Beanstalk 03.09.2020 19:08
Der var ikke uendelige steder at ende ved. Det vidste Bart godt. Hvis man havde sagt det til ham for nogle år siden, at han ville rejse rundt og møde flere steder, ville han næppe have troet på det. Men dengang vidste han heller ikke, hvad der ville ske med hans familie og ikke mindst sig selv. Men han ville heller ikke vide, at han ikke ville være alene for altid. Selvfølgelig havde han dengang håbet, at familien ville være der, men skæbnen havde andre tanker. Og det samme havde den gruppe af mørkelvere også. Ilaria var blevet hans fællesskab, hans rejsepartner, hans redder. Uden hende ville Bart uden tvivl have vandret nærområderne af sit gamle hjem forevigt. Men under Ilarias vinger fik Bart muligheden for at se mere end bare, hvad han kendte.
Dog var det også ofte ved disse endestationer og mellemlandinger, at Bart ville være for sig selv i nogen tid. Nogen gange var det i et par timer, andre gange i dage. I dag var det kun et par timer, måske en halv dag, hvis det trak ud. Men første gang, hvor han havde været i handelsbyen Balzera, havde Bart gået rundt i blinde. Nu, efter at have været her en gang før, vidste han, hvorhenne de store steder var. Han følte sig lidt mere tryg i byen. Ja, den var stadig fremmed for ham mange steder, men der var også en del genkendeligt for ham.
Boderne havde ændret sig en del siden sidste besøg. Vejret var meget det samme. Måske lidt køligere, men drengen, hvis udseende var af en lille, elleveårig dreng, havde stadig en løs trøje med korte ærmer på. Ryggen havde to lange snit i for at gøre plads til vingerne. Ilaria havde lært ham lidt. At bruge og bevæge vingerne, men at trække dem ind kunne Bart endnu ikke. Det krævede meget mere.
Og selvom han kunne kontrollere dem og holde dem nede, var vingerne stadig større end drengens krop. Skikkelsen var til tider større, end han normalt tænkte på. Derfor, efter han havde kigget på en bod, hvis goder var alt for dyre for drengens stort set tomme skindpose, vendte han sig rundt og selvfølgelig skrabede vingerne mod noget. Eller nogen, som Bart hurtigt ville finde ud af, da en piges stemme lød og var tydeligt rettet mod hans. "
Undskyld, jeg, undskyld." Drengen var ikke sikker på, hvad han skulle sige, så han undskyldte bare. Hvad kunne han sige? 'Undskyld, jeg har ikke vænnet mig til mine englevinger efter år at have dem siddende på min ryg'.