Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 10.01.2021 19:52
Sneen glitrer over Dianthos tage, modsat det sammensmattede brune snask der ligger i gaderne. En af fordelene ved at klatre rundt på stilladserne op af en handelsmands bolig, der skulle renovereres, er den fantastiske udsigt man kan have over Dianthos' horisont, af snedækkede tage og rygende skorstene. Luften var kold, men arbejdet holder Oisin varm. Slæbe forskelligt materiale op fra gadeplan op til taget fik ham til at svede, men han elskede det! Han elskede at kunne mærke hvordan han bruger kroppen, for så at skabe en solid struktur, som kunne bruges af taknemmelige folk. Selvfølgelig koster det noget, men det skulle Oisin ikke bekymre sig om. Så længe hans arbejdsgiver sørgede for at betale ham, så måtte entreprenøren forhandle med kunden. 

Solen stod nu på det højeste, og det var på tide at få holdt en pause. Maverne knurrede, og de fleste af Oisins kolleger skulle hjem til deres familie, som havde sørget for at der var lavet en god frokost til dem. Oisin havde dog kun sig selv, så han havde pakket en solid madpakke med brød, ost, og tørret kød og frugt. Rigelig til en voksen satyr som ham. Det eneste han skulle finde, var et godt sted at sidde ned og nyde solskinnet og frokosten.

Han fandt sig en lille åben plads med en statue af en eller anden der sikkert var vigtig på den ene eller den anden måde. Det der var vigtigt for Oisin, var at der var et plateau omkring statuen, som var den rigtige højde for ham at sidde på. Han trak kappe op af sin skuldertaske, som han kunne bruge til at sidde på, og lagde den på sneen. Derefter fandt han sin madpakke, sin pibe, og lidt tobak frem. Han havde en god halvanden time, inden at han var forventet tilbage. God tid til at nye en pibe tobak, og måske oven i købet gå lidt omkring og se byen. Men først mad og en pibe.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 10.01.2021 22:08
Vintertid var noget af det værste i Dianthos. Kulden bed og støvlerne blev gennemsølet af snasket i gaderne, hvor sneen kun kortvarigt forblev ren og hvid. Det gjorde også byens banditter mere luskede, og de gemte sig gerne i undergrunden, frem for på åben gade, hvor man kunne pågribe dem.

Alt i alt en sørgelig affære for en byvagtssergent. 

Som solen var nået sit højdepunkt, var Alister ved at nærme sig slutningen af sin rute, og som han passerede forbi den åbne plads med statuen, fik han øje på en enlig satyr, der sad med sin frokost. Det så ganske vidst noget koldt ud, men lugten af pibetobak, fik sergents næsebor til at vibrere en smule.

"Godeftermiddag min gode herre." Hilste han derfor, som han nærmede sig. "Kan De undvære lidt tobak til en hårdtarbejdende byvagt?" Han skød brystet lidt frem, så det velpudsede skilt der indikerede hans rang som sergent, tog sig ekstra godt ud i sollyset. Blikket, der gled ned over satyren, stoppede et øjeblik ved de særdeles muskuløse overarme. Ved Isari, han var godt nok veltrænet!
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 10.01.2021 22:19
Det her var livet. En god morgen med ordentligt arbejde, og så nyde sin frokost i solskinnet. Den kolde og tørre vinterluft gjorde det dog ganske behageligt at sidde udenfor. Han lod sin pibe hvile i sneen et kort øjeblik, for at strække sig. Den venstre arm lå over hovedet, mens han med den højre hånd to fat om den venstre albue, for at strække sin side. Det var altid lige godt at sørge for at strække lemmerne når man holdte sine hvil. Både for at musklerne ikke ville være så ømme dagen efter, men også for at holde blodomløbet kørende.

Lige som han sad og strakte sin anden side, kom der en byvagt hen til ham. Han gav ham kort og instiktivt et elevatorblik, for at se hvilken rang, og om han var i problemer, fordi han havde sat sig foran nogen lidt for vigtig, for at en håndværker kunne spise sin frokost i dens nærhed. Hvad han så var det en sergent, og en som blot spurgte pænt om noget tobak. Intet problem så. Hans smil bredte sig i det grove mørke skæg, som han samlede sin pibe op og placerede den mellem sine tænder.
"Naturligvis Hr. Sergent."
Han rodede i sin taske for at finde sin tobakspose frem, så han kunne hjælpe en mand i nød. Det ville være synd for sergenten at gå en dag uden en god pibe, og han havde selv lige fyldt op på tobak, så han kunne godt dele lidt. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 11.01.2021 14:33
Det var ikke fordi Alister gik meget rundt og tiggede om almisser, men en god pibetobak var virkelig hvad han trængte til efter en lang patrulje i de kolde, snevåde gader. Det var at gøre alle en tjeneste, tænkte han, for en glad byvagt var en byvagt, man gerne ville støde på.

