Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.09.2020 17:23
Gafler og knive klirrede stødt mod tallerkenerne. Stilheden var kvælende over spisebordet, hvor to stole stod tomme. Tænk at de stadig havde dækket op til seks, når alle børn boede ude, og de kun var forældrene til dagligt.
"Zirra, havde du ikke nogle glædelige nyheder?" spurgte hendes mor.
Kartoffelstykket sad fast i Zirras hals, og hun måtte gribe efter glasset med vand for at få skyllet det ned. Hun havde netop fortalt sin mor om det nye arbejde, så det forhåbentlig ikke ville blive bragt op ved middagsbordet.

I perioden efter dronningen var kommet tilbage på tronen efter at have vist sig kidnappet af dæmonerne, havde alting været roligt og trygt. Så var Mørket begyndt at angribe kysterne, og i en familie primært bestående af Krigere for Lyset, gav det genlyd i hjemmet. Mens deres fader var kommet hjem dagen forinden og den traditionelle månedlige familiemiddag derfor ikke var blevet aflyst, var Ersten stadig udsendt på patrulje, og Sorris var som væbner også ude - heldigvis ikke midt i brændpunktet.
De fleste kampe var overstået, men det betød blot at det hårde arbejde var tilbage. Oprydning og genopbygning. Det ville ikke undre Zirra, hvis både Treston og farmand ville blive kaldt ud snart til fredspatruljer - og afskrækkelse.
Hun selv ville også få flere opgaver, men ikke nogen familien ville høre om. 

"Jeg ehm, jeg har fået nyt arbejde," sagde hun og måtte rømme sig for ikke at kløjs i maden. "Eller, altså, jeg skal mødes med hende i overmorgen. En guldsmed, der-"
"Hvad var der i vejen med det gamle?" spurgte Dastor, som altid sympatisk over for sin eneste datter.
"Jeg-eh... Jeg blev fyret," sukkede hun. Der var ingen vej udenom. Åh, hun skulle ikke have sagt noget i første omgang. 

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 28.09.2020 20:48
Treston havde ellers siddet helt i sine egne tanker - optaget af at stoppe mad i hovedet, fordi hans diæt det sidste lange stykke tid primært havde bestået af feltrationer, og feltrationer bare aldrig var noget at råbe hurra for... Han var netop komme tilbage til Dianthos samme formiddag efter godt en uge ved kysten, og hvis han skulle være ærlig, havde han været mere end fristet til at hoppe fra familiemiddagen - finde på en god undskyldning og bare gå omkuld i kasernen, til der blev brug for ham igen. Men det var forventet af ham, at han viste flaget, og desuden havde han ikke haft kynismen til at efterlade Zirra helt alene. Han vidste, at hvis familiemiddagene somme tider var en overvindelse for ham, så var det intet imod, hvad de krævede af Zirra...
Nu løftede han hovedet og sendte hende et overrasket blik - ikke helt sikker på, at han havde hørt rigtigt.
"Er du blevet fyret?" spurgte han, og kunne godt selv høre, at det måske ikke var den mest følsomme måde at spørge på - men hendes ord var virkelig bare kommet bag på ham. "Hvornår? - og hvorfor?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.09.2020 21:14
Zirra drejede hovedet mod Treston og sendte ham sit bedste ikke også dig-blik, fyldt med bebrejdelse. Ikke nok med at hun skulle udholde sin faders spot, nu også sin brors? Kunne ingen i den her familie se, når der var et emne, man ikke gad snakke om? Hun kunne ikke holde sit blik fra også lige at strejfe sin mors, men denne gang så Dastor det. 
"Så, Zirra, vi har intet at gøre med din mangel på arbejde, vel?" sagde han ikke mindre bebrejdende end hendes blik lige havde været. "Det var da ellers et fint sted, var det ikke?"
Et fint sted? tænkte Zirra - heldigvis ikke højt. Det er det pæneste, du nogensinde har sagt om mit arbejde, far.

