Man må hjertens gerne være uenig med denne mening, men jeg forventer stadig at man kan respektere at meningen er mig, og den har jeg mindst lige så meget ret til at have som alle andre.
Den seneste tid føler jeg at der på KL har været en ekstrem fokus på "popularitets-konkurrence".
Forstået på denne måde at det lader til at have været en stigende tendens, til at sammenligne sin egen tid på KL med andre brugers. Dette hvad enten der kigges på antal følgere på tråde, antal tråde i alt, længste svar, mest besøgte tråd, hvor mange nomineringer osv.
I går kulminerede det hele i chatten, da der både blev snakket om nomineringer og at jeg lavede et forslag om at få endnu et statistik-felt, i forlængelse af et felt der allerede er at finde under personlig statistik.
Det synes jeg er super ærgerligt, fordi det virkelig er en dræbende for det overvejende gode humør og fællesskab der er på siden, for uden at kan gøre ens egen lyst til KL mindskes eller helt forsvinder.
Det hele har nu ført til at jeg tænker om det ikke er muligt selv at kunne vælge om andre må se ens statistik eller måske endda også vælge om man selv vil se det? Ligesom jeg kan vælge om jeg vil se tråde med advarsler på min forside eller ej.
Jeg syntes på ingen måde at statistik fuldkommen skal fjernes fra siden! Først og fremmest fordi der er lagt et kæmpe stykke arbejde bag, men også fordi jeg selv det sidste stykke tid, er begyndt at bruge min egen statistik liste meget mere. Dette forslag ville også betyde, at advarsels procenterne kunne komme tilbage under statistik, så tingene er samlet ét sted frem for nu at være delt.
Jeg er godt klar over det ikke vil være den perfekte løsning, men det vil give folk et valg og en mulighed for måske nemmere ikke at sammenligne sig med andre? Ved også godt at de som absolut vil kan altid finde noget, hvor de kan sammenligne sig med andre og formå at føle sig udenfor eller ikke god nok.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~