"Tak skal De have, min gode satyr." Strålede Alister og fandt sin egen pibe frem fra inderlommen, mens han ventede på at satyren fandt tobakken frem. En pludselig indskydelse faldt ham ind, og han bredte sin egen forede kappe ud på statuesoklen for at tage plads. Selskab ville nu engang være rart.

"Det er ikke mange af Deres slags, man ser her i byen." Bemærkede han, ikke for at være grov i det, men det var nu engang sandheden. De fleste satyrer holdt sig til skove og deslignende .. Alister vidste dog, at der var en ældre én der arbejdede på biblioteket, og der kom også ofte nogle forbi beværtningerne for at underholde.
Satyren her lignede dog ikke helt typen, der plukkede strenge. Fysikken vidnende mere om fysisk arbejde, og det var noget Alister kunne lide at se. Fra et professionelt synspunkt, naturligvis.
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 11.01.2021 14:47
Han havde ikke noget imod selskab, men det var ikke ligefrem hverdagskost at være i selskab af en sergent af byvagten. De almindelige fodmænd af byvagten havde han af og til drukket med på diverse kroer, men endnu ikke nogen med højere rang end menig byvagt. Sergenten virkede som en ganske rar mand, så der var ikke noget problem for Oisin at han satte sig ved siden af.

Han pakkede sin tobak ned, inden han hjalp sergenten med at tænde sin pibe, nu hvor han allerede havde ild i sin pibe. 
"Jeg er nok også atypisk for min slags," sagde han med et træk på skuldrene inden han tog sig en bid af sin medbragte frokost.
"Jeg foretrækker byens mylder modsat skovens."
Hans lune var behagelig, og det var tydeligt at sergenten ikke havde fornærmet ham. Måske var der en snert af, at han nok har givet den forklaring mange gange, men det virkede ikke til at irritere ham. 
"De har måske også en forkostpause, sergent?"
Oisin kiggede interesseret på sin samtalemakker, mens han skiftevis spiste lidt og tog drag fra sin pibe.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 17.01.2021 19:20
Alister rakte glædeligt piben frem for at lade satyren hjælpe med at få ild i den og der gik ikke længe, før den gode duft af piberøg tog til. Som han tog et sug og betragtede byens vinterlandskab, glædede han sig en smule over sit lange, varme undertøj. Jovist var kappen foret, men underlaget var stadig koldt.

"Ah, ja byen er nu engang noget andet. Selv om jeg aldrig selv har opholdt mig længere tid blandt skovens folk.." Han strøg håret væk fra øret for at indikere hvad han mente. Elverblodet i årerne var ganske tydeligt, selv om skægstubbende og hans lidt mere firkantede facon afslørede, at det ikke havde været hos begge forældre.

"En pause var i hvert fald tiltrængt. Det er en kold dag at være på patrulje og kulden får alle byens lysky mænd til at søge mod varmere steder. Jeg har ikke en chance for at fange en ærlig tyveknægt på åben gade." Sagde han med et varm latter.
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 17.01.2021 19:43
"Nogen synes at livet i skoven er idyllisk."
Han sad og bappede lidt på sin pibe og kiggede ud over byen, som var ganske levende. Folk nød solskinnet, selvom de alle var dækket i uld og skin, for ikke at komme til at fryse. Humøret virkede til at være ganske høj.
"Jeg synes nu at der hurtigt bliver for kedeligt. Det er ikke fordi man støder på nogle særlige folk. Jeg tror aldrig jeg ville have mødt en særlig person derude, og se; nu sidder jeg og spiser frokost med en sergent af selveste ordensmagten. Godt nok er det bare på gaden, men det behøver vi ikke at nævne," sagde Oisin og smilede kækt til sergenten.

"Jeg er Oisin forresten."
Oisin rakte en hånd frem til sergenten for at give et godt kraftigt håndtryk.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 21.01.2021 14:09
Satyrens ord fik rigtig Alister til at ranke sig og rette lidt på det skinnende emblem, der sad ved hans bryst. Han kunne høre på folk nævne hans rang hele dagen, om det skulle være - forfremmelsen var stadig så ny, at den gjorde ham frygteligt stolt.

