Victoria åndede nærmest lettet op, som det lod til at Zirra godtog hendes undskyldning. Det var som om, hun følte den smerte, spionen havde været udsat for de sidste par dage. Eller som om hun ønskede, det var hende, der havde været udsat for den i stedet, hvilket nok var tættere på sandheden...
Zirras ord fik Victorias blik til at mildes, og hendes læber brød nu i et svagt smil.
"Så... Oswald og Cosimus er også mudderarbejde?" spurgte hun, men det var tydeligt, at hun ikke selv mente, det var tilfældet. Så rejste hun sig op, mens hun i takt placerede den ene finger under hendes hage, så hun kunne løfte Zirras ansigt.
"Hovedet højt, Zi. Du har intet at skamme dig over" sagde hun med et stålsat blik.
"Vi laver alle fejl. I denne karriere er det bare mere tydeligt. Jeg skulle have været mere forudseende" sagde hun så og slog blikket væk. Skulle hun fortælle hende det? Ville det overhovedet hjælpe noget? Der var vel egentlig kun en måde at finde ud af det på. Så gik hun om bag sit skrivebord, åbnede den ene skuffe og tog noget, hun indtil videre lod være skjult i sin hånd. Så gik hun om foran Zirra igen og åbnede hånden, så kvinden kunne se en forgyldt finger ligge i håndfladen. Det var dog hurtigt, inden hun lukkede hånden igen, for hun kunne stadig ikke helt selv holde ud at se på det, og hun var nødt til at vende sig om og støtte sig til bordet for at fatte sig igen. Da hun vendte sig, var det tydeligt, at øjnene kæmpede en brav kamp for at holde tårerne tilbage.
"Det der... er min datters lillefinger" sagde hun så. Der var ingen kunstpause for at lade ordene bundfælde sig, hun lagde med det samme genstanden tilbage i skuffen. Hun gik ikke ud fra, hun behøvede at forklare, hvor den kom fra; Fyrstens evne var almindelig kendt, men hun startede alligevel:
"Det er en "gave" fra den kære Fyrste af Kazimi." Det var tydeligt, at hun på ingen måde brød sig om det. Endnu værre var at hun skammede sig endnu mere nu over at have givet efter for hans afpresning.
"Jeg har først for nogle dage siden været i stand til at slippe af med ham. Burde jeg gå af? Eller burde jeg stadig forsøge på at gøre mit arbejde så effektivt som muligt?" spurgte hun så. Deres situationer var forskellige, men i Victorias øjne var der alligevel paralleller. Hvis det kom frem, var hun nærmest tvunget til at afsige sig titlen som spionmester, for det var tegn på, hun ikke var kompromisløs. Hun havde dog trukket stregen i sandet, da Fyrsten efterfølgende havde bedt hende om at levere informationer. Det var simpelthen en ting, hun ikke kunne få sig selv til.
Lige nu handlede det dog om Zirra og ikke om Victoria, så for at bringe sig selv tilbage på sporet, skiftede hun emne.
"Jeg fik nys om, at Bertram besøgte dig" sagde hun med et smil, der talte sit tydelige sprog om, at hun godt vidste, hvad der foregik, og at det egentlig ikke gjorde hende noget.