Tilvælge at kunne skjule sin statistik?

Ville du bruge funktionen med at skjule din statistik?

Ja, jeg ville skjule den helt så hverken jeg eller andre kunne se den
4%
Ja, jeg ville skjule den, så andre ikke kunne se den, men jeg selv stadig kunne
13%
Nej, jeg ville ikke skjule min statistik
83%
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 26.10.2020 17:21
Nu ligger jeg gerne hoved på blokken og siger en nok ret upopulær mening højt.
Man må hjertens gerne være uenig med denne mening, men jeg forventer stadig at man kan respektere at meningen er mig, og den har jeg mindst lige så meget ret til at have som alle andre.

Den seneste tid føler jeg at der på KL har været en ekstrem fokus på "popularitets-konkurrence".
Forstået på denne måde at det lader til at have været en stigende tendens, til at sammenligne sin egen tid på KL med andre brugers. Dette hvad enten der kigges på antal følgere på tråde, antal tråde i alt, længste svar, mest besøgte tråd, hvor mange nomineringer osv.
I går kulminerede det hele i chatten, da der både blev snakket om nomineringer og at jeg lavede et forslag om at få endnu et statistik-felt, i forlængelse af et felt der allerede er at finde under personlig statistik.
Det synes jeg er super ærgerligt, fordi det virkelig er en dræbende for det overvejende gode humør og fællesskab der er på siden, for uden at kan gøre ens egen lyst til KL mindskes eller helt forsvinder.

Det hele har nu ført til at jeg tænker om det ikke er muligt selv at kunne vælge om andre må se ens statistik eller måske endda også vælge om man selv vil se det? Ligesom jeg kan vælge om jeg vil se tråde med advarsler på min forside eller ej.
Jeg syntes på ingen måde at statistik fuldkommen skal fjernes fra siden! Først og fremmest fordi der er lagt et kæmpe stykke arbejde bag, men også fordi jeg selv det sidste stykke tid, er begyndt at bruge min egen statistik liste meget mere. Dette forslag ville også betyde, at advarsels procenterne kunne komme tilbage under statistik, så tingene er samlet ét sted frem for nu at være delt.

Jeg er godt klar over det ikke vil være den perfekte løsning, men det vil give folk et valg og en mulighed for måske nemmere ikke at sammenligne sig med andre? Ved også godt at de som absolut vil kan altid finde noget, hvor de kan sammenligne sig med andre og formå at føle sig udenfor eller ikke god nok.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3811
karakterer

Sparks 26.10.2020 17:27
Hørt, jeg synes det er super ærgerligt, at noget som man så som en hyggelige ting, pludselig var et meget stort problem. Vi er flere, som synes det er vildt fedt, at kunne sidde og få disse trofæer, eller nominerer tråde vi synes er virkelig gode. Men kan da også godt forstå, det kan virke intimiderende, hvis man ikke er en der normalt selv får sådanne. 

Så hvis det kan hjælpe på, at vi alle sammen lidt kan få det man gerne vil have. Så synes jeg da bestemt det er vejen frem. Ville bare være ked af at se, man pludselig skal begynde at stoppe med at give trofæer. At man ikke længere må kunne nominerer, eller bede om flere små tiltag, hvor man kan give et positiv spind på, at man synes en tråd, eller måske et indlæg er ekstra ordinær god! Det er jo aldrig for at sørge nogen, kun for at løfte dem højere og vise folk man synes det de laver er skønt og dejligt ^^
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 26.10.2020 17:36
Tilføjelse til mit skriv!

Der kan måske også ses på om trofæer skal være et tilvalg, om andre skal kunne se eller om man gerne bare vil have den del af KL for sig selv?
Samme med nomineringer, om man vil kunne se når en tråd har en eller flere nomineringer under sig? Som ekstra tilføjelse omkring nomineringer, og det trofæ man kan få sig i forbindelse med dem, så kunne der måske ses på et bedre trofæ navn end "god trådskriver" da dette også lader til er noget der går folk meget på sinde, da den lidt uhensigtsmæssigt får lagt det ud til, at har man ikke dette trofæ så er du skrald til at skrive - selvom det ikke er hvad der gør sig gældende.

