Fnuggie 25.03.2020 16:39
Det var så længe siden at Davian havde betrådt gaderne i Dianthos. Der var så mange ting der skulle købes til hans kro i Elverly. Det var på tide at han fandt sin vej tilbage til Dianthos og det var netop det han havde gjort. Han var ivrig efter at se om noget var forandret. Han havde endda været på en af de nærliggende kroer i nogle dage. Indkøbene var klaret for længe siden, og de ville så småt blive sat på hans vogn der stod ude for Dianthos murre. Nu skulle han bare klare indkøbene til turen hjem. Dog havde han vandret længe, og han havde sat sig ned ved springvandet som alle gik og smed mønter i. Det var en underlig skik, men han vidste at markedespladsen ikke var så langt væk fra ham. Han skulle bare lige have overtaget dette her først. Han havde ikke ømme fødder eller noget, men han var lidt små sulten. Så han åbnede sin rejse taske og trak et stykke tørret brød frem som han brækkede et stykke af. Han tog det i munden og tykkede lidt på det. Der var stadig mange ting han skulle klare endnu, og der var så lidt tid. Snart skulle han afsted mod Elverly, og det var en lang rejse. Så han skulle lige have købt lidt frugt og mere brød ved en af boderne. Måske han fandt lidt interessant ved boderne også. Hvem vidste? 
Xenwia 25.03.2020 17:16
Selvom det ikke var fuldkommen uvant at se elvere i Dianthos, så fangede de altid på en anden måde. Ikke mindst deres fysik, men højden særligt fik dem til at stikke ud.Det var derfor heller ingen undtagelse da en elver, som ragede langt over selv de højeste mænd nær ønskespringvandet tog plads på kanten. Selv ikke Fielthena kunne helt undgå at bemærke ham.
For en sjælden gang var hun iført en kjole som matchede de grønne øjnes farve, for en kvinde i kjole solgte altså bare bedre end en kvinde i bluse og bukser, som lignede en der var klar til kamp hvert øjeblik.
Hun sad i en mindre bod, i kanten af markedspladsen tættest på springvandet. I boden var der fremlagt smykker skabt for hendes hånd eller andres til slag. Og selvom hun mellem kunderne fik nedskrevet og tegnet ideer til nye smykker, endte hun med at stirre på elveren med hovedet tippet let på skrå.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Fnuggie 25.03.2020 17:27
Han var måske lidt ude af sig selv af alle de opgaver der skulle klares. Men han vidste ikke længere hvad han skulle gøre først. Normalt så var han så hurtig i opgaverne, men efter som at Dianthos havde været lukket længe for elvere så var der mange ting der skulle klares. Der var så mange ting der skulle klares og han havde ingen tid til det overhovedet.Efter som at han havde spist lidt af det tørrede brød rejste han sig op. Han tog en krystal op af lommen og smed den i vandet, det var ved at være skik når han var her, og desuden så ville det altid vel give held for ham på et eller andet tidspunkt.
Han trådte et par skridt væk og kiggede op imod himlen for at vurdere solen og hvor henne på dagen det var. Det var måske lidt over middag og solen var en smule varm. Der ville stadig være tid til at han kunne klare de sidste gøremål. Men alt ting virkede lidt anderledes, i forhold til sidst han havde været her. Han skulle nok bare lige samle sig helt, og give sig ud i at give afkald på sig selv og de mange opgaver han havde givet sig selv. Hans lange skridt bevægede sig frem ad og ned imod boderne for at bevæge sig lidt rundt.

Xenwia 25.03.2020 17:54
Da elveren rejste sig gik det op for Fielthena at hun var kommet til at stirre imod ham. Tre hurtige blink bragte hende tilbage til virkeligheden.Som han nærmede sig hendes bod og markedspladsen, kunne hun ikke undgå at bemærke at han virkede næsten opgivende, eller nej ikke opgivende, men noget hun ikke helt kunne sætte en finger på.
Bogen hvor i hun havde tegnet lagde hun på skødet med fjerpennen placeret i det lille blækhus på kanten af bodens inderside “Jeg tror ikke jeg har bemærket mand, som virker så modløs uden en kvinde på armen, der tigger og ber om de fineste stoffer og smykker, som du.. Og du er endnu ikke begyndt at se på markedets vare.” selvom smilet ikke var stor, så nåede det alligevel hendes øjne og efterlod et lille glimt i dem.