Hun tog en dyb indånding og lagde gaflen fra sig, inden hun tog samtalen op igen. Mad måtte komme i anden række under det her krydsforhør. 
"Cetus blev fanget i noget... Rod," sagde hun. "Noget med nogle penge, der skiftede for mange hænder. Måske i relation til alt det med Kiles Orden. Det kunne ikke rigtig bevises, men alle under ham blev fyret."
Samme vage forklaring ville man finde, hvis man spurgte de rigtige steder - hvilket far Reynlest helt sikkert ville gøre ved først kommende lejlighed. Mange adelige havde taget bestikkelse fra Kiles Orden i den periode, mens dronnigen havde været udbyttet med en falsk form, så dén forklaring ville man forhåbentlig ikke tænke to gange over. Den rigtige forklaring - at Cetus Hark aldrig have eksisteret, og at Zirra var blevet fanget og tortureret for at få den hemmelighed ud - var ikke noget, der skulle op til overfladen.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 28.09.2020 23:09
Treston var ikke træt nok til at misse Zirras blik - men dog så træt, at en umærkelig grimasse var det tætteste, han kom på en undskyldning. I stedet forsøgte han at omdirigere krydsilden:
    "I kan vel forhåbentlig regne med én eller anden form for kompensation..." forsøgte han sig, men blev afbrud af moderen, der ligesom Zirra havde lagt bestikket fra sig, og nu studerede sin datter som en høg, der overvejer, om den skal slå ned på byttet eller ej:
    "Jeg håber sandelig ikke, at der pludselig kommer til at løbe rygter om, at vores familie har været indblandet i sådan noget snavs!" Hun delte et sideblik med Dastor, før hun atter vendte sin fulde, misbilligende opmærksomhed imod Zirra. "Du har vel forhåbentlig holdt dig langt ude af det - ikke Zirra? Han har vel ikke fået dig overtalt til at se den anden vej? Til at pynte på tallene?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 29.09.2020 11:51
Hvordan forsvarede man sig over for en situation, der aldrig havde eksisteret? En mand, der aldrig havde eksisteret? Det eneste, der steg op i hendes minder nu, hvor der blev talt om ham, var Thanos' ansigt, den skarpe syl, smerten...
"Nej selvfølgelig ikke, mor," skyndte hun sig at sige. "Jeg har meget lidt personligt med ham at gøre. I ved jo jeg mest blev sendt rundt for at se på bygninger i andre byer. De nedlagde hele foretagendet så de kunne få renset ud - lige som at Kiles Orden røg, uagtet om alle var indblandet. Der er ikke noget, der kommer til at falde tilbage på os."