Krystal

Krystal

Skaberinden

5890
karakterer

Krystal 26.10.2020 17:38
Xenwia skrev:
Tilføjelse til mit skriv!
så kunne der måske ses på et bedre trofæ navn end "god trådskriver" da dette også lader til er noget der går folk meget på sinde, da den lidt uhensigtsmæssigt får lagt det ud til, at har man ikke dette trofæ så er du skrald til at skrive - selvom det ikke er hvad der gør sig gældende.

Kom meget gerne med et forslag til navnet <3 Er helt enig, det har måske ikke været helt gennemtænkt, da jeg oprettede det :)

Det er trods alt også meget forskelligt, om de folk man skriver med, benytter nomineringssystemet.

Ellers følger jeg lige lidt med i tråden her, men foreslagene kan selvfølgelig lade sig gøre at implementere.
~ Krys ~

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 26.10.2020 17:43
Krystal skrev:
Kom meget gerne med et forslag til navnet <3 Er helt enig, det har måske ikke været helt gennemtænkt, da jeg oprettede det :)

Det er trods alt også meget forskelligt, om de folk man skriver med, benytter nomineringssystemet.

Ellers følger jeg lige lidt med i tråden her, men foreslagene kan selvfølgelig lade sig gøre at implementere.

Jeg lægger gerne hjernen lidt i blød og ser om ikke jeg kan komme på et muligt navneskifte c:
Det var også lidt det jeg forsøgte at få frem i går, men tror lidt det druknede i det hele >_> så nu kommer jeg med disse/dette forslag i stedet xD

Lorgath

Lorgath

The Boop-Master

2651
karakterer

Lorgath 26.10.2020 18:06
At hemmeliggøre ens egen statistik synes jeg lyder som en helt fair mulighed! Det er også ærgerligt at der skal gå så meget konkurrence i det <3

Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 26.10.2020 18:39
Jeg må være meget enig med Xenwia her. 

Der er helt sikkert et usundt fokus på hvorvidt skrivning er en konkurrence, og når jeg skriver usundt, skal det ikke forståes som et angreb.  
Usundt fordi at det er ligeså drænende at se noget der kan måles, og i kraft af det føle sig utilstrækkelig hvis man ikke ligger 'godt' i forhold til dem man måler sig med, som det er at føle sig... næsten skamrost nu, hvis der triller en nominering ind, eller der er mange følgere på en tråd. 

Jeg gjorde mig ikke selv i at følge tråde da jeg startede, fordi at jeg er ret god til at stalke dem uden notifikationer (hvis jeg selv skal sige det, tror i bliver overraskede over hvor meget jeg snig-lurer ehehehe) Men jeg begyndte på det, fordi at folk påpegede at det gav dem en fantastisk følelse at vide at man fulgte med! 
Så nu smider jeg altid en lille følg, fordi at jeg ved det giver noget videre. Det samme med nomineringer - det begyndte jeg også på, fordi at det var en fantastisk følelse selv at få sådan en.  

Med det sagt, kan man sige og understrege nok så meget - følelser er følelser, og de skal tages seriøst, særlig når de bliver trådt på. Jeg er da pisse ærgerlig over hvordan at mange flere brugere end jeg troede, føler sig utilstrækkelige i forhold til andre - igen, det er super usundt for ens selvværd, hvis man lægger en del af sig selv i at skrive herinde. Men jeg - og jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved om det her er super forkert - men jeg ved ikke om at fjerne statestikker, fjerner følelsen af ikke at føle sig god nok. Jeg har en eller anden idé om at der ligger flere ting bagved det, men statestikken er et talsystem, og tal kan måles - ergo er det nemmere at forklare de her følelser ud fra den. 

