Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
// Denne tråd finder sted tilbage i 2004. Zirra og Treston er hhv. 11 og 12 år gamle. //
”Zi!” Navnet blev hvæset frem imellem sammenbidte tænder - så højt, at søsteren ville kunne høre det, men ikke så højt, at Treston uforvarende ville kunne komme til at gøre andre opmærksomme på deres tilstedeværelse.
De burde virkelig ikke være her… Far ville blive edderspændt rasende, hvis han fandt ud af det.
”Zirra! For Isaris’ skyld!” Han hastede efter hende på staldgangen, mens han kastede fordækte blikke over skulderen - frygtede at se én af stalddrengene, eller værre; én af Ridderne, træde ind af stalddørene og få øje på dem. ”Vi får så mange problemer, at du ikke drømmer om det, hvis nogen opdager os herinde! Væbnere bør kun være i stalden, hvis én af Ridderne-” Han brød af med en lille, forskrækket lyd, da Zirras askeblonde hoved forsvandt ind i én af stridshestenes bokse og satte så farten endnu en tak i vejret, så han nærmest småløb det sidste stykke hen til boksdøren… selvom løb på staldgangen naturligvis også var forbudt…
”Zirra! Jeg mener det! Jeg gik med til, at vi kunne gå herned for at se, om der skulle stå nogen og strigle udenfor! Fordi du gerne ville se hestene! Jeg gik altså ikke med til, at vi skulle herind! Og slet ikke, til at vi skulle åbne én af boksene!”