Det var en absurd situation at stå i. Fyret på grund af en fejl, men at skulle give en anden grund. Nogle gange ville det bare være nemmere, havde hun kunne blive den Lysets Kriger, alle havde ønsket. I stedet sad hun her og skulle finde på dårlige undskyldninger for at holde sit rigtige erhverv skjult for sin familie. 
Zirra sukkede opgivende. "Der er ikke nogen, der kan huske hvor jeg har arbejdet alligevel." Hun så op på sin far, der havde fået en furre mellem øjenbrynene. "Nej far, ikke noget med giftermål. Du kan lige vove på at arrangere noget. Jeg skal nok finde mig en mand, når jeg synes, det er passende. Start med Treston!"
Der var ikke noget værre end arrangerede ægteskaber. Det var ikke noget, de gjorde sig i hos deres familie, fordi de alligevel ikke var så højt på strå, men det var ingen hemmelighed, at Dastor og Eylia gerne så deres børn giftet til højere stand. Hvis de bare vidste, at Zirra havde ligget med Pompadourprinsessen ved sidste store middag. Zirra mistænkte stadig, at Treston havde luret det, da de var gået derfra. 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 29.09.2020 12:49
Treston havde lige taget en mundfuld vin, da Zirra sagde det sidste, og det krævede ikke så lidt selvdisciplin ikke at komme til at sprutte, da væsken gik i den gale hals. Det er da vist hvad man kan kalde at blive kastet for løverne, tænkte han, idet han greb efter sin serviet og sendte Zirra et sideblik, der sagde: Din lille... Til forældrene smilede han dog bare - et lidt træt smil.
    "Det er næppe retfærdigt overfor en mulig, kommende brud at mit arbejde i øjeblikket tvinger mig væk fra Dianthos flere uger af gangen," bemærkede han - en anelse tørt - og håbede i sit stille sind, at det kunne få lov til at blive ved dét. Det var ikke fordi, han decideret skyede tanken om at blive gift - at slå sig ned med én, man kunne elske, og måske også få nogle børn en dag - men lige nu virkede ideen kvælende; som endnu et ansvar og endnu titel, der ville begrænse dén frihed, han trods alt havde tilbage. 
    Som endnu et skridt på en vej, der efter hans mening allerede var alt, alt for forudsigelig. 
    Hans mor rystede på hovedet af ham og nippede til sit vinglas. "Det er noget pjat, Treston!" bekendtgjorde hun og satte glasset bestemt fra sig igen. "En ordentlig hustru kan naturligvis finde på noget at tage sig til, så du får fred til at passe dit arbejde! Se bare på mig og jeres far - Vi har da også måttet undvære hinanden i perioder, men derfor er der da ikke noget at sætte på vores ægteskab. Har vi ikke tag over hovedet i et respektabelt kvarter? Har vi ikke fire børn, hvoraf i hvert fald tre gør Lysets gerning?" Hun ikke så meget som blinkede i retning af Zirra, da hun sagde det sidste, og Treston krympede sig over, hvad han havde fået sat i gang. "Jeg tror ikke, det i længden er sundt for en ung mand at gå glip af familielivets glæder - se bare på Ersten! Se hvor godt han er faldet til i sit ægteskab." Hun lagde pertentligt kniv og gaffel til side på tallerkenen, som tegn til, at hun var færdig med sin mad. "Du må da også snart være træt af, ikke at have dit eget sted at bo."
    "Det er nu ikke- "
    Dastor brød ind med et lille smil: "Jeg må give jeres mor ret nu, Treston - du kommer ikke til at bilde mig ind, at du ikke er træt af Paladsets kaserne."
    Treston så fra den ene til den anden - følte sig en lille smule presset op i et hjørne. Han forsøgte sig med et afvæbnende smil, der føltes en anelse stift. "...Jeg får kastet tre måltider i hovedet og har en god seng at sove i - Jeg kan ikke rigtig tillade mig at klage..." Inden forældrene kunne nå at komme med nye angreb, rakte han ud efter Zirras hånd og rystede den drillende. "Men vi gled helt af sporet! Zirra var i gang med at fortælle om sit nye arbejde hos... en guldsmed, var det?" 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 29.09.2020 13:42
Tilbage hvor de startede - typisk! Zirra klemte om Trestons hånd lige lidt for hårdt inden han kunne nå at slippe. Her havde hun lige nydt at det for en gangs skyld ikke var hende, der blev grillet. Ikke at det var behageligt at se sin bror blive lagt på skafottet, men hvor svært kunne det lige være for ham at finde en køn dame en dag. Han havde både udseendet i orden og ikke fået så mange slag til hovedet endnu, at hun var sikker både de kvindelige riddere og de damer der gik i kjole, dånede over ham på stribe, hvis han lige tog sig sammen og tog et bad og rettede på skjorten. Det smukke, gyldne hår tiltrak kvindekønnet som fluer.
På den anden side var det måske praktisk at Treston endnu var ugift. Blev han først viet væk, ville de ikke stoppe med at være efter hende, før Sorris blev ridder selv. 