Hvis man ikke har fået en nominering før, er det kun et spørgsmål om tid før de (Jah, flertal) kommer, er min erfaring. Og vi behøver sku ikke være nærige med dem!
Fuck janteloven, vi er noget,  jeg vil gerne personligt  fremhæve forskellighed, men i har ret, det skal gøres på et lige grundlag.
Og jeg tror at en mere... mærkbar og 'personal growth' måde at gøre det på, er at man ikke er bange for at give den lille "shit det var fedt at skrive med dig her", fremfor at fjerne muligheden fuldkommen. Og så skal vi (eller i hvert fald jeg) også huske at gøre det, i stedet for at forvente at mine trådpartnere ved at de er fantastiske.  

Alt I alt, kan jeg derfor sagtens bakke op om forslaget det ligger i at kunne fjerne sin statistik og alt derunder, hvis man ikke vil se på det - faktum er at jeg ikke kan ændre på andres følelser omkring det, især hvis man i forvejen har dårlige erfaringer i at blive målt med andre: (karakterskalaen i skolen, sports præsentationer, arbejdspladser, etc). Der er mange steder vi bliver målt, og et frirum behøver slet ikke være et af de steder. 
Men tror stadigvæk at hvis vi bruger det som en måde at give andre den lille ekstra 'uff det her var lækkert', at det giver noget ekstra til siden, og til os selv.  

TheEvilQueen

863
karakterer

Jeg tænker, at skal der være en mulighed for at "fjerne" egen statistik, så skal der være en mulighed for at fjerne dele af den også. Ja, vi skal alle være her, men hvis nogen får en dårlig følelse af bestemte dele at statistikken, så synes jeg faktisk slet ikke, at den "del" skal være på siden. Overhoved. Dermed ikke sagt, at jeg synes at fjerne statistikken er en god idé, bare for at nogle andre brugere kan "fylde" (forstå mig ret) statistikken med ting som fåtallet gerne vil have, men som flertallet synes er forkert/upassende/indsæt-selv-ord her.

For det er jo ikke meningen, at vi skal sammenligne os med andre, og måle vores "værd" som RPG-spiller på den måde. Men det er altså hurtigt den vej det går.

Lux

Problemet er bare, at jeg ser "nomineringer" som en "popularitetskonkurrence", og som noget jeg som almindelig bruger aldrig vil kunne opnå. Det synes jeg er en super ærgerlig følelse af sidde med, men altså ja... jeg kan jo ikke ligefrem "kræve" det fjernet. Jeg har været bruger siden 2017, og jeg har aldrig set bare skyggen af en nominering i min retning. Så jeg tror næppe, at det er et spørgsmål om tid. Desværre. Ikke fordi jeg vil brokke mig over ikke at have fået noget, som jeg ikke har fortjent, jeg mener bare, at folk har en tendens til at læse de "populære" brugeres tråde, og så er det altså dem der bliver nomineret. Mens "almindelige" brugere som mig aldrig ville opnå det.

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 26.10.2020 21:22
The Evil Queen skrev:
Jeg tænker, at skal der være en mulighed for at "fjerne" egen statistik, så skal der være en mulighed for at fjerne dele af den også. Ja, vi skal alle være her, men hvis nogen får en dårlig følelse af bestemte dele at statistikken, så synes jeg faktisk slet ikke, at den "del" skal være på siden. Overhoved. Dermed ikke sagt, at jeg synes at fjerne statistikken er en god idé, bare for at nogle andre brugere kan "fylde" (forstå mig ret) statistikken med ting som fåtallet gerne vil have, men som flertallet synes er forkert/upassende/indsæt-selv-ord her.

For det er jo ikke meningen, at vi skal sammenligne os med andre, og måle vores "værd" som RPG-spiller på den måde. Men det er altså hurtigt den vej det går.

Lux

Problemet er bare, at jeg ser "nomineringer" som en "popularitetskonkurrence", og som noget jeg som almindelig bruger aldrig vil kunne opnå. Det synes jeg er en super ærgerlig følelse af sidde med, men altså ja... jeg kan jo ikke ligefrem "kræve" det fjernet. Jeg har været bruger siden 2017, og jeg har aldrig set bare skyggen af en nominering i min retning. Så jeg tror næppe, at det er et spørgsmål om tid. Desværre. Ikke fordi jeg vil brokke mig over ikke at have fået noget, som jeg ikke har fortjent, jeg mener bare, at folk har en tendens til at læse de "populære" brugeres tråde, og så er det altså dem der bliver nomineret. Mens "almindelige" brugere som mig aldrig ville opnå det.