Sergent Ponticus. Det havde bare en særlig klang.

"De har naturligvis ret, min gode mand. Der er langt mellem byvagtssergenterne .. og sikkert også de fleste andre typer folk i skoven. Her i byen, ja, der ser man lidt af hvert." Nikkede Alister bifaldende og tog et sug af piben. En lille sky af røg vandrede fra deres siddeplads op mod himlen.

"Og der er nok arbejde at få, kan jeg næsten gætte mig til.." Fortsatte han med et lille nik mod satyrens kraftige overarme, der gjorde de fleste byvagtsrekrutter ganske til skamme. Ja, Alister fik selv lyst til at tage en armbøjning eller to ekstra, så man kunne blive lige så flot et stykke mandfolk.

Den fremstrakte hånd blev grebet og Alister gengældte det solide håndtryk. "Alister Ponticus."
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 21.01.2021 16:27
"Der er så mange forskellige typer. Nogle er rigtig flinke, andre er nogle værre røvhuller, mens de fleste ligger midt i mellem."
Oisin virkede ganske munter. Det var tydeligt at satyren nød alle de forskellige folk, som han kunne støde på. Han virkede meget mere som en bymand, end en skovelsker. Det var der ikke tvivl om. 
"Hvilken type er De? Er De mere den flinke mand? Hvis ikke, så er De hvert fald god til at fremstå som en," sagde Oisin, med en tydelig drillende tone.
Han gav sergenten et skævt smil med piben mellem tænderne.

Han kiggede lidt overraskende som sergenten virkede til at hentyde til noget og kiggede ned af sig selv, for at finde kilden til sergentens hentydning, inden det gik op for at det var hans muskularitet, som var hentydningen fra sergentns side. Han spændte den ene arm ind mod sit sternum og trykkede på overarmsmusklen med sin anden hånd.
"De her får man når man arbejder hver dag."
Oisin virkede ganske kæk. Han gav sergenten en gestus til at han godt måtte prøve at mærke efter. Koften skjulte godt nok markeringen af musklerne, men man kunne godt fornemme størrelsen.
"Men arbejde er der rigeligt af. Den sidste årrække af uroligheder har bidraget med en masse arbejde til os håndværkere. Jeg klager ikke. Jeg foretrækker en masse arbejde, end sløve perioder. Der er ikke så meget der skal repareres mere, men der er stadig nogen som gerne vil have udført renovationer."

Sergenten virkede som en mand, som Oisin kunne have et godt forhold til. Han virkede gedigen og nede på jorden. Et godt solidt håndtryk.
"En fornøjelse at møde Dem, Alister. Eller foretrækker De Sergent Ponticus?"
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 27.01.2021 13:34
Sergenten lo en varm latter. Det havde været et godt valg af sted at slå sig ned til en pibe, for satyren var ganske underholdende selskab. "Jeg er et røvhul, hvis man laver noget, man ikke burde." Indrømmede han gladeligt. "Men jeg er ganske flink, når man tilbyder mig pibetobak. Og ellers opfører sig ganske lovlydigt.." Der var ingen tvivl om, at Alister nok kunne skrue bissen på, hvis det var nødvendigt, men han holdt også af at have en god snak.

Alister tøvede et øjeblik, før han tog imod opfordringen til at mærke på Oisins muskler, og han gav et lille, anerkedende nik. "Jeg tror, at jeg har et par rekrutter, der kunne nyde godt af at arbejde hver dag." Lo han, men virkede stadig ganske imponeret over den anden mands krop. Det hele var naturligvis ud fra et ganske professionelt synspunkt - han var jo ikke typen, der nød at kigge på mandemuskler. Eller var han?

"Det kan jeg forstå. Man går tit forbi steder i byen, der kunne trænge til en kærlig hånd. Ja, jeg skal være ærlig at sige, at der er et par steder på Byvagtshovedkvarteret der også kunne trænge til at blive lappet lidt.." Indrømmede han og undrede sig over, hvorfor at tanken om at have Oisin gående og lappe på deres tag gjorde ham i så godt humør.

