskellige følelser gik igennem dem, som hun overvejede situationen. ”Jeg kan vel tage et par hurtige patruljer engang imellem,” var det hun kom frem til. ”Jeg er hurtig som et lyn! Så jeg kan hurtig tage patruljeruten et par gange! Det er ikke hver dag der kommer en alf til byen.” Kastanje var begejstret over at møde en anden alf, for det skete så tæt på aldrig, som det nærmest kunne. Hun kunne i hvert fald tælle mængden af alfer hun kendte på en hånd. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 03.04.2021 12:50
Kelpies små sommerfugleagtige vinger virrede en smule bag hende. Kastanjes ord havde fået hende til kortvarigt at rynke brynene - hun vidste det! Selvfølgelig udnyttede de Kastanjes hurtighed i byvagten til at lave alt arbejdet - det var jo næppe fordi de betalte hende ekstra for alle de patruljer, hun kunne nå!

"Jamen i så fald!" Hun smilede og listede sin arm ind under den anden alfs. "Efter dig, Menig Kastanje! Jeg glæder mig til at se alle de steder i Dianthos, jeg endnu ikke er stødt på.."

Det var faktisk umådeligt smart - ikke nok med at hun lærte byvagtsalfen lidt bedre at kende, så lærte hun også om alle de steder i byen, som Kastanje plejede at komme. Det ville gøre det umådeligt meget nemmere "tilfældigt" at støde på hende fremover. 
Og hvem vidste .. måske ville hun også lære noget nyt om Dianthos af den unge alf?
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 14.04.2021 21:28
Kastanje kunne mærke begejstringen praktisk talt vibrere i hele hendes krop! Eller også var det bare hendes vinger. Uanset hvad! Så var hun i hvert fald begejstret over at møde en anden alf, noget der ikke skete så ofte på disse kanter, og Kelpie var næsten… intimierende smuk at se på derudover. Var det sådan mennesker så elvere, når de kom til byen? Det tænkte Kastanje i hvert fald.

”Naturligvis! Ååååhhh, der er så mange fantastiske steder heromkring,” sagde hun grinende, og lagde forsigtig sin hånd på Kelpies, næsten som var hun en adelig herre. Det var en lidt sjov tanke, men hun begyndte at flyve videre ned af vejen hun havde haft planer om at flyve alligevel. Hun prøvede dog ikke at flyve for stærkt, som hun normalvis gjorde. ”Hvilken del af byen har du allerede set? Så ved jeg hvor de bedste steder vi kan flyve hen er!” Kelpie måtte jo have set noget indtil videre. At der kunne ligge bagtanker i det, overvejede Kastanje ikke engang. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 22.04.2021 10:21
Kelpie var taknemmelig for, at Kastanje satte tempoet lidt lavere denne gang. Nok var Kelpie lige så god til at flyve som en hver alf - men det lod til at Kastanje enten havde trænet sine vinger virkelig meget eller at hun havde en eller anden form for magisk hjælp.

Et lille smørret smil begyndte at dukke frem i hendes mundvige, som hun overvejede mulighederne med sådan en hurtighed. Menneskerne ville jo aldrig nå at se, hvad der ramte dem! De var i forvejen så sløve og uopmærksome..

"Mest de centrale steder i byen .. jeg ville dog elske at se nogle af de finere kvarterer .. hvis sådanne nogle som du og jeg overhovedet må komme der.." Tilføjede hun lavmælt med øjenbrynene let løftet. Hun ville gerne finde ud af, om Kastanje i forvejen gjorde sig nogle tanker om ulighederne mellem mennesker og alfer .. og hvis ikke, ja så skulle Kelpie nok fortælle hende om det!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.04.2021 11:47
”Finere kvarterer?” Kastanje tog en finger op til læben som hun overvejede hvor det kunne være. Det meste af Dianthos var jo ganske fin for en lille alf for hende, og hun var ikke stødt på mange steder hvor hun ikke måtte komme, hvis hun selv skulle sige det. H vis Kelpie havde haft bagtanker om hvilke fine steder det kunne være, så var det ikke noget der slog den mere simple alf.

”Det Halve Svin er fint!” sagde hun så begejstret, da det var der hendes tanker var endt og ikke hos adelen eller Krystalpaladset. Det var jo alligevel aldrig steder hun rigtig havde været, så hvorfor skulle hun lægge for meget tanke i det. Hun havde heller aldrig rigtig fået lov til at komme med på hendes forældres arbejde. ”Har du været der? Det er selvfølgelig noget af det mere centrale i byen, men maden er fantastisk.” Kastanje spiste trods alt som et menneske og ikke ligefrem som en alf.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.04.2021 20:16
Kelpie syntes selv, at hun var ganske lusket, og et smørret grin havde fået hendes mundvige til at bevæge sig en anelse opad. Da Kelpie i stedet udbrød Det Halve Svin fik hun dog et lettere måløst ansigtsudtryk.