Jeg ved ikke om du misforstod det jeg skrev, men mit forslag går ikke på, at statistik skal fjernes fuldkommen, men kunne skjules (Det har Krys ærligt lagt for meget arbejde bag, til jeg synes det er fair overfor hende.), men jeg mener at man skal kunne vælge om man vil have ens statistik, er synlig for andre og en selv. Altså at man får 3 muligheder til statistik visning for en selv og andre:

Visning mulighed 1: Beholder det som det er nu, hvor alle og en selv kan se ens personlige statistik, så der skal ikke tjekkes en "fluebens boks" af.

Visning mulighed 2: Ønsker ikke at andre brugere kan se ens personlige statistik, men man ønsker stadig selv at kunne se den, så man tjekker en boks af for denne mulighed. Det kan altid fortrydes ved at fjerne ens flueben.

Visning mulighed 3: Ønsker ikke at andre brugere kan se ens personlige statistik og man ønsker heller ikke selv at kunne se den, så man tjekker en boks af for denne mulighed. Så det fjernes/skjules fuldkommen fra ens KL, men det kan altid fortrydes ved at fjerne ens flueben.

At skræddersye sin personlige statistik er også en mulighed, men jeg tror det bliver for omstændigt? Men det er kun Krys som kan svare på den del, da det er hende som sidder med kodningen og ved hvad er muligt.

Angående det med nominerede tråde og hvor mange man har eller ikke har, så er det bare også super vigtigt at se på hvem man tråder med? Hvis man kun tråder med folk som bare ikke nominerer (hvad end deres årsag så måtte være) ja så er sandsynligheden for ikke at få en nominering stor, kontra dem som måske tråder med folk der nominerer tråde. Der er så mange faktorer der spiller ind på om tråde nomineres, så det kan ikke lægges fuldt hen i "hvem er mest populær?"-kasse.
I går nævnte en gammel bruger (ældre end 2017), at personen først for nyligt havde fået nominerede tråde, så man kan virkelig ikke afskrive noget på den front.

Men hvis man ikke kan se forbi alt det, så skal der måske kigges på muligheden for at få en funktion, hvor man kan vælge at nomineringer skal skjules for ens bruger?

Krystal

Krystal

Skaberinden

5890
karakterer

Krystal 26.10.2020 21:40
Et lille input vedrørende nomineringer: 

Vi nominerer jo tråde og ikke spillere, omend jeg godt kan forstå at det ene følger det andet, især når vi har trofæet. Ens personlige statistik viser dog hvor mange tråde man har nomineret frem for hvor mange nominerede tråde man har - netop for at opfordre til det førstnævnte.

Trådnomineringerne har heller ikke været på siden lige så længe, som den har eksisteret, lige som at den automatiske trådnominering først blev en ting i år. Den primære tanke med funktionen er, at man kan fortælle deltagerne af en tråd, at man havde en god oplevelse med den - enten som læser eller deltager. 

Det er langt fra alle, der benytter systemet, og det er også helt okay - det er bare en lille funktionalitet til at give ekstra udtryk for ens gode oplevelse med en tråd. Jeg synes egentlig heller ikke at det er noget, der er meget synligt i systemet - men det er selvfølgelig helt fair, hvis I har en anden oplevelse med det. 

Og husk - det er ofte en kædeeffekt. Nominerer man en tråd, så kommer der gerne en nominering tilbage fra medspilleren. 
~ Krys ~

TheEvilQueen

863
karakterer

Xen: Jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg har skam fattet, at det ikke skal fjernes helt, men blot skjules. Jeg ved bare ikke, om det er en god idé at nogen er "nødsaget" (i mangel på bedre ord) til at skjule deres statistik, fordi nogle brugere synes at der skal ting i statistikken, som flertallet ikke mener hører til. Eller som generelt giver en dårlig stemning. Men igen, så er det bare min holdning til det. Tag det med eller lad vær.