"Kald de mig bare Alister." Tilføjede han med en overbærende mine. Han kunne godt lide at blive kalt sergent, men man skulle også passe på med ikke at virke for højrøvet - især over for de gode borgere i Dianthos, der bare gjorde deres arbejde.
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 27.01.2021 17:19
Oisin nikkede anerkendende til Alister.
"Så gør De deres arbejde helt rigtigt. Det kan jeg ikke andet end at respektere."
Han smilede varmt til Alister, inden han tog nogle gode drag af sin pibe. Det var en af de mere livlige frokostpauser at han har haft i lang tid. For det meste spiste han bare for sig selv, men han beklagede sig ikke. Alister var ganske fornuftig selskab. Det var også godt at kende nogen af de højere rangerende folk i byvagten, hvis det skulle blive relevant på et tidspunkt. 

Oisin kunne ikke lade være med at være stolt over sin styrke. Han var meget tilfreds med den, hvor meget han kunne slæbe op og ned af stilladserne. Dem han arbejdede mest med, var selvfølgelig på lignene niveauer, men de nye virkede tit splejsede ved siden af satyren. De unge nybegyndere var så splejsede, og kom så tit til skade når de prøvede at vise sig. Der var ingen der forventede det samme niveau. 
"Måske skulle jeg begynde på at tilbyde træning, der kan øge folks styrke. Det handler trods alt om god løfte teknik."
Oisin lo spøgfuld af sin kommentar. Han havde på ingen måde tid på at vejlede andre. Han skulle nok hjælpe dem, hvis de skulle samarbejde, men hvis folk bare skulle blive stærkere, så måtte de selv finde ud af det.

"De kan endelig hive fat i min arbejdsgiver, Merlan Adren. Jeg er en del af hans faste sjak. Så kan vi sikkert kigge på at få repareret Deres hovedkvarter."
Oisin var virkelig glad for, hvis han kunne få lov til at gå fra det ene projekt direkte videre til det næste. Så skulle han ikke vente på at den næste opgave kom til ham. Det ville også give dem gode relationer til byvagten. Igen en god ting at have.

Oisin nikkede anerkendende til Alister, som han bad ham om bare at blive kaldt ved sit fornavn.
"Det er godt at vide. Hvis vi på et tidspunkt støder på hinanden på en kro, så er De altid velkommen til at sidde ved mit bord."
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 07.02.2021 12:02
Alister brystede sig lidt over rosen. Hvis alle blot udførte deres arbejde, som han gjorde, ja så ville de kriminelle ikke have et ben at stå på i byen. Men bemandingen var desværre knap og nogle byvagter, selv om de naturligvis skjulte det og ikke sagde et pip til de kommanderende, var selv i lommen på diverse folk rundt om i byen. Et let suk undslap Alisters læber og han rettede let på det skinnende emblem, inden han tog et godt sug af piben.

"Det ville uden tvivl være populært." Nikkede han til kommentaren om træningen, omend han godt kunne fornemme, det var lidt i spøg. "Adren siger De! Det vil jeg gøre. De reparationer har været udsat for længe. Vi risikerer at vind og vejr kommer ind til næste vinter." Indrømmede han. Prioriteterne havde bare været .. anderledes. Men krystallerne var sådan set afsat til det, så det var bare om at nogen tog ansvar og fik hyret nogle gode, arbejdsomme folk.

"Det er ikke utænksomt." Sergenten smilede varmt til satyren. "Hvilke kroer plejer De at komme på?"
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 07.02.2021 12:29
"Ha. Jeg ville ikke have tid til det. Desuden så foretrækker jeg at være på stilladserne. Det er en helt anden form for frihed, og man ser byen fra en vinkel, som ellers stort set kun er beregnet til fuglene."
Han parkerede meget hurtigt tanken. Han kunne sikkert få overtalt nogen til at blive trænet, men han ville dog heller være håndværker. Det var bare noget helt andet. Desuden så skulle han ikke have ansvar for andre end sig selv, og det arbejde han udførte. Det kunne han regne med. Han skulle ikke have ansvar for andres helbred.

"Efter min vurdering bør vi være færdige med det nuværende projekt om et par uger. Så hvis De er hurtige, så er jeg sikker på at Adren endnu ikke har fundet det næste projekt. Vi er et dygtigt sjak, så byvagten skal nok få repareret deres tag, så det vil være tæt de næste mange sæsoner."
Han blinkede forsikrende til Alister. Han havde en faglig stolthed, og han skulle nok sørge for at han sømmede brædderne tæt. 

