Vinden kastede halv dramatisk med Amalias gyldenblonde hår der næsmest så ud til at skinne i eftermiddags solen ståler. De havde haft god vind det sidste af vejen, og den var mere en glad for at gøre opmærksom på sig selv. Skyerne var der ikke mange af, træerne på den anden side af standen ville dog gøre sit for at skygge.
Et stort smil var på Amalias læber, de havde gjort det! Snart, snart var øen tæmmet og hun kunne finde sin dejlige Sofie igen, uden et de behøvede at være adskildt igen. Det havde været alt for længe siden hun havde set sin nu store pige, savnet var næsten for meget når hun tænkte på det. Men alt hun havde gjort nu havde været for at de kunne være sammen, og endelig så det ud til at kunne sker!
En større sten blev udvalgt og kaptajnen stillede sig op på den. "Vi er endelig nået frem folkens! Jeg vil takke jer for jeres store arbejde på vejen herhen! Men nu er vi i sandhed på ukendt grund! Der burde ikke være mange der bor på øen her, hvis nogen over hovedet! Vi er her før at gøre det til vores hjem, ligesom at Sirenen har været for mange af os, her beder jeg om jeres støtte igen! En Kaptajn er kun så meget som hendes besætning! Og i er de bedste af de bedste!" Kaldte Amalia over forsamlingen med en klinge løftet triumferende. "Så er i med mig?!"