Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Prinsesse af Kazimi, forretningskvinde.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 25.09.2020 19:18
"Jeg nægter at finde mig i det!" lod det stakåndet som en gråhåret kvinde stormede ud af døren, "I er alle sammen fuldstændig fra den - ikke om jeg står model til den slags drengeløjer!" råbte hun yderligere, som vandet drev ned af hendes skikkelse. 
Kaatima, der stod med en respektabel handelsmand på den anden side som denne scene udfoldede sig. Kunne allerede mærke, hvor svært det var ikke at himle med øjnene. Det var tydeligt hvad der var sket, og som hun trådte et skridt til side, kunne hun se hvordan hendes søn sad med det største fjogede smil nogen sinde. Igen? Hvor mange læreinder var det så, at hendes søn havde formået at løbe grædende, eller rasende fra timen? Ikke nok med det, selvfølgelig skulle Florences datter være til stede - som om, den kvinde ikke allerede var hånende nok i forvejen. Hvad ville hun ikke tænke, hvis hendes datter kom tilbage til deres del af paladset og fortalte hvordan Kaatimas søn, igen havde forpurret deres timer? 
Nej, det skulle ikke have lov til at ske denne gang!
Med fast beslutsomhed, vente hun sig mod manden og bukkede for ham - "Jeg beklager, at måtte afslutte vores møde hurtigere end forventet, men jeg har en søn jeg skal give en lærestreg" manden nikkede høfligt tilbage med et smil på læben. Tydeligvis ikke så påvirket af situationen, som man måske kunne have forventet. 

Med hurtige skridt, trådte hun ind i klasse lokalet og kigget strenget på den unge knægt hvis smil famlede hurtigt. 
"kan se du hygger dig i dag Cyrus?" drengen kiggede hurtigt ned som han rystede på hoved. 
"Nuvel, godformiddag Jamillah, håber alt er vel i dag?" sagde hun, som de brune øjne betragtede hende med næsten lige så meget kærlighed, som ville hun snakke til en af hendes egne børn. Hvad der dog skulle til at ske nu - var langt fra, end hvad begge børn nok havde forventet.
"Idag! Skal jeg undervise jer i, omkring blomsten og bien."
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 25.09.2020 19:51
Lyden af vand og en spand der faldt til jorden, fik Jamillahs sølvgrå øjne til at se op fra sit pergament med store og chokerede øjne. Læreinden var nu gennemblødt. Det var ikke den første fælde hun var faldet for, men dette var tydeligvis dråben. Om det var Jamillah der ikke kunne kontrollere sin evne eller om det var en naturlig rødmen som steg kvinden til hovedet, var hun i tvivl om. Det hele gik pludselig så stærkt og inden for et øjeblik stormede læreinden ud ad døren råbende. Jamillahs nevø, Cyrus, sad med et stort smil og smågrinte eftersom der nu ikke var nogen til at undervise dem. Jamillah havde dog travlt med at se om nogle af hendes ting var blevet våde, for så var det jo ikke rent længere. Hun ville helst ikke forlade undervisningen, for hun vidste at alt hendes undervisning var meget nødvendig, eftersom hun blev ældre hurtigere. Ja, det var jo kun syv år siden hun blev født, og hendes nevø var ti og om et par år var de lige gamle. Jamillah havde aldrig rigtig følt at nogen af afkomene i Kazimifamilien havde haft en særlig høj mentalitet, så det kunne måske endda være at hun mentalt allerede var foran sin nevø.

Med forsigtige fingre hev hun lidt ud i sit tøj, mens hun inspicerede det. Tørt, tørt, tørt... Så snart Kaatimas stemme lød, for Jamillahs øjne op i halvsøsterens retning, og da der blev hilst, smilte hun forsigtigt, før hun vendte blikket ned mod sine klæder igen, som hun forsatte med at inspicere det. ”Det… Det ser ud til at alt er vel,” lød det fra hende noget så sødt. Havde hun opdaget en våd plet, havde hun helt klart været meget mere negativ.

De sølvgrå øjne så op mod Kaatima igen med et blidt og rart smil. Smilet falmede dog, så snart hun indså at Kaatima havde indtaget rollen som læreinde for resten af dagen. ”Blomsten og bien?” spurgte hun med en undrer mine malet over hele det tvefarvet ansigt.

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 25.09.2020 20:05
Kaatima nikkede hurtigt, da hun godt havde hørt - at Jamillah havde en tendens til at være, en anelse hysterisk med renlighed. For slet ikke at tale om, at der også gik rygter omkring hvor meget hun i bund og grund fik lov til.
Selv Kaatima var set som en god mor, men det var meget sjældent hendes børn fik lov til at komme afsted med noget som helst. Som også var ganske tydeligt, hvordan at Cyrus langsomt sank ind i sig selv af skam. Han vidste uden mærket godt hvad Blomsten og bien drejede sig om.
"Mor!" kom der fra ham, men blev hurtigt stille som hendes øjnene lynende mod sønnen. Faktisk var han ikke kun stille, det var helt utroligt hvordan den høje knægt faktisk kunne blive endnu mindre end bordet han sad ved. 

"Blomsten og bien, kender du ikke til hvordan at hvis vi ingen bier havde, ville der hellere ikke være noget liv på jorden?" spurgte hun med et blidt smil, som hun betragte den trods ældre udsende pige - nu alligevel var en del mere uskyldig end man lige skulle gå og tro. I hvert fald omkring hendes viden, om hvad der foregik uden for paladset.
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 25.09.2020 20:24
Det var tydeligt at hendes nevø ikke var vild med emnet, hvilket alarmerede Jamillah en anelse. Var det virkelig et emne hun gerne ville lære noget om? Lige så tydeligt som nevøens utilfredshed, var Kaatimas lynende øjne. Jamillah lod sig ikke skræmme – hvilket var forståeligt nok, nu hvor blikket ikke var rettet mod hende. Men hun havde blot sine måder hvorpå hun, i hvert fald med sin moder, kunne snige sig udenom skældud. Kaatima var trodsalt ældre end Jamillahs moder, og dertil vidste hun ikke helt om hun ville have samme mulighed overfor Kaatima.

Det tvefarvede hovedet drejede sig en anelse til siden og hun klikkede en enkelt gang med munden, som hun tænkte sig om. Beslutsomt rystede hun på hovedet. ”Det… Nej. Nej det siger mig ikke noget,” fik hun svaret og så kortvarigt over på Cyrus for at aflæse hvad han tænkte om det hele. Det irriterede hende ikke at kende til historien om blomsten og bien, og lige nu ville hun egentlig bare gerne have at Kaatima kom til sagen, inden Jamillah ville blive ældre end Kaatima!

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 25.09.2020 21:29
Hun løftede sit bryn, det var ellers vigtig viden.
Nuvel, jamen så må vi hellere få lært det først - før vi bevæger over i hvad det betyder for den kvindelig og mandelig krop.” Hun hentede en krukke med en flot blomst i og satte den på et bord der stod foran Jamillah og Cyrus. 
Denne blomst kan ikke selv dele sin frugtbarhed ud til resten af verden, det skal den have hjælp til, og det er hvad bien kan gøre for den.” Startede hun ud, og satte sig ned blandt de bløde puder som der udgjorde klasse lokalet. Ikke de samme hårde træstole, som var at finde i Dianthos. 
Bien kommer og tager pollen med til dens laver, men den tager også og suger nektar som er hvad bien lever af. Hvad der dog gør at de er livsnødvendig for vores liv på jorden, er grundet til at ikke alle kan bestøve sig selv. Og det er hvor bier blandt andet kommer ind i billede.” Sagde hun, og så hvordan at Cyrus blev mere rød i hoved, nok både fordi han skammede sig over at blive belært af hendes mor.
Men også nogle af de ord som Kaatima valgte at bruge.
Og det er det samme med mænd og kvinder, for at vi kan lave børn sammen, skal vi bruge hvad den anden kan give os. Uden hinanden, kan vi ikke skabe flere afkom fra vores familie. Giver det mening?” Spurgte hun, som hun lod sit blik glide frem og tilbage mellem de to børn.
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 25.09.2020 22:00
Så snart Kaatima nævnte kvindelig og mandlig krop, lagde hun hurtigt to og to sammen. Blomsten og bien var et udtryk for seksualundervisning. Selvom Jamillah naturlig nok ville få mere glød i kinderne, prøvede hun at sørge for det ikke skete, ved hjælp af sin evne. Hun skulle vel øve sig hele tiden alligevel, ikke?
Selvom hun havde regnet ud at det var seksualundervisning, var hun stadig nysgerrig på hvordan Kaatima ville forklare det. Når Jamillah voksede så hurtigt var det klart noget undervisning blev prioriteret højere end andet. Denne var en af de ting der ’sagtens kunne vente lidt’.

Med en undrende og nysgerrig mine så Jamillah på hvordan Kaatima fandt en blomst frem og begyndte at forklare om den og hvordan den havde brug for en bi, for at kunne formere sig. Så en blomst var en kvinde, og manden en bi?
Så snart Jamillah lagde mærke til at Kaatimas blik så lidt på sin søn, skævede Jamillah mod ham. Hvis ikke det var fordi at Jamillah prøvede at komme på en god side af Kaatima, ville hun nok have sagt noget nedladende til ham. Lige for nu, var der dog kun et bredt flabet smil på de mørke læber. De grå øjne vendte straks tilbage til Kaatima som hun nævnte mænd og kvinder. Tænkende lagde Jamillah sig lidt ned på siden i sin pude og støttede sin kæbe med sin hånd, mens overarmen hvilede mod puden. ”Så fader har gjort en masse blomster en tjeneste?” spurgte Jamillah, tydeligvis hentydende til at hun godt vidste sin mor var den tredje kone og at der nok også blev set nogle kvinder ved siden af. Ordene lød ret så uskyldigt, men Jamillah ville blot gerne høre sin halvsøster bekræfte det. Overvejelsen om at spille dum og spørge om deres fader havde hjulpet Kaatima med sin blomst, strejfede hende - men måske skulle det vente lidt endnu, til hun var sikker på Kaatima ikke ville blive alt for rasende.

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 25.09.2020 22:14
Af alle spørgsmål, som der kunne være kommet med. Så var det som Jamillah sagde, ikke noget hun havde regnet med. Hvilket også var grunden til at hendes mund, ganske forræderisk trak sig en anelse op i den ene side. Men ikke nok til, den ældre kvinde fik et helt smil frem. 
Nej det var mere Cyrus, som først kiggede på hans moster og derefter over på sin mor. Også kunne han ikke holde et grin tilbage, og han måtte ligge armen hen over munden.
At denne knægt for nogle år tilbage, skulle have taget livet af sin egen far. Det var altid en smule forundrende for Kaatima, for hun havde bange anelser om hvordan det havde påvirket ham. Især når han brugte disse former for fælder, og andre midler for at få en reaktion ud af folk.
Det tror jeg er en ganske pæn måde at formulere vores fælles faders tilbøjelighed, til at hjælpe blomster” sagde hun stille, det var jo ikke kun at Jamilliahs mor Florence, var fyrsten tredje kone. Nej det var den umættelige lyst han havde til kvinder, og han aldrig tog hans kone med nogen steder. Især ikke når det kunne betyde, at han ikke fik lov til at udforske de kvinder som var i vente i andre byer. 
Hvor mænd der var på skibe, typisk havde ordsproget hængende over dem; en kvinde i hver havn. Da havde fyrsten en kælling i alle verdens fire hjørner. Men det var jo ikke hendes problem, foruden - det desværre var det. Især når det kom til Kazimi familiens omdømme.
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 26.09.2020 17:54
De sølvgrå øjne bed straks mærke i den lille bevægelse på Kaatimas læber. Da en latter pludselig brød ud fra sin nevø, gled øjnene så over på ham kortvarigt. Det var tydeligt at begge fandt det morsomt, men at nogen var mere moden end andre – hvilket var forståeligt nok. Øjnene landede tilbage på Kaatima, som hun svarede på det meget uskyldige spørgsmål.
Jamillah trak lidt på smilebåndet ved svaret, ”Jamen så giver det mening. Men skal jeg så holde ekstra afstand til Cyrus, så han ikke hjælper mig?” spurgte hun. Hun rettede på sit hoved, således hendes hånd var knyttet under hendes hage, tænkende. Hurtigt fyrede hun et ekstra spørgsmål ud: ”Hvorfor er det vigtigt jeg bliver lært om blomsten og bien nu, når jeg ikke skal have afkom endnu?” Jamillah var trodsalt kun syv… Fjorten… Ja alle var egentligt ret forvirrede omkring det, men som udgangspunkt kunne hendes fader selvfølgelig allerede nu lede efter et potentielt giftemål. Chancen for at Jamillah faktisk kunne blive gift væk, var realistisk set mindre, nu hvor hun bar den forbandelse hun bar. Men en dag, måske, kunne det være forbandelsen blev løftet.
Alle spørgsmålene var spørgsmål  der kunne være svære at svare på, men Jamillah ville nyde og se hvordan Kaatima skulle formidle sine svar.

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 27.09.2020 19:18
At Jamillah prøvede at stikke til den ældre prinsesse, gik ikke umærket forbi. Og de brune øjne, kiggede vagtsomt på den unge pige. Slanger i sandet skulle man altid være påpasselig med, dem man ikke så var altid de giftigste. 
Kaatima sank, og valgte at rejse op for at gå lidt frem og tilbage som hun funderede over et svar. Det var egentlig ganske normalt at man startede tidligt. 
"Jo, nu er det sådan at ens seksualitet ikke er noget man kan styre." startede hun ud, og vente et blidt smil mod den flerfarvet. "Det er også noget som folk vil opleve allerede i en meget tidlig alder - det er måske ikke noget der bliver snakket meget om, fordi det kan være tabu." hendes hænder lagde sig bag ryggen og knugede sig ind til hinanden. Hvis det var sådan de skulle lege, hvorfor så holde sig tilbage?
Derfor valgte hun også at gå tilbage og sætte sig ned i de bløde puder. "Selvom etik er umådelig vigtigt at huske på, har vores krop også impulser vi bliver nød til at være opmærksom på, så vi kan modstå dem. Især når du har denne forbandelse som du har over dig Jamillah. Hvorfor skulle det så ikke være nødvendigt at undervise dig i det allerede nu?" hvis man skulle være smart i munden, skulle man også tage verbale angreb.
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 27.09.2020 20:54
De grå øjne så opmærksomt på den ældre halvsøster som hun rejste sig og begav sig lidt frem og tilbage. Det var skam også i orden, hun skulle bare tage sin tid. Kaatima skulle jo også have mulighed for at følge med i Jamillahs hurtige liv.
Da svaret så ankom, lyttede hun opmærksomt. Seksualitet kan opleves i en meget tidlig alder. Interessant. Jamillah selv følte sig lidt på bar bund, for hun vidste ikke helt selv hvor hun stod. Tanker om hvem hun ville kunne gifte sig med og bruge sit liv med, havde aldrig strejfet hende, ja og tilmed havde hun heller aldrig rigtig følt sig tiltrukket af nogen. De fleste kunne bare ikke følge med, når det gjaldt hygiejne.
Som en høg, fangede hun ordet tabu. ”Kan du komme med et eksempel på noget som er tabu?” spurgte hun med et blidt smil og med ’nysgerrige’ øjne. Jo, selvfølgelig ville hun gerne kende svaret, men det var i den grad også for at se hvor tabu det var for Kaatima. Hvor åbent hun ville snakke om det.

Så snart Kaatima satte sig i puderne igen og svarede på det andet spørgsmål, kunne Jamillah mærke et lille ubehag kravle over hendes skuldre, som der blev nævnt ’impulser’. Hun trak tøvende på et smil, før hun lod skuldrene lette et kort øjeblik. ”Så det du siger er, at nogle mænd ikke kan styre deres impulser, og det kan gå ud over mig?” Hun løftede et  kraftigt øjenbryn. ”Jeg regner stærkt med at jeg kan modstå de her impulser, som du nævner, så jeg tænker det nok kun er mændene der mangler noget disciplin,” tilføjede hun. Hun så kortvarigt over på sin nevø, før hun så tilbage på Kaatima.

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 30.09.2020 11:42
Hun var skarp, denne halv søster. Og det både morede Kaatima, men formåede også at gøre hende irritabel. Det kunne godt være, at hun voksede hurtigere. Men den ældre prinsesse, satte ikke pris på at Jamillah tydeligvis glemte, rangsystemet blandt de adelige. Og selvom hun var datter af den nyeste kone af fyrsten, måtte hun også forstå at hun var den nyeste. Bestemt ikke den sidste og slet ikke den første. Så hvis hun mente hun skulle grave sig ind under huden på hendes halvsøskende, især dem som blev født af den første fyrstinde. Så skulle hun passe på med hvordan hun trådte fremadrettet. 
Det kan jeg naturligvis Jamillah.” Sagde hun med et smil, og lagde hoved på skrå mens at hendes øjne betragtede den yngre Kazimi med nogle dødsalvorlige øjne. For at se, om hun fangede at hun var ud og stå hvor isen var tyndest. 
Alt det som kan skabe vanære for vores familiesnavn, ville være tabu. Men så længe du formår at gøre det i det skjulte, hvor ingen kan se det og ingen finder ud af det. Men stol på mig, når jeg siger, at du skal være umådelig dygtig til at skjule det.” Med det hentydet hun selvfølgelig til, at deres fader ikke helt var kommet sig over forræderiet af den anden hustru, det navn man ikke måtte nævne i nærheden af ham. 
Hun fnyste “Det var dog umådeligt overmodigt sådan at sætte dig over andre, så du mener du er hævet over alle disse menneskelige impulser, til nogen sinde at blive fanget i en situation hvor du føler dig tiltrukket af det? Og med det, snakker jeg ikke kun om seksuelle impulser.” Fast gjorde hun, og lænede sig frem, ved at sætte sin albue på hendes overlår og ligge hendes hage mod den knyttede hånd.
Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 16.10.2020 10:08
Jamillah smilede som halvsøsteren fortalte hun kunne komme med et eksempel på noget som var tabu. Et eller andet sted opfangede hun godt det alvorlige blik hun fik i sin retning, men lige for nu, der hoppede hun let og elegant over det. Så måtte Jamillah, se hvor længe hun kunne blive ved med det.
En tænkende mine trak sig henover Jamillahs ansigt. Vanvære til familienavnet, chek. Da der blev nævnt at gøre ting i det skjulte, var det som at sætte ild til tørt græs. Nysgerrigheden om hvad Kaatima lavede i det skjulte, som kunne skabe vanvære for familienavnet, begyndte at vælde op i hende. Tydeligvis havde Kaatima erfaring med ting som var tabu, sådan som hun vidste, at man skulle være godt til at skjule det. Havde hun været ved at blive fanget på fersk gerning?
De mange tusinde spørgsmål, var måske for meget at spørge om, lige nu. Måske Jamillah bare skulle sørge for at finde ud af det selv? Helt afslappet forslå sin far at se sin halvsøster mens hun har fri, eller måske se om hun kunne betale nogle til at spionere på hende? Uh – det var bare så spændende! Der var intet tidspunkt hvor Jamillah tænkte over den tidligere fyrstinde som havde forrådt hendes far. For Jamillah, der eksisterede den kvinde slet ikke, ja hun vidste til og med ikke engang hvad hun hed. Hun vidste kun at hendes far var blevet forrådt og efterfølgende var Jamillahs mor kommet til.

Et smil bredte sig på Jamillahs læber, som Kaatima nævnte at Jamillah satte sig over andre. For ja, det gjorde hun. Da hun så efterfølgende spurgte ind til menneskelige impulser, som ikke kun var seksuelle smuldrede smilet en anelse. ”Jeg er overbevist om at jeg kan modstå det meste. Jeg ved ikke lige hvad det er for nogle ikke seksuelle impulser du snakker om. Kan du komme med et eksempel hvor du tror jeg vil være udfordret eller tiltrukket af en situation?” spurgte hun og rettede sig lidt op, for at synliggøre hun stadig følte sig hævet over så mange andre.

Artist Phobso
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 25.10.2020 20:33
Smilet blev en anelse mere skævt, som Jamillah’s smil begyndte at famle. Det betød, at hun var begyndt at komme under huden på hende. “Man skal passe på Jamillah, blot fordi at man er datter af den kommende kone af fyrsten, er du stadig en af de yngste, og du er en kvinde” sagde hun med et blidt smil, og rejste sig op og vinkede sin søn hen til sig. “Vil du være sød at tjekke op på dine søskende” han nikkede og løb afsted - “Ser du, selv min søn har mere at skulle have sagt, end du har, jeg er trods alt den ældste levende slægtning af den første kone, og selvom jeg aldrig nogen sinde får noget at skulle have sagt, sådan helt officielt, ville jeg ikke ligge på mine laurbær” om den yngre kvinde, valgte at tage dette som en trussel eller ej, var ikke noget Kaatima bekymrede sig om. I sidste ende, havde hun stadig mere at skulle have sagt. Kvinde eller ej.

“Så rigdom, at ønske man er højere stillet end andre, at kæmpe for at få en magt der ikke tilhøre en, min kære søster, det er også ting man skal passe på med. Især hvem man måske med vilje eller uvidende udfordre - jeg ønsker dig en god dag, og sørger for at der kommer en ny lære så hurtigt som muligt” smilet var stadig det flotteste flaske smil, som den ældre kvinde længe havde fremstillet, som hun drejede rundt på hælen og gik ud af rummet igen. Velvidende, at der snart kunne komme den nye mor, og forlange hun fortalte hvad hun havde sagt til hendes datter.  

Kaatima Af Kazimi har forladt tråden.

Jamillah af Kazimi

Jamillah af Kazimi

Fyrstedatter

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 11 år

Højde / 174 cm

Fia 27.10.2020 13:19
Ordene der kom ud af Kaatimas mund, blev efterhånden ikke lyttet til, for Jamillah følte ikke at ordene havde nogen betydning. Hun følte ikke hun havde et behov for at passe på, for i sidste ende skulle hun nok have mere styr på det end alle andre. Det var hun overbevist om. Hendes moder var fyrstinde, hvilket gjorde de begge havde en del at sige, uanset hvor gammel Jamillah måske var, for inden man så sig om, ville Jamillah være ældre end dem alle. Det at Jamillah var kvinde, forstod hun ikke helt hvorfor skulle have nogen betydning på at hun skulle passe på. Enten ville hun kunne gå med hovedet højt hævet, eller så ville hun inden for nogle år opdage at verdenen ikke kun drejede sig om hende i det tempo hun ønskede.
De grå øjne skævede mod sin nevø som rejste sig, for efterfølgende at løbe afsted med en ordre om at tjekke på hans søskende.

Jamillahs øjne snævrede sig lidt, som Kaatima nævnte at nevøen havde mere at sige end Jamillah selv. Det kunne godt være at hun var den ældste levende slægtning af den første kone – men det kunne vel ændres på… Dertil var hun overbevist om at nevøer og niecer kom efter afkomene af fyrsten, lige meget hvor mange koner fyrsten skulle have. Dertil lå der også vigtighed i at Kaatimas moder ikke længere levede, og det gjorde Jamillahs. Dertil lå der vel også at den levende fyrstindes børn var vigtigere og havde mere at sige end den afdødes børn?

Den sidste tilføjelse, inden Kaatimas afsked, fik dog tankerne i gang. Jamillah forstod nu hvad Kaatima prøvede at forklare. Hun følte dog stadig ikke at dette appelerede til Jamillah selv, for hun havde jo sin rigdom og behøvede ikke mere af den. Hun var jo højere stillet end alle andre (udover hendes moder og fader) og hun mente bestemt hun havde lige præcis den magt hun skulle have og at hun ikke prøvede at tage magt fra andre… I hvert fald næsten… Jamillah udfodrede alligevel kun dem som hun følte hun var stærk nok til at overvinde, og hvis ikke, var det et tegn på hun måtte blive bedre, hurtigere og klogere! ”God dag, Kaatima. Jeg har alt under kontrol her, tak,” det var et tydeligt ligegyldigt smil der var opstillet på Jamillas mørke læber. Det var tydeligt at de to halvsøskende ikke kom ud af det med hinanden – ikke i dag, i hvert fald. Der var dog vækket nogle tanker i Jamillahs hoved, og dermed ville Jamillah også tage fat i sin moder, med røde øjne, irriteret af falsk gråd, og spørge ind til hvorfor Kaatima havde sagt Jamillah intet var værd og at hun skulle holde sin mund, når alt Jamillah havde gjort, var at spørge ind til den undervisning Kaatima havde valgt at overtage, da hendes søn havde lavet ballade. Jamillah planlagde allerede nu, hvordan hun ville få sin moder til at vælge sin datter over den første fyrstindes datter.

Artist Phobso

Jamillah af Kazimi har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10