Krystal 08.12.2020 08:58
Hej alle!Det er nu ved at være et stykke tid siden, vi ændrede færdighedspointsystemet til at være tekst i stedet for talbaseret. Det var et eksperimentende, lille skridt, og ikke nødvendigvis den endelige version af, hvordan færdighedspoint på KL skal se ud fremover.
I denne her tråd har jeg derfor to hovedpunkter, som jeg gerne vil have jeres input til:
1. Ønsker I at færdighederne skal ændres? (Her menes opdelingen i "styrke", "intelligens" osv.)
Der har i de tidligere oplæg, vi har lavet til dette været ønsker om, at skalaen kunne se anderledes ud. Jeg vil derfor rigtig gerne se nogle konkrete forslag til dette - evt. med mulighed for at lave en afstemning på et senere tidspunkt.
Det er ikke en garanti, at de bliver ændret. Hvis der er et større ønske om at beholde de nuværende, gør vi naturligvis det.
2. Hvordan skal vi fremover begrænse fordelingen af færdighedspoint?
I den gamle pointfordeling, havde man 50 point i alt at fordele med maks 10 på hver færdighed. Dette system er stadig implementeret - omend inde "bagved", og det er derfor ikke synligt for brugeren.
Vi vil rigtig gerne i højere grad synliggøre, hvor meget man har at gøre godt med, men spørgsmålet er, om der skal et andet begrænsningsysstem til? - F.eks. et maksimalt antal færdigheder, man kan være "fantastisk" til.
Det vil jeg også rigtig gerne høre jeres input til!
Tråden her er primært en forslagstråd. Er I enige i et forslag, så brug meget gerne "like"-knapperne, da det gør det meget nemmere for mig at se, hvilke forslag vi skal gå videre med. Hold gerne jeres forslag korte og overskuelige, så de er nemme at forstå.
Tråden skal ikke bruges til at diskutere emne som "hvorfor har vi færdighedspoint", da vi allerede har haft tråde om en eventuel afskaffelse, og vi som side er blevet enige om, at vi ønsker fortsat at have systemet.
Jeg vil også gøre opmærksom på, at der i en tidligere afstemning blev bestemt, at man fortsat ønskede at kunne sætte point i "chakra" og "kontrol" vedrørende magiske evner.
Til sidst vil jeg minde om, at som der også står under profilteksterne, skal færdigheder bruges til at give et hurtigt overblik over, hvor en karakters styrker og svagheder ligger. Udgangspunktet er en gennemsnitlig karakter af den pågældende race.
Tidligere tråde vedrørende færdighedspoint:
Afstemning - Stor ændring i forhold til færdighedspoints (spørgsmål om afskaffelse)
Afstemning - Ændring af færdighedspoint-skala (spørgsmål om ændring fra tal til tekst)
Afstemning - Fjernelse af chakra og kontrol
~ Krys ~
Krystallandet