Fnuggie 25.03.2020 18:03
En ting var egentlig helt sikkert, han skulle have tiden til at gå. Det var bare spørgsmålet om hvad han skulle tage sig til. Det ville jo ikke tage så lang tid at kigge boderne igennem og der fra lave de sidste indkøb. Men alligevel ville han ikke virke alt for modløs, selvom han dog var det en smule. Han rettede lidt på på sin bue på ryggen, for man vidste aldrig hovnår man fik brug for en bue, og han havde den altid med sig når han skulle ud af Elverly. En stemme afbrød ham som han gik forbi en bod. Han var ikke sikker på om det var til ham, men han stoppede alligevel op og kiggede på personen. "Undskyld" kom det fra ham og kiggede lidt rundt. Det havde helt tydeligt været til ham, det var der ingen tvivl om, for han var nok den eneste der virkede modløs, og han havde ikke lige frem nogen med sig. "Ingen kvinde har endnu kunne stjæle mit hjerte." kom det fra ham og smilte lidt for sig selv. Det var sandt som det var sagt. Ingen havde endnu formået at tage det hjerte han besad, ud over hans elskede kro. Men den havde han også haft de sidste 900-1000 år, han var faktisk ikke længere sikker på hvor længe han havde haft kroen, men det var længe.

Xenwia 25.03.2020 18:20
Det var tydeligt hendes ord havde revet ham ud af hvad end han gik med af tanker.Smilet blev ikke mindre hos hende da han valgte at reagere “det kan jo heldigvis nås endnu.” ordene blev efterfulgt af et blink.
At gætte en elvers alder og ramme rigtigt ville være en tryllekunst i sig selv, ja faktisk ville det være nemmere for selv den mindst øvede person at ramme plet på en målskive, med bue og pil.
Ikke desto mindre lignede han ikke en som ville falde død om af alderdom, når det skulle være.
Hun rejste sig op, og rettede folderne i kjolen ud med den hånd som ikke holde bogen, som før lå i skødet “men hvorfor den modløshed? Hvis jeg må tillade mig at snage?” Sjældent lod hun nysgerrigheden løbe afsted med hende, men dagen i dag havde været stille og der var langt mellem kunderne, så kedsomheden havde efterhånden fået et godt tag i hende. Kedsomhed var mindst ligeså forfærdeligt som retsløshed.

Fnuggie 05.04.2020 15:18
Det var måske en anelse mærkeligt for nogle at se en elvermand være lidt modløs. Men hvorfor skulle han ikke være det? Ingen havde endnu formået a stjæle hans dyrebare hjerte. Han havde altid været alene med kroen, og ingen havde endnu kunne klare at være en del af hans liv. Men hvad kunne man også forvente, han var elver og ingen andre væsner end rene elvere og halvdyr kunne bevæge sig i Elverly. Han ønskede at det var anderledes, men det vidste han også godt at det ikke kunne blive. Han vidste at der var strenge regler omkring alt dette her med Elverly, men han elskede andre racer og han elskede hver og en. Der var ingen endnu han havde mødt som han ikke kunne lide. Men nu havde han heller ikke mødt nogle dæmoner endnu i alle de år han havde levet. Men en dag skulle det nok komme på en af hans mange rejser han foretog sig her i landet når han manglede noget til kroen. Han smilte af hendes ord og nikkede til hende. Han havde masser af tid, der var intet han skulle nå her i livet.Han kiggede lidt på hendes bod og de ting der lå der, men der var intet han fandt interessant, ikke ud over hende. Men hvis hun var en god sælger kunne hun sikkert få ham til at købe et eller andet. Han lod en finger køre hen over nogle af tingene men stoppede da hun rejste sig for at snakke. "Der er bare endnu så mange ting der skal nås inden turen går hjemad. Det er længe siden jeg har været i Dianthos, og alt virker lidt forandret siden Elverne ikke måtte komme her hen." kom det fra ham og kiggede lidt på hende. Han havde savnet at være i Dianthos, men det var ikke fordi han ikke ville være her. Det hele virkede bare så anderledes på en mærkelig måde han ikke vidste hvad han skulle synes om.