"En guldsmed, ja," svarede Zirra. Hun ville gerne redde sin bror ud af kattepinen, men nøj hvor ville hun også gerne skifte emne. "Hun har brug for en til at kopiere sine bøger, og måske også lidt andet hjælp. Det lød som en længerevarende stilling, men jeg ved ikke så meget endnu."
"Sig nu til, hvis du har brug for noget, ikke?" sagde Eylia med en nu lidt mere rolig tone. "Jeg er sikker på, jeg kan skaffe dig en plads i haverne."
"Dét bliver ikke nødvendigt, mor!" udbrød Zirra, måske lidt for hurtigt. "Jeg vil... Bare gerne finde mit eget, ikke?"
Det ville slet ikke gå at arbejde sammen med sin mor. Der var steder, man fint kunne snige sig væk fra for at lave spionarbejde - og så var der folk der så alt.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.09.2020 12:53
Zirras klem undgik bestemt ikke Trestons opmærksomhed, og han sendte hende et lille, drillende smil, der sagde: dén var du selv ude om, søs! Til gengæld nikkede han til hendes beskrivelse, og erklærede sig enig, da hun udtrykte ønske om at finde sit eget:
    "Du har jo også både hoved og hænder skruet rigtig på, Zi," sagde han og lagde ligesom moderen bestikket på tallerkenen, som tegn til, at han var færdig. "...Du kan, hvad du sætter dig for - det er jeg slet ikke i tvivl om. Ikke sandt far?"
    Spørgsmålet så ud til at komme bag på Dastor, men Treston gav ham ikke tid til mere end et forvirret nik:
    "Tusind tak for dejlig mad - det var simpelthen så lækkert. Især oven på dét hundeæde, jeg har fået den sidste uge!" Treston sendte et grin bordet rundt og lagde så en hånd på bordpladen, som tegn til, at han ville rejse sig. "Skal jeg og Zirra ikke tage af bordet, så I to kan få lov at slappe lidt af?" spurgte han sine forældre og havde rejst sig, inden deres mor kunne nå at åbne munden. "Så skal vi nok også arrangere desserten - og du skal ikke prøve at bilde mig ind, at du ikke har bagt mor. Jeg kunne dufte din tærte hele vejen ud på gaden."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.09.2020 13:13
Var der noget, der mildede humøret hos familien Reynlest, var det Trestons evige godmodighed og glade statur. Så snart han sendte det smil rundt, kunne man ikke andet end at slappe af. Selv Zirra blev lidt mere veltilpas, selvom hun ingen problemer havde med at se igennem det og det emneskift, han gemte i det. Et tiltrængt emneskift, så hun klagede ikke.

"Åh, nu smigrer du din gamle mor," svarede Eylia og blev helt rød i kinderne. "Den står henne ved vinduet under klædet. Kom kære, lad os lade de unge om arbejdet."
Der kom et par mumlelyde fra deres far som han lidt modvilligt lod sig trække med ind i stuen af sin hustru.

Zirra hapsede de sidste stykker kartoffel fra sin tallerken  og begyndte at samle servicen sammen, mens hun stadig tyggede. Det var heldigt for hende, at det var en af de koldere aftener, for ellers var hun næppe sluppet afsted med at have en så højhalset og langærmet trøje på, som hun havde. Selvom det var længe siden, Bertram sidst havde haft tænderne i hende, kunne man stadig ane en svag farveforskel henover stedet ved halsen, og pletterne var ikke til at tage fejl af. Ikke et bid. Mange. Dertil kom de småknubs, hun havde fået på sidste spiontur, men med hjemvendte soldater at tage sig af, måtte hendes blå mærker og skrammer hele af sig selv. 
"Hvis jeg hopper ud af vinduet nu, tror du så de opdager det?" spurgte hun i spøg, men kunne ikke helt skjule at hun trængte til at komme lidt væk fra forældrenes ørneblik. "Hvordan var det dernede? Slemt?" 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.09.2020 13:50
    ”Du kan TRO, de ville lægge mærke til det!” Treston greb faderens glas og slyngede sjatten i halsen, før han stablede det oven på sin tallerken sammen med bestikket. Nu hvor forældrene var ude af døren, var hans attitude langt mere afslappet. ”Især mor - tænk nu, hvis naboerne så det?! En pæn, ung dame som dig, skal ikke springe ud af vinduer, hvis det ikke er på grund af én eller anden tragisk kærlighedshistorie - og dén slags bør desuden også holde sig til de gamle eventyr!”
Han sendte hende et lille smil - et smil, der forsøgte at kommunikere, at han forstod hendes frustration og kun brugte humor for at forsøge at muntre hende op; ikke for at gøre grin med hende. ”De vil dig jo det bedste - det er bare nogle gange lidt svært at gennemskue…”
    Da hun spurgte ind til hans tur til kysten falmede smilet en smule. ”Det er aldrig kønt…” svarede han lidt undvigende. ”Soldaterne er udkørte, og trætte mænd laver alt for mange fejl. Og dét er Mørket bare alt for god til at udnytte. De gør alt hvad de kan, for at underminere moralen og gøre vores folk fortvivlede.” Han skar en grimasse og børstede et par krummer på gulvet med en hurtig bevægelse. ”En gruppe mænd faldt i et baghold for et par dage siden, og Mørket overmandede dem og lænkede dem fast til stranden lige på den anden side af en lille pynt, vi ikke havde tænkt på at undersøge. Det var først, da deres kammerater blev mistænksomme og slog alarm, at vi fandt dem, og dér havde tidevandet været en tur forbi…” Han skubbede Zirras stol ind med hoften og satte kursen imod køkkenet med servicen balancerende i begge hænder. ”Det er fandeme en grim måde at dø på…” gøs han og sendte en trist tanke til de stakkels folk. ”Tænk at ligge der, ude af stand til at gøre noget, mens tidevandet bare kravler nærmere og nærmere…”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.09.2020 14:07
Zirra tog fadet og kanden og greb behændigt en gaffel, der faldt ud over Trestons stabel, da han kantede sig igennem døråbningen  til køkkenet. Havde de altid haft så smalle dørkarme?
Hun skuttede sig ved hans fortælling. Hun kunne komme på ret mange grumme måder at dø på, men dén var ny. 