"Åh.." Fremstammede hun. Hun ville nødig lyde som om Kastanjes foretrukne valg af kro ikke var fin nok til hende, så det var om at tænke hurtigt og få samtalen drejet derhen, hvor hun selv gerne ville. "Er det ikke mest .. mennesker fra det nedre distrikt der kommer der?" Fik hun endelig frem og fik smilet frem på læberne igen.

"Ikke at jeg har været der!  Jeg vil gerne se det!" Skyndte hun sig at tilføje. De små sommerfuglevinger blafrede let, mens de fløj og hun skottede rundt til de forbipasserende. Var der nogen, hun syntes sendte et forkert blik fik de straks en olm grimasse tilbage.
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 06.06.2021 14:07
Kastanje anede ingen uråd, selv som der kom et lille åh fra Kelpie af. Nej, Kastanje var bare glad for endnu en alfe ven at have med sig, og man kunne da ikke sige at kroen ikke var fin. Det var det fineste sted Kastanje kendte, med masser af god mad, som gjorde en dejlig mæt. I hvert fald i et lille stykke tid. Ellers kunne man putte nogle af tingene ned i en lille taske som snack senere. Mere sart var Kastanje ikke om maden var kold eller varm.

”Fra det nedre distrikt? JO, det er det vel nok,” indrømmede Kastanje med en eftertænksom mine, inden smilet var spredte sig helt ud i det lille runde ansigt endnu engang. ”Men kromutteren sørger for at intet slemt sker dernede, og maden er til at dø over. Jeg får altid spist så meget at jeg er ved at sprække. Jeg giver gerne et måltid.” Alle tanker om at hun havde været på arbejde var allerede forsvundet fra det lille hoved, som hun nu bare fokuserede på sin nye ven. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 13.06.2021 22:04
"Ved at dø, det lyder jo næsten farligt." Klukkede Kelpie, mens hun lod sig trække af sted mod kroen. I de mange år hvor hun og hendes alfe-kumpaner havde plottet og planlagt i en afsides krog af Tusmørkedalen, havde de levet af det, de nu kunne skaffe. At komme tilbage til byen havde åbnet et helt nyt univers af mad for hende - og hun havde hurtigt fået smag for alt, hvad der var dyrt og fint.

En upraktisk detalje, når krystallerne ikke ligefrem hang på træerne. At hun plejede at rapse hist og her fra mennesker, der alligevel burde betale hendes slags tilbage, gjorde hende ikke det fjerneste, men hun tænkte, at det alligevel nok ikke var det smarteste at nævne for Kastanje. Hun var trods alt i uniform.

"Fortæl mig lidt mere om dig selv! Hvordan endte du i byvagten?" Spurgte hun, øjnene spærret en smule op i en overrasket mine, der sagde sit tydelige sprog om, at det ikke var noget man normalt forventede af en alf!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 25.06.2021 12:22
Det tog Kastanje et øjeblik, før det gik op for hende hvad der var blevet sagt, og hun i stedet for havde måtte summe i sin egen forvirring. Hun slog en let latter op, det glade smil tydeligt på hele det lille runde ansigt. ”Ups!” sagde hun leende. ”Det er hvad de andre byvagter altid siger, jeg har aldrig tænkt over hvad det betød.” Hun opsamlede lidt for mange ord fra dem, og ofte tænkte hun ikke yderligere over hvad hun sagde.

Turen til kroen var alligevel lidt lang nå rman gjorde det i alfe-tempo og ikke i Kastanje-tempo, så derfor snakkede Kastanje gerne om sig selv, især når det kom til byvagten. ”Ooohhh… jeg har altid synes godt om byvagten. De har altid været der for folk, når man har haft behov for nogen, men de var originalt lidt bekymret for min størrelse, da jeg bestemte mig for at jeg gerne ville være en,” indrømmede hun, hvilket nok var den pæne måde at sige det på, men selv dengang havde de ikke ønsket at se hende græde, så hun vidste nu aldrig rigtig bedre. ”Men efter jeg fangede en tyv, så kunne de godt se at jeg kunne tage mig af tingene selv!” Hun var ærligt lidt stolt over det. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 10.07.2021 08:53
Kelpie rystede svagt på hovedet for sig selv. De mennesker var virkelig besynderlige - nok var de stoppet med at sætte alfer i bur, men de havde det stadig i sig, og det gjorde dem kun et lille hak bedre i hendes øjne!