"Det kommer meget an på hvor jeg arbejder. Oftest er det den nærmeste kro på byggepladsen."
Han pustede en stor røgsky ud inden han fortsatte.
"Lige fortiden er det Hanegal Kro. Ganske fornuftig kro. God øl. Det Halve Svin og Sølvfnug Kro besøger jeg også en gang i mellem."
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 22.02.2021 11:32
"Jeg ser! Det er sikkert også ganske udemærket træning sådan at kravle op og ned af stilladserne." Bemærkede Alister med endnu et blik på Oisins flotte overarme. Hvem der bare havde sådan en flot, muskuløs mand .. i sin deling til at forsvare byen, naturligvis!

Alister fandt en lille notesbog frem fra inderlommen samt en pen. Han var ganske stolt af sin lille erhvervelse, da pennen på magisk vis selv kunne skrive uden der skulle blæk til - når det altså virkede. Magi var trods alt ofte tidsbegrænset.
Heldigvis for ham var der stadig masser af kraft i pennen og han fik noteret Adren med svungne bogstaver, inden han igen puttede notesbogen tilbage i lommen.

"Jeg vil tage kontakt til ham." Strålede Alister. Kaptajnen ville nok også blive glad for, at der endelig var nogen der fik taget sig af taget.

"Ganske respektable steder!" Nikkede han til snakken om kroerne mellem sine sug af piben. "God øl og godt selskab uden for mange slagsmål - sådan burde alle kroer være!"
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 22.02.2021 12:00
Varmen fra solen i den vindstille plads, begyndte rigtig at varme den lille kompakte satyrkrop op. Han kunne mærke hvordan vinterkoften begyndte at blive mere varm end nødvendig. Han satte piben fast i mundvigen, mens han knappede de øverste knapper op, så han kunne få lidt luft til brystet. Han trak lidt ned i kraven, og lod solen bade ned på toppen af hans behårede bryst. Han sukkede tilfreds, som han mærkede den kølige luft mod huden.
Han vendte opmærksomheden tilbage mod Alister mens han blev færdig med sin kommentar.
"Det er det hvert fald. Det er den måde jeg har fået mine muskler på. Flere timer om dagen hvor man slæber bjælker og stenbrokker op og ned flere etager, det styrker hele kroppen."
Han blinkede til Alister, der tydeligvis var fascineret over satyrens muskler. Han kunne ikke bebrejde manden. Det var altid fascinerende at se når folk virkelig havde store muskler. Det var så imponerende hvor meget arbejde der lå i den type krop. Det var ikke noget alle bare lige fik. Det krævede konstant hårdt arbejde.

Oisin nikkede tilfreds. Det var et godt arbejde at få, hvis Adren valgte at tage imod tilbuddet. Det var altid godt at være på byvagtens gode side. På den måde kunne de jo anbefales til flere større projekter, og måske en dag endda være med til at bygge et større landemærke. 
"Gør det," sagde han og klappede sergenten på skulderen, og gav den et kort klem.
Mere arbejde. Det glædede han sig til. Det var altid godt at holde sig i gang.

Han trak på smilebåndet. Han kunne godt se fra at fra byvagtens synspunkt var få slagsmål at foretrække.
"Har der været mange problemer på det sidste med slagsmål? Måske folk har haft brug for at komme af med nogle aggressioner efter den sidste lange tids uroligheder?"
Han blev lidt nysgerrig. Han blandede sig selv for det meste udenom slagsmål, med mindre der var nogen der antastede ham. Godt nok var han lille, men til gengæld var hornene i den perfekte højde til virkelig få folk til at genoverveje deres beslutning om at lægge op til et slagsmål med ham.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 28.02.2021 11:04
Alister nikkede anerkendende. Der var ingen tvivl om, at det hårde arbejde havde gjort underværker for satyrens form - han selv kunne nu godt tænke sig at have lidt mere markering på kroppen, men han bildte sig ind, at elverblodet spændte ben for det. Det, og faktummet, at en sergent naturligvis overlod det værste, hårdeste arbejde til rekrutterne.

Lidt frynsegoder måtte der trods alt til ved at være overordnet. 

Han var ikke helt sikker på, hvad der var ved de lille klem på skulderen, der føltes så umådeligt rart. Det måtte være satyens gode, stærke hænder, tænkte han - og guderne vidste, at man blev anspændt i kroppen af at have ansvar og pligter. Måske tiden var inde til at lægge et besøg forbi en rar massør..