"Går tanken om familie dig ikke på nogen gange? " spurgte hun, fanget i de  seriæse stemning. "Ersten og Ishais lille er hvad - et år? - og enhver dag kunne ende med at han ikke kommer hjem igen."
Det var sjældent efterhånden hun så Treston på tomandshånd. Han var altid ude, eller også var Ersten der til at mane foruroligende samtaler i jorden. Eller også var Sorris til stede, og så var det Zirra selv der tog en omvej for ikke at gøre hans kønne lille hoved bekymret.
Hun kunne ikke slippe tanken om familie i øjeblikket. Måske var det fordi Bertram havde omtalt hende som hustru over for sin klan, og selvom hun vidste det var en praktisk formalitet i form af oversættelse til deres kultur, havde det ramt noget i hende. Hun havde aldrig kunnet binde sig, for hvad nu hvis hun ikke kom hjem? Og værre - hvad hvis Mørket kom efter hendes kære? 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.09.2020 15:53
Treston stillede servicen fra sig på køkkenbordet og vendte sig om for også at hjælpe Zirra af med hendes favnfuld. Han benyttede lejligheden til at fange hendes blik og stille hende en modspørgsmål, fordi han ikke havde lyst til at tænke dét scenarie igennem, hun stillede op. For jo - arbejdet var selvfølgelig farligt, men det var bare så stor en del af hans identitet efterhånden, at han aldrig rigtig havde overvejet de mulige konsekvenser... Eller om det egentlig var risikoen værd. 
    "Går du og bekymrer dig, Zirra? Er det derfor du spørger?" Han forsøgte sig med et beroligende smil og rakte ud efter hende, for at trække hende ind i et kram. "Ersten er erfaren og fornuftig... og Ishais sørger for at holde ham i kort snor!"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.09.2020 16:07
Zirra undveg hans blik lige så hurtigt som han havde fanget det, og udstødt en kort, lettere tvungen latter.
Det gik hende ikke forbi, hvordan havde sneget sig uden om spørgsmålet, men det bekræftede det kun for hende. Han var sikkert lige så bange for at efterlade folk som hun var. Eller også var han for længst kommet ud over det, og så kunne hun alligevel ikke lette sine bekymringer med hans hjælp. 

"Det er jeg ikke i tvivl om, hun gør. I er dygtige riddere, og jeg er bare en simpel sekretær," sagde hun som for at binde knude på dén samtale. "Jeg kender er par ungmøer, hvis du snart vil ud at jage en hustru... Eller bare skørter." Hun kunne ikke holde sig fra at give ham en albue i siden. "Pfft, jeg tror Sorris bliver gift før vi finder nogen."

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.09.2020 16:19
    Han ømmede sig mærkbart og kunne ikke lade være med at le. "Bare få det til at lyde, som om vi er komplet uduelige! Og i forhold til skørterne..." Han blinkede flabet til hende og lavede en meget dårlig parodi på hendes stemme: "Du sagde det så godt selv, lige før! 'Jeg vil bare gerne finde mit eget... ikke?'"

"Og desuden så går livet altså ikke kun ud på at blive en yngre - og mit tilfælde - flottere udgave af Ersten! Dén diskurs skal du ikke overtage fra mor!" Han gav sig til at hælde vand fra en stor krukke på køkkengulvet op i en træbalje, så de kunne vaske det værste af tallerkenerne, og vendte med vilje ryggen til hende så hun ikke skulle se hans grin. 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.09.2020 17:41
Forarget sendte Zirra sine ildfluer efter sin bror. Alle fem sværmede de op og rundt om det smørrede grin, hun vidste, han havde på. Han var for længst vokset hende over hovedet, og selvom hun ikke var i den lave ende, kunne hun ikke hamle op med hverken højde eller skulderstørrelse. Så magi med rækkevidde var altid en fordel, især når den var irriterende. Som regel irriterende uduelig. Lige nu dog perfekt irriterende. 

