Kaatima, der stod med en respektabel handelsmand på den anden side som denne scene udfoldede sig. Kunne allerede mærke, hvor svært det var ikke at himle med øjnene. Det var tydeligt hvad der var sket, og som hun trådte et skridt til side, kunne hun se hvordan hendes søn sad med det største fjogede smil nogen sinde. Igen? Hvor mange læreinder var det så, at hendes søn havde formået at løbe grædende, eller rasende fra timen? Ikke nok med det, selvfølgelig skulle Florences datter være til stede - som om, den kvinde ikke allerede var hånende nok i forvejen. Hvad ville hun ikke tænke, hvis hendes datter kom tilbage til deres del af paladset og fortalte hvordan Kaatimas søn, igen havde forpurret deres timer?
Nej, det skulle ikke have lov til at ske denne gang!
Med fast beslutsomhed, vente hun sig mod manden og bukkede for ham - "Jeg beklager, at måtte afslutte vores møde hurtigere end forventet, men jeg har en søn jeg skal give en lærestreg" manden nikkede høfligt tilbage med et smil på læben. Tydeligvis ikke så påvirket af situationen, som man måske kunne have forventet.
Med hurtige skridt, trådte hun ind i klasse lokalet og kigget strenget på den unge knægt hvis smil famlede hurtigt.
"kan se du hygger dig i dag Cyrus?" drengen kiggede hurtigt ned som han rystede på hoved.
"Nuvel, godformiddag Jamillah, håber alt er vel i dag?" sagde hun, som de brune øjne betragtede hende med næsten lige så meget kærlighed, som ville hun snakke til en af hendes egne børn. Hvad der dog skulle til at ske nu - var langt fra, end hvad begge børn nok havde forventet.
"Idag! Skal jeg undervise jer i, omkring blomsten og bien."