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 26.10.2020 22:04
The Evil Queen skrev:
Xen: Jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg har skam fattet, at det ikke skal fjernes helt, men blot skjules. Jeg ved bare ikke, om det er en god idé at nogen er "nødsaget" (i mangel på bedre ord) til at skjule deres statistik, fordi nogle brugere synes at der skal ting i statistikken, som flertallet ikke mener hører til. Eller som generelt giver en dårlig stemning. Men igen, så er det bare min holdning til det. Tag det med eller lad vær.

Okay, ja så skal jeg da være ærlig at sige jeg ikke aner hvad du mener nej? Jeg kommer med et forslag til en løsning som gavner alle, hverken flertallet eller fåtallet, men det er så heller ikke godt nok eller hvordan skal det lige forstås?

Mig bekendt så er der endnu ikke ført noget nyt til KL, hverken funktioner eller statistik, som flertallet ikke har ønsket? Nu er vi så privilegerede på KL at vi som brugere har en medstemme, hvilket du ikke ser på mange andre sider, og naturligvis vil de ændringer følge flertallet - helt ligesom i et demokrati.

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 27.10.2020 00:14
Okay... first off... jeg må være stæreblind, for indtil for ti minutter siden (i skrivende stund) var jeg absolut ikke klar over, at man kan nominere tråde? Er jeg komplet ignorant? Eller er det så lille en ting, at folk generelt ikke ved, det eksisterer? Hvis det er det førstnævnte, så ignorer denne del, men hvis det er den andennævnte, skal der så mere fokus på det? Hvis man ikke er klar over, man kan nominere en tråd, så gør man det ikke (hvilket er derfor, jeg aldrig har nomineret en tråd f.eks.). Jeg ønsker selvfølgelig heller ikke, at det skal være en kæmpe ting, men hvor er den gyldne middelvej? Jeg har ikke svaret, så spørgsmålet er på ingen måde retorisk ment.

Ift. det med, at det godt kan blive lidt konkurrencepræget... burde man så ikke også have muligheden for at kunne skjule top-posters? I mine øjne kan den del nemlig også hurtigt blive en konkurrence, men det er kun mit synspunkt. Det har selvfølgelig ikke noget med selve statistikken at gøre.

Nu til Xens forslag! Generelt set er jeg fan af idéen. Jeg er også helt enig i, at statistikken ikke skal fjernes permanent. På nogle punkter bliver det hurtigt en distrahering for det, der egentlig er vigtigt; at have det godt og skrive en masse rollespil i et komplet andet univers! Okay ret simplificeret, men jeg håber, I ved, hvad jeg mener. Hvis nogle føler, at det hæmmer dem som rollespiller, at statistikken er synlig, så skal man da klart have muligheden for at kunne skjule den!

I forlængelse af dette, har jeg måske en tilføjelse, og jeg har ingen anelse om, om det er en god idé, så kom gerne med feedback! Hvis man godt kan lide at kigge på sin egen statistik for at se, hvor langt man er kommet f.eks., men man gerne vil ud af at sammenligne sig med andre, ville det så være en idé at gøre det sådan, så man ikke kan se andres statistikker? Ville det være for besværligt? Giver det overhovedet mening?

Jeg håber generelt, jeg giver mening, og I skal være velkomne til at spørge ind til noget, hvis jeg har formuleret mig dårligt :3

- Karen
Krystal

Krystal

Skaberinden

5890
karakterer

Krystal 27.10.2020 08:43
Jeg har lige lavet et "indgreb" i tråden her og tilføjet en afstemning.

