Gud, hvor hvor længe siden havde jeg flere dage fri? Føles som evigheder siden jeg har været hjemme. Tænkte hun som hun red op til det lille hus, som nu havde været hendes i godt et år, ikke at det var blevet nemmere med banken, de var så hårde som altid. Men at bo her, ved familien, så tæt på ham. Selv om det havde været, anderledes, de sidste par uger havde dog været andeledes, man var begyndte at tænke over en masse ting, bare, de små ting der blev sagt, og gjort.
Han var sku for sød til sider. Tænkte hun kort, som blikket gled over hendes have, som var fin, ny ordnet måske?
Det er ham eller mor. tænkte hun kort, som hun hoppede af hesten, og lod den blot, træde ind på haven og med det samme fandt den en fin brusk og bide blade af.
"Godt du også føler dig hjemme." tænkte hun kort, og kiggede over den, alle hendes ting var på den, jo hun var stadig i uniform, med det var sidst på dagen.
"Du bliver ikke? Går ned og slapper lidt af." lyd det som hun lukkede porten bag dem,
hvad i? tænkte hun kort, og hørte latter fra huset. Hun smilte varmt,
bare de ikke er for fulde i nu, kan bruge en øl eller ti. Forsatte hendes tanker som hun gik imod døren. forsigtigt åbnede hun døren, tydeligt for ikke at lave, og endnu mere for at overraske ham, blikket glide rundt i lokalet, stadig i læ bag døren, hun smilte som hun så ham, ikke plannen at møde ham, tvivlede at han overhovedet vidste af hun kom hjem? Havde vist skrevet til mor? men, tvivlede hun havde sagt det i nu.
Firben? hvad i? tænkte hun kort, og lyttede fra døren, og smilet stille forsvandt som de næste ord blev sagt.
Omelet? hun blinkede nogle gange, og hånden knyttede sig om håndjern der hang i kæde bæltet, der var dækket under den mørkeblå kappe, lige som den mørkeblå tabard, og læderbukserne. Hun sukkede dybt som hun træk sig derind, og stod irreteret i døren.
"Okay? Så jeg skal bare gå igen med vores så?" lyd det koldt, som det dovne blik, gemte en irritation.
Som altid, tænker han ikke før han snakker. Hendes arme mødes under hendes bryst. For engangskyld var der ingen hætte over det sorte, hår, som hang i en mellem lang hestehale.
"Eller? Måske bage en kage?" forsatte hun, lige så irreteret som før. Ikke, at der var nogle æg derhjemme, gudskelov.