Xenwia 05.04.2020 18:33
Hun fulgte kort hans bliks færden over de smykker og ædelsten som lå fremme i boden, men intet virkede til at fange hans interesse. Hun kunne let have været fræk og forsøge at sælge ham alverden, men nu manglede hun ikke ligefrem indtjeningen. Hun lavede, kun smykker og handlede juveler for hyggens skyld og som minde om en god tid i hendes liv. Desuden havde hun brugt rigeligt med timer i boden for i dag, alt efter det ret lave aktivitetsniveau for smykke købere.De mosgrønne mødte hans da hans blik endnu engang var rette imod hende ”oh, jeg forstår..” Lød det tænksomt fra hende, mens bogen i hendes hånd blev lagt på det lille udhæng, som udgjorde et lille bord på bodens bagside. Før det tænksomt, men inviterende lød fra hende med et lille smil ”Hvad med lidt selskab så? Der sker ikke det store her, så jeg ville alligevel samle sammen for i dag. Så hvis ikke du har for travlt, så vil jeg gerne følges med rundt? Jeg trænger alligevel til at strække benene og få en bid mad”
Om han ville tage imod tilbuddet, det var naturligvis op til ham, men måske det ville lette lidt på modløsheden, at have lidt selskab. Om ikke andet så kunne tankerne da komme lidt andre steder hen og måske også en bid mad til ham også, ville give lidt nyt mod på at få købt det han skulle.
”Fielthena, i øvrigt.. Jeg fik vist ikke lige præsenteret mig” Han ville jo nok godt vide bare hendes navn, når nu hun sådan tillod sig at tilbyde hendes selskab.

Fnuggie 18.04.2020 00:35
Der var ikke nogen tvivl om at det rent faktisk var pæne smykker der lå her i boden. Men alligevel ville han ikke købe nogle. Det ville se dumt ud hvis han skulle til at gå med ringe og smykker. Desuden så ville det bare kræve at han tog dem af. Den dag han skulle giftes ville han måske gå med en ring. Men den dag kom nok aldrig nogen sinde. Han var ikke sikker, men det måtte tiden jo vise. Når den dag kom, så kom det sikkert også. Han ville ikke forhaste det, og han ville ikke give sit hjerte ud til hvem som helst. Han ville bare gerne være sikker på hvem han skulle leve sit liv med resten af livet. "Lidt selskab siger du? Tja det skader ikke, hvis du altså ikke mister indtjening. For jeg vil da ikke tvinge dig til at lukke bare på grund af mig" kom det fra ham og kiggede på hende. Det ville være virkelig dårlig stil af ham hvis han var grunden til at hun skulle lukke sin forretningen for at få hans humør lidt op. Han lod blikket glide hen over smykkerne igen og lod blikket så glide op på hende igen. "Men en bid mad... Du kan få lidt af mit brød hvis det skulle være?" kom det fra ham og smilte lidt. Han havde ikke noget imod at dele sin mad med andre. Desuden skulle der alligevel købes lidt mere til resten af rejsen.
"Fielthena. Det må jeg sige, det er pænt, og lidt fint hvis jeg selv skulle sige det. Davian for at præsentere mig" kom det fra ham og smilte lidt til hende. Han ville hellere end gerne give sit navn ud, det var jo ikke hemmeligt eller noget. Og han flygtede jo heller ikke fra nogen.

Xenwia 18.04.2020 17:32
Hun kunne ikke helt undgå at smile lidt overbærende da han antog hun ville lukke boden for i dag alene for hans skyld og hun her af ville miste indtjening. Jovist ville hun da gå glip af enkelte kunder, som måske ville lægge vejen forbi, men det havde ikke den store betydning for hende, det var derfor også med en venlig stemme hun forsikrede ham ”Bare rolig, jeg har ikke behov for den indtjening smykker og ædelstene kan give mig. Det her er kun ren hobby”Hun havde tjent nok til ikke at skulle bekymre sig de næste mange år, gennem hendes tidligere erhverv. Det gav hende også en vis frihed nu.
”Kun hvis ikke du selv skal have det? Det er jo ikke mig som har en lang rejse foran mig?” hun formodede han var placeret i Elverlys eller nær ved og der var da alligevel næsten 14 dages rejse fra Dianthos.
Hun fjernede blikket fra hans, kun for at i simple bevægelser at pakke det sammen hun havde fremme i boden. Det tog hende ikke længe, for når man have gjort det nogle gange lærte man hurtigt hvordan det hurtigst og mest effektivt skulle pakkes.
Hun kunne ikke helt undgå at smile da han nævnte hendes navn var lidt fint. Tanken var aldrig faldet hende ind at hendes navn skulle være noget særligt, det var jo blot et navn, måske lidt længere end de fleste? Det var derfor også med en let undren i stemmen hun vendte sig mod ham igen ”Virkelig? Davian er nu også et pænt navn, men har skovelvere ikke også altid navne som matcher deres skønhed?”