Jeg vil hjertens gerne tilføje funktionaliteten, hvis det er noget, folk vil få glæde af - men jeg vil gerne sikre mig, at det ville blive brugt, for det tager trods alt tid at lave.
~ Krys ~

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 27.10.2020 09:52
Forslag til nyt trofænavn:

"Nomineret x3" 
"3 nomineringer"
"Tredje trådnominering" (men den kunne lægge op til at der er flere trofæer at få, og det er lidt usmart)
"Ekstra awesome plot" 
"Stalked" (meeeen ofte er det ens trådpartner, der nominerer xD)

Man kunne self. også bare fjerne det, hvis det trofæ ikke er vigtigt for nogen. ^^

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 27.10.2020 11:43
Hvad gavner statistikken? - Hvorfor har vi den?
Mange af værdierne er benchmarks af en eller anden slags så her kan man blot se om tallet er blevet højere eller ej.
Andre er nogle udregnede værdier, men vi ved ikke hvad udregninger bliver lavet på baggrund af ej heller hvordan den fortages.

Sidespor om statistik:
Statistik og Matematisk modellering er en svær disciplin fordi det er enormt nemt at lave kæmpe mængder af data og tal, men det er også nemt at drage forkerte konklusioner ud fra dem.

Fx antager jeg at vores Gennemsnits tal, er gennemsnit og ikke median værdier, altså kan jeg have et gennemsnits tal som ikke er tilstede i mit datasæt.

Fx kan mit gennemsnitlige antal ord per post være 350 selv om jeg aldrig har skrevet en post i nærheden af det tal, fx hvis jeg skriver meget lange og meget korte poste hhv.
Ligeledes har vi heller ikke standardafvigelserne der kunne sige noget om hvordan datasættæt ligger i forhold til middelværdierne.

(Ops overstående er ikke et argument for at vi skal have hele det matematiske grundlag for statistikerne beskrevet blot et eksempels på hvorfor statistik er nemt at fejl fortolke.)

Edit: formatering

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 27.10.2020 11:43
Nomminerings Emnet:

Hvis intentionen med nomineringer var at give et klap på skulderen, et fistbump og sige 'God tråd! Ses på grillen champ".
Så mener jeg at alt symboliken omkring dem er forkert, og er med til at dreje det væk fra den oprindelige intention.

Navnet, nominering er normalt noget der forbindes med at blive fremsat som kandidat til en stilling, præmie eller title.
Ikonografi, ikonet for nominering er '/award.png' og forstiller en lille medajle.
Trofæ, der er er et trofæ tilknyttet nomineringer, et trofæ med titlen 'GOD TRÅDSKRIVER'. En præmie og en titel så at sige.

Alle tre ting der peger i retning af at systemet er til at sige 'Se her er noget der er hævet over det andet noget der skal hyldes'.

Hvis tanken var at systemet skulle bruges til at sige tak for en hyggelig stund håber vi kan gøre det igen så er de tre overstående alle sammen med til at gøre det til noget konkurrence præget, noget man vinder, noget hvor man kan bevise at man er en 'GOD TRÅDSKRIVER'

Forslag som søger væk fra konkurrence og tilbage på sammenhold

Navn, 'Hilsen' eller 'Afslutningsbesked'
Ikon, 'en thumbs-up' eller 'to hænder i færd med at lave et håndtryk'
Trofæ, 'På gensyn' og i stedet fra grafiken med en bog og pen så noget med to rejsende der hilser.

På denne måde handler det ikke om at tråden var hævet over andet, eller at man være særlig ved at have skrevet tråden det handler om at der var noget godt, noget vi ønsker at huske.

Edit: formatering

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 27.10.2020 11:44
Quickfire points:

At 'skåne' en feature fordi den har taget lang tid at lave er ikke en fornuftig tankegang.
Hvis noget er skadeligt eller uønsket er det underordnet hvor lang tid det tog at lave det i første omgang, hele systemet er vigtigere end den enkelte feature.
Den tog tid at lave ja, men den kan fjernes uden at det arbejde bliver tabt hvis man ønsker at genetabler den på et senere tidspunkt.
Er det træls at bruge tid og energi på at lave noget der skal fjernes igen.
Ja, men det er endnu værere at sidde med en følelse af at ens arbejde bliver misbrugt eller skader andre.