"Nu ikke så flabet, Treston!" formanende hun med et tilsvarende grin på egne læber. Hun greb et viskestykke og svingede det som en advarsel foran ham. "Hvis du ikke jager skørterne, ved du, jeg gør det for dig. Men du må godt få dem bagefter, når de har været ved den yngste, flotteste og kvindelige udgave af Ersten!" 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.10.2020 08:54
    Fordi Treston havde ryggen til, havde han selvsagt ikke set, hvad Zirra havde haft gang i. Derfor fik han lidt af et chok, da de små, svævende lyskugler pludselig flokkedes om hans hoved, og han nåede lige at dukke sig med et sæt, som en fodsoldat når der kommer pile, før det gik op for ham, at det bare var Zirras narrestreger. Han klukkede over hende og sig selv; det var 100 år siden, han havde set Zirras små ildfluer - han havde næsten glemt, at hun kunne lave dem, selvom de havde haft så meget sjov med dem som børn. 
    Til hendes ord om skørter og udseendet på dem, der jagtede dem, vendte han sig endelig om fra baljen - med sæbe op til albuerne og et løftet øjenbryn.
    "Dét tror jeg, er første gang, jeg hører dig sige det højt," bemærkede han, og lænede sig med et begyndende, smørret smil og armene over kors tilbage imod køkkenbordet. "Altså, jeg har da haft en mistanke om, at du havde en fod i begge lejre, men du har aldrig bekræftet det overfor mig..." Han kom pludselig i tanke om en meget, akavet familiemiddag og løftede det andet øjenbryn også. "Så det var det, der skete, til mors åndede middagsselskab hos Pompadour!"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.10.2020 11:34
"Sccch!" tyssede hun febrilsk og slog halvhjertet ud efter ham med viskestykket. "Hvis de hører dig...! Hvis du siger et ord til nogen, Treston...!"
Hun lod truslen hænge i luften, mens farven på hendes kinder blev mere og mere rød. Selvfølgelig havde Treston regnet det ud, men bare sådan lige at sige det højt! Og så med forældrene kun to rum væk!
Flirten med Mirabelle var godt nok startet fordi Zirra var dødtræt og ingen af dem havde gidet den middag, men hun huskede stadig det sidste kys på Reierborgen, hvor Mirabelle havde hjulpet hende på en opgave. Der var noget praktisk ved at have en så højtstående i hæren, der kende hendes sande arbejde, men samtidig kunne hun også hurtigt ende som Trestons øverstbefalende - der måtte hun sikre sig, at han ikke kom med upassende kommentarer. 

Ikke at hendes smag i mænd var meget bedre end den hun havde i kvinder. Kvinderne var uopnåelige og mændene var uforbedrelige. Udover Bertram. Der havde hun virkelig ramt den type mand, hun altid havde ønsket sig at falde for. Udover at han var vampyr, altså... 
Treston vidste lidt mere om hendes tidligere forhold end resten af familien, fordi hun følte, hun kunne betro sig til ham. Men det havde aldrig holdt længe, for hun fik enten skræmt dem væk med sin egen hemmelighedsfulde natur eller også løb hun selv, når det blev for seriøst. De grunde havde hun dog aldrig delt med Treston, kun de dårlige undskyldninger. Tænk at hun havde formået at holde Bertram hemmelig for ham i over et år. Og heldigt for hende, at han kun havde spurgt overfladisk ind til den aften, de havde mødt Storm på kroen.
Zirra rev sig ud af tankesporet og kneb øjnene sammen mod sin bror. 
"Jaloux?" drillede hun med et djævelsk smil. "Prinsesse og major. Jeg siger det bare." 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.10.2020 11:52
Treston grinede bare, greb viskestykket i luften og trak det ud af hendes hænder. "Rolig Zi!" udbrød han - stadig med det svedne grin over hele hovedet. "Mor og far er helt inde i stuen, og det kunne aldrig falde mig ind at udlevere dig!" Han tænkte sig om et øjeblik og tilføjede så - fordi hun jo var hans lillesøster: "I hvert fald ikke på dén måde..!"
   Det var sjovt at se, hvordan farven bredte sig ud over hendes kinder, og hvordan hendes udtryk skiftede imens hun gennemgik, hvad han gættede på, var en række uvilkårlige minder om en hvis ung frøken...

