Beanstalk 02.01.2021 17:18
Mandens salgstale om halvdyret fik et par anerkendende nik fra Jontar i ny og næ. Ja, fjerpragten var overdådig og den ene vinge gjorde ham uden tvivl unik. Måske for unik til at sælge videre. Ja, der var noget godt ved denne kønne sangfugl. Blikket var endnu på halvfuglen i buret. Dens ene vinger virkede ikke den mest kønne lige nu, men efter hårdhændethed, som disse mænd uden tvivl havde givet ham for at få ro på gældsslaven, kunne fyrstesønnen se igennem dette. Han kunne se, hvordan denne halvfugl med korrekt behandling og rengøring kunne være et syn af se på. De tonede muskler var i hvert fald noget, alle kunne værdsætte. Især kvinderne, men mænd kunne da også finde disse attraktive. Og sammen med de strålende fjer havde halvfuglen allerede formået at tiltrække manges opmærksomhed på slavemarkedet. Vigtigst var dog, at han havde Jontars fulde opmærksomhed.
Endelig drejede Jontar sit hoved mod manden med salgstalen. "
Lad mig være alene med denne halvfugl for en stund. Så jeg kan beslutte mig korrekt. Derefter kan vi snakke om mulig forretning." erklærede Jontar. Det var ikke en forespørgelse, men det var heller ikke et krav. Det var sådan prinsen af Kazimi snakkede på. Der skulle ikke være nogen tvivl om, hvad han ville. Han elskede at være i kontrol.
Efter Jontar var blevet efterladt med Morosa bag sig og halvfuglen i buret foran ham, kiggede fyrstesønnen kort på halvfuglen, før han drejede hovedet for at snakke til sin egen slave. "
Morosa, hent en kande vand til halvfuglen. Han er tydeligvis tørstig." Og selvom dette var en ordre, blev det sagt i samme toneleje som til mændene. Morosa nikkede lydigt, hvorefter hun forsvandt væk til deres egen plads på slavemarkedet.
Atter vendte blikket tilbage til halvfuglen i buret, nu de to alene. "
Jeg kan ikke lukke Dem ud. Jeg er ikke din ejer. Du er ikke min slave. Endnu," Jontar valgte at gå langsomt rundt om buret for at se halvfuglen fra flere af dens vinkler. "
Men venlige kan vi stadig være til hinanden. Hvis De gerne vil være venlig med en fyrstesøn, altså. Jeg kan gøres Deres liv som slave lidt bedre." Eftersom halvfuglen selv havde sagt, den kun havde ondt og ikke var i nogle aktive og åbne smerter, havde Jontar ikke lagt mere vægt i dette. Halvfuglen skulle være forberedt på et liv i smerte, hvis den endte i ejerskab af nogen, der ikke var barmhjertige. Men Jontar kunne vise barmhjertighed. Det krævede blot, at halvfuglen selv accepterede. Tog imod den mental udstrukne hånd, fyrstesønnen så gavmildt gav.
~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~