Fnuggie 20.04.2020 03:04
Han vidste ikke helt hvilket ben han skulle stå på. Han følte måske lidt at det var hans skyld hun ville lukke boden, og det skulle altså ikke være hans skyld. Det ville han slet ikke tage på sig. Nej så var det langt bedre hvis hun lod boden stå åben og han gik sin vej, især når han alligevel ikke fandt noget specielt ved hendes bod. "Åh, jeg forstår." kom det fra ham og nikkede lidt for sig selv. Så var det altså ikke helt hans skyld selvom han måske stadig lidt følte at det var sådan. Han ville jo nødig være til besvær for nogen... Ud over ham selv og de problemer han kunne komme i Elverådet hvis de opdagede hvad han en gang i mellem gjorde med mennesker der gerne ville se Elverly."Nå nej, men altså.. Nå... Så lad mig i det mindste byde på mad, når du vil tilbyde selskab" kom det fra ham og bukkede sig lidt for hende. Hun var hurtig på fingrene, og inden han overhovedet fik set sig omkring og blinkede med øjnene eller det var det han følte så havde hun pakket boden sammen. Han vidste at han var hurtig, men hende her var det også af et menneske at være, hvilket måske egentlig ikke var helt så tosset.
"Skønhed siger du. Det eneste der vidst passer på mig er Falkeblik" for det var i sandheden det han havde. Han have et godt syn især når han var på jagt. Men han gik nu altså aldrig glip af en kanin stuvning hvis han kunne komme afsted med det. Kanin var noget af det lækreste kød i følge ham. Men det var ikke det han solgte mest af på kroen.

Xenwia 20.04.2020 17:00
Hun lod de grønne øjne glide fra hoved til tå og tilbage igen, studerende som følge af hans ord han ikke besad andet end et falkeblik. Hun var dog ikke enig, selvom det altid virkede lidt underligt at skulle beskrive mænd som værende smukke. Det var nu ikke fordi hun ville beskrive ham som værende grim heller ”Du er lidt hård ved dig selv, syntes du ikke?” Spurgte hun roligt, men med en undren, men hun holdte hovedet lidt på sned.Hun var selv meget hård mod sig selv, men det betød da ikke hun ikke var klar over hun var en ganske nydelig kvinde – så længe man ikke studerede hverken den arrede ryg eller knæ for længe, som gemte sig under hendes klæder.
Hun holdte en hånd ud som en gestus til han skulle vise vejen, for det var jo ham som bedst viste hvad han skulle købe og deraf hvilket steder de skulle hen.

Fnuggie 07.05.2020 10:25
Et kort grin kom frem på hans læber. Måske havde hun ret, han var måske lidt hård ved sig selv, men der var jo ikke nogen til at sige ham imod. Han var ikke engang sikker på at det nogen sinde ville lykkes for ham at nogen kunne sige ham lidt imod. Han havde altid været lidt hård ved sig selv, men han skulle jo også være lidt hård en gang i mellem når han nu ejede sin egen kro i Elverly. "Måske har du ret" han trak lidt på smilebåndet efter sit grin.Som hun rakte hånden ud foran sig trådte han et skridt frem og bevægede sig videre blandt boderne. Han skulle bare finde noget brød, og hvis der nu var lidt kanin... Åh han elskede kanin, han kunne jage det selv, men hvis han nu ikke behøvede at bruge sine pile til at jage, tænk hvis de knækkede. Nej andre skulle jo også lige nyde godt af at lavet en fangst. Så var det bedre at smide lidt jade efter dem. Og nu hvor han tænkte over det skulle han virkelig også have fat i noget grønt. Det måtte der vel også være her omkring. Men han tvivlede på at han ville finde det hele, han havde jo ikke været her så længe, og alt ting var jo nærmest ændret fra siden sidst han havde været her..