Til hendes spørgsmål lagde han atter armene over kors. "Faktisk lidt!" indrømmede han og sendte hende et blik, der var halvt bebrejdende, halvt imponeret. "...Men på den anden side, forklarer det, hvorfor den kære frøken Pompadour tilsyneladende var fuldstændig upåvirket af min notoriske charme, og nu har jeg det faktisk lidt bedre med mig selv." Han kastede viskestykket tilbage til hende og vendte sig atter imod opvasken. "For helvede, Zirra... Næste gang jeg ser hende på en opgave eller til træning kommer jeg til at have mange upassende billeder i mit hoved..."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.10.2020 12:22
"Jamen selv tak da," svarede hun stadig med et grin og trådte frem så hun kunne forsøge at vriste viskestykket ud af hans greb. "Du kan glæde dig med at I så kan dele de skønne tanker om mig!" 

Zirras små ildfluer var blevet egenrådige med hendes mangel på koncentration på dem, og de fløj lidt rundt på må og få i rummet. To af dem prøvede at drukne hinanden i opvaskevandet, og en enkelt kom hen til tærten i vinduet, hvor den forsvandt fordi hun ikke lagde mærke til, hvor langt væk den var kommet.
"Og heller ikke et ord om hendes præferencer til nogen," tilføjede hun formanende. "En dag bliver hun gift godt væk, og jeg skal ikke være grunden til at det bliver sværere end det i forvejen er for hende."
Man kunne svagt høre noget ærgrelse i Zirras stemme. Både for det forhold, der aldrig kunne være mellem dem, men også fordi det var synd for Mirabelle at være født ind i en stand, hvor hun var tvunget til at gifte sig og lave nogle børn. En høj rang i hæren gav hende næppe fripas.

"Men hvad med dit kærlighedsliv?" prøvede hun at afværge mere pinlighed med og nikkede samtidig til opvasken, der stadig skulle tages.
Samtidig havde hun sneget sin ene hånd ind under viskestykket, mens den anden stadig holdt synligt fast i enden. Med en hurtig bevægelse stak hun hånden fremad og brugte den som kile for at løsne Trestons greb. Forhåbentlig ville spørgsmålet hyle ham ud af den og give hende muligheden for at få viskestykket tilbage. 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.10.2020 13:09
    "Jeg-" Treston blev afbrudt af hendes snig-angreb på viskestykket og stod pludselig tomhændet tilbage. Dén Zirra, altså...  Han overvejede at give hende en håndfuld vand fra opvaskebaljen i synet, som svar på tiltale, men kom alligevel frem til, at dét måske var lidt for tarveligt...
    "Mit kærlighedsliv har været ualmindeligt stillestående det sidste lange stykke tid," erklærede han og gav sig til at skrubbe tallerkner rene og række dem videre, når han var færdig, så hun kunne tørre dem af - når nu hun havde erobret viskestykket. "Men det passer mig egentlig også helt fint. Jeg har så travlt med arbejdet, og..." Han tøvede - kunne ikke helt finde ud af at formulere dén knugende følelse af forudsigelighed og trivialitet, der havde præget hans liv det sidste lange stykke tid. Følelsen, der gjorde dét, at skulle binde sig endnu mere - at sætte sig endnu bedre tilrette i dét liv, der var blevet udstukket for ham - til en decideret skræmmende tanke. Han endte med at trække på skuldrene med en nonchalance, der på ingen måde føltes ægte. "...Og som du selv siger; vi tager af sted hver eneste dag uden at kunne være sikre på at vende hjem igen... Det er ikke just det bedste udgangspunkt, når man skal opbygge romantiske relationer." Han tøvede lidt - kiggede ned på det snavsede vand - og besluttede sig så for at sige: "Dét hér er måske et lidt mærkeligt spørgsmål, Zi, men... Føler du dig nogensinde fanget i dit liv..?" Han skyndte sig videre - følte at han blev nødt til at uddybe: "...Altså som om du bliver nødt til at gøre noget uforudsigeligt en gang imellem, for ikke at gro fuldstændig fast?"
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat