En facade fra en spade

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 13:28
 De sidste par dage havde stemningen været lidt trykket i det lille værksted. Ligesom Phillippe havde forventet, havde Nicola ikke ligefrem taget det specielt pænt, at han havde været sammen med Enzel. De havde fundet ud af det til sidst, men der ville helt sikkert nok gå noget tid for Nicola ville være helt god igen, og det var også okay. Phillippe kunne ikke forvente andet. 
 I et forsøg på at gøre det hele lidt bedre, og vise Nicola at han mente det, når han sagde han holdt af ham, og han virkelig gerne ville ham, havde han købt gave til ham, hver gang han havde forladt værkstedet. Han var vant til at købe gaver til kvinder, så den første gang var han kommet tilbage med blomster. Noget han godt selv kunne se måske var lidt fladt. Efterfølgende var det mere ting han han havde med tilbage til Nicola. 

Phillippe lukkede døren ind til værkstedet efter sig, og begyndte at gå ned af gaden. Han skulle på Markedspladsen og købe lidt ind så de kunne få noget mad. Han havde ikke meget at gøre med, i forhold til madlavning i værkstedet, og derfor var det også sparsomt hvad der gav mening at købe, men ting til en sammenkogning af en gryderet, var altid til at have med at gøre. 
 Mens Phillippe bevægede sig væk fra værkstedet og mod Markedspladsen, gik han og tænkte på, hvad han mon skulle købe med hjem til Nicola. Det skulle være noget lille og diskret. Noget han nemt kunne gemme for Enzel, og få til at virke som om det bare er noget han har fundet på gaden, når han kom tilbage på bordellet.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzel var også på gaver. Især i dag, fordi han følte, at han ikke bare kunne troppe op hos Phillippe uden en grund. Så han kom netop fra markedspladsen, ifølge med en byvagt han havde betalt. For han havde naturligvis ikke tænkt sig at bevæge sig ned til den nedre bydel uden beskyttelse – igen. Det havde nær gået galt sidst han var der, hvor en tyv havde forsøgt at røve ham for hans værdigenstande!

Han var iført lilla og røde farver i dag, men tøjstilen var stadig den samme med rubinske stofsko, turband, guld og juveler. I favnen havde han de nye, sorte støvler, som han håbede på at Phillippe kunne passe. De var pakket ind i tykt pergament og med en snor rundt om, så der ikke herskede tvivl om, at dette altså var en gave. Det var jo en sats at købe sko til en mand man ikke kendte godt igen. Men det var en passende gave til en rigtig arbejdsmand, der skulle bruge praktiske ting, og allerede ejede alle de nødvendige værktøjer og redskaber, og selv kunne bygge sig til det meste.

”Tak. Jeg klarer mig selv herfra.” Lød det pludselig fra den turbanklædte rigmand, som dårligt sendte byvagten et blik, da han overrakte hans betaling. Hans øjne havde nemlig fæstnet sig på den høje mand der kom gående mod ham. Hvor var det dog heldigt at han nåede at finde ham, før han forlod sit værksted. Ellers ville han have været nødt til at vente på at han kom hjem…

”Phillippe.” Enzel råbte ikke, men hans spindene stemme og den rubinske dialekt, var nu let genkendelig. Og farverne og smykkerne på hans påklædning, var ligeledes temmelig i øjenfaldende.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 15:05
 Allerede inden Enzel råbte Phillippe op, havde han opdaget ham. De prangende farver var ikke til at tage fejl af, og de var også et godt blikfang. Phillippe tog sig selv i at se sig over skulderen, mod værkstedet. Han var fristet til at vende om og gå tilbage, men Enzel ville sikkert følge med og så ville Nicola da først blive opdaget. Hvis han skulle stikke af, ville han være nødt til at gå en anden vej end hjem, i hvert fald. Til Phillippes held delte gade sig, og gav ham muligheden for at dreje til højre ned af en anden gade. 
 Der var ingen tvivl om, at hvad Phillippe tænkte på hvad en super dårlig ide. Der ville sikkert ikke komme noget godt ud af at stikke af, men Phillippe havde ikke nogen bedre ide. Så lige som Enzel råbte ham op, drejede han ned af gaden og lod som om han ikke havde hverken set eller hørt Enzel.

Og hvad så? Det var jo meningen han skulle på markedspladsen, og det her var i hvert fald en meget forkert vej. Det var først nu han kom til at tænke på, at han var nødt til at finde noget andet at sige, hvis Enzel spurgte ham hvad han skulle. Ved Zaladin, han dummede sig da rigtigt nu. 
 Han prøvede på ikke at gå hurtigere, for så ville det først blive åbenlyst at han prøvede at stikke af fra Enzel. Han tog dog en smule længere skridt, som om han skulle skynde sig, mens han overvejede hvad han skulle skynde sig for. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Hvad i… Drejede Phillippe bare væk fra ham? Enzel kunne have svoret på, at Phillippes øjne var rettet på ham i et øjeblik, men han kunne da ikke finde på at forsøge at undgå ham, kunne han? Enzel kiggede sig om skulderen, og vagten var allerede langt nede ad gaden. Så han var rimelig alene om at følge efter Phillippe. Han hadede nu at skynde sig. Specielt at gå hurtigt, når man var pakket ind fra top til tå! Og Enzel var i det hele taget ikke en mand, der rendte efter nogen!

Han kunne ikke få sig selv til at løbe efter ham, men hans skridt var lange og hastige, så han forhåbentligt kunne nå hans mål, før han forsvandt. Enzel, der ellers havde været bosat i byen i over et års tid, kunne ikke selv finde rundt, og især ikke i den nedre bydel. Overraskende nok, som han bevægede sig rundt om hjørnet, var Phillippe kun endnu længere nede ad gaden. Men Enzel kunne se ham tårne sig over de mange andre middel-høje mennesker.

Enzel der selv var meget lavere end de fleste, var nødt til at stå på tæer ind imellem, for stadig at kunne se ham, og ellers måtte han undvige folk, og endda selv lægge en hånd på dem, for at puffe dem ad vejen. Phillippe gik langt hurtigere end de fleste, og han måtte indrømme over for sig selv, at han ikke ville kunne indhente ham, hvis først menneskemængden blev større, som de nærmede sig hovedgaden, hvor folk strømmede til og fra markedspladsen. Snart ville Phillippe nå enden af sidegaden, og Enzel kunne risikere at miste ham, ved det næste hjørne. ”Phillippe!” Kaldte han igen, denne gang med en skingerhed over sig. ”Hr. Jahnson!!”

Hans lange, travle skridt blev efterhånden til løb.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 15:47
 Det gav Phillippe en virkelig grim smag i munden sådan at forsøge at stikke af. Den Nedre Bydel virkede ikke som en sted for Enzel, og det stod stadig klart i Phillippes erindring, hvordan han havde måtte redde Enzel fra et overfald, efter at have været på besøg hos Phillippe. Alligevel førte hans fødder ham væk fra den pyntede bordelejer. 
 Det var også bare fordi han ikke vidste hvad han skulle sige eller gøre ved Enzel. Han frygtede lidt hvordan deres sidste tid sammen, påvirkede Enzels tanker om Phillippe, manden var vel stadig ensom og manglede Nicola. Phillippe kunne ikke lade sig lokke af Enzel denne gang, som han havde sidst!

Skingerheden der pludselig kunne høres i Enzels stoppe, fik Phillippe til at stoppe op. Skyldfølelsen ramte ham som en bølge fra havet, og inden han vendte sig imod Enzels stemme, svar han en forpint grimasse. Da Phillippes blik fandt de mange farver blandt folkeflokken, pressede han et venligt smil over læberne, og løftede hånden i en hilsende bevægelse. For at skåne bordelejeren fra at løbe hele stykke hen til ham, begyndte han at gå mod ham.
 " Hr. Silene! Jeg hørte dig slet ikke, " løj han, da de kom lidt tættere på hinanden, og de ikke behøvede at råbe. Phillippe havde godt lagt mærke til hvordan Enzel egentlig var holdt ved, at tiltale Phillippe ved navn. Havde Enzel været hvilken som helst anden kunde, havde han nok også gengældt gestussen, men han var nødt til at holde lidt afstand.
 " Hvad bringer dig til denne del af Dianthos? " Han lagde hovedet på skrå, og lod blikket glide ned over ham. Var det en pakke han havde i sin favn?
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Mennesker! Deres hørelse var dårligere end sådan et halvdyr kunne forstille sig. Det var sgu mærkeligt hvordan det dog var blevet sådan, at menneskeheden var højere hævet end halvdyrsracen… Men nuvel… Enzel indhentede Phillippe og måtte puste ud, for at genoptage sin normale vejrtrækning igen.

”Jeg kom for at besøge dig i dit værksted. Hvad ellers?” Svarede Enzel en anelse knotten over, at Phillippe havde været så distræt, og ikke mindst så hurtig på benene. Det havde været stressende og ubehageligt for ham, at skulle igennem så mange potentielle tyve og sygdomsramte mennesker. Det var lige før følelsen kunne sammenlignes med en kvælning. Men nu hvor han var indenfor rækkevidde med et kendt ansigt, var det som om denne kvælende følelse havde forladt ham.

Selv havde han glemt alt om sin pakke. Han havde nær bare smidt den, hvis altså den blev en hindring for ham, i forbindelse med at indhente snedkeren. Men nu kom han den under armen, og viklede sin silkeklædte arm om Phillippes så de kunne følges ad. ”Er du på vej til markedet?”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 16:21
 " Oh.. " lød det lidt akavet fra Phillippe, som han lagde den ene hånd i nakken, og sendte Enzel et undskyldende smil. Han kunne godt fornemme bordelejeren ikke var helt tilfreds, og det prikkede da også kun lidt mere til hans skyldfølelse.
 " Så nåede du da også kun lige af fange mig! " Endnu en løgn. Phillippe havde ikke været særlig langt fra værkstedet da hans blik først havde fanget de prangende farver komme gående mod sig. Men det vidste Enzel selvfølgelig ikke. 

Blikket faldt tilbage til Enzels isblå øjne, og Phillippe overvejede kort hvad han skulle svare. Han var stadig ikke kommer frem til hvad han skulle svare, når det kom det hvor han skulle hen, men hvis Enzel ikke selv kunne se hvilken omvej Phillippe havde valgt at tage, var der måske lidt håb forude.
 " Blandt andet.. " svarede han, en smule overrasket over, pludselig at have Enzels arm om sin egen. Han havde gjort det samme sidst, men det virkede stadig så uvant for ham. Eller, det var uvant at det var en mand der gjorde det. Han sagde dog ikke noget til det, og begyndte at gå. Var det ikke noget med der lå en lettere fesen bager her i nærheden? Nicola ville sikkert også blive glad for lidt brød til maden også. 

I et kort øjeblik overvejede Phillippe om han skulle spørge ind til Enzels søgen efter Nicola. Om han var blevet klogere, eller havde fundet ud af noget. Det ville vel blot være en bekymring fra en bekendt, og ikke virke mistænkeligt, ikke? Han valgte dog at holde lidt tilbage med spørgsmålet. Måske han skulle fornemme Enzels humør lidt mere først. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Knottenheden varede kun kortvarigt, og som der kom ro på Enzels hjerte og de begyndte at spadsere videre sammen, blev Enzel i bedre humør. Eller i hvert fald i et neutralt humør. Han havde da haft bedre dage, men i dag var han ikke beruset. Kun en lille smule katteurt havde han tygget på tidligere, for at lindre på de værste smerter han havde.

”Jeg følger bare med. Jeg tænkte at du kunne byde mig på en kop te hjemme hos dig bagefter.” Foreslog Enzel på sin sædvanlige krævende måde. Han kunne ikke forstille sig at Phillippe faktisk havde travlt, selvom hans hastige gang gennem gaden havde indikeret, at han skulle nå noget. Hvad kunne være vigtigere end Enzel? Drejede det sig om penge, var Enzel i hvert fald klar til at byde ind med kompensation.

"Hvordan går det med dit arbejde, Phillippe?" Han kiggede ikke op på Phillippe, men skænkede folk omkring dem et advarende blik, for deres nysgerrighed. De tænkte nok at de to mænd var lige lovligt tætte på hinanden, men det holdt ikke Enzels smykkede fingre fra at beføle hans arm og klinge sig til ham.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 16:58
 Tænderne blev bidt sammen, for at holde en grimasse fra at bryd ud på snedkerens ansigt, ved Enzels forslag. Et forslag som der egentlig ikke  var noget galt i, hvis det ikke var fordi Phillippe husede Enzels.. ja ægtemand, som var stukket af for en stund. 
 " Jeg.. har gang i et lidt større projekt lige for tiden. Det fylder en del i værkstedet, så det ville ikke være så.. nemt..  " Man kunne vel godt kalde Nicola et projekt? Det lød forkert, men Phillippe var bare ikke altid lige god til at lyve, så ved at forstille sig at Nicola var en projekt, var det nemmere selv at tro på løgnen.
 " Nej jeg byder gerne på en kop te på en kro, eller hvor du nu ville fortrække.  " Phillippe så ned på Enzel med et venligt smil, inden han så frem for sig, og førte dem mod bageren. 

Det var ikke mere end få dage siden de sidst havde set, så der var ikke sket særlig meget i forhold til arbejdet, men det var et emne Phillippe noget nemmere kunne snakke om, for der skulle han ikke lyve.
 " Det går ganske fint. Der er noget af lave, det hele kører fint rundt.. " fortalte han, og drejede dem ned af endnu en gade.
 " Og jeg har ikke glemt at du også havde noget jeg gerne måtte se på. Om et par uger, skulle jeg gerne have tid til at komme forbi.. " Han nikkede lidt.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

"Nå ja, hvis det ikke kan være anderledes." Svarede Enzel til Phillippes forklaring om sit store projekt. En seng burde i realiteten være nok, men det ville da være rart også at kunne sidde ved det lille bord over en kop te. Han ville nu fortrække at være helt privat sammen med Phillippe, og ikke være på en kro eller bordellet, hvor følsomme ører kunne høre dem.

Som han lyttede til Phillippe fortælle om sit arbejde og sin stramme kalender, bemærkede han, at han var på vej mod en bager. Så... der skulle handles ind? Nå ja. Phillippe arbejdede sikkert så meget, at han ikke kunne stå for at bage brød selv, og hjemme hos Enzel var der jo pigerne, der bagte brød et par gange om ugen. Det hændte at der blev købt ind ved en bager - en anden bager end denne. En finere én. Enzel kastede et kritisk blik på den knapt så fine bygning, og da de trådte indenfor, ligeså på det knapt så tiltalende, tørre brød. Det var netop derfor at han var så pengegrisk. Aldrig nogensinde, ville han kunne overleve et måltid som dette...

Han forsøgte at glemme alt om brødet, og rømmede sig i stedet. "Altså... Nu var det jo bare noget jeg fandt på. Men jeg kunne hurtigt finde på noget, hvis du kom forbi i aften... Jeg ved ikke om jeg kan vente flere uger på dit selskab." Han følte ingen skam over at have løjet sidst de sås. Phillippe burde blot være beæret over, at Enzel holdt af ham og forsøgte at finde på undskyldninger for at opsøge ham. "Jeg følte mig endnu mere alene, efter du forlod mig sidst. Men jeg fortryder intet. Det var... rart." Det sidste blev hvisket, i frygt for at bageren kunne høre ham.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 18:07
 Det virkede ikke specielt meget som om Enzel accepterede Phillippes undskyldning for hvorfor de ikke kunne være på værkstedet, men Phillippe havde ikke tænkt sig at tage Enzel med derhen til, så der var heller ingen grund til at prøve og gøre noget ved det. Det var også ganske bevidst at Phillippe havde forslået en kro - var der en ting han var sikker på, var det at han så vidt muligt skulle undgå at være helt alene med Enzel. Selvom han så inderligt håbede at bordelejeren havde glemt hvad de havde lavet sammen, så virkede det heller ikke helt sådan. 

Hos bageren lod Phillippe blikke glide lidt rundt på det lille udvalg af brød. Normalt købte han bare alt han skulle have på markedspladsen, så skulle han ikke rende rundt efter tingene. Blikket flyttede sig dog i stedet over på Enzel, som han indrømmede han havde løjet. Det ene bryn løftede sig lidt, og han brummede lidt. Han prøvede at ignorerede den sitrende fornemmelse i hans krop, ved Enzels invitation om at han skulle komme forbi om aften. Der var ingen tvivl i Phillippes hoved om hvad Enzel egentlig hentydede til, og han ville lyve hvis han sagde det ikke tændte en ild i ham. Og de næste ord hjalp bestemt ikke på den lille flamme der var blevet tændt i Phillippe. 
 " Den der, " Phillippe pegede på et brød, og fik fundet lidt krystaller frem fra læderposen. Brødet blev pakket ind og rakt over disken til Phillippe der tog det under den frie arm. Og så gik han ud, og førte Enzel mod Markedspladsen.
 " Sikke et tilbud, men projektet holder mig fra at have tid. Jeg er nødt til at fokusere på det de næste par dage.. " Phillippe sank og smilede undskyldende.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Nåå? Mon Phillippe fandt hans tilbud tiltrækkende? Der kom i hvert fald en reaktion fra ham, som Enzel forsøgte at gennemskue. Men Phillippe vendte sig blot mod bageren og købte sit brød. Det var lidt mærkeligt at han købte varer, nu hvor de havde aftalt at tage på kro…

”Mh…” Han var ikke helt tilfreds med at få afslag igen. Tænk sig, at han sagde nej til et par dages fri fra arbejde. Og tænk sig at han sagde nej til sex… For det burde efterhånden ikke være nogen hemmelighed, at Enzel havde udpeget Phillippe som substitut for Nicola, skønt de ikke rigtig mindede om hinanden på nogen måde. Enzel var ikke meget for at tigge, men han var havnet i en situation, hvor han ikke havde lyst til at vende hjem alene. Han var desperat. Og pigerne hadede ham, og der var ingen Nicola… ”Jeg har jo penge, Phillippe… Jeg vil sørge for at de penge du er blevet lovet, ikke vil gå tabt. Og du vil få mad og drikke… og en dejlig seng at sove i.” Han kunne ikke få sig selv til at love sex i offentligheden, men selvom Phillippe virkede lidt uskyldig og naiv, så burde han vide hvad han mente. ”Betragt det lidt som et arbejde. Et arbejde hvor du har til opgave at passe på mig.” Forklarede han og kiggede på Phillippe med sine intense øjne, for at få enhver reaktion med.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 18:52
 Phillippe måtte endnu en gang bide tænderne sammen. Var god omtale ikke noget bordellet havde brug for? Levede alle steder, hvor der blev brugt krystaller, ikke på at der blev talt godt om dem? Ville et enkelt dårligt rygte omkring halvdyrs bordellet ikke skade ikke bare stedets ry, men også Enzels? Phillippe havde svært ved at tro på det at Enzel kunne være så uvidende omkring god omtale. 
 " Det handler ikke om krystallerne, Hr. Silene..  " mumlede Phillippe, denne gang med en anelse irritation i stemmen. 

Enzels næste ord, frembragte et fnysende grin. Det var dog ikke et specielt underholdt grin, men mere et forarget et. Blikket Phillippe vendte ned mod Enzel, var gået hen og være blevet en smule hårdt. Det ene bryn blev løftet i en spørgende grimasse. 
 " Så du ønsker at betale mig for at holde dig ved selskab, som var jeg et af dine halvdyr? " Phillippe så intet galt i det arbejde Enzel og hans ansatte gjorde sig i, men han var snedker, ikke en skøge. Blikket blev vendt frem igen, som han forsatte med at føre dem mod markedspladsen. 
 "  Jeg er en snedker, Hr. Silene.. Det må du endelig ikke glemme.. " pointerede Phillippe, lidt for at lukke den samtale.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Irritationen kom lidt som en overraskelse. Det hændte ofte at Enzel kom til at sige ting, som de almindelige mennesker ikke brød sig om at høre, og det var noget han stadig skulle øve sig på. Men Phillippe havde nu altid virket venlig og rolig. Måske han tog helt fejl af ham?

Det slog ham, at Phillippe følte sig trådt over tæerne over at Enzel ville behandle ham som en af sine ansatte. Og måske var det også derfor han bevidst valgte at kalde ham ved hans efternavn endnu. Enten det, eller også kendte han slet ikke Enzels fornavn…

Han stoppede op med at gå videre, men holdt stadig i Phillippes arm, for at holde Phillippe fra at fortsætte mod markedspladsen i vrede. Det gik ikke at de begyndte at skændes og tiltrække alt for meget opmærksomhed mod dem. ”Det har jeg ikke glemt.” Sagde han lavt, som han krævede af Phillippe at han stoppede op og så ham i øjnene igen. ”Undskyld…” Forsøgte han. Han kunne godt se fejlen i at antage at man kunne købe sig til hans selskab, men han vidste ikke hvordan han ellers skulle vinde ham over. Han måtte jo ikke komme hjem til ham, heller… ”Jeg vil prøve at vise tålmodighed.”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 19:33
 Allerhelst ville Phillippe at de forsatte, og ikke snakkede mere om det, men Enzel stoppede, og da de gik arm i arm, måtte Phillippe også stoppe, for ikke at hive den mindre mand ud af balance. Phillippe kiggede ned på Enzel, og nikkede lidt til hans ord. Han var ikke vred, måske mere fornærmet over hvad Enzel tænkte om ham. Tanker, der helt sikkert nok var rigtige, men han kunne ikke lide at blive udstille som en eller anden lystdreng. 
 " Tak..  " var det eneste Phillippe sagde, inden han nikkede mod Markedspladsen. 
 " Skal vi? " Med mindre Enzel gav udtryk for han ikke ville med videre, begyndte Phillippe at gå mod Markedspladsen.

Der gik et øjeblik hvor Phillippe var stille, men til sidst overvandt hans nysgerrighed omkring Enzel og Nicola ham. Det var jo godt nok at vide om Enzel havde fundet ud af noget om hvor Nicola kunne være. Måske han endda kunne bruge Nicola til at trække tiden os, så han ikke dummede sig med Enzel igen.
 " Hvordan går det med at finde Nicola? Går ud fra han ikke er kommet hjem endnu, siden du er her med mig? " Phillippe så kort ned på Enzel, inden han flyttede blikket frem og førte dem over mod en bod med grøntsager. Havde Phillippe vidst hvad Nicola vidste om Enzel, ville han nok have gjort noget mere i at holde mere afstand fra Enzel, for med den tid snedkeren efterhånden havde brugt med Nicola, var halvdyrets lugt helt sikkert blevet mere og mere tydeligt for følsomme næser.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Phillippe virkede stadig fornærmet, og endda ret kold overfor Enzels følelser. Enzel kunne ikke trænge igennem til ham, og endte med bare… at følge med videre mod markedspladsen.

Han studsede over hvordan han mon skulle bløde Phillippe op. Han havde allerede givet meget af sig selv, og gjort sit bedste for at udtrykke hans ønske om at tilbringe tid sammen med ham. Men lige nu måtte han vel tage til takke med den markedstur sammen han havde møvet sig ind i.

”Oh…” Enzel vækkedes fra sine egne fraværende tanker, da Phillippe pludselige spurgte ind til Nicola. Det var ikke en påmindelse der var speciel rar. ”Jeg er på bar bund… Jeg har fået tegnet et nogenlunde vellignende billede af Nicola, som skal hænges op på tavlerne over forsvundne personer… og jeg sætter dusørjægere på sagen…” Svarede Enzel fortsat lavt. Samtalen om Nicola var nok til at suge det sidste gode humør ud af ham… Men det var nu pænt af ham at spørge ind til det. ”Jeg håber ikke at han er død… Vi var ikke de bedste venner, sidst jeg så ham. Men han er den jeg vil tilbringe resten af mit elendige liv sammen med.”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 20.09.2020 20:15
 Mens Phillippe lyttede til hvad Enzel fortalte kiggede ham på de forskellige grøntsager. En gang imellem samlede han en op og vendt og drejede det i hånden. Han valgte lidt forskellige rodfrugter og efterspurgte en lille trækasse at have tingene i. Noget han var heldig nok til at kunne købe med. 
 " Mon ikke der må være nogen der har set ham så.  " beroligede han Enzel. Phillippe vidste jo nogen havde set Nicola. Phillippe havde selv set Nicola. Rigtig meget endda, men det kunne han jo ikke sige. Med kassen under armen, så Phillippe ned på Enzel.
 " Og du havde kigget på Helbredelses huset? At han ikke ligger der og er kommet tilbage, uden at være i stand til at sige hvem han er? " Det var et billigt forsøg på at trække tiden ud. At gøre noget andet end at ende helt alene med Enzel. Han kunne ikke helt huske hvad Enzel havde fortalt sidst, så han kunne vel lige så godt spørge igen.

" Ellers kan vi gå over og få den kop te? " Tilbød snedkeren. Han skulle også have noget kød, men det kunne han altid vente med at købe til han gik hjem af. Alt efter hvad Enzel ville, var Phillippe klar til at gå i den retning. Havde Enzel ikke allerede sluppet Phillippes arm, ville han trække den til sig, men kun fordi det var nemmere at holde ved kassen med begge hænder. Skulle Enzel vikle sig om Phillippe arm igen bagefter, ville Phillippe ikke stoppe ham, 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Ikke dem alle…” Svarede Enzel. Det var i øvrigt ikke ham selv der havde ladet sig træde ind i helbrederhusene, men pigerne. Aldrig i livet, at han ville risikere at blive smittet med diverse sygdomme. Måske, hvis han vidste at Nicola var der, skulle han glædeligt komme efter ham. 

Man kunne høre på Enzel at han ikke blev synderlig opmuntret af samtalens skiften over på Nicola, for Enzel svarede ret kort og kiggede ikke rigtig på Phillippe, men skulede sig om skulderen, for at holde skarpt øje med de mennesker, der bevægede sig for tæt. Hans hånd hvilede på daggerten, som hvilede ved hans hofte. Nok var den et våben, men det var mest af alt en værdifuld genstand for ethvert luset menneske her i byen.

Han drejede sit blik tilbage på Phillippe igen, da han endelig lod til at nævne den te. ”Ja, lad os finde en kro… Samme sted som sidst?” Enzels ører, der havde lagt sig i skjulet bag turbanens stof, lettede sig forsigtigt. De kunne måske nyde deres te på et af værelserne… Mere specifikt i en af sengene.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 21.09.2020 19:55
 Enzel var tydeligvis ikke glad for at emnet var begyndt at dreje sig om den manglede Nicola, og det frydede Phillippe lidt. Han prøvede dog ikke at lade mundvigene trække sig op af, men det var svært at holde dem helt fra at sitre. Det var især tilfredsstillende efter Enzel havde forsøgt at behandle Phillippe som var han ikke mere værd end Enzels ansatte. Det var vel kun fair at det var Enzels tur til at være lidt ubehaget. 

" Hm.. Okay.. " Phillippe så ikke noget galt i at tage hen på Den Magelige Mis igen, så han førte dem hurtigt i den rigtige retning. Lige nu havde Phillippe glemt hvor ivrig Enzel havde været efter at komme op på et værelse sidst de var på Den Magelige Mis. Kunne han huske det, ville han nok havde forslået noget andet end en kro. Noget uden værelser og senge.

Det tog dem ikke lang tid at komme hen til Den Magelige Mis. Phillippe havde ikke sagt meget på turen Det var lidt som om gåturen derhen, blev brugt på at lade luften rense ud mellem dem. Så hentydningen til at Phillippe kunne betales for at opvarte Enzel og samtalen om Nicola kunne forsvinde helt, og de kunne starte på en frisk på kroen. 
 Phillippe holdt døren for Enzel, så han kunne gå ind først, og vælge hvilket bord de skulle sidde ved. Da Phillippe havde overladt det til Enzel at finde en plads til dem, kunne han ikke lade hver med at lade blikket glide rundt for at se om pigen fra sidst de var der, var på arbejde igen. Et skævt, drenget smil gled over hans læber, som han fik øjenkontakt med hende, og han kunne ikke dy sig fra at blinke med det ene øje til hende.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Tankerne om Nicola kørte rundt i hovedet på Enzel nu, og han var derfor også stille på deres tur mod kroen. Han vidste ikke hvor i alverden han var, så det var Phillippes ansvar at føre ham det rigtige sted hen. Han lagde ikke selv mærke til, at han eller Phillippe var særligt stille lige nu, så stilheden var vel ikke rigtig akavet for ham.

Da de nåede døren, skænkede han Phillippe et venligt blik, som døren blev holdt åben for ham. Det var ellers Phillippe der bar på de tungeste ting, men han værdsatte hans indsats. Stemningen havde trods alt været… tvivlsom. Hvad Phillippe ikke regnede med var, at Enzel ikke fandt dem en plads, men gik direkte hen til skænken, og bad efter en kop varm te til at tage med op på et privat værelse. Og han betalte med det samme… Han skævede om til Phillippe, der så ud til at have øjnene rettet et helt forkert sted hen, og han fandt det… mærkværdigt og primitivt… Det var ret tidligt inde i deres forhold, at han allerede begyndte at være så distræt og virke mere interesseret i alle andre end Enzel. Der var noget der ikke hang sammen. For Phillippe plejede ikke at være sådan. Ikke i arbejdsrelaterede situationer, i hvert fald.

”Kommer du, Jahnson?” Spurgte Enzel, der nu fik en bakke med te, som han omhyggeligt balancerede med, mens pakken til Phillippe var et sted mellem hans arm og hans krop. Han stirrede efter Phillippe med både forundring og bekymring…

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1