Victoria stod kun rank og stolt i frygt for, at hvis hun slappede af i kroppen bare et øjeblik, så ville hun kollapse. Hun nærede en dyb respekt for alle sine spioner, og hver gang en af dem kom til skade, bebrejdede hun altid sig selv for at have sat dem i fare. Hun var dog også klar over, at hver af dem selv havde valgt det, og det var dét, der afholdt hende fra at falde ned i afgrunden; viden om at de aldrig ville bebrejde hende for at være kommet i unåde. Derfor holdt hun sig også stærk for Zirras skyld. Hvordan kunne hun ikke? Spionen havde været gennem mere, end nogen nogensinde kunne forvente af hende, og hun kunne ikke engang høste æren for det hos familien. Hun havde ovenikøbet ikke lyst til at stoppe. Hvordan var det ikke beundringsværdigt?
"Jeg skal nok være der. Selvom du måske ikke lige lægger mærke til mig, så vil jeg være der, Zi. Jeg tvivler på, jeg bliver bedt om at vidne, for så godt kender jeg ærligt ikke Treston. Desuden er jeg blot en almindelig soldat, så vidt omverdenen ved, men jeg vil gøre mit for at vise min støtte" svarede hun i et imponerende roligt toneleje, selvom hendes stemme vibrerede af og til.
"Selvfølgelig kommer jeg ikke til at gøre noget med det samme. Hvornår har jeg nogensinde gjort noget overilet? Det kræver mere planlægning, end jeg lige kan på en enkelt dag, men jeg sværger ved guderne, Zirra, han kommer til at betale for det. Du er ikke den eneste, jeg har givet det løfte" svarede hun ved mindet om mødet med Sedna.
"Vent nu lige til du hører mit forslag, inden du stoler alt for meget på den" svarede hun, og det var for første gang tydeligt, at der var en snert af dril i stemmen.
"Men du har ret; hvor end jeg gerne ville, Zi, er jeg enig med dig i, at dette er nødt til at være fuldt autentisk" fortsatte hun. Igen fik skulderen et klem, som Bertram og børn blev nævnt. Den del havde Victoria selv også tænkt over ved det hele.
"Derfor kræver det også en, der ved, at dette ægteskab kun bliver overfladisk. Det... jeg ville lyve, hvis jeg sagde, det ikke gav dig ekstra pligter, men jeg ville aldrig ønske at sætte dit forhold til Bertram over styr" svarede hun med tydelig alvor i stemmen. Hun skulle være den sidste til at stille sig i vejen for kærligheden, men denne sag var... delikat, og den krævede en hvis finesse, men hun var samtidig sikker på, det kunne lade sig gøre.
Victoria var udmærket klar over, at Bertram nok ville handle noget mere overilet end hende selv. Ikke at hun kunne bebrejde ham det. Ved alle guder, hvor havde hun selv lyst til det. Det nyttede bare ikke, når det hele ville falde tilbage på de forkerte. Derfor havde hun heller ikke tænkt sig at gøre noget... endnu.
"Selv efter alt dette er du stadig fokuseret på arbejdet" svarede hun med et smil, og hun kunne ikke skjule beundringen i stemmen. Victoria var ikke sikker på, hun selv ville være i stand til at arbejde, hvis hun var blevet udsat for det samme. Ved kommentaren om håret, lod hun sin frie hånd fange en lok af pandehåret og trække det ind i sit eget synsfelt.
"Oh... det... havde jeg ikke engang bemærket. Jeg... må have ladet følelserne overvælde mig" svarede hun eftertænksomt. Dette var aldrig sket før, var det? Hun havde været nær samme vredesniveau i kælderen med Sedna, lige inden hun var gået og havde afgivet sit løfte, men... der havde håret ikke skiftet farve, havde det? Hun havde i al fald ikke selv bemærket det.
"Så... med så kort varsel, tænkte jeg på... min bror, Michel" startede hun ud og for første gang kunne man høre en usikkerhed i stemmen.
"Han er ugift. Min far har haft svært ved at finde et ordentligt parti til ham, så der er god chance for, at han ville gribe muligheden, men... Zirra, han er min storebror. Han er væsentligt ældre, end du er. Ville det være... et problem?" spurgte hun. Det var tydeligt, at hun bekymrede sig mere for personen Zirra end spionen Zirra lige nu.