"Hmmm, ikke utænkeligt." Grublede Alister og satte piben for munden. Han pustede en røgsky ud, inden han fortsatte. "Nogle dele af Dianthos har desværre altid været rådne. Men jeg vil give dig ret i, at det utvivlsomt her blevet værre, efter al den nød folk har lidt de senere årtier." Han sukkede. "Men de må finde andre måder at få aggressionerne ud på. Det nytter ikke, at få inventaret rundt om på byens kroer ødelagt i tide og utide!"
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 28.02.2021 14:34
Han spiste lidt videre på sin frokost og holdt øje med skyggerne. Han havde stadig lidt tid inden hans pause ville slutte, men det havde været en af de mere livlige frokostpauser han havde haft. Sergenten havde hvert fald været underholdende selskab, som han ikke havde forventet at have. Forhåbentlig kunne han møde manden igen på et andet tidspunkt. Måske var han lige så godt selskab over et krus øl. Så skulle han nok ikke være på arbejde, men man kunne sikkert finde ham i sin fritid. 

Han tog nogle sug af sin pibe og lyttede til Alisters forklaring. Dianthos var en stor by, og med sin egen erfaring, så ville der uvilkårligt opstå steder som var mere urolige end andre. Han havde lært at undgå de farligste gader og stræder, og holde sig til de steder hvor folk ikke prøvede konstant at stikke en ned for sin pung.
"Helt afgjort. Møbler er ikke de billigeste at få. Heldigvis så er tømmerindustrien kommet godt op at køre igen. Den lange tørke havde ellers næsten taget livet af mange fældningsskove, så det er godt de overlevede det. Ellers ville jeg også have mistet mit arbejde."
Det ville have været det værste i hans optik, fordi hvad skulle han så have foretaget sig? Han levede for at arbejde.
"Men jeg tror også jeg må til at komme tilbage til mit arbejde. Det var utrolig hyggeligt at møde Dem, Alister. Hvis De nogensinde er på Tømmertorv, så kom endelig forbi på Snedkerstræde. Jeg bor lige ved siden af bødkeren. Kom endelig forbi for en pibe og en snak."
Han rejste sig op efter at have pakket sin tomme madpakkebylt sammen og puttet den ned i sin taske. Han rakte en hånd frem til Alister.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 03.03.2021 14:50
"Tørken var slem for mange erhverv, har jeg hørt." Nikkede Alister. "Forhåbentlig har de haft nogle gode magikere ude for at hjælpe med at få tingene til at gro igen." Han vidste da i hvert fald, at der var flere, der havde evner i den retning - især blandt skovens folk.

Alister kom benene, da Oision rejste sig. Man gav ikke hånd til en anden mand, mens man sad ned - også selv om det betød, at højdeforskellen mellem dem pludseligt gik op for ham. Han skulle pludselig til at se et godt stykke ned til satyren.
I det mindste havde han i bredden, hvad han manglede i højden! Tænkte sergenten fornøjet.

"Det er ikke utænkeligt, at jeg tager Dem op på det, min gode herre. Af og til tager patruljerne mig forbi dé stræder, og man bliver så frygteligt pibetrængende af en lang gåtur." Piben skiftede hånd og han trykkede hjerteligt satyrens fremstrakte. Der var god kraft i den anden mans fingre, bemærkede han, men han havde heller ikke ventet andet. "De må have en fortsat god dag!" Sagde han muntert.
Selv ville han nok lige ryge piben færdig, og så ville den stå på en sidste runde, inden han vendte tilbage til hovedkvarteret. Han ville se, om han ikke kunne få opprioriteret det med taget.

Alister Sølvklinge har forladt tråden.

Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 157 cm

Sunny 03.03.2021 15:14
Han tog imod Alisters næve. En proper næve. Han ville ikke forvente andet af en sergent af byvagten.
"Så vil jeg se frem til at se Dem en anden dag."
Han smilede bredt og lavede en uformel salut, hvor han satte to udstrakte fingre mod tindingen der ledte til den løse salut. Han strakte hånden op til en afskeds hilsen, inden han begyndte at gå mod byggepladsen.
Det havde virkelig været en god behagelig frokost. Hvis alle hans frokostpauser var på den måde, så ville han kun nyde sit arbejde endnu mere, hvis det overhovedet var muligt. Det kunne være at han fik mere tid til at mødes med Alister, hvis de begyndte at arbejde på byvagternes hovedkvarter. Han ville ikke have noget imod at have en god ven hos byvagten. Alister var hvert fald en god kandidat til et solidt venskab. 

Han trippede roligt gennem de snebelagte brostensgader, og en gang imellem slog hans klove mod brostenene med et lille hørligt klik. Det skulle nok blive en fantastisk dag.

Oisin Hex har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Fisk
Lige nu: 1 | I dag: 9