Elverkvinden kneb øjnene en kende sammen mod dæmonen, naboer, muligvis. Hun havde ikke just selv set Mørkets base, ej heller havde der været mulighed for at søge dette sted ud, Elverly havde blot startet på at opbygge deres flåde som Toorah trådte af, og sandt at sige, havde hun ingen ide om projektet nu var nedlagt, efter hendes fratrædelse.
"Jeg kender krigen Zahinael!" Næsten afbrød hun ham,
lidt for godt kender jeg det, alligevel var stemmen rolig og kontrolleret ned til mindste udtalelse
, hun vidste godt hvordan tingene hang sammen, og dæmonen hun sad overfor besad et sæt af evner ingen general ville undvære, han var snu og strategisk, evner Toorah i sandhed beundrede. Ingen med hjernen i behold kunne vel lade være. Desværre betød dette ligeledes, at Elverly på sigt ville mangle ressourcer, nok som de sidste i landet, men det ville potentielt blive et problem. Den gyldenhudede elver lod tungen fugte de lyse læber inden hendes ansigt henfaldt til den neutrale maske hun var så kendt for, ingen følelser var at finde her, ulæseligt for det blotte øje.
"Jeg antager ikke i har søgt tilflugt et frugtbart sted..." Der var ingen dømmende tone at finde, ej heller var der hån eller spot, blot tør konstantering.
"Med nedbrændinger i hele landet, sultende bønder, manglende ressourcer, hvordan forestiller du dig at brødføde dit eget folk?" Hun lænede sig tilbage i stolens sæde, men ikke som en magelig kat, nærmere ganske overvejende. Hun lagde benet over det andet, der var naturligvis ét svar på det spørsmål
"For selv hvis du bruger Elverly med vores mange ressourcer, har vi næppe nok til at holde mørkets hær ved lige!" Det var langt hen ad vejen sandt, primært fordi mange af mørkets rustninger var tunge, energikrævende at bære rundt på. Toorah havde aldrig været narvøs for at tage tyren ved hornene og tale ligeud af posen, en kvalitet hun selv satte meget pris på, her var der ingen kat om den varme grød, det var åbenlyst, at dæmonen selv havde tænkt tankerne.
"En ærgerlig sag, i sandhed. Du må fremlægge dine argumenter for Rådet..." Hun vendte sine håndflader opad, visende at sagen var ude af hendes hænder
"... Det lader ikke til at mine holdninger er velkomne der mere!" Nej, det var ikke just en varm velkomst hun havde modtaget sidst hun havde tilbudt sin viden og ikke mindst fremstillet et simpelt krav.
Toorah tog en dyb indånding, inden hun tømte sit eget krus som blev stillet tilbage på bordet med en unaturligt langsom bevægelse, hun tyggede på hans sidste sætning, vendte den i hovedet nogle gange, det var tydeligvis en hentydning.
"Jaså?" Kruset blev skubbet de sidste centimeter med hendes fingerspidser, inden hun rettede blikket mod dæmonen endnu engang, en uro, der ikke viste sig på ydersiden groede i hendes mave
"Noget af særlig interesse?"