Her i tråden bliver der kort skulet til topposter problemet og sammenlignet med det og det er en sammenligning jeg faktisk finder ret passende.
Primært fordi det kommer af det samme onde et 'sjovt tal', der kan blive skadeligt.
Ydermere ser jeg også at man kan være fristet til at løse de to problemer på sammen måde.
Netop ved at gøre dem til opt out. (Jeg ville dog normalt anbefale 'opt in' over 'opt out').

Jeg ser dog et problem ved denne 'Det kan bare skjules' mentalitet overfor problemet. Da det kun adressere symptomet og ikke årsagen til problemet.

Scenarie:
Lad os sige at vi ændre det så statistik og topposter er noget man kan skjule.
Lad os sige at omtrent 15% af siden vælger at gøre dette.
Det betyder der stadig sidder 85% af sidens deltager og anvender dette system.
Det betyder at der er en enorm stor mulighed for at de emner dukker op i den offentlige dialog.
Så hvis du har skjult din statistik og topposter fordi du føler at det presser dig eller at du ikke kan matche andres tal, så har vi jo intet vundet hvis folk forsæt sidder og snakker om hvor vildt det er at de er placering 3 og har skrevet 100 poste i dag.

-Scenarie slut-

Set fra min stol er problemet ikke at man kan se tallene, men den kultur der er opstået omkring dem.
og vi kommer ikke vores problemer til livs ved at marginaliser problemet eller de der er ramt deraf og skjule det.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 27.10.2020 11:52
Jeg må indrømme jeg bliver  forvirret over, at der er begyndt at komme så meget "fokus" på at statistikken er skadelig, og en dårlig ting, som har været uønsket. 

Så vist jeg har forstået har der været statistik på siden i mange år (ret mig hvis jeg tager fejl, jeg har trods alt kun været her i 2 år), og jeg har kun oplevet at folk har været glade for statistikken og dem der så måske ikke er helt så glade for den, lader hver med at gå ind på den. Hvis jeg ikke kan lide lakridser, forlanger jeg jo heller ikke at en butik fjerner dem, men går bare uden om dem. 
Jeg er selvfølgelig med på at hvis noget skader mere end det gavner, er det måske ikke så hensynsfuldt at det er der, men der har jo netop være efterspørgsel efter statistikken, og det har været ønsket og folk er - ud fra hvad jeg har set - hovedsageligt glade for det. 

I mit hoved virker det måske lidt som noget pludseligt der er opstået, at statistikken er  forfærdelig som jeg personligt synes det virker til det er begyndt at blive sat op som oo 

EDIT: Og i sidste ende kan mange af tingene i statistikken alligevel findes frem til rundt omkring på siden, ved at klikke lidt rundt og tælle selv, så det er jo ikke fordi tingene/problemerne "forsvinder" ved at det ikke er der.. 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 27.10.2020 12:15
Mht nominering, vil jeg måske ikke sige at det er en  'God tråd! Ses på grillen champ' men en 'Denne tråd var noget ud over det sædvanelige og var speciel af en eller anden årsag'.
Jeg syntes dog både at en nominering er et klap på skulderen og noget der skal hyldes... For jeg føler at tingene går hånd i hånd. Altså at et klap på skulderen kan være en hyldest til den man har trådet med (dem man har stalket).

Eftersom jeg ved hvad trofæet betyder, gør det mig ikke noget at den hedder 'God trådskriver', men jeg kan godt se at udefra kommende måske syntes det kan virke forkert eller nedladende for dem der ikke har det trofæ. Derved syntes jeg hellere det skal være en '3 nominerede tråde' eller lign som er blevet foreslået tidligere. 

Jeg har også fået opfattelsen af, at der er mange der ikke bruger systemet eller slet ikke ved det eksistere, hvilket vi måske skal ændre på? <3

(nu hvor jeg alligevel har skrevet så meget, vil jeg tilføje at jeg er enig med Que om at det 'pludseligt' er blevet en negativ ting med statestikken, hvilket jeg aldrig har fået et indtryk af før nu.) 

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1