"Virkelig? Tager de sig også af alferne? Det blev der ikke brugt mange ressourcer på, da jeg først kom i byen!" Kunne Kelpie ikke undgå at udbryde, en anelse lamslået. Faktisk ville det kun være retfærdigt, hvis byvagten oprettede en deling til beskyttelse af Dianthos' alfer eller noget andet passende i den stil..

Kelpie smilede og nikkede. "Mennesker undervurderer altid vores størrelse, men vi er bedre end dem, når det kommer til stykket!" Strålede hun, da Kastanje snakkede om at fange en tyv. Hun sænkede stemmen en smule og rynkede brynene, mens hun kiggede på den anden alf. "Men nu betaler de dig vel også ordentligt for det?"
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 24.07.2021 11:58
”Altså, vi er ikke så mange byalfer, men de har nu altid været gode til at sige sig af os, hvis vi havde problemer,” svarede Kastanje med en lille eftertanke. Ikke a de havde haft så forfærdelige mange problemer, udover at have været fattige. ”Men der er selvfølgelig også altid nogen der er mere bekymret. Hvis de snakker med en af de gamle, så er de altid lidt mere sure, men du kan altid tage til mig hvis du har nogen problemer!” Hun slog sig lidt stolt på brystet med et smil. Hun ville gerne beskytte en anden alf, især hvis det betød at hun kunne have en alfeven i byen. Det manglede hun lidt. En der kunne flyve alle de samme steder hen hvor hun også selv kunne. Halvdyrene var hyggelige, men de var ofte nede på jorden!

Hun blinkede et par gange af Kelpie, før at hun nikkede. ”Selvfølgelig. Jeg bliver betalt rigtig godt, så jeg kan også forsøge for mine forældre, selvom de stadig gerne vil arbejde.” Hun rystede på hovedet, men hun kunne ikke stoppe sine forældre for hvad de havde lyst til at lave, og heller ikke hvis de ville tage madrester med hjem, selvom de havde råd til at betale! 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 17.08.2021 15:11
Gode til at tage sig af os. Ved guderne, denne samtale gik slet ikke i den retning, Kelpie gerne ville have den til. Et kort øjeblik overvejede hun, om verden virkelig var blevet så forandret, mens hun og hendes kumpaner havde gemt sig i Tusmørkedalen, men hun fik i stedet vendt det til, at Kastanje sandsynligvis ikke var klar over, at hun ikke blev behandlet lige så godt som menneskene!

"Der er ikke nogen, jeg hellere ville gå til!" Sagde hun og smilede sukkersødt, selv om hun tvivlede på, at hun nogensinde ville gå til byvagten med noget. Først den dag de udelukkende bestod af alfer, og hun med god samvittighed kunne lægge sin kriminelle karriere bag sig.

"Åh, er dine forældre også i byen?" Spurgte hun, siden at lønnen åbenbart ikke var et emne, hun kunne hægte sig ved. Det skulle dog ikke undre hende, om de stadig betalte Kastanje mindre end de andre byvagter!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 26.08.2021 14:21
Kastanje følte sig altid lidt stolt, når nogen lagde så meget tiltro til hende, som Kelpie virkede til allerede at gøre nu her, selvom Kastanje nu også var ganske uvidende om hvem Kelpie var som person. Det skulle dog ikke stoppe Kastanjes lille naive hjerte i at være lykkelig.
Man kunne også godt se det på hele Kastanjes væsen, som hendes smil blev bredere, og baare en anelse mere stolt. På visse punkter lignede hun nærmest et barn.

Da der endnu engang blev spurgt ind til hendes forældre, nikkede hun ivrigt. "Vi har altid boet her i byen, selvom mit job i byvagten har gjort at vi har kunne flytte et væsentlig pænere sted hen." For ikke også at nævne at de havde bedre råd til mad, tøj og ting nu om dage. Det var jo også bare fordi byvagten betalte så afsindig godt. Det var aldrig gået op for Kastanje hvor underbetalt hendes forældre i virkeligheden var. "Du må godt komme hjem og møde dem og se hvor vi bor. Jeg synes selv vi virkelig har fået gjort noget ud af hvor vi bor." Der var trods alt ikke mange steder der var beregnet til småfolk, når de var så små.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 7