Xenwia 10.05.2020 17:22
Hun undgik ikke på nogen måde at smile ved hans korte latter. En latter som gav hele hans statur mere liv, mod sat den modløshed han havde haft over sig indtil da. En lille hovedrysten af til hans ord, fik de mørke lokker til at danse lidt omkring hendes ansigt ”mh, jeg har ikke måske ret, jeg har ret. Du er hård ved dig selv” hendes tone var hverken belærende, eller på anden vis irettesættende. I stedet var den sandfærdig, for som en kvinde der selv var uretfærdig hård ved sig selv, viste hun når andre havde tendens til at være samme mod dem selv.Hun sendte ham dog et mildt smil efter hendes ord "Du er en ganske nydelig mand, Davian. Du må bruge dit falkeblik lidt bedre?" Ordne blev afsluttet med et lille blink.
Han ledte vejen rundt på markedet og trods deres højde forskel, havde hun ikke problemer med at følge med ved hans side. Den lyserøde tunge gled over den fyldige underlæbe, mens de grønne øjne igen søgte hans ansigt ”Leder du efter noget bestemt? Eller ender du bare med at lade dig friste af noget?” hun havde faktisk ikke en ide, om hvad han skulle købe, for hun viste faktisk slet ikke hvad han købte ind til.

Fnuggie 14.05.2020 18:13
Hvad var der egentlig med kvinder og altid at skulle have ret? Det var som om at hver gang de sagde noget så skulle de bare have ret. Men så igen, det var jo sådan set det hun havde sagt lige før der var rigtigt. Han var måske hård ved sig selv, men han havde jo aldrig haft nogen til at sige ham imod. Han var villig til at lade tvivlen komme ham til gode på et tidspunkt. Men en ting var sikkert, der skulle nok komme en dag hvor nogen sagde ham lidt imod. For lige nu, ja så havde han faktisk kun sin kro at tænke på og ingen til at sige ham imod. "Nå nå, jamen så har du ret." kom det fra ham og grinte lidt for sig selv på ny. Han ville ikke engang sige hende imod, for han vidste bare at han ikke ville få noget ud af det. "Mit falkeblik fejler intet. Men det kunne være jeg skulle se lidt anderledes på tingene en gang i mellem." der var bare ingen der havde fanget hans blik af elverne, hele hans liv omhandlede hans kro, og det havde det gjort i snart 1000 år. Det var det vigtigste del af hans liv, og han håbede egentlig på at der en dag ville komme en og styre kroen sammen med ham.Som boderne samlede sig omkring ham og der var flere og flere ting at kigge på overvejede han mulighederne for at købe en ny bue. Men han vidste at hans egen elverbue var langt bedre end dem han kunne købe. Han vidste at det hele kunne komme i et bedre tilbud hvis han fik en elev. Så kunne han måske overveje at købe en ny bue. Men nu, nej det var ikke sådan det skulle være. "Jeg skal have noget grønt, og lidt brød. Måske en kanin eller to. Ellers ikke noget bestemt." kom det fra ham og kiggede på hende inden han bevægede sig videre for at stoppe op ved en af boderne der havde lidt grønt. De så fine ud sådan i første øjekast i hvert fald.

Xenwia 18.05.2020 12:07
De mosgrønne øjne lod hun kortvarigt himle små opgivende overfor ham, men der som kunne have været et irriteret udtryk, blev blødt op af hendes smil, et smil som lagde tonen for det ikke have været andet end en drillende rullen med øjnene ”Okay, fortæl mig, hvad der gør du ikke mener du er en flot, tiltrækkende mand?” Hun skød udforende det ene øjenbryn lidt op i panden før hun tilføjede ”Jeg er oprigtig nysgerrig, Davian”.Hun havde svært ved at forstille sig at selv at elver ville finde ham utiltrækkende, men hun kunne jo skyde helt forbi som menneske. Endnu en gang lod hun blikket glide over ham, tage hans statur og ikke mindst ansigtstræk ind.
”Hvordan kan det være du ikke jager selv?” hendes viden om elverne var ikke den største, hun viste praktisktalt ikke rigtig noget om deres kultur, hvilket fik hende til på forhånd lidt at antage han måske ikke ville tage et levende væsens liv? Han havde nævnt et falkeblik, så at jage måtte være, nemt for ham, ikke? Boden de stoppede ved, stjal ikke meget af hendes opmærksomhed. I ren høflighed hilste hun på ejeren af boden, en lav gråskægget, pukkelrygget ældre herre, der trådte nærmere dem for at spørger om ”Kan jeg hjælpe dem med noget? Søger det unge par noget bestemt?” og at ”Alt grøn var frisk plukket og høstet tidligt den selv samme morgen”.

Xenwia 18.08.2020 13:26
// Lukker tråden, da den har ligget stille længe og der er sket en del plotmæssigt med min karakter imellemtiden. Beklager meget, håber ikke du tager det alt for tungt c:Her walk is like a shot of whisky.

Fielthena Ch'Vyalthan har forladt tråden.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1
Lige nu: 0 | I dag: 1